Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: pobór podatku
pobór podatku 1735 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
2020.01.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.467.2019.2.JC
∟1. Czy biorąc pod uwagę charakter nabywanych Usług, Wynagrodzenie otrzymane przez Nierezydentów podlega opodatkowaniu tylko, odpowiednio, w Irlandii, na Węgrzech, na Cyprze, na Malcie lub na Słowacji, pod warunkiem przedłożenia certyfikatu rezydencji?
2. Czy w przypadku odpowiedzi pozytywnej na pytanie wskazane w pkt 1, tj. w sytuacji braku opodatkowania Wynagrodzenia z tytułu Usług w Polsce, Spółka jest (będzie) uprawniona do niepobrania podatku u źródła w związku z dochowaniem należytej staranności polegającej tylko i wyłącznie na pozyskaniu certyfikatu rezydencji od Nierezydentów oraz ich oświadczeń, że spełniają warunki uprawniające Wnioskodawcę jako płatnika do niepobrania zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych (podatku u źródła)?
2020.01.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.465.2019.2.SP
∟- kwalifikacja wypłacanych kontrahentowi zagranicznemu należności do „zysków przedsiębiorstwa” w rozumieniu art. 7 umowy polsko-słowackiej lub art. 7 umowy polsko-maltańskiej,
- spełnienie przesłanek wynikających z art. 26 ust. 7a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w zw. z art. 28b ust. 4 pkt 4-6 ww. ustawy i możliwości niepobrania podatku.
2020.01.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.464.2019.2.SP
∟- kwalifikacja wypłacanych kontrahentowi zagranicznemu należności do „zysków przedsiębiorstwa” w rozumieniu art. 7 umowy polsko-irlandzkiej,
- spełnienie przesłanek wynikających z art. 26 ust. 7a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w zw. z art. 28b ust. 4 pkt 4-6 ww. ustawy i możliwości niepobrania podatku.
2020.01.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.468.2019.2.JC
∟1. Czy biorąc pod uwagę charakter nabywanych Usług, Wynagrodzenie otrzymane przez Nierezydentów podlega opodatkowaniu tylko, odpowiednio, w Irlandii, na Węgrzech, na Cyprze, na Malcie lub na Słowacji, pod warunkiem przedłożenia certyfikatu rezydencji?
2. Czy w przypadku odpowiedzi pozytywnej na pytanie wskazane w pkt 1, tj. w sytuacji braku opodatkowania Wynagrodzenia z tytułu Usług w Polsce, Spółka jest (będzie) uprawniona do niepobrania podatku u źródła w związku z dochowaniem należytej staranności polegającej tylko i wyłącznie na pozyskaniu certyfikatu rezydencji od Nierezydentów oraz ich oświadczeń, że spełniają warunki uprawniające Wnioskodawcę jako płatnika do niepobrania zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych (podatku u źródła)?
2020.01.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.471.2019.2.KS
∟- kwalifikacja wypłacanych kontrahentowi zagranicznemu należności do „zysków przedsiębiorstwa” w rozumieniu art. 7 umowy polsko-irlandzkiej,
- spełnienie przesłanek wynikających z art. 26 ust. 7a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w zw. z art. 28b ust. 4 pkt 4-6 ww. ustawy i możliwości niepobrania podatku.
2020.01.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.470.2019.2.KS
∟- kwalifikacja wypłacanych kontrahentowi zagranicznemu należności do „zysków przedsiębiorstwa” w rozumieniu art. 7 umowy polsko-maltańskiej lub art. 7 umowy polsko-słowackiej,
- spełnienie przesłanek wynikających z art. 26 ust. 7a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w zw. z art. 28b ust. 4 pkt 4-6 ww. ustawy i możliwości niepobrania podatku.
2020.01.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.469.2019.2.JC
∟- kwalifikacja wypłacanych kontrahentowi zagranicznemu należności do „zysków przedsiębiorstwa” w rozumieniu art. 7 umowy polsko-irlandzkiej,
- spełnienie przesłanek wynikających z art. 26 ust. 7a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w zw. z art. 28b ust. 4 pkt 4-6 ww. ustawy i możliwości niepobrania podatku.
2020.01.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.453.2019.2.MR
∟w zakresie ustalenia czy Wnioskodawca ma obowiązek pobrać podatek u źródła w związku z dokonywaniem płatności na rzecz nierezydentów z tytułu nabycia licencji końcowego użytkownika na korzystanie z programu komputerowego w celu prowadzenia działalności gospodarczej, nawet jeżeli Wnioskodawca nie będzie w posiadaniu certyfikatu rezydencji
2020.01.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.448.2019.2.MR
∟W zakresie ustalenia czy wynagrodzenie, które Wnioskodawca uiszcza/będzie uiszczał na rzecz kontrahentów za Licencje mieści się w art. 21 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych tj. czy zapłata wynagrodzenia powoduje powstanie obowiązku poboru podatku u źródła od wypłacanych należności – jest prawidłowe.
2019.12.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.410.2019.2.JC
∟Skutki podatkowe zbycia akcji spółki polskiej, w skład aktywów której wchodzą posiadane bezpośrednio i pośrednio nieruchomości.
2019.12.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.419.2019.4.MS
∟1. Czy przychody nierezydentów z tytułu świadczenia na rzecz Spółki usług montażowo- instalacyjnych (opisanych w pkt 1 stanu faktycznego) podlegają podatkowi u źródła zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o CIT, w związku z czym Spółka, jako płatnik, byłaby zobowiązana do pobrania od tych przychodów podatku u źródła?
2. Czy przychody nierezydentów z tytułu świadczenia na rzecz Spółki usług naprawy i konserwacji urządzeń (opisanych w pkt 2 stanu faktycznego) podlegają podatkowi u źródła zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o CIT, w związku z czym Spółka, jako płatnik, byłaby zobowiązana do pobrania od tych przychodów podatku u źródła?
3. Czy przychody nierezydentów z tytułu świadczenia na rzecz Spółki usług regeneracyjnych (opisanych w pkt 3 stanu faktycznego) podlegają podatkowi u źródła zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o CIT, w związku z czym Spółka, jako płatnik, byłaby zobowiązana do pobrania podatku u źródła?
2019.12.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4010.331.2019.2.KK
∟Brak obowiązku pobrania przez Spółkę jako płatnika zryczałtowanego podatku dochodowego od wypłacanego wynagrodzenia na rzecz kontrahentów zagranicznych z tytułu transakcji:
– dostaw na rzecz Spółki urządzeń z oprogramowaniem będącym integralną częścią tych urządzeń
– samego oprogramowania do urządzeń
2019.12.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.376.2019.2.JC
∟Ponieważ do przedmiotowego stanu faktycznego nie będą dotyczyły wyjątki określone w art. 14 ust. 1 lit. a-c UPO, to zastosowanie znajdzie norma ogólna wynikająca z art. 14 ust. 1 UPO (zgodnie z którą osoba mająca miejsce zamieszkania lub siedzibę w jednym z Umawiających się Państw będzie zwolniona od opodatkowania w drugim Umawiającym się Państwie zysku ze sprzedaży, zamiany lub innej dyspozycji walorami kapitałowymi). Płatność Za Wykup powinna podlegać opodatkowaniu wyłącznie w państwie, w którym Wnioskodawca posiada siedzibę, czyli w USA.
2019.12.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.431.2019.1.AK
∟Czy w momencie dokonania wypłaty Dywidendy na rzecz Wspólnika przed dniem 31 grudnia 2019 r., Spółka - jako płatnik - może zastosować zwolnienie wynikające z art. 22 ust. 4 ustawy o CIT w sytuacji, gdy nie posiada obowiązującej opinii organu o stosowaniu zwolnienia, o której mowa w art. 26b ustawy o CIT oraz gdy nie złożyła oświadczenia o którym mowa w art. 26 ust. 7a ustawy o CIT?
2019.12.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.469.2019.1.MZA
∟Obowiązek poboru i odprowadzenia podatku u źródła w związku zapłatą płatności na rzecz licencjodawcy – rezydenta amerykańskiego – z tytułu nabycia licencji, które są następnie fakturowane na klienta według ich faktycznego zużycia, ale bez prawa do sublicencji.
2019.12.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.382.2019.2.MZA
∟Obowiązek poboru i odprowadzenia podatku u źródła w związku zapłatą płatności na rzecz licencjodawcy – rezydenta amerykańskiego – z tytułu nabycia licencji celem świadczenia usług utrzymywania i technicznej administracji systemami oraz infrastrukturą IT na rzecz swoich klientów
2019.11.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.395.2019.2.KS
∟1. Czy opisane zdarzenie przyszłe wskazane we wniosku przedstawiające usługi marketingowe mieszczą się w katalogu usług wskazanych w art. 21 ust. 2a ustawy o CIT i podlegają podatkowi u źródła?
2. W przypadku gdyby organ odpowiedział na pytanie pierwsze twierdząco, to czy Wnioskodawca ma obowiązek pobrać podatek u źródła w związku z dokonywaniem płatności na rzecz nierezydentów z tytułu nabycia usług, o ile będzie w posiadaniu certyfikatu rezydencji podmiotów, od których nabył przedmiotowe usługi, a kwota płatności w roku podatkowym nie przekroczyła 2 000 000 PLN?
3. Czy do limitu 2 000 000 PLN wskazującego zakres obowiązków płatnika podatku u źródła należy liczyć tylko te usługi, które podlegają podatkowi u źródła, biorąc pod uwagę, że Wnioskodawca wypłaca Kontrahentowi wynagrodzenie za usługi zarówno podlegające, jak i nie podlegające podatkowi u źródła?
2019.11.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.394.2019.2.KS
∟1. Czy opisane zdarzenie przyszłe wskazane we wniosku przedstawiające usługi marketingowe mieszczą się w katalogu usług wskazanych w art. 21 ust. 2a ustawy o CIT i podlegają podatkowi u źródła?
2. W przypadku gdyby organ odpowiedział na pytanie pierwsze twierdząco, to czy Wnioskodawca ma obowiązek pobrać podatek u źródła w związku z dokonywaniem płatności na rzecz nierezydentów z tytułu nabycia usług, o ile będzie w posiadaniu certyfikatu rezydencji podmiotów, od których nabył przedmiotowe usługi, a kwota płatności w roku podatkowym nie przekroczyła 2 000 000 PLN?
3. Czy do limitu 2 000 000 PLN wskazującego zakres obowiązków płatnika podatku u źródła należy liczyć tylko te usługi, które podlegają podatkowi u źródła, biorąc pod uwagę, że Wnioskodawca wypłaca Kontrahentowi wynagrodzenie za usługi zarówno podlegające, jak i nie podlegające podatkowi u źródła?
2019.11.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.392.2019.2.JC
∟1. Czy opisane zdarzenie przyszłe wskazane we wniosku przedstawiające usługi marketingowe mieszczą się w katalogu usług wskazanych w art. 21 ust. 2a ustawy o CIT i podlegają podatkowi u źródła?
2. W przypadku gdyby organ odpowiedział na pytanie pierwsze twierdząco, to czy Wnioskodawca ma obowiązek pobrać podatek u źródła w związku z dokonywaniem płatności na rzecz nierezydentów z tytułu nabycia usług, o ile będzie w posiadaniu certyfikatu rezydencji podmiotów, od których nabył przedmiotowe usługi, a kwota płatności w roku podatkowym nie przekroczyła 2 000 000 PLN?
3. Czy do limitu 2 000 000 PLN wskazującego zakres obowiązków płatnika podatku u źródła należy liczyć tylko te usługi, które podlegają podatkowi u źródła, biorąc pod uwagę, że Wnioskodawca wypłaca Kontrahentowi wynagrodzenie za usługi zarówno podlegające, jak i nie podlegające podatkowi u źródła?
2019.11.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.348.2019.2.AW
∟Prawo do pobrania podatku u źródła od wypłacanych Należności, stosując obniżoną stawkę podatku lub niepobrania podatku pod warunkiem posiadania ważnych certyfikatów rezydencji spółek komandytowych wystawionych przez niemieckie organy podatkowe lub ważnego certyfikatu rezydencji spółki kapitałowej wystawionego przez luksemburskie organy podatkowe w okresie do 31.12.2019 r. i od 1.01.2020 r.
2019.11.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.373.2019.2.SG
∟w zakresie ustalenia, czy certyfikat rezydencji otrzymany w formie elektronicznej od spółki irlandzkiej jest certyfikatem rezydencji, o którym mowa w art. 4a pkt 12 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
2019.11.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.365.2019.2.JC
∟1. Czy Szalunki stanowią urządzenia przemysłowe w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT oraz art. 12 ust. 3 w zw. z art. 12 ust. 1 UPO, a w konsekwencji czy wypłata należności za wynajem Szalunków podlega w Polsce opodatkowaniu podatkiem u źródła?
2. Jeżeli odpowiedź na pytanie nr 1 będzie twierdząca, to czy wypłata przypisanych do Zakładów należności za wynajem Szalunków podlega w Polsce opodatkowaniu podatkiem u źródła?
2019.11.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.365.2019.2.AW
∟Dokonując na rzecz Udziałowca z siedzibą w Luksemburgu wypłaty z tytułu udziału w zysku, do dnia 31 grudnia 2019 r., Spółka będzie uprawniona jako płatnik do zastosowania zwolnienia z obowiązku poboru zryczałtowanego podatku dochodowego
2019.11.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.359.2019.2.MS
∟Czy Wynagrodzenie wypłacane przez Spółkę Organizatorom Konferencji podlega opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym od osób prawnych, zgodnie z art. 21 ust. 1 Ustawy CIT, a w konsekwencji, czy Spółka jako płatnik ma obowiązek pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od osób prawnych od Wynagrodzenia wypłacanego Organizatorom Konferencji?
2019.11.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4010.293.2019.2.KK
∟Obowiązek pobrania przez Spółkę jako płatnika zryczałtowanego podatku dochodowego od wypłacanego wynagrodzenia na rzecz kontrahentów zagranicznych z tytułu świadczenia usług inżynieryjnych.
2019.11.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.477.2019.1.AP
∟- Organ potwierdza stanowisko, że certyfikat rezydencji w formie elektronicznej - jeżeli w takiej formie, zgodnie z prawem danego państwa wydawany jest przez organy podatkowe - przekazany przez A.L. oraz B.L. do Wnioskodawcy w niezmienionej formie i formacie pocztą e-mail, jest dokumentem, o którym mowa w art. 4a pkt 12 w związku z art. 26 ust. 1 ustawy o CIT.
2019.11.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.408.2019.2.AP
∟- Organ potwierdza stanowisko, że certyfikat rezydencji w formie elektronicznej - jeżeli w takiej formie, zgodnie z prawem danego państwa wydawany jest przez organy podatkowe przekazany przez A.L. oraz B.L. do Wnioskodawcy w niezmienionej formie i formacie pocztą e-mail, jest dokumentem, o którym mowa w art. 4a pkt 12 w związku z art. 26 ust. 1 ustawy o CIT.
2019.10.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.332.2019.3.JC
∟1. Czy w przypadku połączenia Wnioskodawcy przez przejęcie Spółki szwedzkiej, odsetki wypłacane obligatariuszom z tytułu przejętych obligacji będą zwolnione z opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym na podstawie art. 18 Ustawy nowelizującej?
2. W przypadku negatywnej odpowiedzi na pytanie 1), czy przedmiotowe odsetki będą opodatkowane zryczałtowanym podatkiem dochodowym w wysokości 3% zgodnie z alternatywną metodą określoną w treści art. 19 w zw. z art. 21 Ustawy nowelizującej?
2019.10.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4010.285.2019.2.HK
∟Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, że koszty na nabycie usług związanych z projektowaniem, prototypowaniem i wdrożeniem do produkcji nowych modeli mebli, usług związanych ze sprzedażą (pośrednictwem), usług monitorowania jakości produkcji i napraw gwarancyjnych nie należą do kategorii usług, o których mowa w art. 15e ust. 1 ustawy o CIT, a zatem nie podlegają ograniczeniu w zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów na podstawie tego przepisu i nie mieszczą się w dyspozycji przepisu art. 21 ust. 1 pkt 1 i pkt 2a ustawy o CIT, a zatem Wnioskodawca nie będzie zobowiązany do poboru zryczałtowanego podatku u źródła przy wypłacie należności z tego tytułu, natomiast koszty na nabycie usług zarządczych, w zakresie wsparcia i kontroli produkcji, należą do kategorii usług, o których mowa w art. 15e ustawy o CIT, a zatem podlegają ograniczeniu w zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów na podstawie tego przepisu i mieszczą się w dyspozycji przepisu art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o CIT, a zatem co do zasady Wnioskodawca będzie zobowiązany do poboru zryczałtowanego podatku u źródła przy wypłacie należności z tego tytułu, chyba że zostaną spełnione warunki zastosowania stawki podatku wynikającej z właściwej umowy w sprawie unikania podwójnego opodatkowania bądź zwolnienia z opodatkowania u źródła w oparciu o przepisy szczególne?
2019.10.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.351.2019.2.AT
∟w zakresie skutków podatkowych związanych z nabyciem licencji na oprogramowanie komputerowe (tzw. licencji użytkownika końcowego).
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.