Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: film
film 159 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
2011.07.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-491/11-2/MM
∟usługa polegająca na produkcji programów telewizyjnych (wraz z udzieleniem na nie licencji) oraz produkcji seriali (wraz z udzieleniem na nie licencji) nie korzysta z preferencyjnej stawki podatku VAT w wysokości 8%, bowiem efektem prac Wnioskodawcy nie jest program telewizyjny w rozumieniu ustawy o radiofonii i telewizji – Zainteresowany nie występuje w roli nadawcy tych programów telewizyjnych. W konsekwencji właściwą stawką podatku VAT dla świadczonych usług związanych z produkcją programów telewizyjnych oraz seriali (wraz z udzieleniem licencji na te programy i seriale) jest podstawowa stawka podatku VAT w wysokości 23%.
2011.07.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-412/11-3/MM
∟usługa polegająca na cyklu audycji telewizyjnych, pomimo, iż mieści się w grupowaniu PKWiU 59.11.1 nie korzysta z preferencyjnej stawki podatku VAT w wysokości 8%, bowiem efektem prac Wnioskodawcy nie jest program telewizyjny w rozumieniu ustawy o radiofonii i telewizji – Zainteresowany nie występuje w roli nadawcy tych programów telewizyjnych. W konsekwencji właściwą stawką podatku VAT dla świadczonych przez Wnioskodawcę usług związanych z produkcją cyklu audycji telewizyjnych jest podstawowa stawka podatku VAT w wysokości 23%.
2011.06.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-442/11/AL
∟Do jakiej stawki VAT urząd skarbowy zalicza działalność związaną z produkcją filmów, nagrań wideo, programów telewizyjnych?
2011.06.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-553/11-4/PR
∟Zastosowanie preferencyjnej stawki podatku dla usług realizacji serialu/filmu telewizyjnego.
2011.06.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-530/11-2/JF
∟Świadczona przez Wnioskodawcę usługa produkcji filmu wraz z przekazaniem praw autorskich winna być opodatkowana stawką podstawową, tj. 23%.
2011.05.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-104/11/AM
∟Czy opłata poniesiona z tytułu wynajmu filmu do jego jednorazowej, niekomercyjnej prezentacji jest dla niemieckiej osoby prawnej przychodem określonym w art. 21 ust. 1 pkt 1 lub 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, podlegającym opodatkowaniu ryczałtowym podatkiem w wysokości 20% przychodu?
2011.05.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-103/11/AM
∟Czy opłata poniesiona z tytułu udostępnienia kopii filmu i upoważnienia (licencji) do jednorazowej, niekomercyjnej prezentacji filmu jest dla słowackiej osoby prawnej przychodem określonym w art. 21 ust. 1 pkt 1 lub 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, podlegającym opodatkowaniu ryczałtowym podatkiem w wysokości 20% przychodu?
2011.05.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-221/11-4/MM
∟Usługi (sklasyfikowane pod symbolami PKWiU 59.12.1, 59.12.16, 59.12.17, 59.12.19) związane z pozostałą produkcją telewizyjną, czyli: montaż telewizyjny, postprodukcja programów tv, wynajem sprzętu i realizacja zdjęć kamerowych, przygotowanie oprawy do programu itp. są opodatkowane, w myśl art. 41 ust. 1 w związku z art. 146a pkt 1 ustawy o VAT, podstawową stawką podatku VAT w wysokości 23%, bowiem nie zostały wymienione w przepisach dotyczących podatku od towarów i usług, jako podlegające opodatkowaniu stawkami obniżonymi.
2011.05.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-221/11-3/MM
∟Usługa polegająca na wyprodukowaniu przez Wnioskodawcę całego programu telewizyjnego z przekazaniem praw autorskich, pomimo, iż mieści się w grupowaniu PKWiU 59.11.11 i 59.11.13 nie korzysta z preferencyjnej stawki podatku VAT w wysokości 8%, bowiem efektem prac Wnioskodawcy nie jest program telewizyjny w rozumieniu ustawy o radiofonii i telewizji – Zainteresowany nie występuje w roli nadawcy tych programów telewizyjnych. W konsekwencji właściwą stawką podatku VAT dla świadczonych przez Wnioskodawcę usług związanych z produkcją programów telewizyjnych wraz z przekazaniem praw autorskich jest podstawowa stawka podatku VAT w wysokości 23%.
2011.05.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-338/11/AW
∟Stawka podatku obowiązująca do usług przygotowania reportaży.
2011.05.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-299/11-2/KC
∟zastosowanie właściwej stawki podatku dla usług tworzenia filmowych efektów specjalnych.
2011.04.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-83/11-4/AO
∟Czy przychód ze sprzedaży licencji należy potraktować jako przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej czy należałoby go potraktować jako przychód ze sprzedaży praw autorskich?
2011.03.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-1288/10-2/NS
∟Opodatkowanie wkładu wniesionego przez strony w celu realizacji koprodukcji filmu fabularnego.
2011.02.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-35/11-2/PR
∟Opodatkowanie czynności wykonywanych na podstawie umowy koproducenckiej, w wyniku której nabyte zostaną majątkowe prawa autorskie i prawa pokrewne oraz związane z tym prawo do odliczenia podatku naliczonego.
2011.02.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-862/10-4/AJ
∟Czy Spółka powinna uznać, że z chwilą rozpoczęcia każdego okresu licencyjnego dochodzi do zbycia przez Spółkę prawa majątkowego do tego filmu na rzecz licencjobiorcy - i w konsekwencji rozpoznawać przychody należne zgodnie z art. 12 ust 3a updop, tj. z chwilą rozpoczęcia się każdego okresu licencyjnego dla określonego filmu (w części opłaty licencyjnej przypadającej na ten film), czy też powinna uznać, że udzielane licencje są usługami rozliczanymi w okresach rozliczeniowych a przychody należne powinny być rozpoznawane przez Spółkę zawsze w ostatnim dniu okresu rozliczeniowego określonego w umowie lub na wystawionej fakturze, nie rzadziej niż raz w roku, tj. zgodnie z art. 12 ust 3c updop ?
2011.01.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-1755/10-2/MR
∟Czy usługa produkcji filmu , który jest dokumentem historycznym, wykonanym na potrzeby edukacji – kultury, podlega 0% stawce VAT, zgodnie z poz. 11 załącznika nr 4 do ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług?
2011.01.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/1/415-1039/10/AB
∟Moment zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów Wnioskodawczyni (producenta filmu), wydatków związanych z produkcją filmu.
2011.01.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/1/415-1038/10/AB
∟Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów Wnioskodawczyni (producenta filmu), wydatków związanych z produkcją filmu sfinansowanych przez koproducenta.
2011.01.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/1/415-1037/10/AB
∟Opodatkowanie wkładu rzeczowego koproducentów w produkcję filmu.
2011.01.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/1/415-1036/10/AB
∟Opodatkowanie wkładu finansowego koproducentów w produkcję filmu.
2010.12.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-1035/10-2/BS
∟dotyczy opodatkowania dotacji na pokrycie kosztów produkcji filmu
2010.11.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-567/10-3/AS
∟Czy w świetle art. 12 ust. 4 pkt 1 w związku z art. 12 ust. 3a Ustawy o CIT przychód z tytułu świadczenia usług projekcji filmów, na które Spółka wydaje bilety w zamian za wydane wcześniej odpłatnie vouchery, powstaje w momencie wyświadczenia usługi projekcji filmów tożsamym z momentem wymiany vouchera na bilet (ze względu na fakt, że wydanie vouchera i wystawienie faktury VAT są neutralne dla celów podatku CIT, a otrzymane wcześniej pieniądze stanowią zaliczkę), a jeżeli voucher nie zostanie wykorzystany - wówczas przychód ten powstaje w momencie zakończenia danego okresu sprawozdawczego, w którym upłynął termin ważności vouchera?
2010.11.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-567/10-2/AS
∟Określenie momentu powstania przychodu z tytułu świadczenia usług projekcji filmów, na które Spółka wydaje bilety w zamian za wydane wcześniej odpłatnie vouchery w sytuacji, gdy voucher zostanie wykorzystany bądź nie zostanie wykorzystany.
2010.08.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-525/10-4/EK
∟Opodatkowanie wkładu finansowego i rzeczowego wniesionego przez strony w celu realizacji koprodukcji audycji telewizyjnej lub filmu.
2010.08.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-920/06/10/AŚ
∟Zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży za pomocą kasy fiskalnej
2010.02.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-1040/09-3/MM
∟W jaki sposób należy rozliczyć podatkowo cenę nabycia wartości niematerialnej i prawnej w postaci licencji, przy założeniu, że licencja będzie wykorzystywana dłużej niż rok, tj.:1. czy wynagrodzenie za wyprodukowanie filmu reklamowego i spotu radiowego i za przeniesienie własności nośników powinno podwyższyć wartość początkową wartości niematerialnej i prawnej w postaci licencji, zgodnie z art. 16a ust. 1 pkt 5 w zw. z art. 16g ust. 1 pkt 1 w zw. z ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych czy też;2. jako wartość początkową wartości niematerialnej i prawnej w postaci licencji należy przyjąć wyłącznie jej określoną w umowie wartość natomiast wynagrodzenie za wyprodukowanie reklamy i wynagrodzenie za przeniesienie własności nośników należy rozliczyć jednorazowo jako koszt pośredni, bez podwyższania wartości początkowej nabytej wartości niematerialnej i prawnej w postaci licencji?
2010.02.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-1040/09-2/MM
∟W jaki sposób należy rozliczyć podatkowo cenę nabycia wartości niematerialnej i prawnej w postaci praw autorskich, tj.:1. czy wynagrodzenie za realizację materiału produkcyjnego, postprodukcję i przygotowanie filmów reklamowych oraz wszelkie inne czynności poza przeniesieniem praw autorskich oraz uzyskaniem zgód i zezwoleń na przeniesienie autorskich praw zależnych przez osoby trzecie powinno podwyższyć wartość początkową wartości niematerialnej i prawnej w postaci praw autorskich do utworu, zgodnie z art. 16a ust. 1 pkt 4 w zw. z art. 16g ust. 1 pkt 1 w zw. z ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych czy też;2. jako wartość początkową wartości niematerialnej i prawnej w postaci nabytych praw autorskich należy przyjąć wyłącznie wartość tych praw ustaloną w umowie, natomiast koszt realizacji materiału produkcyjnego, postprodukcji i przygotowania filmów reklamowych oraz wszelkich inne czynności poza przeniesieniem praw autorskich oraz uzyskaniem zgód i zezwoleń na przeniesienie autorskich praw zależnych przez osoby trzecie należy rozliczyć jednorazowo jako koszt pośredni, bez podwyższania wartości początkowej nabytej wartości niematerialnej i prawnej w postaci praw autorskich?
2010.01.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/1/415-776/09/ASz
∟Czy kwota przekazana wnioskodawcy na pokrycie kosztów produkcji filmu, jest przychodem w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a tym samym czy podlega obowiązkowi odprowadzenia zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych?
2009.12.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-897/09-2/ŁM
∟1. Czy Spółka ma prawo jednorazowo w dacie poniesienia zaliczyć wydatki poniesione na zrealizowanie filmu reklamowego do kosztów uzyskania przychodów z wyjątkiem nabytych, wyszczególnionych w umowie odrębnych praw majątkowych do zrealizowanego filmu?2. Czy licencja na korzystanie z filmu może korzystać z prawa do amortyzacji na podstawie art. 16m ust 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych jako licencja na wyświetlanie filmów oraz na emisję programów radiowych i telewizyjnych tj. 24 miesiące, czy też na podstawie art. 16m ust. 1 pkt 4 jako od pozostałych wartości niematerialnych i prawnych tj. 60 miesięcy?
2009.11.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-849/09-4/AP
∟Spółka dokonując sprzedaży przedmiotowego prawa będzie posiadała status twórcy w rozumieniu przepisów o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zatem planowana sprzedaż autorskiego prawa majątkowego do zrealizowanego filmu będzie korzystała ze zwolnienia od podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT w związku z poz. 11 załącznika nr 4 do tej ustawy, jako usługi związane z kulturą - usługi twórców i artystów wykonawców, w rozumieniu przepisów o prawie autorskim i prawach pokrewnych, wynagradzane w formie honorariów za przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub praw do artystycznego wykonania.
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.