Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: podstawa opodatkowania
podstawa opodatkowania 11534 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354
2008.04.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-179/08/AS
∟Opodatkowanie przez Spółdzielnię opłat za korzystanie z miejsca postojowego w garażu.
2008.04.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/436-38/08-2/MZ
∟dokonanie transakcji nabycia udziałów w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Polsce rodzi obowiązek podatkowy w w polskim podatku od czynności cywilnoprawnych, zatem powyższa transakcja wymaga złożenia deklaracji i zapłacenia podatku w ciągu 14 dni od dnia zawarcia umowy.
2008.04.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/436-29/08-4/AS
∟przedstawiona we wniosku umowa sprzedaży X będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych według stawki 2%. Podstawę opodatkowania stanowić będzie wartość rynkowa przedsiębiorstwa, przy uwzględnieniu tylko tych składników, które mają charakter rzeczy oraz praw majątkowych.
2008.04.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-516/08-6/KCH
∟Czy opisane wyżej zdarzenie przyszłe stanowi czynność opodatkowaną podatkiem od towarów i usług, w szczególności czy powinno być kwalifikowane jako odpłatne świadczenie usług?
2008.04.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-516/08-5/KCH
∟Czy opisane wyżej zdarzenie przyszłe stanowi czynność opodatkowaną podatkiem od towarów i usług, w szczególności czy powinno być kwalifikowane jako odpłatne świadczenie usług?
2008.04.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-516/08-4/KCH
∟Czy opisane wyżej zdarzenie przyszłe stanowi czynność opodatkowaną podatkiem od towarów i usług, w szczególności czy powinno być kwalifikowane jako odpłatne świadczenie usług?
2008.04.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-516/08-3/KCH
∟Czy opisane wyżej zdarzenie przyszłe stanowi czynność opodatkowaną podatkiem od towarów i usług, w szczególności czy powinno być kwalifikowane jako odpłatne świadczenie usług?
2008.04.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-516/08-2/KCH
∟Czy opisane wyżej zdarzenie przyszłe stanowi czynność opodatkowaną podatkiem od towarów i usług, w szczególności czy powinno być kwalifikowane jako odpłatne świadczenie usług?
2008.04.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-583/08/AS
∟Dokumentowanie upustów.
2008.04.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-302/08/AZb
∟otrzymana od kontrahenta kwota pieniężna w stałej wysokości 2% obrotu za dany miesiąc powinna być traktowana jako rabat
2008.04.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-267/08/LSz
∟Opodatkowanie podatkiem VAT otrzymanej premii pieniężnej
2008.04.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-229/08/AZb
∟opodatkowanie premii pieniężnych oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur wystawionych przez kontrahentów, którzy otrzymali premie pieniężne
2008.04.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-222/08/LSz
∟Opodatkowanie podatkiem VAT otrzymanej premii pieniężnej.
2008.04.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-265/08/AJ
∟Czy prawidłowe jest pomniejszenie obrotu o kwoty bonifikat udzielanych na podstawie odrębnych wydruków komputerowych?
2008.04.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/436-23/08-4/MZ
∟umorzona część pożyczki nie stanowi darowizny i nie będzie opodatkowana podatkiem od spadków i darowizn.
2008.04.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-788/07-4/PS
∟Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy. Zgodnie natomiast z przepisem ust. 4 obrót zmniejsza się o kwoty udokumentowanych, prawnie dopuszczalnych i obowiązkowych rabatów (bonifikat, opustów, uznanych reklamacji i skont) i o wartość zwróconych towarów, zwróconych kwot nienależnych w rozumieniu przepisów o cenach oraz zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze, a także kwot wynikających z dokonanych korekt faktur. W opisanym stanie faktycznym Spółka przyznaje nabywcom rabaty, o których mowa w art. 29 ust. 4 w/w ustawy. Tym samym w przypadku spełnienia warunków opisanych w regulaminie promocji kwota należna od nabywcy ulega zmniejszeniu do 1,22 zł. Zatem obrót wynosi 1 zł (kwota należna od nabywcy pomniejszona o podatek należny – przy zastosowaniu stawki podatku 22%)
2008.04.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-236/08/AZb
∟opodatkowanie wypłaconych premii pieniężnych
2008.04.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-78/08/JK
∟Podstawą opodatkowania przy częściowo odpłatnym przekazaniu towaru (infrastruktury) jest kwota wynikająca z zawartej umowy.
2008.04.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-64/08/ICz
∟Opodatkowanie, otrzymanej od kontrahenta z Niemiec, premii pieniężnej.
2008.04.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-154/08/ICz
∟Czy kwota przyznanego bonusa podlega opodatkowaniu oraz czy powinna być udokumentowana fakturą VAT wystawioną przez dealera dla dostawcy.
2008.04.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-134/08/ICz
∟Opodatkowanie premii pieniężnej oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących świadczenie ww. usług.
2008.04.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-175/08/MM
∟Montaż mebli kuchennych przez ich producenta gdzie cena towaru uwzględniona jest w cenie usługi podlega opodatkowaniu 22% stawką VAT?
2008.04.22 - Izba Skarbowa w Warszawie - 1401/PV-IV/4407/14-4a/08/MK
∟ Interpretacje podatkowe Rodzaj dokumentudecyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowegoSygnatura1401/PV-IV/4407/14-4a/08/MKData2008.04.22AutorIzba Skarbowa w WarszawieTematPodatek od towarów i usług --> Podstawa opodatkowania --> Podstawa opodatkowaniaSłowa kluczowedotacjaobrótpodstawa opodatkowaniasubwencjaPytanie podatnikaCzy wypłacana przez Stronę premia pieniężna, dotacja, subwencja lub inna dopłata o podobnym charakterze mająca motywować rolników do dostarczania większej ilości produktów rolnych i usług rolniczych, którą można przyporządkować do konkretnych dostaw lub usług rolniczych będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług? DECYZJA Na podstawie art. 14b § 5 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60, z późn. zm.), w związku z art. 4 ust. 2 i art. 7 ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o zmianie ustawy – Ordynacja podatkowa oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2006r., Nr 217, poz. 1590), po rozpatrzeniu zażalenia z dnia 06.02.2008r. na postanowienie Naczelnika Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa – Śródmieście z dnia 27.09.2007r. nr 1449/1BV/443/123/07/MDP w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, postanawia:- odmówić zmiany postanowienia organu pierwszej instancji. UZASADNIENIE W dniu 29.06.2007r. wpłynął do Naczelnika Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa - Śródmieście wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego. Ze stanu faktycznego wynikało, że Strona jest podatnikiem podatku od towarów i usług, rolnikiem ryczałtowym, nie ma obowiązku rejestrować się jako podatnik podatku od towarów i usług czynny i może korzystać ze zwolnienia od tego podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535, z późn. zm.), dalej ustawa o podatku od towarów i usług. Po przekroczeniu określonego obrotu, Strona zostanie zmuszona do zarejestrowania się jako podatnik podatku od towarów i usług czynny, jeśli zaś nie przekroczy obrotu uprawniającego do bycia rolnikiem, sama będzie również mogła zadecydować o zarejestrowaniu się jako podatnik podatku od towarów i usług czynny. Wnioskodawca zawrze umowy z dostawcami żywca (rolnikami ryczałtowymi), w których zobowiąże się do wypłacania premii pieniężnej. Premie te mają motywować rolników do dostarczania większej ilości produktów rolnych oraz lepszej jakości usług. Zgodnie z umowami premie będzie można przyporządkować do konkretnych dostaw lub usług rolniczych, gdyż zasady ich wypłacania opierać się będą na szczegółowej identyfikacji poszczególnych dostaw lub usług. Podatnik stwierdził, że wartość premii pieniężnych, dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze należy uwzględnić w rozliczeniach dostaw towarów, z którymi są one związane. Dalej wskazano, że premie związane z konkretnymi dostawami żywca stanowią element kwoty należnej z tytułu danej dostawy lub usługi, więc ich wartość należy uwzględnić przy wyliczaniu zryczałtowanego zwrotu podatku przysługującego rolnikowi z tytułu wykonanej dostawy produktów rolnych. W razie wypłacenia premii powinno się dokonać korekty wystawionej faktury VAT-RR, w celu doprowadzenia do zgodności dokonanych rozliczeń z rzeczywistym przebiegiem zdarzeń gospodarczych. W powyższym piśmie wystąpiono z pytaniem czy podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług premia pieniężna, dotacja, subwencja i inna dopłata o podobnym charakterze wypłacona rolnikowi ryczałtowemu. Postanowieniem z dnia 27.09.2007r. nr 1449/1BV/443/123/07/MDP Naczelnik Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa - Śródmieście uznał stanowisko przedstawione we wniosku za prawidłowe. Organ pierwszej instancji wskazał, iż zgodnie z art. 29 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, podstawą opodatkowania jest obrót (...). Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku. W świetle powyższego, podstawa opodatkowania obejmuje wszystko, co stanowi wynagrodzenie za dostarczone towary i wykonane usługi, otrzymane przez dostawcę (świadczącego) od nabywcy, klienta lub osoby trzeciej. Naczelnik Urzędu potwierdził stanowisko podatnika wskazując, że podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług jedynie te dotacje, subwencje lub inne dopłaty o podobnym charakterze, które mają bezpośredni związek z dostawą towarów lub świadczeniem usług. Wskazano ponadto, że w myśl art. 19 ust. 21 ustawy o podatku od towarów usług, obowiązek podatkowy z tytułu należnych na podstawie odrębnych przepisów dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze powstaje z chwilą uznania rachunku bankowego podatnika. W dniu 05.10.2007r. złożono wniosek o uzupełnienie ww. postanowienia z dnia 27.09.2007r. poprzez odniesienie się do wszystkich kwestii przedstawionych we wniosku o udzielenie interpretacji. Postanowieniem z dnia 09.01.2008r. nr 1449/1BV/448/05/08/MDP Naczelnik Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa – Śródmieście odmówił uwzględnienia ww. wniosku Strony. Na postanowienie Naczelnika Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa Śródmieście z dnia 27.09.2007r. nr 1449/1BV/443/123/07/MDP, pismem z dnia 06.02.2008r., Strona złożyła zażalenie zarzucając naruszenie: art. 14a § 3, art. 120, art. 121 § 1, art. 122, art. 125 § 1-2, art. 139 § 1-2, art. 140 § 1, art. 217 § 1 pkt 5 i art. 217 § 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60, z późn. zm.), dalej ustawa Ordynacja podatkowa. Strona zarzuca organowi pierwszej instancji, iż odpowiedział jedynie na pytanie zawarte we wniosku o interpretację i odniósł się wyłącznie do podstawy opodatkowania określonej w art. 29 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług oraz do powstania obowiązku podatkowego określonego w art. 19 ust. 21 ww. ustawy. Natomiast z uwagi na treść art. 14a § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, interpretacja powinna zawierać ocenę całego stanowiska pytającego bez wyjątku, a organ podatkowy nie może ograniczać się jedynie do udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie we wniosku lub tylko do konkretnych fragmentów wniosku. Tym samym Naczelnik Urzędu powinien dokonać całości oceny stanowiska pytającego, a nie jego części i nic nie może ograniczać organu podatkowego w tych kwestiach. Po analizie stanu faktycznego przedstawionego we wniosku oraz zarzutów podniesionych w zażaleniu, Dyrektor Izby Skarbowej zważył, co następuje: Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług opodatkowaniu tym podatkiem podlega m.in. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (art. 7 ust. 1 ww. ustawy). Zgodnie zaś z art. 8 ustawy o podatku od towarów i usług, przez świadczenie usług rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów. Z kolei stosownie do art. 29 ust. 1 ww. ustawy podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2 – 22, art. 30 – 32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę podatku należnego. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku. Dotacje zwiększają zatem podstawę opodatkowania podatkiem od towarów i usług wyłącznie w przypadku, gdy mają charakter przedmiotowy dla podatnika, gdy dotyczą dofinansowania do ceny określonego towaru lub usługi, gdyż tylko wtedy można stwierdzić, że dotacja stanowi element wynagrodzenia podatnika. Bez istnienia związku otrzymanej dotacji z konkretną dostawą towarów lub świadczeniem konkretnej usługi nie można mówić o podstawie jej opodatkowania. W świetle opisanego stanu faktycznego, organ odwoławczy stwierdza, iż wypłacana przez Stronę premia pieniężna, dotacja, subwencja lub inna dopłata o podobnym charakterze mająca motywować rolników do dostarczania większej ilości produktów rolnych i usług rolniczych, którą można przyporządkować do konkretnych dostaw lub usług rolniczych będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Zatem prawidłowe jest stanowisko pytającego uznającego, że wartość tych premii należy uwzględnić przy rozliczaniu na gruncie podatku od towarów i usług czynności dostawy towarów, z tytułu której premia pieniężna przysługuje. Premie związane z konkretnymi dostawami żywca stanowią również element kwoty należnej z tytułu danej dostawy lub usługi. Dlatego też w ocenie Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie organ pierwszej instancji prawidłowo potwierdził stanowisko wnioskodawcy wskazując na obowiązek opodatkowania przedmiotowych premii oraz na termin powstania obowiązku podatkowego z tytułu ich wypłaty. Odnosząc się do zarzutów Strony naruszenia art. 14a § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, poprzez udzielenie jedynie odpowiedzi na postawione pytanie, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie nie zgadza się z poglądem podatnika. Organ pierwszej instancji prawidłowo odniósł się do zadanego przez Stronę pytania oraz wyczerpująco ustosunkował się do przedstawionych we wniosku problemów. Wskazać bowiem należy, że odpowiedź organu działającego w trybie art. 14a-14e ustawy Ordynacja podatkowa ma być tak sformułowana, ażeby podatnik uzyskał informację co do trafności jego stanowiska, a ewentualna interpretacja organów ma wyjaśnić, jaki przepis, znajdzie zastosowanie w jego indywidualnej sprawie. Przy czym organ nie ma obowiązku ustosunkowania się do wszystkich wymienionych we wniosku przepisów. Jego zadaniem jest udzielenie odpowiedzi, która pozwoli podatnikowi na wypełnienie ciążących na nim obowiązków nałożonych przez prawo podatkowe. Taka odpowiedź została natomiast zawarta w skarżonym postanowieniu. Odnosząc się natomiast do zarzutów Strony dotyczących naruszenia przepisów normujących postępowanie dowodowe, tj. art. 120, art. 121 § 1, art. 122, art. 125 § 1-2 ustawy Ordynacja podatkowa podnieść należy, iż organy podatkowe w przypadku postępowania podatkowego dotyczącego interpretacji przepisów prawa podatkowego nie prowadzą postępowania wyjaśniającego. Specyfika regulacji dotyczących interpretacji przepisów prawa podatkowego wprost wyklucza stosowanie niektórych przepisów tego działu Ordynacji podatkowej, np. przepisów regulujących postępowanie dowodowe, wyjaśniające. Ponadto należy również podkreślić, że nie doszło także do naruszenia art. 139 § 1 i art. 140 § 1 ustawy Ordynacja podatkowa, które nie miały zastosowania w przedmiotowym przypadku, gdyż terminy wydawania interpretacji wynikają z art. 14b § 3 i § 4 ustawy Ordynacja podatkowa. Końcowo wyjaśnienia wymaga, że na mocy art. 1 pkt 6 w związku z art. 7 ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o zmianie ustawy – Ordynacja podatkowa oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2006r., nr 217, poz. 1590), od 1 lipca 2007r. obowiązują nowe zasady udzielania interpretacji w indywidualnych sprawach. Jednakże jak stanowi przepis art. 4 ust. 2 ww. ustawy zmieniającej, w sprawach zmiany lub uchylenia pisemnych interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnych sprawach wydanych przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy, stosuje się przepisy ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu obowiązującym przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy, z tym że wygasają one z mocy prawa w razie zmiany przepisów, które były przedmiotem interpretacji. W związku z powyższym postanowiono jak w sentencji. Decyzja niniejsza jest ostateczna w administracyjnym toku instancji.
2008.04.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-91/08/AS
∟Podstawa opodatkowania w przypadku przeniesienia odrębnej własności lokalu na rzecz członka, któremu przysługuje lokatorskie prawo do lokalu ustanowione dla niego po dniu 30 kwietnia 2004r., ale w ogóle ustanowione przed dniem 1 maja 2004r..
2008.04.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-128/08/PK
∟Opodatkowanie premii pieniężnych
2008.04.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-337/08-2/MS
∟przekształcenie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego ustanowionego po 1 maja 2004r. na spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu lub przeniesienia własności lokalu w sytuacji gdy przekształcenie to następuje w ciągu 5 lat o ustanowienia lokatorskiego prawa do lokalu podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług (nie może korzystać ze zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy jak wskazał Wnioskodawca).
2008.04.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-52/08/ASz
∟opodatkowanie dotacji otrzymywanych od 1 maja 2004r. od gmin na realizację zadań określonych w § 7 Statutu Związku.
2008.04.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB1/415-78/08/TK
∟Czy do kosztów uzyskania przychodów wlicza się naliczony podatek od towarów i usług zapłacony przy nabyciu nieruchomości od miasta?
2008.04.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-329/08-2/AP
∟Czy przychód osiągnięty z tytułu realizacji inwestycji należy uwzględnić w obrocie przy ustalaniu struktury sprzedaży za 2007 r. w celu obliczenia wskaźnika proporcji do odliczenia podatku VAT naliczonego?
2008.04.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-112/08/LSz
∟Opodatkowanie podatkiem VAT udzielanej premii pieniężnej.
334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.