Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: gmina

 

gmina 30267 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646

2014.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-558/14-3/SJ
     ∟Czy Gmina w obecnym stanie prawnym (tj. 2014 r.), jak i w poprzednim stanie prawnym (tj. 2010-2013 r.) przy ustaleniu proporcji, o której mowa w art. 90 ust. 2 i 3 ustawy o VAT, do obrotu powinna wliczać obrót z tytułu dostawy i dzierżawy (najmu) wymienionych w stanie faktycznym gruntów, lokali, budynków, budowli oraz użytkowania wieczystego?

2014.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-558/14-2/SJ
     ∟Czy Gmina w obecnym stanie prawnym (tj. 2014 r.), jak i w poprzednim stanie prawnym (tj. 2010-2013 r.) przy ustaleniu proporcji, o której mowa w art. 90 ust. 2 i 3 ustawy o VAT, do obrotu powinna wliczać obrót z tytułu aportu i dzierżawy (najmu) sieci wodociągowych i kanalizacji sanitarnej?

2014.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-644/14/AŚ
     ∟Gmina nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku realizacją projektu polegającego na budowie skateparku

2014.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-574/14/MN
     ∟1. Czy występujące po stronie Gminy zdarzenia spoza zakresu ustawy o VAT (C i D) Gmina powinna uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? 2. Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń spoza zakresu VAT (C i D), Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego? 3. Czy obrót z tytułu dostaw nieruchomości stanowiących mienie komunalne (zarówno opodatkowanych VAT, jak i zwolnionych od podatku) należy uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? Czy z uwagi na fakt, iż Gmina dotychczas nie dokonywała odliczenia podatku VAT naliczonego związanego z wydatkami mieszanymi, Wnioskodawca może skorzystać z tego prawa obecnie, tj. dokonać w 2014 r. korekt deklaracji obejmujących okresy rozliczeniowe od 1 stycznia 2010 r.? 4. Czy w przypadku, gdy Wnioskodawca będzie dokonywać korekt deklaracji za lata, w których Gminie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z wydatkami mieszanymi, w związku z zastosowaniem proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina ma obowiązek ustalenia w pierwszej kolejności proporcji sprzedaży na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym dany rok podatkowy (tj. proporcji wstępnej, o której mowa w art. 90 ust. 4 ustawy o VAT) i dokonania odliczenia podatku VAT w następnych miesiącach tego roku z zastosowaniem tej proporcji wstępnej, a następnie dokonania korekty kwoty podatku odliczonego w oparciu o obroty osiągnięte w danym roku podatkowym (tj. proporcja właściwa), czy też Gmina powinna zastosować od razu proporcję właściwą dla danego roku?

2014.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-573/14/KG
     ∟- brak obowiązku uwzględniania w kalkulacji proporcji sprzedaży zdarzeń spoza zakresu ustawy o podatku od towarów i usług; - brak obowiązku naliczania podatku należnego z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych w pewnej części także do zdarzeń spoza zakresu VAT; - możliwość dokonania w 2014 r. korekt deklaracji obejmujących okresy rozliczeniowe od 1 stycznia 2010 r.; - możliwość zastosowania od razu proporcji właściwej dla danego roku, w sytuacji dokonywania korekt deklaracji VAT za lata wcześniejsze; - obowiązek uwzględniania obrotu z tytułu dostaw nieruchomości stanowiących mienie komunalne w kalkulacji proporcji sprzedaży

2014.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-528/14/JP
     ∟prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu – tworzenie map akustycznych

2014.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-491/14/DK
     ∟-Prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 do deklaracji złożonej przez Urząd (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) w przypadku wystąpienia zdarzeń gospodarczych wymagających skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie, w którym rozliczenia VAT były prowadzone także przez Urząd. -Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji za okres, w którym rozliczenia VAT były prowadzone także przez Urząd. -Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności zwiększenia kwoty podatku naliczonego odnoszącego się do okresu, w którym rozliczenia VAT były prowadzone także przez Urząd i wynikającego z faktur wystawionych na Urząd. -Prawo do wystawiania ewentualnych faktur sprzedażowych, faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych na Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia VAT były prowadzone także przez Urząd. -Prawo do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w rozliczeniach z tytułu VAT faktur korygujących do faktur wystawionych na Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych przez Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia VAT były prowadzone także przez Urząd. -Prawo do odliczenia podatku naliczonego (pod warunkiem spełnienia przesłanki art. 86 ust. 1 z uwzględnieniem art. 88 ustawy o VAT) z faktur VAT, otrzymanych przez Gminę, jeżeli faktury te zostały wystawione ze wskazaniem: - Urzędu jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu numeru NIP Gminy, - numeru NIP Urzędu przy jednoczesnym wskazaniu Gminy jako nabywcy, - Urzędu jako nabywcy i numeru NIP Urzędu. -Zobowiązanie, w przypadku korekty przeszłych rozliczeń VAT Gminy, do wykazania w swoich skorygowanych rozliczeniach VAT w tym w swoich skorygowanych deklaracjach VAT - podatku należnego oraz podatku naliczonego wykazanego dotychczas w deklaracjach złożonych przez Urząd, przy czym nie ma konieczności korygowania deklaracji VAT-7 złożonych dotychczas przez Urząd.

2014.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-660/14/AW
     ∟Nieuznanie jednostki budżetowej za odrębnego od Gminy podatnika VAT oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki poniesione w związku z realizacją inwestycji polegającej na budowie sieci kanalizacyjnych i wodociągowych.

2014.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-595/14/MN
     ∟wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego związanego z nabyciem usług prawniczych.

2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-430/14-5/ALN
     ∟Czy Gminie przysługuje prawo do odliczenia VAT naliczonego od wydatków związanych ze sprzedażą drzewa, tj. usługami wycinki drzewa?

2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-430/14-4/ALN
     ∟Czy sprzedaż drzewa przez Gminę podlega opodatkowaniu VAT?

2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-420/14-5/ALN
     ∟Brak obowiązku wliczenia do proporcji sprzedaży obrotu wynikającego z działalności jednostek budżetowych gminy.

2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-420/14-4/ALN
     ∟Brak obowiązku wliczenia do proporcji sprzedaży obrotu z tytułu dostawy towarów i świadczenia usług wymienionych w punktach 1-7,

2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-384/14-6/MK
     ∟Brak obowiązku wliczenia do proporcji sprzedaży obrotu wynikającego z działalności zakładu budżetowego i jednostek budżetowych gminy

2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-384/14-5/MK
     ∟Ustalenie czy obrót z tytułu dostawy towarów i świadczenia usług wymienionych w punktach 1-7 należy wliczać do proporcji sprzedaży, w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2014 r.

2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-384/14-4/MK
     ∟Ustalenie czy obrót z tytułu dostawy towarów i świadczenia usług wymienionych w punktach 1-7 należy wliczać do proporcji sprzedaży, w stanie prawnym obowiązującym do 31 grudnia 2013 r.

2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-365/14-5/JM
     ∟Odliczenie podatku, dot. budowy infrastruktury kanalizacyjnej.

2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-365/14-4/JM
     ∟Usługi odprowadzania jako czynność opodatkowana.

2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-320/14-7/OS
     ∟Opodatkowanie oraz ustalenie podstawy opodatkowania dla wpłat otrzymanych od mieszkańców (uczestników) z tytułu wkładu własnego od udziału w projekcie

2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-433/14-3/JN
     ∟Nieuznanie Gminy za podatnika z tytułu czynności dokonywanych przez jednostki organizacyjne tj. samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej, samorządowe instytucje kultury oraz spółki prawa handlowego.

2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-422/14-4/JS
     ∟brak obowiązku naliczenia podatku należnego w związku z nieodpłatnym wykorzystywaniem terenu Rynku na cele gminne

2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-422/14-3/JS
     ∟prawo do pełnego odliczenia podatku VAT od wydatków bieżących związanych z utrzymaniem i funkcjonowaniem Rynku

2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-422/14-2/JS
     ∟uznanie czynności odpłatnego udostępniania nieruchomości na terenie Rynku na podstawie umów dzierżawy za podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT i niekorzystające ze zwolnienia

2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-404/14-5/JN
     ∟Prawo do odliczenia podatku VAT z faktur dokumentujących wydatki poniesione na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków.

2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-404/14-4/JN
     ∟opodatkowanie wpłat dokonywanych przez mieszkańców w związku z budową przydomowych oczyszczalni ścieków

2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-401/14-5/IR
     ∟brak obowiązku naliczenia podatku VAT należnego z tytułu wykorzystywania wydatków mieszanych do zdarzeń spoza zakresu VAT

2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-401/14-4/IR
     ∟prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego od wydatków mieszanych, w tym związanych z wytworzeniem nieruchomości (z wyjątkiem wydatków związanych z wytworzeniem nieruchomości ponoszonych w przyszłości) oraz braku obowiązku stosowania dla tych wydatków jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego niż wynikającej z art. 90 ust. 3 ustawy; nieuwzględnianie zdarzeń spoza zakresu VAT w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy; prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w przypadku ponoszonych w przyszłości wydatków mieszanych, które będą stanowić wytworzenie nieruchomości oraz braku obowiązku stosowania dla tych wydatków jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego niż wynikającej z art. 90 ust. 3 ustawy

2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-554/14-3/EN
     ∟Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń spoza VAT (C-D), Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego?

2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-554/14-2/EN
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do częściowego odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług związanych z czynnościami opodatkowanymi, niepodlegającymi opodatkowaniu i zwolnionymi z opodatkowania podatkiem VAT, braku obowiązku uwzględniania w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy, zdarzeń spoza zakresu ustawy oraz braku obowiązku dokonania dodatkowej alokacji podatku naliczonego.

2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-473/14/DK
     ∟Gmina pobierając opłatę za korzystanie z przystanków komunikacyjnych będzie działa w charakterze podatnika podatku VAT, a opłata pobierana od przewoźników będzie stanowiła wynagrodzenie za usługę, polegającą na udostępnianiu tychże przystanków na podstawie umowy zawartej z przewoźnikiem, podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT w wysokości 23%.

626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj