Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: cel opałowy
cel opałowy 139 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
2012.01.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-41/11-2/BJ
∟Do węgla zużywanego do wypalania surowca w piecach szybowych w procesie produkcji wapna palonego i hydratyzowanego ma zastosowanie zwolnienie od akcyzy, wprowadzone z dniem 2 stycznia 2012 r. w art. 31a ust. 2 pkt 7 ustawy o podatku akcyzowym pod warunkiem prowadzenia przez Wnioskodawcę ewidencji wyrobów węglowych zużywanych do celów zwolnionych. Sposób prowadzenia ww. ewidencji oraz okres jej przechowywania zostały określone w art. 31a ust. 4-7 ustawy.
2011.09.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-24/11-2/BJ
∟Ustalenie czy węgiel i koks, oznaczone kodami CN 2701 oraz CN 2704 00 nabywane w celu ich wykorzystania w piecach szybowych, a także w piecach typu X są wyrobem akcyzowym w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym.
2011.07.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-617/11-2/SM
∟stawka podatku dla węglowodorów gazowych o kodzie CN 2711 używanych do produkcji pianek poliuretanowych
2011.04.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-11/11-4/JK
∟sprzedaż oleju opałowego z przeznaczeniem na ogrzewanie samochodów posiadających urządzenia grzewcze z odrębnym systemem grzewczym
2010.12.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-163/10/JK
∟Uznać należy, że zgodnie z regułą określoną w art. 89 ust. 2 ustawy, stawka akcyzy dla wymienionych węglowodorów przeznaczonych do produkcji dezodorantu służącego do rozpylania substancji zapachowych, wynosi 0 zł. Ponadto, Wnioskodawca w zakresie sprzedaży wymienionych wyrobów nie będzie miał także obowiązku składania deklaracji podatkowej i zapłaty podatku akcyzowego.
2010.11.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-760/10-5/JK
∟Katalizator o kodzie CN 3815 9090 w przypadku jego przeznaczenia na cele opałowe nie podlega opodatkowaniu akcyzą
2010.10.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-789/10-2/KB
∟Czy zgodnie z ustawą o podatku akcyzowym, art. 86 ust. 3 kupowany przez Spółkę olej lekki do celów opisanych powyżej (w stanie faktycznym) tj. przede wszystkim do podgrzania podczas uruchamiania złoża fluidalnego jak też całej komory paleniskowej kotła jest nabywany do tzw. celów opałowych o których mówi ww. ustawa?
2010.09.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-676/10-2/JK
∟Opodatkowanie destylatu naftowego średniego o kodzie CN 2710 19 31 przeznaczonego na cele opałowe.
2010.06.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-55/10/JK
∟Zużycie oleju opałowego przeznaczonego do celów opałowych do napędu silnika agregatu prądotwórczego spowoduje powstanie obowiązku podatkowego i konieczność zapłaty podatku akcyzowego w należnej wysokości.
2010.06.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-282/10-2/KB
∟Określenie wysokości zabezpieczenia akcyzowego w przypadku przemieszczania gazu płynnego przeznaczonego do celów opałowych.
2009.07.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-87d/09/JK
∟W prowadzonej ewidencji wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem należy podawać ilość wyrobów w GJ, czyli w jednostce miary, w której wyrażona jest stawka podatku akcyzowego.
2009.07.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-87c/09/JK
∟W przypadku określonego wyrobu należy podać jednostkę miary, w której wyrażona jest stawka podatku akcyzowego. Ponadto dopuszcza się możliwość określenia ilości gazu płynnego w litrach, pod warunkiem podania parametrów jego przeliczenia z jednostek miary wagowych na jednostki miary objętościowe.
2009.07.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-87b/09/JK
∟W przypadku podmiotu pośredniczącego ustawodawca zawarł w przepisach ustawy szczególne rozwiązanie zawarte w dyspozycji przepisu art. 65 ust. 3 ustawy. Zgodnie z jego treścią Spółka jako podmiot prowadzący działalność gospodarczą w charakterze podmiotu pośredniczącego jest zobowiązana do złożenia zabezpieczenia akcyzowego w kwocie równej wysokości maksymalnej kwoty miesięcznego zobowiązania podatkowego mogącego powstać w przypadku naruszenia warunków zwolnienia od akcyzy wyrobów akcyzowych, czyli jak w przypadku przeznaczenia wyrobu do napędu silników spalinowych.
2009.07.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-87a/09/JK
∟Zgodnie z dyspozycją przepisu art. 89 ust. 1 pkt 12 ustawy w przypadku pozostałych węglowodorów gazowych - skroplonych - objętych pozycją CN 2711 i przeznaczonych do napędu silników spalinowych stosuje się stawkę podatku w wysokości 695,00 zł/1000 kilogramów. Natomiast, w myśl art. 89 ust. 1 pkt 13 ustawy, w sytuacji przeznaczenia pozostałych węglowodorów gazowych objętych pozycją CN 2711 do celów opałowych należy zastosować stawkę - 1,18 zł/1 gigadżul (GJ).
2009.07.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-83c/09/JK
∟Przepisy prawa podatkowego nie określają szczegółowo danych, w zakresie przepisu art. 89 ust. 6 pkt 1 ustawy, które powinien podać podmiot w składanym oświadczeniu o przeznaczeniu nabywanego oleju opałowego w zakresie danych dotyczących nabywcy. Jednakże należy przyjąć, iż z uwagi na charakter kontrolny oświadczeń w zakresie tych danych podmiot powinien podać nazwę lub imię i nazwisko osoby fizycznej (dodatkowo można wskazać nazwę pod którą prowadzona jest działalność gospodarcza). Ponadto w oświadczeniu należy zawrzeć dane adresowe podmiotu, czyli adres siedziby lub oddziału, natomiast w przypadku osoby fizycznej - adres zamieszkania lub adres miejsca prowadzonej działalności gospodarczej, gdy nabycie jest związane z prowadzoną działalnością gospodarczą. Natomiast należy zgodzić się z Zainteresowanym, iż wymieniony przepis nie nakłada obowiązku podawania numeru identyfikacji podatkowej NIP przez nabywcę przedmiotowych wyrobów.
2009.07.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-83b/09/JK
∟Przepisy prawa podatkowego nie określają szczegółowo danych, które, w zakresie przepisu art. 89 ust. 6 pkt 1 ustawy, powinien podać podmiot w składanym oświadczeniu o przeznaczeniu nabywanego oleju opałowego. Jednakże należy przyjąć, iż z uwagi na charakter kontrolny oświadczenia w zakresie tych danych podmiot powinien podać nazwę lub imię i nazwisko osoby fizycznej (dodatkowo można wskazać nazwę pod którą prowadzona jest działalność gospodarcza). Ponadto w oświadczeniu należy zawrzeć dane adresowe podmiotu, czyli adres siedziby lub oddziału, natomiast w przypadku osoby fizycznej - adres zamieszkania lub adres miejsca prowadzonej działalności gospodarczej, gdy nabycie jest związane z prowadzoną działalnością gospodarczą. W tym ostatnim przypadku należy zaznaczyć w oświadczeniu, iż podany adres jest adresem miejsca prowadzonej działalności gospodarczej.
2009.07.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-83a/09/JK
∟Przepisy prawa podatkowego nie przewidują składania oświadczenia o przeznaczeniu oleju opałowego do celów opałowych według określonego wzoru, zatem zaproponowany przez Wnioskodawcę sposób sporządzania oświadczenia, w formie wydruku komputerowego, w przypadku, gdy ten dokument będzie zawierał wszystkie elementy wskazane przez przepisy prawa, w tym, będzie zawierał czytelny podpis składającego oświadczenie, pozwoli na korzystanie przez Sprzedawcę ze stawek właściwych dla oleju opałowego przeznaczonego do celów opałowych. Sprzedawca zachowa prawo do stosowania preferencyjnych stawek również w przypadku odręcznego wypełniania oświadczenia, gdy część dotycząca informacji o nabywcy zostanie uzupełniona poprzez przystawienie pieczęci.
2009.06.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3-443-181/09-2/JK
∟Czy kupowany przez Spółkę olej ciężki o kodze CN 2710 1965 używany wyłącznie jako paliwo w instalacji energetycznego spalania służącej do uzyskania energii cieplnej koniecznej do zainicjowania i podtrzymania procesu produkcyjnego można uznać w świetle powołanej ustawy za paliwo do celów opałowych?
2008.03.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-682/07-4/GD
∟Uznanie za wyrób akcyzowy oleju grzewczego o symbolu CN 38248098, który nie został wymieniony w załącznikach do ustawy o podatku akcyzowym, ale został przeznaczony na cele grzewcze
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.