Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: czynności podlegające opodatkowaniu
czynności podlegające opodatkowaniu 2972 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100
2008.08.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-343/08/DG
∟Czy zaproponowany sposób rozliczenia podatku akcyzowego w drodze noty księgowej jest prawidłowy z punktu widzenia ustawy o podatku od towarów i usług?
2008.08.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-424/08/AJ
∟Czy w związku z nieodpłatnym użyczeniem córce lokali dla celów prowadzenia przez nią działalności gospodarczej wystąpi podatek należny oraz czy należy w tej sytuacji zwrócić podatek odliczony w związku z poniesionymi kosztami budowy?
2008.07.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-856/08-5/AP
∟Czy wydanie przez Spółkę na rzecz Zleceniodawcy lokali mieszkalnych (przy jednoczesnym przeniesieniu własności tych lokali na Zleceniodawcę), nabytych przez Spółkę w celu wykonania umowy zlecenia na rynku pierwotnym, podlega opodatkowaniu przy zastosowaniu 7% stawki VAT przy założeniu, że lokale są zaliczane do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym?
2008.07.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-856/08-4/AP
∟Czy wydanie lokali mieszkalnych (nabytych przez Spółkę od dewelopera i zaliczanych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym) oraz stanowisk parkingowych przez Spółkę na rzecz Zleceniodawcy, w wykonaniu umowy zlecenia, podlega opodatkowaniu VAT jako dostawa towarów?
2008.07.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-829/08-3/GD
∟Czy podstawą opodatkowania w podatku akcyzowym, w sytuacji przedstawionej powyżej, będzie wartość wynagrodzenia należnego Spółce za wykonanie usług montażowych od Y, zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym?
2008.07.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-837/08-3/BS
∟Dot. prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, który będzie wynikał z faktury VAT wystawionej przez Spółkę „X” i dokumentującej nabycie przez Wnioskodawcę od Spółki „X” znaków towarowych dotyczących Galerii.
2008.07.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-386/08/BS
∟Opodatkowanie czynności nieodpłatnego przekazania nagród klientom w ramach sprzedaży premiowej.
2008.07.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-866/08-4/JB
∟Opłaty z tytułu transportowego dozoru technicznego odsprzedawane między kontrahentami w ramach zawartych umów, podlegają opodatkowaniu stawka VAT właściwą dla dostawy bądź usługi zasadniczej.
2008.07.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-561/08-4/BS
∟sprzedaż działki wykorzystywanej do działalności rolnej, znajdującej się na obszarze urbanistycznym przeznaczonym pod mieszkalnictwo jednorodzinne oraz pod usługi nieuciążliwe, podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług stawką podatku VAT w wysokości 22%.
2008.06.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-330/08-2/GZ
∟Premia pieniężna przyznana za osiągnięcie obrotu.
2008.06.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-592/08-2/GD
∟Czy w związku z przedstawionym zdarzeniem przyszłym Wnioskodawca stanie się podatnikiem podatku akcyzowego i czy będzie podlegał obowiązkowi rejestracji dla celów tego podatku?
2008.06.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-125/08/AO
∟Gmina w związku z realizacją projektu nie ma możliwości odzyskania podatku VAT z uwagi na brak związku z czynnościami opodatkowanymi.
2008.06.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-746/08-2/BS
∟W przypadku, gdy Bank będzie świadczył przedmiotową usługę na rzecz Uczestników – podmiotów krajowych będzie ona podlegała opodatkowaniu podatkiem VAT na terytorium Polski. Natomiast w przypadku świadczenia przedmiotowej usługi na rzecz Uczestników posiadających siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium państwa trzeciego, bądź podatników mających siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium Wspólnoty, ale w kraju innym niż Polska, z uwagi na fakt, iż mieści się ona w katalogu usług zawartych w art. 27 ust. 4 pkt 4 ustawy o VAT, miejscem opodatkowania takiej usługi, zgodnie z art. 27 ust. 3 ustawy o VAT, będzie miejsce siedziby Uczestnika (nabywcy usługi).
2008.06.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-93/08/AO
∟Gmina w związku z realizacją projektu nie ma możliwości odzyskania podatku VAT z uwagi na brak związku z czynnościami opodatkowanymi.
2008.06.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-106/08/WW
∟Gmina w związku z realizacją projektu nie ma możliwości odliczenia podatku VAT z uwagi na brak związku z czynnościami opodatkowanymi.
2008.06.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-540/08-4/AW
∟stawka podatku VAT dla usług związanych z zagospodarowaniem terenów zielonych
2008.06.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-283/08/AK
∟Czy w przypadku, gdy w obrocie prawnym pojawią się faktury rzekomo wystawione przez Wnioskodawcę (sfałszowane), ma on obowiązek zapłacić należny podatek (zgodnie z art. 108 ustawy o ptu)?
2008.06.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-254/08/BS
∟Opodatkowanie czynności przekazania biletów uprawniających do bezpłatnych przejazdów.
2008.06.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-313/08/MM
∟Dokumentowanie wypłacanych premii pieniężnych.
2008.05.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-587/08-8/KCH
∟Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie stoi na stanowisku, iż wnioskodawcy przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wykazanego w fakturach za odpłatne świadczenie usług, pod warunkiem jednakże, że zakup tych usług może być zaliczony do kosztów uzyskania przychodów, zgodnie z art. 88 ust. 1 pkt 2 ustawy. Ponadto, z przepisu art. 88 ust 3a pkt 2 ustawy, który obowiązuje od dnia 1 stycznia 2008r., wynika, iż nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku. Zdaniem tutejszego organu cytowany przepis nie znajduje w przedstawionym stanie faktycznym zastosowania, gdyż prawo do podatku naliczonego wynika przede wszystkim z zastosowania przepisów art. 86 ustawy o podatku od towarów i usług, zaś opodatkowanie świadczonej usługi następuje zgodnie z art. 5 ustawy
2008.05.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-587/08-7/KCH
∟Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie stoi na stanowisku, iż wnioskodawcy przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wykazanego w fakturach za odpłatne świadczenie usług, pod warunkiem jednakże, że zakup tych usług może być zaliczony do kosztów uzyskania przychodów, zgodnie z art. 88 ust. 1 pkt 2 ustawy. Ponadto, z przepisu art. 88 ust 3a pkt 2 ustawy, który obowiązuje od dnia 1 stycznia 2008r., wynika, iż nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku. Zdaniem tutejszego organu cytowany przepis nie znajduje w przedstawionym stanie faktycznym zastosowania, gdyż prawo do podatku naliczonego wynika przede wszystkim z zastosowania przepisów art. 86 ustawy o podatku od towarów i usług, zaś opodatkowanie świadczonej usługi następuje zgodnie z art. 5 ustawy
2008.05.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-587/08-6/KCH
∟Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie stoi na stanowisku, iż wnioskodawcy przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wykazanego w fakturach za odpłatne świadczenie usług, pod warunkiem jednakże, że zakup tych usług może być zaliczony do kosztów uzyskania przychodów, zgodnie z art. 88 ust. 1 pkt 2 ustawy. Ponadto, z przepisu art. 88 ust 3a pkt 2 ustawy, który obowiązuje od dnia 1 stycznia 2008r., wynika, iż nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku. Zdaniem tutejszego organu cytowany przepis nie znajduje w przedstawionym stanie faktycznym zastosowania, gdyż prawo do podatku naliczonego wynika przede wszystkim z zastosowania przepisów art. 86 ustawy o podatku od towarów i usług, zaś opodatkowanie świadczonej usługi następuje zgodnie z art. 5 ustawy
2008.05.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-587/08-5/KCH
∟Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie stoi na stanowisku, iż wnioskodawcy przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wykazanego w fakturach za odpłatne świadczenie usług, pod warunkiem jednakże, że zakup tych usług może być zaliczony do kosztów uzyskania przychodów, zgodnie z art. 88 ust. 1 pkt 2 ustawy. Ponadto, z przepisu art. 88 ust 3a pkt 2 ustawy, który obowiązuje od dnia 1 stycznia 2008r., wynika, iż nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku. Zdaniem tutejszego organu cytowany przepis nie znajduje w przedstawionym stanie faktycznym zastosowania, gdyż prawo do podatku naliczonego wynika przede wszystkim z zastosowania przepisów art. 86 ustawy o podatku od towarów i usług, zaś opodatkowanie świadczonej usługi następuje zgodnie z art. 5 ustawy
2008.05.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-587/08-4/KCH
∟Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie stoi na stanowisku, iż wnioskodawcy przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wykazanego w fakturach za odpłatne świadczenie usług, pod warunkiem jednakże, że zakup tych usług może być zaliczony do kosztów uzyskania przychodów, zgodnie z art. 88 ust. 1 pkt 2 ustawy. Ponadto, z przepisu art. 88 ust 3a pkt 2 ustawy, który obowiązuje od dnia 1 stycznia 2008r., wynika, iż nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku. Zdaniem tutejszego organu cytowany przepis nie znajduje w przedstawionym stanie faktycznym zastosowania, gdyż prawo do podatku naliczonego wynika przede wszystkim z zastosowania przepisów art. 86 ustawy o podatku od towarów i usług, zaś opodatkowanie świadczonej usługi następuje zgodnie z art. 5 ustawy
2008.05.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-587/08-3/KCH
∟Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie stoi na stanowisku, iż wnioskodawcy przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wykazanego w fakturach za odpłatne świadczenie usług, pod warunkiem jednakże, że zakup tych usług może być zaliczony do kosztów uzyskania przychodów, zgodnie z art. 88 ust. 1 pkt 2 ustawy. Ponadto, z przepisu art. 88 ust 3a pkt 2 ustawy, który obowiązuje od dnia 1 stycznia 2008r., wynika, iż nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku. Zdaniem tutejszego organu cytowany przepis nie znajduje w przedstawionym stanie faktycznym zastosowania, gdyż prawo do podatku naliczonego wynika przede wszystkim z zastosowania przepisów art. 86 ustawy o podatku od towarów i usług, zaś opodatkowanie świadczonej usługi następuje zgodnie z art. 5 ustawy
2008.05.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-587/08-2/KCH
∟wnioskodawcy przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wykazanego w fakturach za odpłatne świadczenie usług, pod warunkiem jednakże, że zakup tych usług może być zaliczony do kosztów uzyskania przychodów, zgodnie z art. 88 ust. 1 pkt 2 ustawy. Ponadto, z przepisu art. 88 ust 3a pkt 2 ustawy, który obowiązuje od dnia 1 stycznia 2008r., wynika, iż nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku. Zdaniem tutejszego organu cytowany przepis nie znajduje w przedstawionym stanie faktycznym zastosowania, gdyż prawo do podatku naliczonego wynika przede wszystkim z zastosowania przepisów art. 86 ustawy o podatku od towarów i usług, zaś opodatkowanie świadczonej usługi następuje zgodnie z art. 5 ustawy
2008.05.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-214/08/AJ
∟Czy Wnioskodawca prawidłowo dokumentuje otrzymany „rabat” fakturą VAT i stosuje stawkę podatku w wysokości 22%, którą to stawkę kwestionuje unijny partner?
2008.05.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-203/08/EŁ
∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z remontem budynku.
2008.05.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-209/08-2/GZ
∟Nieodpłatne używanie przez spółkę kamienicy zakupionej przez Wnioskodawcę w stanie surowym i przez niego skończonej, od budowy której odliczany był podatek naliczony – czynność podlegająca opodatkowaniu.
2008.05.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-175/08/EŁ
∟Opodatkowanie i dokumentowanie premii pieniężnej.
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.