Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: alkohol
alkohol 310 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
2010.10.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-648/10/EK
∟Mając jedną fakturę od firmy zewnętrznej za organizację imprezy, która obejmuje część artystyczną, oprawę muzyczną, udostępnienie sali i pokoi gościnnych oraz usługę gastronomiczną – w tym alkohol – Spółka zwraca się z pytaniem o możliwość uznania w całości wydatku za koszt uzyskania przychodu.
2010.10.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-90/10-3/TK
∟Czy w opisanym zdarzeniu przyszłym próbki towaru są objęte podatkiem akcyzowym?
2010.10.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-916/10/AP
∟Czy wydanie alkoholi w celach degustacyjnych stanowić będzie dla spółki koszt uzyskania przychodu ?
2010.09.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-412/10-3/MM
∟Wnioskodawca nie ma obowiązku uiszczenia przedmiotowej opłaty, o której mowa w art. 132 ust. 1 ustawy w wysokości 10% podstawy opodatkowania świadczonych usług reklamowych, bowiem nie bierze udziału w świadczeniu usług będących reklamą napojów alkoholowych w rozumieniu art. 21 pkt 3 ustawy - nie jest nadawcą ani programów telewizyjnych, ani reklam emitowanych w blokach reklamowych pomiędzy reklamami.
2010.08.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-437/10-4/MM
∟Czy wydatki poniesione przez Wnioskodawcę w związku z organizacją imprezy z okazji jubileuszu firmy, tzn.:a. koszty usługi kompleksowej organizacji imprezy (w tym cateringu, oprawy artystycznej, aranżacji i wystroju wnętrz, w których odbywała się impreza – z elementami prezentacji dorobku Spółki oraz jej aktualnej oferty),b. koszty druku zaproszeń,c. koszty nabycia wina,d. koszty wykonania skrzynek na wino z grawerem firmowym,mogą zostać zaliczone w całości w ciężar kosztów uzyskania przychodów?
2010.08.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-397/10-4/SM
∟Brak obowiązku oznaczania znakami akcyzy alkoholu importowanego do składu celnego jak i nabywanego wewnątrzwspólnotowo, który będzie zwolniony od akcyzy (dostarczany na pokłady samolotów).
2010.07.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-683/10/BG
∟w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na zakup piwa lub wina, wydawanych klientom Spółki w ramach sprzedaży premiowej
2010.06.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-395/10-3/KB
∟Czy w opisanym powyżej stanie faktycznym, dla stosowania zwolnienia, o którym mowa w § 20 Rozporządzenia w/s zwolnień wystarczające jest spełnienie warunków, o którym mowa w tym przepisie, a w szczególności czy nie jest konieczne spełnianie warunków, o których mowa w art. 32 ust. 5 – 13 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r., o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2009 r., Nr 3, poz. 11, ze zm., dalej: ustawa akcyzowa)?
2010.06.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-43/10-2/TK
∟Czy na podstawie art. 21 ust. 8 ustawy, Spółka może obniżyć akcyzę należną od sprzedaży wyprodukowanych wódek o kwotę akcyzy zapłaconą w cenie nabycia spirytusu surowego, który zostanie wykorzystany w procesie produkcyjnym?
2010.06.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-203/10-3/DG
∟Należy stwierdzić, iż wydatki ponoszone w związku ze spotkaniami z kontrahentami w siedzibie Spółki na jedzenie (kawa, herbata, kanapki), mogą stanowić koszty uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Natomiast wydatki poniesione na usługi gastronomiczne w trakcie spotkań z kontrahentami w restauracjach czy noclegi w hotelach, zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych nie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów.
2010.06.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-221/10-5/JK
∟Czy ubytki niezawinione przez Spółkę podlegają opodatkowaniu podatkiem akcyzowym? W jaki sposób udowodnić niezawiniony charakter ubytków?
2010.06.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-221/10-4/JK
∟Czy ubytki niezawinione przez Spółkę podlegają opodatkowaniu podatkiem akcyzowym?W jaki sposób udowodnić niezawiniony charakter ubytków?
2010.05.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-136/10/ŁW
∟zwolnienie nabywanego wewnątrzwspólnotowo alkoholu etylowego zawartego w koncentracie płynu do spryskiwaczy o kodzie CN 3820 00 00 całkowicie skażonego zgodnie z rozporządzeniem Komisji (WE) nr 3199/93 z dnia 22 listopada 1993r.
2010.05.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-429/10/MS
∟Czy koszty nieodpłatnie przekazanych kontrahentom i przyszłym kontrahentom Spółki wytwarzanych przez Spółkę produktów stanowią koszt uzyskania przychodów w rozumieniu Ustawy CIT?
2010.05.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-422/10/MS
∟Czy koszty nieodpłatnie przekazanych kontrahentom i przyszłym kontrahentom Spółki wytwarzanych przez Spółkę produktów stanowią koszt uzyskania przychodów w rozumieniu Ustawy CIT?
2010.04.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-105/10/PSZ
∟Czy zakup alkoholu, który zostanie przeznaczony:a) na nagrody dla uczestników konkursów, zawodów,b) do bezpośredniego spożycia przez uczestników imprezy w trakcie jej trwania,będzie stanowił koszt uzyskania przychodu?
2010.04.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-95/10/AT
∟1. Czy można zastosować rozliczenie VAT marża?2. Czy przysługuje prawo do odliczenia VAT?
2010.04.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-5/10-5/JK
∟Czy wyroby akcyzowe, zwolnione od podatku akcyzowego na podstawie przepisu § 20 Rozporządzenia w sprawie zwolnień, są objęte stałym nadzorem podatkowym?
2010.04.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-281/10-2/JK
∟Czy cydr objęty kodem CN 2206 00, stanowi niemusujący napój fermentowany, o którym mowa w art. 96 ust. 1 pkt 2 ustawy.Wniosek ORD-IN 457 kB Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 17.03.2010 r. (data złożenia 18.03.2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie kwalifikowania nabywanego cydru jako niemusującego napoju fermentowanego oraz określenia stawki podatku - jest prawidłowe.UZASADNIENIEW dniu 18.03.2010 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie kwalifikowania nabywanego cydru jako niemusującego napoju fermentowanego oraz określenia stawki podatku.W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe: Spółka planuje wprowadzić na polski rynek napój alkoholowy w postaci cydru (zgodnie z załącznikiem nr 1 poz. 16 do ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym („Ustawa”) cydr zalicza się do pozostałych napojów fermentowanych i jest objęty kodem CN 2206 00). Spółka nie będzie producentem cydru. Cydr będzie produkowany na Litwie. Wyprodukowany na Litwie cydr będzie następnie przywożony do składu podatkowego Spółki znajdującego się na terytorium Polski (tj. do browaru Spółki). Spółka będzie dokonywać zakupu cydru od podmiotu litewskiego w procedurze zawieszenia poboru akcyzy. W składzie podatkowym Spółki cydr będzie rozlewany do butelek i przygotowywany do dalszej sprzedaży. Rzeczywista objętościowa moc alkoholu etylowego w nabywanym przez Spółkę cydrze będzie wynosić około 4,5% objętości. Cały alkohol etylowy w nabywanym i rozlewanym przez Spółkę cydrze będzie pochodzić wyłącznie z procesu fermentacji soku jabłkowego. Sprzedawany przez Spółkę cydr nie będzie mieszany z innym napojem alkoholowym (np. piwem). Ponadto, cydr będzie rozlewany przez Spółkę do butelek, które to butelki nie będą zaopatrzone w korek w kształcie grzybka, umocowany za pomocą węzłów lub spinek, jak również ciśnienie spowodowane zawartością dwutlenku węgla w cydrze nie będzie przekraczać 3 barów.Przy czym w opisie własnego stanowiska w sprawie Zainteresowany wskazał, iż rozlewany przez Spółkę cydr nie będzie cechował się ciśnieniem wynoszącym 3 bary, spowodowanym obecnością dwutlenku węgla w roztworze.W związku z powyższym zadano następujące pytanie:Czy w świetle przedstawionego stanu faktycznego nabywany, a następnie sprzedawany przez Spółkę wyrób, tj. cydr objęty kodem CN 2206 00, stanowi niemusujący napój fermentowany, o którym mowa w art. 96 ust. 1 pkt 2 Ustawy, a w konsekwencji opodatkowany jest stawką akcyzy właściwą dla napojów fermentowanych, określoną w art. 96 ust. 4 Ustawy, wynoszącą 158,00 zł od 1 hektolitra gotowego wyrobu...Zdaniem Wnioskodawcy, nabywany i rozlewany przez Spółkę cydr jest niemusującym napojem fermentowany, o którym mowa w art. 96 ust. 1 pkt 2 Ustawy. Zgodnie z art. 96 ust. 4 Ustawy, stawka akcyzy na rozlewany przez Spółkę cydr będzie wynosić 158,00 zł od 1 hektolitra gotowego wyrobu.Zgodnie z poz. 16 załącznika nr 1 do Ustawy, cydr należy do kategorii wyrobów akcyzowych objętych kodem CN 2206 00 i opisanych jako: „Pozostałe napoje fermentowane (na przykład cydr (cidr), perry i miód pitny); mieszanki napojów fermentowanych oraz mieszanki napojów fermentowanych i napojów bezalkoholowych, gdzie indziej niewymienione ani niewyłączone”. Zgodnie z art. 96 ust. 1 Ustawy, rozróżnia się dwa rodzaje napojów fermentowanych: musujące oraz niemusujące napoje fermentowane.Zgodnie z art. 96 ust. 1 pkt 1 Ustawy, musującymi napojami fermentowanymi są wszelkie wyroby objęte pozycją CN 2206 00 oraz wyroby oznaczone kodami CN 2204 10, 2204 21 10, 2204 29 10 i objęte pozycją 2205, niewymienione w art. 95, które znajdują się w butelkach zaopatrzonych w korek w kształcie grzybka, umocowany za pomocą węzłów lub spinek, albo cechują się ciśnieniem wynoszącym co najmniej 3 bary, spowodowanym obecnością dwutlenku węgla w roztworze, oraz:mają rzeczywistą objętościową moc alkoholu przekraczającą 1,2% objętości, lecz nieprzekraczającą 13% objętości, albomają rzeczywistą objętościową moc alkoholu przekraczającą 13% objętości, lecz nieprzekraczającą 15% objętości,- pod warunkiem, że cały alkohol etylowy zawarty w gotowym wyrobie pochodzi wyłącznie z procesu fermentacji.Zgodnie zaś z art. 96 ust 1 pkt 2 Ustawy, niemusującymi napojami fermentowanymi są niebędące musującymi napojami fermentowanymi określonymi w art. 96 ust. 1 pkt 1 wszelkie wyroby objęte pozycjami CN 2204 i 2205, z wyjątkiem wyrobów określonych w art. 95 ust. 1, oraz wyroby objęte pozycją CN 2206 00, z wyjątkiem wszelkich wyrobów określonych w art. 94 ust. 1:o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2% objętości, lecz nieprzekraczającej 10% objętości, alboo rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 10% objętości, lecz nieprzekraczającej 15% objętości,- pod warunkiem że cały alkohol etylowy zawarty w gotowym wyrobie pochodzi wyłącznie z procesu fermentacji.Rozlewany przez Spółkę cydr objęty jest kodem CN 2206 00. Zawartość alkoholu w sprzedawanym przez Spółkę cydrze będzie wynosić około 4,5%, co oznacza, że będzie mieścić się w przewidzianym w art. 96 ust. 1 pkt 2 Ustawy przedziale od 1,2% do 10% objętości alkoholu. Ponadto alkohol zawarty w rozlewanym przez Spółkę cydrze będzie w całości pochodzić z procesu fermentacji. W związku z powyższym rozlewany przez Spółkę cydr będzie spełniać wszystkie warunki wymienione w art. 96 ust 1 pkt 2 Ustawy do zakwalifikowania go do kategorii niemusujących napojów fermentowanych.Powyższe stanowisko Spółki znajduje potwierdzenie w postanowieniu w sprawie interpretacji prawa podatkowego wydanym przez Urząd Celny I w Warszawie z dnia 19 grudnia 2005 r. (sygn. 441000-PA-9100I-86/05/6882/GK). Postanowienie to zostało wydane jeszcze na gruncie obowiązywania poprzedniej ustawy o podatku akcyzowym z dnia 23 stycznia 2004 r., jednakże warunki zakwalifikowania danego wyrobu do napojów fermentowanych, określone w art. 70 ust. 1 ustawy z dnia 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym, były analogiczne do obecnej regulacji. W postanowieniu tym Urząd stwierdził, że opisane przez podatnika wyroby (w tym cydr), jako że zostały zaklasyfikowane do kodu CN 2206 00, rzeczywista zawartość alkoholu (4,5%) zawarta w tych produktach mieści się w granicach od 1,2 do 10% objętości oraz alkohol zawarty w tych produktach pochodzi wyłącznie z procesu fermentacji alkoholowej, należą do kategorii napojów fermentowanych w rozumieniu przepisów o podatku akcyzowym.Rozlewany przez Spółkę cydr nie będzie natomiast musującym napojem fermentowanym, gdyż nie spełnia wymogu rozlewania do butelek zaopatrzonych w korek w kształcie grzybka, umocowany za pomocą węzłów lub spinek. Ponadto rozlewany przez Spółkę cydr nie będzie cechował się ciśnieniem wynoszącym 3 bary, spowodowanym obecnością dwutlenku węgla w roztworze. Ponadto, sprzedawany przez Spółkę cydr nie będzie piwem w rozumieniu art. 94 ust. 1 Ustawy, ponieważ do rozlewanego przez Spółkę cydru nie będzie dodawane piwo. Nie będzie również mógł być zaliczony do alkoholu etylowego, o którym mowa w art. 93 ust 1 pkt 2 Ustawy, ponieważ rzeczywista objętość alkoholu w sprzedawanym przez Spółkę cydrze nie będzie przekraczać 22% objętości. Rozlewany przez Spółkę cydr nie może być również zakwalifikowany do wyrobów pośrednich w rozumienie art. 97 ust. 1 Ustawy, ponieważ spełnia wszystkie warunki do zakwalifikowania go do kategorii niemusujących napojów fermentowanych (art. 96 ust. 1 pkt 2 Ustawy).Zgodnie z art. art. 96 ust. 4 Ustawy stawka akcyzy na napoje fermentowane wynosi 158,00 zł od 1 hektolitra gotowego wyrobu. Stawka określona w tym przepisie ma zastosowanie zarówno do musujących napojów fermentowanych, jak również do niemusujących napojów fermentowanych. Ponieważ rozlewany przez Spółkę cydr należy zaliczyć do niemusujących napojów fermentowanych, będzie podlegać stawce akcyzy określonej w art. 96 ust. 4 Ustawy.W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe. W myśl art. 92 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2009 r. Nr 3, poz. 11, ze zm.), zwanej dalej ustawą, do napojów alkoholowych w rozumieniu ustawy zalicza się alkohol etylowy, piwo, wino, napoje fermentowane oraz wyroby pośrednie.Zgodnie z art. 96 ust. 1 ustawy napojami fermentowanymi w rozumieniu ustawy są:1) musujące napoje fermentowane - wszelkie wyroby objęte pozycją CN 2206 00 oraz wyroby oznaczone kodami CN 2204 10, 2204 21 10, 2204 29 10 i objęte pozycją 2205, niewymienione w art. 95, które znajdują się w butelkach zaopatrzonych w korek w kształcie grzybka, umocowany za pomocą węzłów lub spinek, albo cechują się ciśnieniem wynoszącym co najmniej 3 bary, spowodowanym obecnością dwutlenku węgla w roztworze, oraz:mają rzeczywistą objętościową moc alkoholu przekraczającą 1,2 % objętości, lecz nienieprzekraczającą 13 % objętości, albomają rzeczywistą objętościową moc alkoholu przekraczającą 13 % objętości, lecz nienieprzekraczającą 15 % objętości- pod warunkiem że cały alkohol etylowy zawarty w gotowym wyrobie pochodzi wyłącznie z procesu fermentacji;2) niemusujące napoje fermentowane - niebędące musującymi napojami fermentowanymi określonymi w pkt 1 - wszelkie wyroby objęte pozycjami CN 2204 i 2205, z wyjątkiem wyrobów określonych w art. 95 ust. 1, oraz wyroby objęte pozycją CN 2206 00, z wyjątkiem wszelkich wyrobów określonych w art. 94 ust. 1:o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2 % objętości, lecz nieprzekraczającej 10 % objętości, alboo rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 10 % objętości, lecz nienieprzekraczającej 15 % objętości- pod warunkiem że cały alkohol etylowy zawarty w gotowym wyrobie pochodzi wyłącznie z procesu fermentacji.Jednocześnie należy wskazać, iż w świetle art. 95 ust. 1 ustawy winem w rozumieniu ustawy jest:1) wino niemusujące - wszelkie wyroby objęte pozycjami CN 2204 i 2205, z wyjątkiem wina musującego określonego w pkt 2:o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2 % objętości, lecz nieprzekraczającej 15 % objętości, pod warunkiem że cały alkohol etylowy zawarty w gotowym wyrobie pochodzi wyłącznie z procesu fermentacji, alboo rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 15 % objętości, lecz nienieprzekraczającej 18 % objętości, pod warunkiem że nie zawierają żadnych dodatków wzbogacających oraz że cały alkohol etylowy zawarty w gotowym wyrobie pochodzi wyłącznie z procesu fermentacji;2) wino musujące - wszelkie wyroby oznaczone kodami CN 2204 10, 2204 21 10, 2204 29 10 oraz objęte pozycją 2205, które łącznie spełniają następujące warunki:znajdują się w butelkach zaopatrzonych w korek w kształcie grzybka, umocowany za pomocą węzłów lub spinek, albo cechują się ciśnieniem wynoszącym co najmniej 3 bary, spowodowanym obecnością dwutlenku węgla w roztworze,mają rzeczywistą objętościową moc alkoholu przekraczającą 1,2 % objętości, lecz nienieprzekraczającą 15 % objętości,cały alkohol etylowy zawarty w gotowym wyrobie pochodzi wyłącznie z procesu fermentacji.Natomiast na podstawie art. 94 ust. 1 ustawy piwem w rozumieniu ustawy są wszelkie wyroby objęte pozycją CN 2203 00 oraz wszelkie wyroby zawierające mieszaninę piwa z napojami bezalkoholowymi, objęte pozycją CN 2206 00, jeżeli rzeczywista objętościowa moc alkoholu w tych wyrobach przekracza 0,5 % objętości. W świetle art. 96 ust. 1 ustawy stawka akcyzy na napoje fermentowane wynosi 158,00 zł od 1 hektolitra gotowego wyrobu.W przedmiotowym zdarzeniu przyszłym Wnioskodawca wskazuje, iż Spółka planuje wprowadzić na polski rynek napój alkoholowy w postaci cydru, który jest objęty kodem CN 2206 00. Spółka będzie dokonywać zakupu cydru od podmiotu litewskiego w procedurze zawieszenia poboru akcyzy. Rzeczywista objętościowa moc alkoholu etylowego w nabywanym przez Spółkę cydrze będzie wynosić około 4,5% objętości. Cały alkohol etylowy w nabywanym i rozlewanym przez Spółkę cydrze będzie pochodzić wyłącznie z procesu fermentacji soku jabłkowego. Sprzedawany przez Spółkę cydr nie będzie mieszany z innym napojem alkoholowym (np. piwem). Ponadto, cydr będzie rozlewany przez Spółkę do butelek, które to butelki nie będą zaopatrzone w korek w kształcie grzybka, umocowany za pomocą węzłów lub spinek, jak również cydr nie będzie cechował się ciśnieniem wynoszącym 3 bary, spowodowanym obecnością dwutlenku węgla w roztworze.Wątpliwości Spółki sprowadzają się do ustalenia czy przedmiotowy cydr jest niemusującym napojem fermentowanym oraz określenia właściwej stawki. Z uregulowań zawartych w wyżej cyt. art. 96 ustawy wynika, że do musujących napojów fermentowanych zalicza się wyroby objęte pozycją CN 2206 00, które znajdują się w butelkach zaopatrzonych w korek w kształcie grzybka, umocowany za pomocą węzłów lub spinek albo cechują się ciśnieniem w wysokości co najmniej 3 barów, spowodowanym obecnością dwutlenku węgla w roztworze o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2 % objętości, lecz nieprzekraczającej 13 % objętości albo o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 13 % objętości, lecz nieprzekraczającej 15 % objętości przy czym cały alkohol etylowy zawarty w gotowym wyrobie musi pochodzić wyłącznie z procesu fermentacji.Natomiast za niemusuące napoje fermentowane uznaje się – niebędące musującymi napojami fermentowanymi - wyroby objęte pozycją CN 2206 00 z wyjątkiem piwa o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2 % objętości, lecz nieprzekraczającej 10 % objętości albo o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 10 % objętości, lecz nieprzekraczającej 15 % objętości przy czym cały alkohol etylowy zawarty w gotowym wyrobie musi pochodzić wyłącznie z procesu fermentacji.Zatem, mając na uwadze przedstawione wyżej przepisy stwierdzić należy, iż przedmiotowy cydr objęty kodem CN 2206 00, o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu etylowego około 4,5% objętości, zawierający alkohol etylowy pochodzący wyłącznie z procesu fermentacji soku jabłkowego, rozlewany przez Spółkę do butelek, które nie będą zaopatrzone w korek w kształcie grzybka, umocowany za pomocą węzłów lub spinek, jak również ciśnieniu spowodowanym zawartością dwutlenku węgla w cydrze niższym niż 3 bary należy zaliczyć do niemusujących napojów fermentowanych. W konsekwencji niniejszego cydr będący niemusującym napojem fermentowanym będzie podlegał opodatkowaniu zgodnie z art. 96 ust. 4 ustawy, tj. według stawki 158,00 zł od 1 hektolitra gotowego wyro
2010.01.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-795/09/PK
∟Wnioskodawca zamierzający utworzyć drugi skład podatkowy, w którym magazynować będzie wyłącznie wyroby akcyzowe wyprodukowane w prowadzonym przez siebie produkcyjnym składzie podatkowym, obowiązany jest spełnić warunki określone w art. 48 ust. 3 ustawy o podatku akcyzowym, w tym również warunek dotyczący minimalnej wysokości obrotu dla napojów alkoholowych, o którym mowa w art. 48 ust. 3 pkt 2 ww. ustawy.
2010.01.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-1071/09-2/JK
∟obowiązek zapłaty podatku akcyzowego w momencie sprzedaży i wydania wyrobów alkoholowych z likwidowanego składu podatkowego
2009.12.23 - Minister Finansów - AE3/8012/8/FLL/08/9937
∟opodatkowanie importowanych i nabywanych wewnątrzwspólnotowo antyperspirantów i płynów do higieny jamy ustnej, zawierających w swoim składzie alkohol
2009.12.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3-443-868/09-2/JK
∟Zwolnienie alkoholu etylowego zawartego w Produktach nabywanych wewnątrzwspólnotowo.
2009.11.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-691/09/PK
∟w przypadku gdy alkohol etylowy był uprzednio zwolniony od podatku akcyzowego do produkcji wyrobów określonych w art. 32 ust. 4 lit b, c i d ustawy jest on również zwolniony jako część składowa wyprodukowanych wyrobów wyrobów. Równocześnie zauważyć należy, iż zarówno przepisy art. 30 ust. 9 pkt 4, 5 i 6 ww. ustawy jak i przepisy wykonawcze do akcyzy nie określają warunków stosowania wspomnianych zwolnień.
2009.11.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-606/09/DG
∟Czy począwszy od 1 marca 2009 roku, określając podstawę opodatkowania piw smakowych podatkiem akcyzowym, Spółka powinna przyjąć, w celu obliczenia stopni Plato, ekstrakt rzeczywisty ustalony dla piwa jasnego, stanowiącego komponent piwa smakowego, tj. nie uwzględniając wartości, o jaką ekstrakt ten został podwyższony wskutek dodania w procesie produkcyjnym syropów smakowych?
2009.11.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-605/09/DG
∟Czy w okresie od 1 maja 2004 r. do 28 lutego 2009r. określając podstawę opodatkowania piw smakowych podatkiem akcyzowym, Spółka powinna przyjąć, w celu obliczenia stopni Plato, ekstrakt rzeczywisty ustalony dla piwa jasnego, stanowiącego komponent piwa smakowego, tj. nie uwzględniając wartości, o jaką ekstrakt ten został podwyższony wskutek dodania w procesie produkcyjnym syropów smakowych?
2009.11.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-720/09-2/SM
∟opodatkowanie importowanych antyperspirantów i płynów do higieny jamy ustnej, zawierających w swoim składzie alkohol etylowy (skażony i nieskażony)
2009.11.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-700/09-2/SM
∟zwolnienie nabywanych wewnątrzwspólnotowo antyperspirantów i płynów do higieny jamy ustnej, zawierających w swoim składzie alkohol (dopuszczonych do obrotu w innym państwie członkowskim
2009.11.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-762/09-4/SM
∟nabycie wewnątrzwspólnotowe art. spożywczych zawierających w swoim składzie alkohol etylowy
2009.10.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-874/09-4/BM
∟Czy od wynagrodzenia za usługę świadczoną przez Wnioskodawcę na zlecenie producenta lub dystrybutora napojów alkoholowych, polegającą na druku i przekazaniu zleceniodawcy plakatów reklamowych, zawierających reklamę napojów alkoholowych, Wnioskodawca jest zobowiązany do wnoszenia opłaty, o której mowa w art. 13#178; ustawy z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi?
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.