Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło:
481750 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618
2020.11.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.448.2020.1.MBD
∟W zakresie ulgi badawczo-rozwojowej.
2020.11.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.439.2020.2.JKT
∟1. Czy prace realizowane przez Spółkę w ramach badań i rozwoju Urządzeń spełniają definicję działalności badawczo-rozwojowej, która uprawnia do zastosowania ulgi opisanej w art. 18d ustawy o PDOP?
2. Czy wymienione w opisie zaistniałego stanu faktycznego:
- koszty wynagrodzeń pracowników zatrudnionych w celu realizacji prac badawczo- rozwojowych;
- koszty składek wynikających z ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych z tytułu należności, o których mowa w art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych odprowadzanych w odniesieniu do pracowników zatrudnionych w celu realizacji prac badawczo - rozwojowych w części finansowanej przez Spółkę jako płatnika składek;
- należności z tytułu umów o dzieło oraz umów zlecenia wraz ze składkami na ubezpieczenie społeczne opłacane z tytułu tych należności, w części w jakiej czas w danym miesiącu został przeznaczony na współpracę związaną z realizacją działalność B+R;
- odpisy amortyzacyjne od środków trwałych wykorzystywanych do prac badawczo-rozwojowych;
- koszty zakupu ekspertyz, raportów badawczych;
- koszty zakupu materiałów i surowców, takich jak zestawy komputerowe, laptopy, urządzenia peryferyjne, macierze dyskowe, części zamienne oraz inne materiały eksploatacyjne i biurowe nabywane wyłącznie w celu wykorzystania w działalności badawczo rozwojowej lub częściowo związane z prowadzoną działalnością badawczo-rozwojową i częściowo z pozostałą działalnością w tej części, w jakiej zostały one wykorzystane do prowadzonych prac badawczo - rozwojowych;
- koszty związane z odpłatnym korzystaniem z aparatury naukowo-badawczej;
stanowią koszty kwalifikowane, o których mowa w art. 18d ust. 2 i 3 ustawy o PDOP? (pytanie nr 2 ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku z 4 listopada 2020 r. (data wpływu za pośrednictwem e-puap tego samego dnia)).
2020.11.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.432.2020.1.PC
∟Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym Spółka na podstawie art. 18d ust. 1 ustawy o CIT, może dokonać odliczenia Kosztów kwalifikowanych ponoszonych w ramach Pierwszej partii produkcyjnej?
2020.11.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.391.2020.1.JKU
∟w zakresie ustalenia, czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym:
- Spółka jest i będzie uprawniona do odliczenia kosztów Technicznych VO oraz kosztów Testów lokalizacji, jako kosztów o których mowa w art. 18d ust. 3a pkt 2 ustawy o CIT, od podstawy opodatkowania zgodnie z art. 18d ust. 1 ustawy o CIT,
- koszty Tłumaczeń oraz Zarządczego VO nie stanowią kosztów kwalifikowanych w rozumieniu art 18d ust. 1 i następne ustawy o CIT i w konsekwencji Spółka nie będzie uprawniona do odliczenia kosztów Tłumaczeń oraz Zarządczego VO od podstawy opodatkowania zgodnie z art. 18d ust. 1 ustawy o CIT.
2020.11.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.417.2020.1.AK
∟W zakresie obowiązku sporządzania dokumentacji cen transferowych w sytuacji poniesienia straty na źródle przychodów innym niż źródło do którego zalicza się transakcję, przy równoczesnym spełnieniu pozostałych warunków o jakich mowa w art. 11n pkt 1 ustawy o CIT
2020.11.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.415.2020.1.ANK
∟Obowiązek sporządzania dokumentacji cen transferowych w sytuacji poniesienia straty na źródle przychodów innym niż źródło do którego zalicza się transakcję, przy równoczesnym spełnieniu pozostałych warunków o jakich mowa w art. 11n pkt 1 ustawy o CIT
2020.11.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.414.2020.1.MS
∟Czy w zakresie przedstawionego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego spełniony jest warunek konieczny do zastosowania wyłączenia z obowiązku sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych, określony w art. 11n pkt 1 lit. b ustawy o PDOP z uwagi na fakt niekorzystania przez Wnioskodawcę w danym roku ze zwolnienia z opodatkowania na mocy art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o PDOP, niezależnie od tego czy jako Wnioskodawca poniósł /poniesie koszty kwalifikowane związane z inwestycjami wskazanymi w Decyzji o wsparciu w roku obrotowym za który powstał obowiązek dokumentacyjny lub czy osiągnął/osiągnie przychód związany z inwestycjami wskazanymi w Decyzji o wsparciu w roku obrotowym za który powstał obowiązek dokumentacyjny?
2020.11.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.411.2020.2.SK
∟w zakresie skutków podatkowych wygaśnięcia wierzytelności pożyczkowej w drodze konfuzji.
2020.11.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.406.2020.2.SK
∟ustalenia, czy:
- wymienione wartości bonów pieniężnych NBP oraz transakcje związane z kupnem i wykupem dokonywane w trakcie roku obrotowego, Bank powinien brać przy ustalaniu wartości przychodu ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika”,
- przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody od otrzymanego dyskonta od tych bonów,
- Bank przy ustaleniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości,
- przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada w roku 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 15%,
- Bank powinien wykonać korektę podatku dochodowego za 2017 i 2018 r. i wykazać podatek należny w wysokości 15%
2020.11.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.385.2020.1.SK
∟
- 8. Istota interpretacji (teza): ustalenia, czy: Czy Bank przy wyliczaniu przychodów ze sprzedaży uprawniających do uzyskania statusu małego podatnika w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych powinien brać pod uwagę:
a. sprzedaż w 2016 r. jednostek uczestnictwa w funduszu inwestycyjnym w kwocie 38.211,23 zł (tzn. zysk ze sprzedaży obliczony jako różnica między wartością po jakiej Bank kupił jednostki uczestnictwa w 2015 r. (2.000.000,00 zł), a wartością po której Bank je sprzedał w 2016 r. (2.038.211,23 zł) - do uzyskania statusu małego podatnika za 2017 r.,
b. wartość papierów wartościowych utrzymywanych do terminu zapadalności tj. bonów pieniężnych NBP i obligacji BPS oraz transakcji związanych z zakupem i wykupem tych papierów dokonywanych w trakcie roku obrotowego oraz przychody uzyskane w postaci dyskonta i odsetek od tych papierów wartościowych - do uzyskania statusu małego podatnika za 2017 r., 2018 r., 2019 r., 2020 r.,
c. przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości - do uzyskania statusu małego podatnika za 2017 r., 2018 r., 2019 r., 2020 r.,
- Czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10 należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada:
a. w roku 2017 status małego podatnika i w konsekwencji dla obliczenia za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę 15% oraz wykonać korektę podatku dochodowego za ten rok,
b. w roku 2018 status małego podatnika i w konsekwencji dla obliczenia za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę 15% oraz wykonać korektę podatku dochodowego za ten rok,
c. w roku 2020 status małego podatnika i w przypadku gdyby łączne przychody (dochody) inne niż z zysków kapitałowych nie przekroczyły w roku 2020 wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 1.200.000 euro przeliczonej według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na pierwszy dzień roboczy roku podatkowego, w zaokrągleniu do 1000 zł. - tj. 1.200.000 x 4,2571 = 5.109.000 zł powinien zastosować dla obliczenia za ten rok podatku dochodowego od osób prawnych stawkę podatku 9%.
2020.11.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.375.2020.2.AW
∟Podmioty powiązane realizujące transakcje krajowe, których wartość (rozpatrywana z perspektywy transakcji kontrolowanych o charakterze jednorodnym) nie przekracza progów kwotowych wskazanych w art. 11k ust. 2 updop, nie są zobowiązane do składania informacji o cenach transferowych, przekazywania Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej informacji o cenach transferowych, ani złożenia oświadczenia o sporządzeniu lokalnej dokumentacji cen transferowych
2020.11.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.378.2020.2.AW
∟w zakresie ustalenia, czy w związku z opisanym stanem faktycznym wyłączenie z kosztów uzyskania przychodów, o którym mowa w art. 15d ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2020 r., obejmujące płatności z tytułu transakcji o wartości przekraczających 15 000 zł, uregulowanych na rachunek inny niż zawarty na dzień zlecenia przelewu w wykazie podmiotów, o którym mowa w art. 96b ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, obejmuje także Rozliczenia IC, dokonywane w ramach Systemu IHB
2020.11.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.374.2020.2.NL
∟ustalenie czy w związku z opisanym stanem faktycznym wyłączenie z kosztów uzyskania przychodów, o którym mowa w art. 15d ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2020 r., obejmujące płatności z tytułu transakcji o wartości przekraczających 15 000 zł, uregulowanych na rachunek inny niż zawarty na dzień zlecenia przelewu w wykazie podmiotów, o którym mowa w art. 96b ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, obejmuje także Rozliczenia IC, dokonywane w ramach Systemu IHB
2020.11.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.321.2020.4.DK
∟w zakresie ustalenia, w którym momencie należy wykazać przychód z tytułu otrzymania środków od Klienta na gruncie podatku dochodowego od osób prawnych – czy w momencie otrzymania środków od Klienta w ramach przedpłaty, czy w momencie wyświadczenia Usługi, oraz czy w przypadku braku wykorzystania środków wpłaconych przez Klienta na jego rachunek przedpłacony na moment rozwiązania Umowy ogólnej, Wnioskodawca powinien rozpoznać przychód z tytułu zatrzymania tych środków na gruncie podatku dochodowego od osób prawnych.
2020.11.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.318.2020.2.AW
∟w zakresie ustalenia, czy Wnioskodawca prawidłowo zakwalifikował wynagrodzenia pracowników:
- jeżeli wydatki osobowe (np. koszty wynagrodzeń, narzutów na wynagrodzenia, delegacji związanych z Inwestycją i inne koszty pracowników) związane są z osobami zaangażowanymi wyłącznie w proces wytworzenia środków trwałych będących przedmiotem Projektu inwestycyjnego, stanowić one będą, stosownie do treści art. 16g ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, część składową wartości początkowej wytwarzanych środków trwałych,
- jeżeli część osób zaangażowanych w realizację Inwestycji będzie także świadczyć pracę na cele niezwiązane bezpośrednio z Projektem, w związku z tym, koszty wynagrodzeń pracowników zaangażowanych w pracę związaną bezpośrednio z Inwestycją, a także pozostałą pracę powinny być podzielone na koszty inwestycyjne (zwiększające wartość początkową wytwarzanych środków trwałych) i koszty bieżące (stanowiące koszty okresu) w stałej proporcji odpowiadającej szacowanej proporcji podziału czasu pracy każdego z tych pracowników na realizację zadań związanych bezpośrednio z Inwestycją oraz na realizację pozostałych zadań (niezwiązanych z Inwestycją).
2020.11.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.317.2020.2.AW
∟w zakresie ustalenia, czy Wnioskodawca prawidłowo zakwalifikował wynagrodzenia pracowników:
- jeżeli wydatki osobowe (np. koszty wynagrodzeń, narzutów na wynagrodzenia, delegacji związanych z Inwestycją i inne koszty pracowników) związane są z osobami zaangażowanymi wyłącznie w proces wytworzenia środków trwałych będących przedmiotem Projektu inwestycyjnego, stanowić one będą, stosownie do treści art. 16g ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, część składową wartości początkowej wytwarzanych środków trwałych,
- jeżeli część osób zaangażowanych w realizację Inwestycji będzie także świadczyć pracę na cele niezwiązane bezpośrednio z Projektem, w związku z tym, koszty wynagrodzeń pracowników zaangażowanych w pracę związaną bezpośrednio z Inwestycją, a także pozostałą pracę powinny być podzielone na koszty inwestycyjne (zwiększające wartość początkową wytwarzanych środków trwałych) i koszty bieżące (stanowiące koszty okresu) w stałej proporcji odpowiadającej szacowanej proporcji podziału czasu pracy każdego z tych pracowników na realizację zadań związanych bezpośrednio z Inwestycją oraz na realizację pozostałych zadań (niezwiązanych z Inwestycją).
2020.11.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IPPB6/4510-403/15-3/S/AZ/AM
∟Odpowiedzialność podatkowa płatników.
2020.11.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 3063-ILPB2.4510.219.2016.10.AO
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie zaliczenia przez Bank do kosztów uzyskania przychodów wydatków z tytułu składki zgodnie ze stanem prawnym obowiązującym przed dniem 9.10.2016 r. oraz w zakresie zaliczenia przez Bank do kosztów uzyskania przychodów wydatków z tytułu składki zgodnie ze stanem prawnym obowiązującym od dnia 9.10.2016 r.
2020.11.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT3.4011.500.2020.3.AWO
∟Czy w opisanym stanie faktycznym zbycie udziału w wyżej wskazanej nieruchomości będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych?
2020.11.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT1.4011.729.2020.1.MR
∟Czy korzystanie z usług tego typu z udziałem osób nie będących lekarzami, ale reprezentujących inne odrębne zawody medyczne (np. pielęgniarka) i niezatrudnionych przez Wnioskodawcę na podstawie umowy o pracę spełnia przesłanki zawarte w art. 25 pkt 1 podpunkt 3 oraz pkt 3 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne?
2020.11.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT1.4011.704.2020.2.MST
∟Obowiązki płatnika – wypłata zleceniobiorcom należności z tytułu diet oraz zwrot kosztów noclegów związanych z podróżą.
2020.11.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT1.4011.691.2020.1.MT
∟Czy planowane zmiany w akcjonariacie spółki będą skutkować przychodem po stronie Wnioskodawcy?
2020.11.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT1-1.4012.89.2018.12.EA/ISK
∟Brak opodatkowania podatkiem VAT sprzedaży posiłków uczniom szkół podstawowych i gimnazjum.
2020.11.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4.4012.764.2019.9.AK
∟Wskazane przez Wnioskodawcę środki pieniężne stanowiące nienależnie pobrane świadczenia wychowawcze, świadczenia rodzinne i świadczenia z funduszu alimentacyjnego, nie stanowią wynagrodzenia za świadczenie usług podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, gdyż nie mieszczą się zakresie czynności wymienionych w art. 5 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług. Tym samym stanowisko Wnioskodawcy w zakresie braku opodatkowania podatkiem od towarów i usług dochodów otrzymywanych przez Gminę w związku ze zwrotem nienależnie pobranych świadczeń wychowawczych, rodzinnych oraz świadczeń z funduszu alimentacyjnego, należało uznać za prawidłowe.
2020.11.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-3.4012.515.2020.1.MP
∟Uznanie przeniesienia własności Przedmiotów Zabezpieczenia w wykonaniu umów ustanawiających Zabezpieczenia za czynność podlegającą opodatkowaniu jako odpłatna dostawa towarów,
- określenie dla tej transakcji podstawy opodatkowania oraz
- prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z przejęciem Przedmiotów Zabezpieczenia oraz do zwrotu nadwyżki podatku VAT naliczonego nad należnym.
2020.11.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-1.4012.414.2020.6.MK
∟Zwolnienia od podatku VAT sprzedaży Nieruchomości.
2020.11.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.537.2020.2.JK3
∟Sprzedaż nieruchomości.
2020.11.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-1.4011.642.2020.1.AK2
∟W niniejszej sprawie zastosowanie znajdą przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2018 r. (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 1509, z późn. zm.), a więc aby Wnioskodawczyni przysługiwało zwolnienie od podatku dochodowego, wskazane w art. 21 ust. 1 pkt 131 wspomnianej ustawy, powinna ona nabyć mieszkanie w ciągu 2 lat, a więc do końca 2020 roku. W przeciwnym wypadku uzyskany dochód Wnioskodawczyni jest obowiązana opodatkować 19% podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach określonych w art. 30e ww. ustawy.
2020.11.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-1.4011.577.2020.1.MZ
∟W zakresie skutków podatkowych podziału spółki przez wydzielenie
2020.11.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-3.4010.50.2017.13.S/PS/JF
∟W zakresie konsekwencji podatkowych połączenia Wnioskodawcy ze spółką osobową.
598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.