Interpretacje do przepisu
art. 86 ust. 13 ustawy o podatku od towarów i usług

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


2275/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 86 ust. 13 ustawy o podatku od towarów i usług

11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31

2015.10.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/4512-768/15/KK
     ∟Prawo do złożenia korekt deklaracji VAT-7 do deklaracji złożonych przez Urząd, faktur korygujących, not korygujących w sytuacji gdy podatnikiem był Urząd. Prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur, w których błędnie wskazano nabywcę towaru lub usługi.

2015.09.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/4512-1-495/15-2/AD
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego.

2015.09.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/4512-1-492/15-3/AK
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania odpłatnego udostępniania pomieszczeń magazynowych i stoisk targowych.

2015.09.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/4512-1-479/15-4/MK
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z rozbudową i modernizacją budynku Starostwa, ustalenie okresu, w którym powstanie prawo do odliczenia i możliwość złożenia deklaracji oraz odliczenia podatku w drodze jednorazowej korekty, o której mowa w art. 91 ustawy po wniesieniu budynku Starostwa aportem.

2015.09.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/4512-1-478/15-5/AI
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie proporcji, jaką należy zastosować przy dokonywaniu korekty nieodliczonej kwoty podatku naliczonego oraz określenia okresu rozliczeniowego, za który należy dokonać korekt.

2015.09.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/4512-340/15-4/SM
     ∟Konsekwencje związane z rejestracją Gminy dla potrzeb podatku VAT i planowanym wyrejestrowaniem Urzędu Gminy objętych zakresem pytań 1-6.

2015.09.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/4512-1-477/15-4/PR
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie: opodatkowania umowy dzierżawy Skateparku oraz prawa do odliczenia pełnych kwot VAT naliczonego od wydatków bieżących i inwestycyjnych związanych ze Skateparkiem.

2015.09.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/4512-516/15-2/KT
     ∟brak prawa do odliczenia podatku od wydatków inwestycyjnych poniesionych przed zmianą przeznaczenia wybudowanej infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej

2015.09.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/4512-581/15/KG
     ∟- Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego zawartego w fakturach dokumentujących wydatki poniesione na zamontowanie i uruchomienie środka trwałego w postaci „automatycznej toalety publicznej w parku”; - Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego zawartego w fakturach dokumentujących wydatki poniesione na budowę środka trwałego „skateparku i trialparku w parku”

2015.09.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/4512-1-446/15-5/MN
     ∟Odliczenie podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki bieżące związane z świetlicami wiejskimi.

2015.09.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-676/15/KM
     ∟1. Czy w odniesieniu do wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, Gmina ma prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży (dalej: „współczynnik sprzedaży”), o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? 2. Czy występujące po stronie Gminy zdarzenia (C-D), Gmina powinna traktować jako pozostające poza zakresem VAT i tym samym nie uwzględniać ich w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? 3. Czy w celu określenia powyższej kwoty podatku naliczonego podlegającej częściowemu odliczeniu, poza proporcją sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina w odniesieniu do wydatków mieszanych, jest dodatkowo/równolegle zobowiązana do zastosowania jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji, itp.), a jeśli tak, to w jaki sposób Gmina powinna ją wyliczyć i zastosować? 4. Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń (C-D), Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego? 5. Czy w przypadku, gdy Gmina będzie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego za lata poprzednie, w związku z zastosowaniem proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina ma obowiązek ustalania w pierwszej kolejności proporcji sprzedaży na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy o VAT (tj. proporcji wstępnej), a następnie dokonania korekty kwoty podatku naliczonego podlegającego odliczeniu w oparciu o obroty osiągnięte w danym roku podatkowym (proporcja właściwa) zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy o VAT, czy też Gmina powinna zastosować bezpośrednio proporcję właściwą dla danego roku? 6. Czy sprzedaż (obrót), wynikająca z działalności Jednostek Budżetowych Gminy z tytułu dostaw towarów lub świadczenia usług należy uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży Gminy, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?

2015.09.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/4512-466/15/ASz
     ∟prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących nakłady na realizację inwestycji.

2015.09.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/4512-501/15/ASz
     ∟odliczanie VAT naliczonego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne i bieżące Gminy na modernizację i funkcjonowanie cmentarzy komunalnych.

2015.09.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/4512-281/15-3/MD
     ∟Brak obowiązku naliczania podatku należnego z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych do zdarzeń pozostających poza ustawą o VAT, proporcji, jaką należy zastosować przy dokonywaniu korekty nieodliczonej kwoty podatku naliczonego, określenia okresu rozliczeniowego, za który należy dokonać korekt deklaracji oraz obowiązku uwzględniania obrotu z tytułu czynności dotyczących nieruchomości stanowiących mienie komunalne w kalkulacji proporcji sprzedaży.

2015.09.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/4512-449/15/IK
     ∟w zakresie obniżenia podatku należnego o podatek naliczony wynikający z duplikatów faktur

2015.09.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/4512-546/15/AW
     ∟- korekta rozliczeń Urzędu przez Gminę; - prawo/obowiązek Gminy do podwyższenia podatku należnego; - prawo Gminy do odliczenia VAT naliczonego; - prawo Gminy do wystawiania faktur (korygujących) i not korygujących dotyczących transakcji sprzed rejestracji Gminy; - prawo Gminy do przyjmowania faktur (korygujących) i not korygujących dotyczących transakcji sprzed rejestracji Gminy; - prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur błędnie wystawionych i otrzymanych po dniu rejestracji.

2015.09.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-635/15-4/MP
     ∟Uznanie transakcji dokonywanych pomiędzy Dostawcą a Spółką za czynności podlegające opodatkowaniu, prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z nabyciem towarów i usług z wykorzystanie kart flotowych;

2015.09.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/4512-628/15/AP
     ∟Opodatkowanie świadczenia usług dzierżawy boksów na targowisku oraz prawo i sposób odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z budową targowiska.

2015.09.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/4512-500/15/AŚ
     ∟W zakresie prawa do odliczenia VAT naliczonego wskazanego na fakturach VAT dokumentujących poniesione wydatki inwestycyjne stosownie do obiektywnie obliczonego udziału procentowego, w jakim Rynek wykorzystywany jest do działalności gospodarczej oraz do realizacji zadań własnych gminy, zgodnie z art. 86 ust. 7b ustawy VAT oraz w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki bieżące ponoszone w związku z funkcjonowaniem Rynku

2015.09.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-592/15/AP
     ∟1. Czy w przypadku, gdy Gmina będzie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego za lata poprzednie, w związku z zastosowaniem proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina ma obowiązek ustalania w pierwszej kolejności proporcji sprzedaży na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy o VAT (tj. proporcji wstępnej), a następnie dokonania korekty kwoty podatku naliczonego podlegającego odliczeniu w oparciu o obroty osiągnięte w danym roku podatkowym (proporcja właściwa) zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy o VAT, czy też Gmina powinna zastosować bezpośrednio proporcję właściwą dla danego roku? 2. W rozliczeniu, za który okres rozliczeniowy Gmina powinna dokonać korekty deklaracji VAT, w związku z planowanym obecnie częściowym odliczeniem podatku naliczonego za lata poprzednie, przy zastosowaniu proporcji sprzedaży określonej w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT – za okres, w którym wystąpiło prawo do odliczenia podatku naliczonego (otrzymanie faktur zakupowych), czy też za pierwszy okres rozliczeniowy roku podatkowego następującego po roku otrzymania faktur zakupowych?

2015.09.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/4512-672/15/AJ
     ∟Status podatnika Gminy. Korekta, odliczenie podatku dotyczącego Urzędu Gminy.

2015.09.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/4512-477/15/DK
     ∟Wnioskodawca ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy na podstawie faktur zawierających błędną datę sprzedaży, tj. błędy inne niż błędy w pozycjach faktury wskazanych w art. 106e ust. 1 pkt 8-15 ustawy, o ile ww. faktury odzwierciedlają prawdziwe zdarzenia gospodarcze.

2015.09.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/4512-632/15-3/AJ
     ∟Proporcji jaką należy stosować przy dokonywaniu korekty nieodliczonej kwoty podatku naliczonego określenia okresu rozliczeniowego, za który należy dokonać korekty deklaracji oraz obowiązku uwzględniania obrotu z tytułu czynności dotyczących nieruchomości stanowiących mienie komunalne w kalkulacji proporcji sprzedaży.

2015.08.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-22/15/BS
     ∟1.Czy Gmina będzie miała prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia zdarzeń gospodarczych wymagających skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT oraz konieczności wykazania zmiany (podwyższenia lub pomniejszenia) kwoty podatku należnego i/lub naliczonego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji złożonej pierwotnie przez Urząd (za okres, za który istnieje jeszcze możliwość dokonania korekty przez podatnika). 2.Czy Gmina będzie miała prawo realizowania „na bieżąco” tzw. korekty wieloletniej (o której mowa w art. 91 ust. 2-9 znowelizowanej ustawy o VAT, tj. odpowiednio w okresie 5-letnim lub 10-letnim), w odniesieniu do zakupów towarów i usług udokumentowanych fakturami wystawionymi przez dostawców tych towarów i usług wskazującymi dane Urzędu wraz z NIP Urzędu, w sytuacji gdy Gmina rozpocznie wykorzystywanie nabytych towarów/usług do wykonywania czynności opodatkowanych VAT (tj. gdy Gmina wcześniej nie miała prawa do odliczenia, a następnie zmieniło się to prawo do odliczenia VAT od wspomnianych towarów/usług). 3.Czy Gmina będzie miała prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur błędnie wystawionych, jeżeli błąd dotyczył omyłkowego: a.wskazania Urzędu jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu nr NIP Gminy, b.wskazania nr NIP Urzędu, przy jednoczesnym wskazaniu Gminy jako nabywcy, c.wskazania Urzędu jako nabywcy i nr NIP Urzędu, bez konieczności korygowania takiej faktury, zarówno w obecnie obowiązującym stanie prawnym, jak i w świetle przepisów ustawy o VAT w brzmieniu obowiązujących przed 1 1 stycznia 2014 r.?

2015.08.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-590/15/BS
     ∟Interpretacja przepisów prawa podatkowego dotycząca podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z budową Infrastruktury oraz sposobu jego realizacji.

2015.08.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/4512-184/15-7/OS
     ∟Prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego związanego z instalacją kolektorów słonecznych oraz okresu rozliczeniowego, w którym Gmina może dokonać odliczenia.

2015.08.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/4512-397/15/AŚ
     ∟W zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. „…” w oparciu o proporcję, o której mowa w art. 90 ust. 2 ustawy, prawa do odliczenia 100% podatku VAT w przypadku gdy zakupiony zestaw komputerowy lub notebook służyć będzie działalności opodatkowanej i niepodlegającej VAT oraz obowiązku dokonania korekty podatku naliczonego

2015.08.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/4512-472/15/UH
     ∟- Brak obowiązku naliczania podatku należnego z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych do zdarzeń pozostających poza ustawą o VAT, - Możliwość dokonania w 2015 r. korekt deklaracji obejmujących okresy rozliczeniowe od 1 stycznia 2011 r., - Możliwość zastosowania od razu proporcji właściwej dla danego roku, w sytuacji dokonywania korekt deklaracji VAT za lata wcześniejsze - Prawo do odliczenia podatku naliczonego dotyczącego wydatków mieszanych

2015.08.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-941/14/15-S/EK
     ∟Uznanie opłaty za bezumowne korzystanie z nieruchomości za czynsz dzierżawny, brak jednak prawa do skorygowania nieodliczonego podatku naliczonego w trybie art. 86 ust. 13 ustawy, tylko art. 91 ust. 7 ustawy.

2015.08.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/4512-139/15-6/BJ
     ∟Wnioskodawca, który jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT, na podstawie przepisu art. 86 ust. 1 ustawy – przysługuje pełne prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki związane z budową Infrastruktury.

11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj