Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło:
481750 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406
2021.03.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4011.955.2020.2.KB
∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie preferencyjnego opodatkowania dochodów generowanych przez prawa własności intelektualnej (tzw. IP Box).
2021.03.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-3.4012.491.2020.2.MR
∟Opodatkowanie nabycia pojazdów na terenie UE oraz ich dalszej sprzedaży.
2021.03.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-3.4012.488.2020.2.MR
∟Opodatkowanie dostawy towarów na rzecz kontrahenta z UK, moment powstania obowiązku podatkowego, przemieszczenie towarów własnych oraz dalsza sprzedaży z terytorium UK.
2021.03.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-2.4012.649.2020.4.ST
∟Sprzedaż nieruchomości w postaci lokalu mieszkalnego przez Wnioskodawczynię nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem VAT.
2021.03.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-2.4012.16.2021.2.NF
∟Uznanie Transakcji jako nabycie przedsiębiorstwa lub ZCP, opodatkowanie składników majątkowych oraz prawo do odliczenia.
2021.03.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-1.4012.21.2021.2.AW
∟Dot. kwestii zastosowania zwolnienia przedmiotowego (art. 43 ust. 1 pkt 19) przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych na rzecz osoby trzeciej.
2021.03.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.224.2020.2.MAZ
∟Zwolnienie od akcyzy oferowanych produktów biobójczych – niezależnie od kodu CN tych produktów – w związku z zastosowaniem do ich produkcji alkoholu etylowego skażonego, korzystającego ze zwolnienia od akcyzy na podstawie art. 32 ust. 4 pkt 2 ustawy oraz możliwość obrotu nimi bez dodatkowych rygorów i procedur akcyzowych.
2021.03.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4012.23.2021.2.WR
∟Prawo do korzystania ze zwolnienia podmiotowego przez świadczący usługi w zakresie przygotowania pism i uzupełniania wniosków w przedmiocie ogłoszenia upadłości konsumenckiej.
2021.03.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-2.4012.943.2020.2.MGO
∟nieuznania za podstawę opodatkowania kwoty dofinansowania otrzymanej przez Spółkę na realizację projektu, uznania za podstawę opodatkowania kwoty dofinansowania otrzymanej przez Spółkę na realizację projektu w części przeznaczonej na dofinansowanie usług szkoleniowych i doradztwo świadczonych na rzecz przedsiębiorców z grupy testowej, zwolnienia od podatku kwoty dofinansowania otrzymanej na realizację projektu w części przeznaczonej na dofinansowanie twardych usług szkoleniowych świadczonych na rzecz przedsiębiorców z grupy testowej, prawa do odliczenia podatku naliczonego od towarów i usług nabywanych na potrzeby świadczenia na rzecz przedsiębiorców z grupy testowej usług doradczych i miękkich usług szkoleniowych (innych niż w zakresie kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego) oraz braku prawa do odliczenia podatku VAT od pozostałych towarów i usług nabywanych na potrzeby realizacji projektu
2021.03.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-2.4012.32.2021.2.DK
∟-uznanie, że świadczenie na rzecz odbiorców zewnętrznych odpłatnych usług w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków stanowi czynności podlegające opodatkowaniu VAT, niekorzystające ze zwolnienia z tego podatku,
-brak obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu wykorzystywania infrastruktury w celu dostaw wody/odbioru ścieków na rzecz odbiorców wewnętrznych,
-prawo do odliczenia części podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących wydatki inwestycyjne oraz wydatki bieżące związane z infrastrukturą wodociągową, przy zastosowaniu klucza wyliczonego według udziału liczby metrów sześciennych wody dostarczonej do odbiorców zewnętrznych (czynności opodatkowane VAT) w liczbie metrów sześciennych wody dostarczonej ogółem (tj. do odbiorców zewnętrznych i odbiorców wewnętrznych),
-prawo do odliczenia części podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących wydatki inwestycyjne oraz wydatki bieżące związane z infrastrukturą kanalizacyjną, przy zastosowaniu klucza wyliczonego według udziału liczby metrów sześciennych odprowadzonych od odbiorców zewnętrznych ścieków (czynności opodatkowane VAT) w liczbie metrów sześciennych odprowadzonych ścieków ogółem (od odbiorców zewnętrznych oraz odbiorców wewnętrznych)
2021.03.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-2.4012.23.2021.2.KK
∟opodatkowanie odpłatnych usług dostarczania wody i odprowadzania ścieków świadczonych na rzecz Odbiorców zewnętrznych, brak obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu wykorzystywania Infrastruktury w celu dostaw wody oraz odprowadzania ścieków na rzecz Odbiorców wewnętrznych, prawo do odliczenia części podatku naliczonego od Wydatków inwestycyjnych oraz Wydatków bieżących związanych z infrastrukturą wodociągową według udziału procentowego, w jakim infrastruktura wodociągowa wykorzystywana jest/będzie do wykonywania działalności gospodarczej tj. według udziału liczby metrów sześciennych wody dostarczonej do Odbiorców zewnętrznych (czynności opodatkowane VAT) w liczbie metrów sześciennych wody dostarczonej ogółem (tj. do Odbiorców zewnętrznych i Odbiorców wewnętrznych), prawo do odliczenia części podatku naliczonego od Wydatków inwestycyjnych oraz Wydatków bieżących związanych z infrastrukturą kanalizacyjną według udziału procentowego, w jakim infrastruktura kanalizacyjna wykorzystywana jest/będzie do wykonywania działalności gospodarczej tj. według udziału liczby metrów sześciennych odprowadzonych od Odbiorców zewnętrznych ścieków (czynności opodatkowane VAT) w liczbie metrów sześciennych odprowadzonych ścieków ogółem (tj. od Odbiorców zewnętrznych i Odbiorców wewnętrznych)
2021.03.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-2.4012.18.2021.2.AZ
∟prawo do odliczenia części podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych związanych z budynkiem CK wykorzystywanych zarówno do działalności opodatkowanej VAT, jak i nieopodatkowanej VAT (tzw. wydatków mieszanych), według udziału procentowego kubatury netto budynku CK wykorzystywanej wyłącznie komercyjnie (tj. kubatury netto sali widowiskowej mierzonej w metrach sześciennych) w sumie całej kubaturze netto budynku CK (mierzonej również w metrach sześciennych)
2021.03.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.999.2020.2.ABU
∟opodatkowania dostawy działek oraz prawa do zastosowania zwolnienia
2021.03.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4010.395.2018.9.APA
∟ustalenie czy limit, o którym mowa w art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, należy wyliczyć bez uwzględnienia przychodów oraz kosztów uzyskania przychodów Spółki uzyskanych z działalności wolnej od podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz czy w związku z tym ustalając nadwyżkę Kosztów Świadczeń Niematerialnych ponad limit, o którym mowa w art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, podlegającą wyłączeniu z kosztów uzyskania przychodów, nie należy uwzględniać Kosztów Świadczeń Niematerialnych stanowiących koszty działalności wolnej od podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
2021.03.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4010.384.2018.10.APA
∟ustalenie czy limit, o którym mowa w art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, należy wyliczyć bez uwzględnienia przychodów oraz kosztów uzyskania przychodów Spółki uzyskanych z działalności wolnej od podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz czy w związku z tym ustalając nadwyżkę Kosztów Świadczeń Niematerialnych ponad limit, o którym mowa w art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, podlegającą wyłączeniu z kosztów uzyskania przychodów, nie należy uwzględniać Kosztów Świadczeń Niematerialnych stanowiących koszty działalności wolnej od podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
2021.03.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.543.2020.1.PB
∟- Czy w przypadku Kosztów Działów Wspólnych prawidłowe jest zastosowanie - na potrzeby alokacji kosztów wspólnych do kosztów związanych z przychodami podlegającymi opodatkowaniu CIT oraz związanymi z działalnością rolniczą - klucza podziału lub klucza rozliczeniowego (innych niż współczynnik przychodowy, o którym mowa w art. 15 ust. 2 i 2a ustawy o CIT), które pozwolą na możliwie najlepsze odzwierciedlenie ekonomicznego związku tych kosztów z danym źródłem przychodów,
- Czy w przypadku Pozostałych Kosztów Wspólnych prawidłowe jest zastosowanie - na potrzeby alokacji kosztów wspólnych do kosztów związanych z przychodami podlegającymi opodatkowaniu CIT oraz związanymi z działalnością rolniczą - klucza przychodowego o którym mowa w art. 15 ust. 2 i 2a ustawy o CIT
2021.03.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.523.2020.1.BKD
∟Czy w wydłużonym roku podatkowym spółki od 27 listopada 2018 do 31 stycznia 2019 r. (winno być: 31 grudnia 2019 r.) wnioskodawca podlega przepisom dotyczącym sporządzania dokumentacji w brzmieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (CIT) sprzed 1 stycznia 2019 r., co w konsekwencji oznacza dla spółki brak obowiązku sporządzania dokumentacji cen transferowych z uwagi na brak osiągnięcia limitu obrotu 2 mln euro
2021.03.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.505.2020.2.AT
∟w zakresie ustalenia czy Wspólnota może skorzystać z tzw. ulgi na złe długi.
2021.03.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.498.2020.4.AT
∟Istota interpretacji (teza): w zakresie ustalenia czy czynność przeniesienia ze Spółki na Gminę własności sieci kanalizacji deszczowej w zamian za niezapłacony podatek od nieruchomości w trybie art. 66 Ordynacji podatkowej, podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych po stronie Wnioskodawcy (pytanie oznaczone we wniosku nr 2).
2021.03.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.395.2020.2.AR
∟ustalenie czy aktualizacja dokumentacji cen transferowych, sporządzona na podstawie art. 11r ustawy o CIT, nie rodzi obowiązku korekty oprocentowania ustalonego w zawartych w przeszłości umowach pożyczek, a wynikającego z uprzednio sporządzonej i odpowiadającej warunkom rynkowym analizy porównawczej oraz korekty oprocentowania pożyczek w sytuacji przejęcia w trakcie roku w ramach połączenia z innym podmiotem zobowiązań z tytułu umów pożyczek, w których oprocentowanie zostało ustalone historycznie.
2021.03.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.611.2020.2.PC
∟1. Czy działalność Wnioskodawcy dotycząca Projektów B+R przedstawiona w opisie stanu faktycznego, stanowi działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26 w zw. z pkt 27 i 28 Ustawy o CIT w brzmieniu obowiązującym zarówno do końca września 2018 r., jak i od 1 października 2018 r., uprawniającą Spółkę do zastosowania ulgi określonej w art. 18d Ustawy o CIT w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2018 r.?
2. Czy rozliczenie na zasadzie bazy kosztowej powiększonej o procentowy narzut na kosztach należnego Spółce wynagrodzenia od Podmiotu powiązanego, które obejmuje wykonywanie Projektów B+R, będzie uprawniało Spółkę do zastosowania ulgi opisanej w art. 18d Ustawy o CIT w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2018 r.?
3. Czy ponoszone przez Spółkę koszty w ramach prowadzonej działalności dotyczącej Projektów B+R opisane w stanie faktycznym spełniają warunki do uznania ich za koszty kwalifikowane, o których mowa w art. 18d ust. 1 i ust. 2 Ustawy o CIT w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2018 r.?
2021.03.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.533.2020.2.MMU
∟Czy Spółka będzie uprawniona do zaliczenia wydatków poniesionych w związku z budową Magazynu na cudzym gruncie do kosztów uzyskania przychodów poprzez odpisy amortyzacyjne z zastosowaniem stawki amortyzacji w wysokości 2,5% rocznie?
2021.03.23 - Minister Finansów - DD2.8201.7.2020
∟W przypadku ustania wspólności majątkowej małżeńskiej nie następuje nabycie nieruchomości, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a–c ustawy PIT, przez małżonka, któremu przypadła ta nieruchomość, jeżeli nieruchomość objęta była wspólnością majątkową.
2021.03.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT3.4011.734.2020.2.PS
∟Zwolnienie przedmiotowe - własne cele mieszkaniowe – spłata kredytu budowlano-hipotecznego i nabycie udziału w budynku mieszkalnym od matki.
2021.03.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT3.4011.711.2020.2.MK
∟Prawa autorskie do oprogramowania komputerowego są kwalifikowanym IP w świetle art. 30ca ust. 2 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a uzyskany dochód z tytułu odpłatnego przeniesienia na zleceniodawców praw autorskich do wytworzonego oprogramowania, które stanowi utwór prawnie chroniony i zostało wytworzone, rozwinięte i ulepszone w ramach prowadzonej działalności badawczo-rozwojowej, o której mowa w art. 5a pkt 38 ustawy, kwalifikuje się do dochodów z kwalifikowanego IP w rozumieniu art. 30ca ust. 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Wnioskodawca jest uprawniony do zastosowania stawki 5% do dochodów uzyskanych z kwalifikowanego prawa własności intelektualnej preferencyjnego opodatkowania.
Wydatki ponoszone na: koszty usług księgowych, doradztwa podatkowego, zakup oprogramowania komercyjnego, zakup sprzętu komputerowego, elektronicznego wraz z akcesoriami, zakup materiałów biurowych, koszty kursów oraz szkoleń i konferencji, koszty utrzymania samochodu osobowego (paliwo, naprawy, serwis, części zamienne i ubezpieczenie), koszty usług hostingowych i serwerowych - w części dotyczącej umieszczenia własnych aplikacji w Internecie, które Wnioskodawca poniósł w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, powinny zostać uznane za koszty konieczne do obliczenia wskaźnika, o którym mowa w art. 30ca ust. 4 w związku z art. 30ca ust. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
2021.03.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.913.2020.2.RS
∟Opodatkowanie dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej preferencyjną stawką – ip box.
2021.03.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.912.2020.2.ŁS
∟Opodatkowanie dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej preferencyjną stawką – ip box.
2021.03.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.864.2020.2.HD
∟Preferencyjne opodatkowanie dochodów generowanych przez prawa własności intelektualnej – IP BOX.
2021.03.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-3.4012.717.2020.2.IG
∟usługa świadczona w ramach podpisanego Porozumienia nie jest usługą w zakresie udzielania poręczeń, gwarancji i wszelkich innych zabezpieczeń transakcji finansowych korzystającą ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 39 ustawy. Sprzedający – na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy – będzie miał prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur dokumentujących wykonanie usługi przez Wnioskodawcę.
2021.03.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-3.4012.709.2020.3.MAT
∟Skoro do dostawy lokalu użytkowego będzie miało zastosowane zwolnienie wskazane w przepisie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, to analiza zwolnienia tej dostawy na podstawie przepisów art. 43 ust. 1 pkt 10a i art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy jest bezprzedmiotowa. Podsumowując, zbycie lokalu handlowego będzie stanowić odpłatną dostawę towarów, która korzystać będzie ze zwolnienia wynikającego z art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy.
386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.