Interpretacje do przepisu
art. 81 Ordynacji podatkowej
1367/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 81 Ordynacji podatkowej
2021.09.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4017.8.2021.2.SG
∟w zakresie ustalenia, czy Wnioskodawczyni może zastosować obniżone odsetki do 4% na podstawie art. 56a Ordynacji Podatkowej
2021.09.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4011.485.2021.3.JK
∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie ulgi termomodernizacyjnej.
2021.09.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.273.2021.1.ANK
∟w zakresie momentu dokonania korekty przychodu w związku z rozliczeniem rekompensaty za wykonanie powierzonych zadań własnych przez Miasto w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych
2021.08.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.330.2021.2.MT/JG
∟Możliwość dokonania korekty podatku należnego w przypadku zastosowania niewłaściwej stawki podatku VAT dla świadczonych usług zaewidencjonowanych przy użyciu kasy rejestrującej.
2021.08.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.392.2021.7.SJ
∟obowiązki płatnika
2021.07.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.176.2021.2.MK
∟w zakresie ustalenia:
1. czy transakcje nabycia i odkupienia jednostek uczestnictwa X oraz przychód będący wynikiem tych operacji mają wpływ na limit przychodów ze sprzedaży, decydujący o statusie „małego podatnika”, w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych,
2. czy wartości papierów wartościowych utrzymywanych do terminu zapadalności, tj. bonów pieniężnych NBP, obligacji BPS, obligacji skarbowych oraz transakcji związanych z zakupem i wykupem tych papierów dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu, czy posiada status „małego podatnika”,
3. czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody uzyskane w postaci dyskonta i odsetek od bonów pieniężnych, obligacji BPS i obligacji skarbowych,
4. czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości,
5. czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada w roku 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 15%,
6. czy Bank powinien wykonać korektę podatku dochodowego za 2017 r. i 2018 r. przy zastosowaniu stawki podatku dochodowego od osób prawnych w wysokości 15%,
7. czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za rok 2018 Bank posiada w roku 2019 status „małego podatnika” i może zastosować obniżoną stawkę do wyliczenia należnego podatku 9% od przychodów innych niż z zysków kapitałowych, a także dokonać korekty za ten rok,
8. czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za 2019 rok Bank posiada w roku 2020 status „małego podatnika” i może zastosować preferencyjną stawkę podatku 9% do wyliczenia należnego podatku od przychodów innych niż z zysków kapitałowych i także dokonać korekty za ten rok.
2021.07.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4017.10.2021.1.MS
∟- Jeżeli zarówno majątek pozostający w Spółce dzielonej (tj. Dział Operatora Infrastruktury wraz z Działem Wsparcia Organizacyjnego), jak i majątek wyodrębniony przez Spółkę dzieloną (tj. Dział Dostawcy Usług), który w ramach podziału zostanie wydzielony do Spółki przejmującej, stanowią zorganizowane części przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 93c Ordynacji podatkowej, to czy w związku z planowanym podziałem Spółki dzielonej przez wydzielenie, który zostanie przeprowadzony w trybie art. 529 § 1 pkt 4 KSH, Spółka przejmująca wstąpi z Dniem Wydzielenia, we wszelkie przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa i obowiązki Spółki dzielonej pozostające w związku z przydzielonym w planie podziału majątkiem, a więc Spółka przejmująca będzie ponosiła wyłączną odpowiedzialność za zobowiązania podatkowe związane z Działem Dostawcy Usług nieskonkretyzowane przed Dniem Wydzielenia (tzw. „stany otwarte”), natomiast Spółka dzielona będzie odpowiedzialna za zobowiązania podatkowe związane z Działem Dostawcy Usług skonkretyzowane przed Dniem Wydzielenia (tzw. „stany zamknięte”)? (pytanie oznaczone we wniosku nr 1)
- Czy obowiązek sporządzenia ewentualnych korekt deklaracji (informacji podatkowych) za okres sprzed Dnia Wydzielenia a związanych z wydzielanym ZCP (Działem Dostawcy Usług) będzie spoczywał na Spółce dzielonej czy Spółce przejmującej? Czy obowiązek sporządzenia ewentualnych korekt deklaracji (informacji podatkowych) związanych z pełnioną rolą płatnika w okresie sprzed Dnia Wydzielenia, które związane są z wydzielanym ZCP (Działem Dostawcy Usług), będzie spoczywał na Spółce dzielonej czy Spółce przejmującej? Przedmiotowe pytanie dotyczy w szczególności obowiązków podatkowych na gruncie podatku CIT, PIT? (pytanie oznaczone we wniosku nr 2)
- Czy prawo do wystąpienia z wnioskiem o stwierdzenie nadpłaty oraz obowiązek zapłaty ewentualnych zaległości podatkowych powstałych w okresie sprzed Dnia Wydzielenia a związanych z wydzielanym ZCP (Działem Dostawcy Usług) wystąpi po stronie Spółki dzielonej czy Spółki przejmującej? Czy prawo do wystąpienia z wnioskiem o stwierdzenie nadpłaty oraz obowiązek zapłaty ewentualnych zaległości podatkowych związanych z pełnioną rolą płatnika w okresie sprzed Dnia Wydzielenia, które związane są z wydzielanym ZCP (Działem Dostawcy Usług), będzie spoczywał na Spółce dzielonej czy Spółce przejmującej? Przedmiotowe pytanie dotyczy w szczególności obowiązków podatkowych na gruncie podatku CIT, PIT? (pytanie oznaczone we wniosku nr 3)
2021.07.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDSB1-1.4019.28.2021.2.MF
∟Opłata od środków spożywczych w zakresie:
- uznania sprzedaży napojów na rzecz pracowników za sprzedaż detaliczną,
- naliczenia opłaty od realizowanych transakcji sprzedaży napojów w przypadku wznowienia sprzedaży na rzecz pracowników,
- korekty informacji wraz z momentem jej rozliczenia oraz ubiegania się o zwrot opłaty w przypadku niezrealizowanych dostaw,
- korekty informacji oraz ubiegania się o zwrot opłaty w przypadku zwrotu napojów,
- korekty informacji oraz ubiegania się o zwrot opłaty w przypadku zmiany przeznaczenia napojów.
2021.06.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDSB1-1.4019.61.2021.2.WF
∟Opłata od środków spożywczych w zakresie sprzedaży napojów poza obszar RP
2021.06.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDWPT.4011.18.2021.2.ASZ
∟Opodatkowanie dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej preferencyjną stawką podatkową – IP Box
2021.06.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDSB1-1.4019.54.2021.2.KP
∟Opłata od środków spożywczych w odniesieniu do sprzedaży na rzecz klienta prowadzącego sprzedaż o charakterze detaliczno – hurtowym, skorygowania informacji i ubiegania się o zwrot nadpłaconej kwoty opłaty w przypadku niezrealizowanych dostaw, obniżenie kwoty należnej do zapłaty opłaty oraz skorygowania informacji i ubiegania się o zwrot nadpłaconej kwoty opłaty w przypadku niezrealizowanych dostaw
2021.06.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4011.61.2021.2.BM
∟w zakresie preferencyjnego opodatkowania dochodów generowanych przez prawa własności intelektualnej (tzw. IP Box)
2021.06.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4016.2.2021.2.MBD
∟W zakresie ustalenia, czy Bank będzie uprawniony do skorygowania podstawy obliczenia podatku od niektórych instytucji finansowych za okresy rozliczeniowe, na które ujęto zmianę wartości funduszy własnych, w wyniku procesu przedstawionego w stanie faktycznym i zdarzeniu przyszłym.
2021.05.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-2.4011.94.2021.2.KK
∟Opodatkowanie dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej preferencyjną stawką podatkową – IP BOX.
2021.05.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-2.4011.55.2021.2.EC
∟Opodatkowanie dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej preferencyjną stawką podatkową
2021.05.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-2.4011.95.2021.2.EC
∟Opodatkowanie dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej preferencyjną stawką podatkową
2021.04.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-1.4011.35.2021.2.DJD
∟IP BOX :
działalność Wnioskodawcy stanowi prace rozwojowe, a tym samym działalność badawczo-rozwojową,
autorskie prawo do oprogramowania komputerowego jest kwalifikowanym prawem własności intelektualnej opodatkowanie,
dochód ze zbycia oprogramowania stanowi kwalifikowany dochód kwalifikowanego IP,
ustalając wskaźnik Nexus, Wnioskodawca będzie miał prawo do uwzględniania Kosztów IP Box, opisanych we wniosku
Możliwość skorzystania z ulgi Innovation Box i preferencyjnego opodatkowania dochodów 5% stawką podatku.
2021.04.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-2.4012.83.2021.2.KW
∟w zakresie rozliczenia faktur korygujących w ewidencji za okres rozliczeniowy, w którym zostały wystawione oraz możliwości złożenia korekty deklaracji VAT-7 i dokonania korekty podatku należnego za miesiąc listopad 2019 r.
2021.04.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.27.2021.1.KL
∟Limit dla określenia statusu małego podatnika.
2021.04.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.50.2021.2.SK
∟w zakresie ustalenia, czy:
- wymienione wartości bonów pieniężnych NBP oraz transakcje kupna sprzedaży dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu czy posiada status „małego podatnika”,
- przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów, które stanowią przychód z tytułu odsetek w Banku,
- Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście małego podatnika powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości,
- przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 a w zw. z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiadał w roku podatkowym 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia należnego za ten rok podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 15%,
- Bank może skorygować zeznanie CIT-8 za 2017 i 2018 rok obliczając podatek w wysokości 15%,
- w związku z wprowadzonymi zmianami od dnia 1 stycznia 2019 r. w art. 19 ust. 1 u.p.d.o.p. (Dz.U. z 2018 r. poz. 2159) na podstawie przedstawionych danych Bank może zastosować 9% stawkę podatku dochodowego od osób prawnych za 2019 r. i 2020 r.
2021.03.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.1013.2020.2.SJ
∟opodatkowanie dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej preferencyjną stawką podatkową
2021.03.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.988.2020.2.SJ
∟opodatkowanie dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej preferencyjną stawką podatkową
2021.03.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.55.2021.1.ID
∟obowiązki płatnika w związku z opłaceniem składek na ubezpieczenie społeczne i ubezpieczenie zdrowotne oraz złożenia korekty informacji PIT-11 i deklaracji PIT-4R
2021.03.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-1.4011.968.2020.2.DJD
∟Teza IP BOX :
utwory wytworzone przez Wnioskodawcę stanowią kwalifikowane prawa własności intelektualnej;
Wnioskodawca uprawniony jest do zastosowania 5% stawki do dochodów osiąganych z kwalifikowanych IP ;
wskazane koszty na: sprzęt komputerowy (monitor komputerowy, mysz komputerowa, klawiatura komputerowa, sieciowy serwer plików, dysk twardy, router sieciowy), leasing komputera stacjonarnego, usługi telekomunikacyjne (Internet), stanowią koszty kwalifikowane do obliczenia wskaźnika Nexus;
Wnioskodawca może skorzystać z preferencji podatkowej IP Box w zakresie rozliczenia również za rok 2019 i dokonać korekty rozliczenia za rok 2019 r.
2021.03.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDWT.4011.122.2020.3.PS
∟W zakresie opodatkowania kwalifikowanych dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej preferencyjną stawką podatkową (IP BOX).
2021.03.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-1.4011.940.2020.2.DJD
∟możliwość skorzystania z preferencyjnego opodatkowania dochodów generowanych przez prawa własności intelektualnej
2021.03.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.419.2020.2.MR
∟w zakresie ustalenia, czy:
1. utwory wytworzone przez Wnioskodawcę w ramach Umowy, a opisane w stanie faktycznym, stanowią kwalifikowane prawa własności intelektualnej (Pytanie 1),
2. Wnioskodawca będzie uprawniony do zastosowania 5% stawki do dochodów osiąganych z kwalifikowanych IP z pobieranych opłat licencyjnych od aplikacji oraz sprzedaży kwalifikowanych praw autorskich, czy też kwalifikowanych praw wliczonych w cenę usługi (Pytanie 2),
3. poniesione koszty wskazane przez Wnioskodawcę we wniosku mogą zostać zaliczone do wskaźnika Nexus (Pytanie 3),
4. w przypadku jeśli Wnioskodawca uzyska w danym roku podatkowym dochody z wytworzonego przez siebie kwalifikowanego IP, a nie poniesienie w tym roku kosztów związanych z tym kwalifikowanym IP, będzie mógł uwzględniać do kalkulacji wskaźnika nexus koszty związane z tymi kwalifikowanymi IP poniesione w latach poprzednich, po dniu 31 grudnia 2012 r. (Pytanie 4),
5. Wnioskodawca może skorzystać z preferencji podatkowej IP Box w zakresie rozliczenia za rok 2019, oraz dokonać korekty rozliczenia za rok 2019 (Pytanie 5).
2021.03.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.352.2020.4.JS
∟Tut. Organ nie mógł przyjąć, że podstawą dokonania korekty przychodów może być wystawiona przez Wnioskodawcę w dniu 17 września 2020 r. faktura korygująca. W konsekwencji, możliwość dokonania korekty przychodów - przewidziana w art. 12 ust. 3j updop na podstawie wystawionej faktury korygującej - nie została spełniona. Niemniej jednak, wskazać należy, że ww. przepis przewiduje możliwość dokonania korekty w oparciu o inny dokument potwierdzający przyczyny korekty (w przypadku braku faktury).
2021.03.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.480.2020.2.AM
∟- czy wymienione we wniosku bony pieniężne NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna-wykupu dokonywane w trakcie roku podatkowego Bank powinien brać pod uwagę przy ustalaniu, czy nie przekroczył limitu przychodów, o którym mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od bonów pieniężnych NBP;
- czy w limicie przychodów ze sprzedaży, decydującym o statusie „małego podatnika” dla celów podatku dochodowego w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych Bank powinien uwzględniać obligacje BPS (ich wartość nominalną) oraz czy w limicie przychodów, o którym mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, Bank powinien brać pod uwagę obligacje BPS (ich wartość nominalną);
- czy w limicie przychodów ze sprzedaży, decydującym o statusie „małego podatnika”, w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, należy uwzględniać przychody z tytułu odsetek od obligacji BPS oraz czy Bank przy ustaleniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości;
- czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych Bank dla obliczenia podatku dochodowego od osób prawnych za lata podatkowe 2017 i 2018 miał prawo zastosować stawkę podatku w wysokości 15% oraz czy Bank powinien dokonać korekty zeznania podatkowego za 2017 i 2018 rok oraz obliczyć podatek dochodowy od osób prawnych wg stawki 15%;
- czy na podstawie art. 19 ust.1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wartości przychodów uzyskanych ze sprzedaży za 2018 rok, Bank posiadał w 2019 roku status „małego podatnika” i w konsekwencji czy Bank może zastosować 9% stawkę podatku dochodowego do opodatkowania uzyskanych w 2019 roku dochodów i dokonać korekty zeznania podatkowego złożonego za 2019 rok;
- czy na podstawie art. 19 ust.1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wartości przychodów uzyskanych ze sprzedaży za 2019 rok, Bank posiada w 2020 roku status „małego podatnika” i w konsekwencji jest uprawniony do obliczenia za ten rok podatku dochodowego przy zastosowaniu obniżonej 9% stawki podatku, od przychodów innych niż zysków kapitałowych.
2021.02.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.526.2020.2.AM
∟w zakresie ustalenia:
1. Czy wymienione we wniosku bony pieniężne NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna-wykupu dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy ustalaniu, czy posiada status „małego podatnika”;
2. Czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów;
3. Czy Bank przy ustaleniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości;
4. Czy na podstawie art. 19 ust.1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, Bank posiadał w latach 2017-2019 status „małego podatnika” i w konsekwencji czy może zastosować:
15% stawkę podatku dochodowego w latach 2017 i 2018,
9% stawkę podatku dochodowego w 2019 roku;
5. Czy Bank może dokonać korekty zeznań podatkowych złożonych za lata 2017-2019;
6. Czy Bank może w 2020 roku skorzystać z preferencyjnej 9% stawki podatku dochodowego od osób prawnych.
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.