Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: przekazanie nieodpłatne
przekazanie nieodpłatne 3983 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95
2011.07.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-851/11-2/IGo
∟Przekazanie przez Spółkę nagród w ramach świadczonych przez nią usług obsługi programu lojalnościowego, nie stanowi odrębnej dostawy towarów w rozumieniu art. 7 ust. 1 i 2 ustawy. Sama dostawa nagród, zarówno w programie lojalnościowym jak i w ramach konkursów, nie podlega odrębnemu opodatkowaniu podatkiem VAT, gdyż ich przekazanie jest częścią składową kompleksowo wykonanej usługi obsługi programu lojalnościowego.
2011.07.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-130/10/11-5/S/IGo
∟Opodatkowanie czynności nieodpłatnego przekazania towarów.
2011.07.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-393/09/11-S1/MK
∟1. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, iż w związku z nieodpłatnym wydaniem rzeczy na cele związane z reklamą firmy, nie należy naliczać podatku VAT należnego od tego nieodpłatnego wydania oraz w związku z tym nie ma obowiązku wystawienia faktury wewnętrznej, pomimo iż podatnikowi przy nabyciu tego towaru przysługiwało prawo do obniżenia podatku VAT należnego o podatek naliczony wynikający z dokumentów zakupu, bowiem czynność taka na podstawie art. 7 ust. 2 ustawy o VAT nie jest dostawą towarów ani zrównaną z nią czynnością, gdyż przedmiotowe wydanie następuje na cele związane z prowadzonym przedsiębiorstwem podatnika, co wyklucza zastosowanie art. 7 ust. 2 ustawy o VAT jako podstawy do opodatkowania takiego wydania?2. Czy nieodpłatne świadczenie usług (dostawa przez zewnętrzną firmę kurierską) bezpośrednio związane z ww. przekazaniami towarów, od których Spółce przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tych usług, podlega opodatkowaniu podatkiem VAT?
2011.07.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-393/09/11-S/MK
∟Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, iż w związku z nieodpłatnym wydaniem rzeczy na cele związane z reklamą firmy, nie należy naliczać podatku VAT należnego od tego nieodpłatnego wydania oraz w związku z tym nie ma obowiązku wystawienia faktury wewnętrznej, pomimo iż podatnikowi przy nabyciu tego towaru przysługiwało prawo do obniżenia podatku VAT należnego o podatek naliczony wynikający z dokumentów zakupu, bowiem czynność taka na podstawie art. 7 ust. 2 ustawy o VAT nie jest dostawą towarów ani zrównaną z nią czynnością, gdyż przedmiotowe wydanie następuje na cele związane z prowadzonym przedsiębiorstwem podatnika, co wyklucza zastosowanie art. 7 ust. 2 ustawy o VAT jako podstawy do opodatkowania takiego wydania?
2011.07.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443-24/11-6/IB
∟Prawo do odliczenia podatku VAT dla środków trwałych oddanych w użytkowanie w 2006 r.
2011.07.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-734/11-3/AD
∟1. Czy w świetle przepisów art. 7 ustawy o VAT, w brzmieniu obowiązującym w okresie od 1 czerwca 2005 r. do 31 marca 2011 r., nieodpłatne przekazanie i zużycie wskazanych w opisie stanu faktycznego towarów należących do przedsiębiorstwa Spółki, na cele związane z tym przedsiębiorstwem, zwłaszcza w ramach wszelkiego rodzaju działań o charakterze reklamowym, promocyjnym, reprezentacyjnym, podlegało opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?2. Czy w przypadku uprzedniego opodatkowania przez Spółkę podatkiem należnym wydania w okresie od 1 czerwca 2005 r. do 31 marca 2011 r. towarów w okolicznościach wskazanych w opisie stanu faktycznego, korekta podatku należnego może nastąpić poprzez wystawienie na bieżąco zbiorczej faktury korygującej do uprzednio wystawionych faktur wewnętrznych oraz rozliczenie tej faktury korygującej w okresie jej wystawienia bez konieczności wypełnienia dodatkowych warunków formalnych?3. Czy w stosunku do nabytych towarów będących przedmiotem nieodpłatnego przekazania (zużycia) na cele związane z prowadzonym przedsiębiorstwem zwłaszcza w ramach wszelkiego rodzaju działań o charakterze reklamowym, promocyjnym, reprezentacyjnym, Spółce przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego przy ich nabyciu?
2011.07.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-744/11/PS
∟Opodatkowanie czynności nieodpłatnego przekazania upominków.
2011.07.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/443-185/11-4/MS
∟Gminie nie przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT z tytułu realizacji zadania pn.: "…".
2011.07.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-442/11/PC
∟Czy przychód z tytułu nieodpłatnego przekazania środków trwałych przez jednostki samorządu terytorialnego jest dochodem zwolnionym na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4g ustawy?Czy wniesienie aportu do spółki tych samych środków trwałych nie powoduje utraty prawa do zwolnienia zadeklarowanego dochodu?
2011.07.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-668/11-2/AS
∟nieodpłatne przekazanie towarów i nieodpłatne świadczenie usług finansowanych z ZFŚS
2011.07.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-627/11/DM
∟Opodatkowanie nieodpłatnego wydawania zaproszeń na spektakle teatralne.
2011.07.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-135/09/11-4/S/BM/KOM
∟1. Czy nieodpłatne przekazanie produktów (towarów) w ramach opisanych w stanie faktycznym działań promocyjnych i marketingowych podejmowanych przez Spółkę, podlega opodatkowaniu podatkiem VAT? 2. Czy Spółce przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia przez nią towarów i usług, które są związane z nieodpłatnie przekazywanymi przez Spółkę towarami (w ramach działań promocyjnych i marketingowych opisanych w stanie faktycznym)?
2011.07.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-686/11/MN
∟Opodatkowanie zużycia artykułów spożywczych podczas spotkań z kontrahentami.
2011.07.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-54/11-4/BM
∟Jeżeli – zarówno produkty jak i towary handlowe Wnioskodawcy – przekazywane są kontrahentom (przedstawicielom handlowym) w niewielkich ilościach, w celach degustacji i o ile przekazywane ilości nie pokrywają ich potencjalnego zapotrzebowania na dane towary, eliminując lub ograniczając potrzebę dokonania zakupów tych towarów, a jedynie stanowią zapoznanie potencjalnego klienta z ich jakością, to takie przekazania można uznać za próbki.Nieodpłatne przekazanie próbek w rozumieniu art. 7 ust. 7 ustawy nie podlega opodatkowaniu.Dokumentowanie więc przez Wnioskodawcę nieodpłatnego wydania „gratisów” zbiorczą fakturą wewnętrzną, wystawianą na koniec miesiąca, jest prawidłowe.
2011.07.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-1784/08/11-4/S/KG
∟Opodatkowanie nieodpłatnego przekazania klientom towarów (bonusów) w ramach akcji promocyjnej
2011.07.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2-443-446/11-4/AK
∟Spółka dokonuje przekazania na rzecz sieci perfumerii testerów, które stanowią próbki kosmetyków, w rozumieniu art. 7 ust. 7 cyt. ustawy, w konsekwencji czego dostawa taka nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług
2011.07.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/443-67/11-2/IG
∟Nieodpłatne zużycie artykułów spożywczych (tj. posiłków i napojów), przez pracowników będących uczestnikami szkoleń, zgodnie z art. 7 ust. 2 pkt 1 ustawy, nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, bowiem dotyczy zużycia tych towarów na cele związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa.
2011.07.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-294/10/11-5/S/AS
∟Nieodpłatne przekazanie towarów przez Spółkę w ramach działań promocyjno-reklamowych, o których mowa we wniosku, mających na celu kształtowanie pozytywnego wizerunku Spółki jako solidnego partnera w interesach w przypadku, gdy przy ich nabyciu Wnioskodawcy przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego, nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.
2011.07.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-794/11/RSz
∟1. prawo do obniżenia kwot podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w stosunku do faktur dokumentujących zakup towarów tj. nagród (zegarków, noży, pierścionków) przekazywanych następnie potencjalnym klientom oraz2. czy przekazanie nagrody w akcji promocyjnej towarów Wnioskodawcy w postaci zegarków, kompletów noży oraz pierścionków, powoduje powstanie obowiązku podatkowego i konieczność odprowadzenia należnego podatku od towarów i usług od tych przekazań
2011.07.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-544/11/KT
∟Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony od poniesionych nakładów inwestycyjnych oraz możliwość dokonania korekty deklaracji VAT-7.
2011.07.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-580/11/BJ
∟Czy w świetle zmian wprowadzonych ustawą z dnia 18 marca 2011 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy – Prawo o miarach (Dz. U. Nr 64, poz. 332), nieodpłatne przekazanie w akcjach marketingowych prowadzonych przez wyspecjalizowaną agencję marketingową podlega opodatkowaniu podatkiem VAT przez Spółkę?
2011.07.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-196/09/11-5/S/IG/MP
∟Nieodpłatne przekazanie towarów mające związek z prowadzonym przedsiębiorstwem nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług;
2011.07.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IPPP1/443-552/11/BM
∟czy Wnioskodawcy przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT od wystawionej przez S.A. faktury za dostarczenie usług w postaci ulg resortowych uprawnionym pracownikom Spółki oraz emerytom i rencistom oraz czy dostarczanie usług w postaci ulg resortowych uprawnionym pracownikom oraz emerytom i rencistom stanowi nieodpłatne świadczenie usług w rozumieniu art. 8 ust.2 ustawy o VAT i podlega opodatkowaniu
2011.07.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-579/11/AT
∟Czy w świetle zmian, nieodpłatne przekazanie drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych (w rozumieniu Spółki) podlega opodatkowaniu podatkiem VAT przez Spółkę?
2011.07.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-468/11-2/JW
∟Należy stwierdzić, iż nieodpłatnie przekazanie różnego rodzaju gadżetów promocyjnych (zazwyczaj opatrzonych logo promowanego produktu lub Spółki) lub towarów, mających służyć tym celom, upominki okolicznościowe, towary i materiały związane z przybliżeniem osobom otrzymującym specyfikę produktów Spółki i ich stosowanie (ulotki, informatory, wydawnictwa dotyczące schorzeń, w których mają zastosowanie produkty Spółki, itp.), jak również mające budzić pozytywne skojarzenia ze Spółką lub jej przedstawicielami, nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 w związku z art. 7 ust. 2 oraz art. 7 ust. 3 ustawy.
2011.07.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-704/11-2/EK
∟Opodatkowanie nieodpłatnego udostępniania Towarów i Materiałów kontrahentom w celu zwiększenia sprzedaży produktów Spółki.
2011.07.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-725/11-2/PR
∟prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących wyświadczoną przez agencję reklamową usługę polegającą na przeprowadzeniu akcji promocyjnej, w ramach której wydawane będą nieodpłatnie nagrody rzeczowe
2011.07.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-723/11-2/EK
∟opodatkowania nieodpłatnego udostępniania Materiałów kontrahentom w celu zwiększenia sprzedaży produktów Spółki.
2011.07.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-595/11-2/AS
∟opodatkowania nieodpłatnego wydania towarów;
2011.07.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-832/11-2/IGo
∟Zatem należy stwierdzić, że nieodpłatne wydawanie przedmiotowych biletów i zaproszeń jest związane z prowadzonym przez Podatnika przedsiębiorstwem, w związku z czym nie może być traktowane jako odpłatne świadczenie usług w rozumieniu art. 8 ust. 2 ustawy o VAT. W konsekwencji w przedmiotowej sprawie nie ma zastosowania ww. przepis ustawy, a czynności te nie podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług
75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.