Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło:

 

481750 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774

2020.08.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-1.4012.433.2020.3.MH
     ∟brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją projektu pn. „...”

2020.08.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3.4012.389.2020.2.PM
     ∟Opodatkowanie podatkiem VAT sprzedaży działki.

2020.08.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3.4012.342.2020.1.LS
     ∟Opracowanie i sporządzanie dokumentacji technicznych, niezbędnych do późniejszego prawidłowego wykonania instalacji, sieci czy też przyłączy – brak obowiązku wymiany kasy rejestrującej z elektronicznym zapisem kopii na kasę on-line.

2020.08.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3.4012.322.2020.3.AW
     ∟Brak obowiązku zapłaty podatku VAT z tytułu sprzedaży działek.

2020.08.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-3.4012.414.2018.10.WB
     ∟rozpoznanie właściwego okresu rozliczeniowego przez Wnioskodawcę korekty faktury pierwotnej w sytuacji uznania transakcji za niepodlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT w ramach wystawionej przez Wnioskodawcę faktury pierwotnej,sposób wystąpienia przez Spółkę o zwrot nadpłaconego podatku VAT w związku z wystawioną korektą faktury pierwotnej,brak zastosowania trybu zwrotu podatku VAT przewidzianego w art. 87 ustawy.

2020.08.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-2.4011.488.2020.2.KP
     ∟Zwolnienia z opodatkowania nadwyżki powstałej w wyniku poniesienia mniejszych wydatków niż kwota otrzymanych na ten cel dotacji.

2020.08.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4011.529.2020.2.KB
     ∟Możliwość zaliczenia spłaty kredytu hipotecznego do wydatków na własne cele mieszkaniowe – dom jednorodzinny dwulokalowy.

2020.08.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4011.498.2020.1.JK
     ∟Koszty uzyskania przychodu a zwolnienie przedmiotowe określone w art. 21 ust. 1 pkt 148.

2020.08.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-3.4012.294.2020.1.JK
     ∟Możliwość odzyskania podatku VAT w związku z realizacją projektu.

2020.08.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-3.4012.269.2020.1.AKR
     ∟Opodatkowania podatkiem VAT dzierżawy obwodów łowieckich.

2020.08.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-3.4012.193.2020.2.JK
     ∟Uznanie Karty (…) za bon różnego przeznaczenia, powstania obowiązku podatkowego dla świadczonej usługi wstępu na rzecz posiadacza Karty (…), obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży usług przy zastosowaniu kasy rejestrującej oraz braku obowiązku wystawienia faktury VAT na rzecz Stowarzyszenia.

2020.08.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-2.4012.226.2020.2.PM
     ∟Świadczone przez wnioskodawcę usługi badań psychologicznych oraz wydawania orzeczeń są zwolnione od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 19 lit d.

2020.08.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.109.2020.2.PJ
     ∟W zakresie utraty statusu nabywcy końcowego i opodatkowania nabywanej energii elektrycznej przez podmiot posiadający koncesję na wytwarzanie energii, obowiązków rejestracji na potrzeby podatku akcyzowego, składania deklaracji dla podatku akcyzowego, obliczenia i zapłaty podatku oraz prowadzenia ewidencji zużycia energii elektrycznej, opodatkowania sprzedaży energii elektrycznej, zwolnienia gazu zużywanego przy wytwarzaniu energii elektrycznej w kogeneratorze, objęcia zwolnieniem energii elektrycznej wytwarzanej z generatorów o łącznej mocy nieprzekraczającej 1 MW, opodatkowania wytworzenia i zużycia energii elektrycznej podczas rozruchu technologicznego, a także sposobu ustalania mocy generatora na cele podatku akcyzowego, zawiadamiania organów podatkowych o wyborze formy prowadzenia ewidencji energii elektrycznej i obowiązku miesięcznego zamknięcia i podsumowania ewidencji energii elektrycznej w wersji elektronicznej.

2020.08.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-2.4012.596.2020.1.MGO
     ∟Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych w związku z realizacją projektu.

2020.08.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-2.4012.485.2020.2.ASZ
     ∟Odliczenie podatku naliczonego w odniesieniu do projektu

2020.08.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-2.4012.376.2020.2.ASZ
     ∟brak opodatkowania darowizny działki

2020.08.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.369.2020.1.WN
     ∟wskazanie czy podstawa opodatkowania usług najmu obejmuje kwoty zobowiązań wobec Wspólnoty Mieszkaniowej będące przedmiotem przejęcia długu

2020.08.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.360.2020.2.IK
     ∟opodatkowanie usługi najmu terminali oraz pełne prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur wystawionych przez zewnętrznego dostawce terminali

2020.08.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.349.2020.7.WN
     ∟- prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu (pytanie nr 1) - opodatkowanie wpłat Mieszkańców na rachunek bankowy Gminy z tytułu wkładu własnego w kosztach montażu Instalacji (pytanie nr 2) - brak odrębnego opodatkowania podatkiem VAT przekazania mieszkańcom własności Instalacji wraz z upływem okresu trwania umowy o wzajemnych zobowiązaniach (pytanie nr 6) - wykazanie przez Gminę w jej deklaracji podatkowej podatku od usługi wykonanej przez podmiot realizujący na jej zlecenie usługę montażu instalacji (pytanie nr 4) - podstawa opodatkowania usługi, która będzie wykonywana przez Gminę (pytanie nr 5)

2020.08.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4014.184.2020.4.BB
     ∟w związku z tym, że transakcja ta będzie w całości opodatkowana podatkiem od towarów i usług, opisana w zdarzeniu przyszłym planowana transakcja nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych na podstawie art. 2 pkt 4 lit. a) ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych.

2020.08.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4014.180.2020.4.ASZ
     ∟Czy w świetle opisanego zdarzenia przyszłego sprzedaż Nieruchomości nie będzie objęta podatkiem od towarów i usług jako sprzedaż, której nie można uznać za dokonaną przez Sprzedającego i Sprzedającą w ramach działalności gospodarczej, ani dokonaną w charakterze podatnika, w rozumieniu art. 15 ust. 1 i 2 ustawy o podatku od towarów i usług, a w konsekwencji transakcja ta będzie podlegała po stronie Spółki opodatkowaniu 2% podatkiem od czynności cywilnoprawnych zgodnie z art. 1 ust. 1 pkt 1 lit. a) w związku z art. 7 ust. 1 pkt 1 lit. a) ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych?

2020.08.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4014.176.2020.5.MD
     ∟W związku z tym, że transakcja ta będzie w całości opodatkowana podatkiem od towarów i usług, opisana w zdarzeniu przyszłym planowana transakcja nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych na podstawie art. 2 pkt 4 lit. a) ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych

2020.08.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4014.174.2020.4.MD
     ∟Sprzedaż lokalu użytkowego znajdującego się w budynku handlowo-usługowym oraz udziału w prawie własności części wspólnych budynku i urządzeń oraz udziału wynoszącego 18800/172045 w prawie użytkowania wieczystego działki gruntu, na której posadowiony jest wskazany lokal użytkowy będzie opodatkowana podatkiem od czynności cywilnoprawnych na zasadach określonych wskazanymi powyżej przepisami. Jako że nabywcą ma być nowo tworzona spółka jawna, z tytułu nabycia ww. przedmiotu obowiązek będzie ciążył na tej spółce, jako na kupującym.

2020.08.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4014.154.2020.5.AD
     ∟Skoro zatem cesja wierzytelności (zwrotne jej przeniesienie) będzie podlegać uregulowaniom ustawy o podatku od towarów i usług jako odpłatne świadczenie usług – co wynika z ww. interpretacji – to będzie ona wyłączona z opodatkowania podatkiem od czynności cywilnoprawnych na podstawie art. 2 pkt 4 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych.

2020.08.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4014.146.2020.4.AD
     ∟Skoro zatem otrzymane przez Pożyczkobiorcę pożyczki są/będą zwolnione z opodatkowania na podstawie przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, to w analizowanej sprawie będzie miał zastosowanie art. 2 pkt 4 lit. b) ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych.

2020.08.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-2.4015.43.2020.4.PB
     ∟w zakresie skutków podatkowych nabycia spadku po rodzicach.

2020.08.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.264.2020.1.PC
     ∟ 1. Czy opisana powyżej działalność Spółki spełnia definicję działalności badawczo- rozwojowej, o której mowa w art. 4a pkt 26 ustawy o CIT i tym samym, czy Wnioskodawca jest uprawniony do skorzystania z tzw. ulgi badawczo-rozwojowej, zgodnie z art. 18d ustawy o CIT? 2. Jeśli odpowiedź na pytanie oznaczone we wniosku numerem 1 będzie twierdząca, to czy ponoszone przez Spółkę koszty na wypłatę wynagrodzeń dla pracowników realizujących zadania związane z działalnością B+R (wraz ze sfinansowanymi przez Spółkę jako płatnika składkami na ubezpieczenia społeczne), w tym premie, stanowią koszty kwalifikowane w rozumieniu art. 18d ust. 2 pkt 1 ustawy o CIT w części, w jakiej czas przeznaczony na realizację działalności badawczo-rozwojowej pozostaje w ogólnym czasie pracy pracownika w danym miesiącu, i czy mogą zostać odliczone od podstawy opodatkowania, ustalonej zgodnie z art. 18 ustawy o CIT? 3. Jeśli odpowiedź na pytanie oznaczone we wniosku numerem 1 będzie twierdząca, to czy ponoszone przez Spółkę koszty na wypłatę wynagrodzeń pracowników sprawujących funkcje nadzorcze i kierownicze nad procesem realizacji projektów (wraz ze sfinansowanymi przez Spółkę jako płatnika składkami na ubezpieczenia społeczne), w tym premie, stanowią koszty kwalifikowane w rozumieniu art. 18d ust. 2 pkt 1 ustawy o CIT w części, w jakiej czas przeznaczony na wykonywane przez nich czynności związane bezpośrednio z działalnością badawczo-rozwojową pozostaje w ogólnym czasie pracy pracownika w danym miesiącu, i czy mogą zostać odliczone od podstawy opodatkowania, ustalonej zgodnie z art. 18 ustawy o CIT? 4. Jeśli odpowiedź na pytanie oznaczone we wniosku numerem 1 będzie twierdząca, to czy ponoszone przez Spółkę koszty nabytych materiałów i surowców niezbędnych do realizacji projektów stanowią koszty kwalifikowane w rozumieniu art. 18d ust. 2 pkt 2 ustawy o CIT i czy mogą zostać odliczone od podstawy opodatkowania, ustalonej zgodnie z art. 18 ustawy o CIT? 5. Jeśli odpowiedź na pytanie oznaczone we wniosku numerem 1 będzie twierdząca, to czy dokonane przez Spółkę odpisy amortyzacyjne od urządzeń, będących środkami trwałymi, które Spółka wykorzystuje w toku realizacji projektów stanowią koszty kwalifikowane w rozumieniu art. 18d ust. 3 ustawy o CIT i czy mogą zostać odliczone od podstawy opodatkowania, ustalonej zgodnie z art. 18 ustawy o CIT?

2020.08.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.185.2020.4.APO
     ∟ - czy wykonywana przez Spółkę działalność polegająca na budowaniu i rozwijaniu aplikacji mobilnych, opisanych w opisie stanu faktycznego, spełnia definicje działalności badawczo- rozwojowej, w rozumieniu art. 4a pkt 26-28 ustawy o CIT, - czy poniesione Koszty Pracy pracowników zaangażowanych w projekty B+R można uznać za koszty kwalifikowane, o których mowa art. 18d ust. 2 pkt 1 ustawy o CIT, w wysokości ustalonej z zastosowaniem Wskaźnika B+R, wynikającego z ewidencji prowadzonej przez Spółkę i czy wskaźnik ten można stosować do wszystkich składników Kosztów Pracy pracowników zaangażowanych w projekty B+R stanowiących przychody z pracy własnej w rozumieniu art. 13 pkt 8 lit. a ustawy o PIT, - czy w przedstawionym stanie faktycznym dochody z tytułu świadczonych usług, w skład których wchodzi sprzedaż prawa autorskiego majątkowego do aplikacji mobilnej, a powstałej w ramach projektów B+R realizowanych przez Spółkę, mogą zostać uznane w części odpowiadającej honorarium za przeniesienie prawa autorskiego majątkowego do programu komputerowego za kwalifikowane dochody z kwalifikowanych praw własności intelektualnej, o których mowa w art. 24d ust. 7 pkt 3 ustawy o CIT, co upoważni Wnioskodawcę do opodatkowania dochodów uzyskiwanych ze sprzedaży prawa wyłącznego (mieszczącego się w cenie usługi) z zastosowaniem stawki 5%, o której mowa w art. 24d ust. 1 ustawy o CIT, - czy kwalifikacja wynagrodzenia pracownika, w części związanej z projektami B+R, tj. tej wynikającej ze Wskaźnika B+R, jako „a” we wskaźniku NEXUS jest poprawna, - czy części składowe wynagrodzenia za usługi programistyczne przysługujące Przedsiębiorcom powinny zostać przyporządkowane we wskaźniku NEXUS w następujący sposób: a. honorarium za przeniesienie prawa autorskiego majątkowego do programu komputerowego - litera „d” b. honorarium za pozostałe utwory niebędące programem komputerowym, ale bezpośrednio z nim związane - litera „b”, - czy część składowa wynagrodzenia grafików odpowiadająca honorarium za przeniesienie prawa autorskiego majątkowego do utworów stanowiących składową programu komputerowego może zostać przyporządkowana we wzorze NEXUS jako litera „b”, - czy w przedstawionym opisie stanu faktycznego możliwym jest równoległe stosowanie przez Wnioskodawcę ulgi IP BOX oraz tej związanej z działalnością badawczo – rozwojową, tj. zastosowanie ulgi wskazanej w art. 18d ustawy o CIT, do obliczenia podstawy opodatkowania dochodów związanych z działalnością badawczo-rozwojową, a następnie opodatkowanie preferencyjną 5% stawką podatkową (art. 24d ustawy o CIT) dochodu uzyskanego z komercjalizacji kwalifikowanego IP, powstałego w wyniku prac badawczo-rozwojowych.

2020.08.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.254.2020.1.MS
     ∟1. Czy charakter działalności prowadzonej przez Spółkę, sposób prowadzenia ewidencji oraz stosowany sposób kwalifikacji kosztów jako działalności B+R jak również przyporządkowania do poszczególnych kategorii kosztów uwzględnianych przy wyznaczaniu wskaźnika zgodnie z art. 24d ust. 4 ustawy o CIT (wskaźnik nexus) jest prawidłowy i pozwala na zastosowanie Wnioskodawcy opodatkowania w trybie art. 24d ustawy o CIT? 2. Czy opisany przez Spółkę sposób ewidencjonowania kosztów działalności B+R, po uwzględnieniu kwalifikowalności kosztów określonej w art. 18d ust. 2-3 ustawy o CIT, spełni wymagania, o których mowa w art. 9 ust. 1b ustawy o CIT w związku z art. 18d ust. 1 ustawy o CIT, a w konsekwencji pozwoli Spółce na dokonanie odliczenia od podstawy opodatkowania zgodnie z przepisami art. 18d ust. 1 ustawy o CIT?

2020.08.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IPPB2/4511-3-66/15/20-10/S/LS
     ∟Uwzględniając powyższe orzeczenie należy wskazać, że zostały spełnione warunki określone w art. 52 pkt 1 lit. b ustawy, gdyż przedmiotowe akcje były dopuszczone do publicznego obrotu papierami wartościowymi. Wnioskodawca nabył akcje na rynku pierwotnym i sprzedaż tych akcji nie jest przedmiotem działalności gospodarczej. W związku z powyższym sprzedaż akcji Banku P., O. oraz B. nabytych przez Wnioskodawcę za pieniądze na rynku pierwotnym w ofercie publicznej w 1998 r., których sprzedaż nie była przedmiotem działalności gospodarczej – korzysta z ww. zwolnienia.

754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj