Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: gmina
gmina 30267 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646
2014.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-558/14-3/SJ
∟Czy Gmina w obecnym stanie prawnym (tj. 2014 r.), jak i w poprzednim stanie prawnym (tj. 2010-2013 r.) przy ustaleniu proporcji, o której mowa w art. 90 ust. 2 i 3 ustawy o VAT, do obrotu powinna wliczać obrót z tytułu dostawy i dzierżawy (najmu) wymienionych w stanie faktycznym gruntów, lokali, budynków, budowli oraz użytkowania wieczystego?
2014.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-558/14-2/SJ
∟Czy Gmina w obecnym stanie prawnym (tj. 2014 r.), jak i w poprzednim stanie prawnym (tj. 2010-2013 r.) przy ustaleniu proporcji, o której mowa w art. 90 ust. 2 i 3 ustawy o VAT, do obrotu powinna wliczać obrót z tytułu aportu i dzierżawy (najmu) sieci wodociągowych i kanalizacji sanitarnej?
2014.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-644/14/AŚ
∟Gmina nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku realizacją projektu polegającego na budowie skateparku
2014.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-574/14/MN
∟1. Czy występujące po stronie Gminy zdarzenia spoza zakresu ustawy o VAT (C i D) Gmina powinna uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
2. Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń spoza zakresu VAT (C i D), Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego?
3. Czy obrót z tytułu dostaw nieruchomości stanowiących mienie komunalne (zarówno opodatkowanych VAT, jak i zwolnionych od podatku) należy uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? Czy z uwagi na fakt, iż Gmina dotychczas nie dokonywała odliczenia podatku VAT naliczonego związanego z wydatkami mieszanymi, Wnioskodawca może skorzystać z tego prawa obecnie, tj. dokonać w 2014 r. korekt deklaracji obejmujących okresy rozliczeniowe od 1 stycznia 2010 r.?
4. Czy w przypadku, gdy Wnioskodawca będzie dokonywać korekt deklaracji za lata, w których Gminie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z wydatkami mieszanymi, w związku z zastosowaniem proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina ma obowiązek ustalenia w pierwszej kolejności proporcji sprzedaży na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym dany rok podatkowy (tj. proporcji wstępnej, o której mowa w art. 90 ust. 4 ustawy o VAT) i dokonania odliczenia podatku VAT w następnych miesiącach tego roku z zastosowaniem tej proporcji wstępnej, a następnie dokonania korekty kwoty podatku odliczonego w oparciu o obroty osiągnięte w danym roku podatkowym (tj. proporcja właściwa), czy też Gmina powinna zastosować od razu proporcję właściwą dla danego roku?
2014.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-573/14/KG
∟- brak obowiązku uwzględniania w kalkulacji proporcji sprzedaży zdarzeń spoza zakresu ustawy o podatku od towarów i usług;
- brak obowiązku naliczania podatku należnego z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych w pewnej części także do zdarzeń spoza zakresu VAT;
- możliwość dokonania w 2014 r. korekt deklaracji obejmujących okresy rozliczeniowe od 1 stycznia 2010 r.;
- możliwość zastosowania od razu proporcji właściwej dla danego roku, w sytuacji dokonywania korekt deklaracji VAT za lata wcześniejsze;
- obowiązek uwzględniania obrotu z tytułu dostaw nieruchomości stanowiących mienie komunalne w kalkulacji proporcji sprzedaży
2014.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-528/14/JP
∟prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu – tworzenie map akustycznych
2014.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-491/14/DK
∟-Prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 do deklaracji złożonej przez Urząd (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) w przypadku wystąpienia zdarzeń gospodarczych wymagających skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie, w którym rozliczenia VAT były prowadzone także przez Urząd.
-Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji za okres, w którym rozliczenia VAT były prowadzone także przez Urząd.
-Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności zwiększenia kwoty podatku naliczonego odnoszącego się do okresu, w którym rozliczenia VAT były prowadzone także przez Urząd i wynikającego z faktur wystawionych na Urząd.
-Prawo do wystawiania ewentualnych faktur sprzedażowych, faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych na Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia VAT były prowadzone także przez Urząd.
-Prawo do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w rozliczeniach z tytułu VAT faktur korygujących do faktur wystawionych na Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych przez Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia VAT były prowadzone także przez Urząd.
-Prawo do odliczenia podatku naliczonego (pod warunkiem spełnienia przesłanki art. 86 ust. 1 z uwzględnieniem art. 88 ustawy o VAT) z faktur VAT, otrzymanych przez Gminę, jeżeli faktury te zostały wystawione ze wskazaniem:
- Urzędu jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu numeru NIP Gminy,
- numeru NIP Urzędu przy jednoczesnym wskazaniu Gminy jako nabywcy,
- Urzędu jako nabywcy i numeru NIP Urzędu.
-Zobowiązanie, w przypadku korekty przeszłych rozliczeń VAT Gminy, do wykazania w swoich skorygowanych rozliczeniach VAT w tym w swoich skorygowanych deklaracjach VAT - podatku należnego oraz podatku naliczonego wykazanego dotychczas w deklaracjach złożonych przez Urząd, przy czym nie ma konieczności korygowania deklaracji VAT-7 złożonych dotychczas przez Urząd.
2014.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-660/14/AW
∟Nieuznanie jednostki budżetowej za odrębnego od Gminy podatnika VAT oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki poniesione w związku z realizacją inwestycji polegającej na budowie sieci kanalizacyjnych i wodociągowych.
2014.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-595/14/MN
∟wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego związanego z nabyciem usług prawniczych.
2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-430/14-5/ALN
∟Czy Gminie przysługuje prawo do odliczenia VAT naliczonego od wydatków związanych ze sprzedażą drzewa, tj. usługami wycinki drzewa?
2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-430/14-4/ALN
∟Czy sprzedaż drzewa przez Gminę podlega opodatkowaniu VAT?
2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-420/14-5/ALN
∟Brak obowiązku wliczenia do proporcji sprzedaży obrotu wynikającego z działalności jednostek budżetowych gminy.
2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-420/14-4/ALN
∟Brak obowiązku wliczenia do proporcji sprzedaży obrotu z tytułu dostawy towarów i świadczenia usług wymienionych w punktach 1-7,
2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-384/14-6/MK
∟Brak obowiązku wliczenia do proporcji sprzedaży obrotu wynikającego z działalności zakładu budżetowego i jednostek budżetowych gminy
2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-384/14-5/MK
∟Ustalenie czy obrót z tytułu dostawy towarów i świadczenia usług wymienionych w punktach 1-7 należy wliczać do proporcji sprzedaży, w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2014 r.
2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-384/14-4/MK
∟Ustalenie czy obrót z tytułu dostawy towarów i świadczenia usług wymienionych w punktach 1-7 należy wliczać do proporcji sprzedaży, w stanie prawnym obowiązującym do 31 grudnia 2013 r.
2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-365/14-5/JM
∟Odliczenie podatku, dot. budowy infrastruktury kanalizacyjnej.
2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-365/14-4/JM
∟Usługi odprowadzania jako czynność opodatkowana.
2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-320/14-7/OS
∟Opodatkowanie oraz ustalenie podstawy opodatkowania dla wpłat otrzymanych od mieszkańców (uczestników) z tytułu wkładu własnego od udziału w projekcie
2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-433/14-3/JN
∟Nieuznanie Gminy za podatnika z tytułu czynności dokonywanych przez jednostki organizacyjne tj. samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej, samorządowe instytucje kultury oraz spółki prawa handlowego.
2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-422/14-4/JS
∟brak obowiązku naliczenia podatku należnego w związku z nieodpłatnym wykorzystywaniem terenu Rynku na cele gminne
2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-422/14-3/JS
∟prawo do pełnego odliczenia podatku VAT od wydatków bieżących związanych z utrzymaniem i funkcjonowaniem Rynku
2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-422/14-2/JS
∟uznanie czynności odpłatnego udostępniania nieruchomości na terenie Rynku na podstawie umów dzierżawy za podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT i niekorzystające ze zwolnienia
2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-404/14-5/JN
∟Prawo do odliczenia podatku VAT z faktur dokumentujących wydatki poniesione na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków.
2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-404/14-4/JN
∟opodatkowanie wpłat dokonywanych przez mieszkańców w związku z budową przydomowych oczyszczalni ścieków
2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-401/14-5/IR
∟brak obowiązku naliczenia podatku VAT należnego z tytułu wykorzystywania wydatków mieszanych do zdarzeń spoza zakresu VAT
2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-401/14-4/IR
∟prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego od wydatków mieszanych, w tym związanych z wytworzeniem nieruchomości (z wyjątkiem wydatków związanych z wytworzeniem nieruchomości ponoszonych w przyszłości) oraz braku obowiązku stosowania dla tych wydatków jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego niż wynikającej z art. 90 ust. 3 ustawy;
nieuwzględnianie zdarzeń spoza zakresu VAT w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy;
prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w przypadku ponoszonych w przyszłości wydatków mieszanych, które będą stanowić wytworzenie nieruchomości oraz braku obowiązku stosowania dla tych wydatków jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego niż wynikającej z art. 90 ust. 3 ustawy
2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-554/14-3/EN
∟Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń spoza VAT (C-D), Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego?
2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-554/14-2/EN
∟Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do częściowego odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług związanych z czynnościami opodatkowanymi, niepodlegającymi opodatkowaniu i zwolnionymi z opodatkowania podatkiem VAT, braku obowiązku uwzględniania w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy, zdarzeń spoza zakresu ustawy oraz braku obowiązku dokonania dodatkowej alokacji podatku naliczonego.
2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-473/14/DK
∟Gmina pobierając opłatę za korzystanie z przystanków komunikacyjnych będzie działa w charakterze podatnika podatku VAT, a opłata pobierana od przewoźników będzie stanowiła wynagrodzenie za usługę, polegającą na udostępnianiu tychże przystanków na podstawie umowy zawartej z przewoźnikiem, podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT w wysokości 23%.
626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.