Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: ewidencja rachunkowa
ewidencja rachunkowa 192 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
2017.01.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPB-1-2.4510.1047.2016.1.MM
∟w zakresie:
ustalenia, czy przygotowanie Ewidencji pomocniczej na koniec danego roku podatkowego wypełnia obowiązek wyodrębnienia Kosztów kwalifikowanych w ewidencji zgodnie z art. 9 ust. 1b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
2016.11.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPB-1-3.4510.796.2016.1.APO
∟W jaki sposób należy dokonać dyskonta pomocy publicznej w postaci niezapłaconego podatku po zakończeniu roku, w którym doszło do wygaśnięcia części Zezwoleń.
2016.11.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPB-1-3.4510.795.2016.1.APO
∟Czy koszty uzyskania przychodów z tytułu sprzedaży Produktów poniesione przez Wnioskodawcę po dniu wygaśnięcia Zezwolenia 2, a jednocześnie do dnia wygaśnięcia Zezwolenia 3 albo Zezwolenia 4, będą mogły być uwzględniane do ustalenia wysokości osiągniętego przez Wnioskodawcę dochodu, który będzie podlegać zwolnieniu z CIT do wysokości wielkości pomocy publicznej udzielonej Wnioskodawcy na podstawie Zezwolenia 3 albo Zezwolenia 4.
2016.11.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPB-1-3.4510.794.2016.1.APO
∟Czy koszty uzyskania przychodów z tytułu sprzedaży Produktów poniesione przez Wnioskodawcę po dniu wygaśnięcia Zezwolenia 1, a jednocześnie do dnia wygaśnięcia Zezwolenia 2, będą mogły być uwzględniane do ustalenia wysokości osiągniętego przez Wnioskodawcę dochodu, który będzie podlegać zwolnieniu z CIT do wysokości wielkości pomocy publicznej udzielonej Wnioskodawcy na podstawie Zezwolenia 2.
2016.11.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPB-1-3.4510.793.2016.1.APO
∟Czy przychody z tytułu sprzedaży Produktów osiągnięte przez Wnioskodawcę po dniu wygaśnięcia Zezwolenia 1, a do dnia wygaśnięcia Zezwolenia 2 i korekty przychodów opisane w opisie zdarzenia przyszłego wystawione w tym okresie, będą mogły być uwzględniane do ustalenia wysokości osiągniętego przez Wnioskodawcę dochodu, który będzie podlegać zwolnieniu z CIT do wysokości wielkości pomocy publicznej udzielonej Wnioskodawcy na podstawie Zezwolenia 2.
2016.11.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPB-1-3.4510.760.2016.1.APO
∟Czy przychody z tytułu sprzedaży Produktów osiągnięte przez Wnioskodawcę do dnia wygaśnięcia Zezwolenia 1 i korekty przychodów, opisane w opisie zdarzenia przyszłego, wystawione do tego dnia, będą mogły być uwzględniane do ustalenia wysokości osiągniętego przez Wnioskodawcę dochodu, który będzie podlegać zwolnieniu z CIT do wysokości wielkości pomocy publicznej udzielonej Wnioskodawcy na podstawie Zezwolenia 1.
2016.10.28 - Minister Finansów - DD5.8221.19.2016.DZQ
∟Czy prowadzenie działalności na terenie SSE zwolnionej z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust 1 pkt 34 Ustawy o CIT w oparciu o trzy (lub w przyszłości więcej) zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE rodzi obowiązek prowadzenia ewidencji rachunkowej zgodnie z art. 9 ust. 1 powołanej wcześniej ustawy odrębnie dla każdego z tych zezwoleń?
2016.04.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/4510-1-48/16-2/DS
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie obowiązku składania sprawozdania finansowego.
2016.03.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/4510-708/15/MK
∟Czy w przypadku kosztów odsetek, których Spółka nie może jednoznacznie przypisać do działalności opodatkowanej podatkiem dochodowym od osób prawych lub działalności podlegającej zwolnieniu od podatku, Spółka powinna zastosować tzw. klucz przychodowy, o którym mowa w art. 15 ust. 2 i 2a ustawy o podatku dochodowym od osób prawych, uwzględniający stosunek przychodów z działalności opodatkowanej/zwolnionej w ogólnej kwocie przychodów Spółki?
2016.01.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/4510-1-487/15-2/KS
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie ustalenia czy prowadzenie działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie dwóch zezwoleń rodzi obowiązek po stronie Spółki do prowadzenia ewidencji rachunkowej zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych odrębnie dla każdego z tych zezwoleń, w szczególności czy istnieje obowiązek dodatkowego podziału dochodów z działalności prowadzonej na terenie SSE w części przypadającej na każde zezwolenie oraz czy Spółka powinna dokonywać dyskontowania całej uzyskanej pomocy publicznej (tj. faktycznie otrzymanego zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych na podstawie dwóch zezwoleń łącznie) najpierw na dzień uzyskania Zezwolenia I, a po wyczerpaniu przysługującego w ramach Zezwolenia I limitu pomocy, na dzień wydania Zezwolenia II.
2015.12.07 - Minister Finansów - DD10.8221.142.2015.MZB
∟ustalenie czy Wnioskodawca, w związku z realizacją nowej inwestycji na podstawie Zezwolenia II, na działalność w specjalnej strefie ekonomicznej, będzie uprawniona do zsumowania kwot zwolnień podatkowych przysługujących mu w odniesieniu do wydatków inwestycyjnych poniesionych na podstawie Zezwolenia I i Zezwolenia II i zastosowania tak obliczonego limitu zwolnienia podatkowego do całości dochodu uzyskanego z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie tych zezwoleń
2015.12.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/4511-1220/15-2/MT
∟Wnioskodawca słusznie uważa, że nie będzie zobowiązany do prowadzenia rejestru oraz ewidencji rachunkowej zdarzeń gospodarczych spółki osobowej z siedzibą na Cyprze na podstawie z art. 30f ust. 15 i 30f ust. 16 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych . Jednakże wyrażone przez Wnioskodawcę uzasadnienie tego stanowiska należało uznać za nieprawidłowe. Wnioskodawca wskazał bowiem, że art. 30f ust. 15 i ust. 16 ww. ustawy nie będzie miał w stosunku do niego zastosowania ze względu na to, że przychody spółki osobowej nie przekraczają w roku podatkowym kwoty 250.000 euro i spółka osobowa będzie prowadziła na Cyprze rzeczywistą działalność. Jednak jak wskazano powyżej to z uwagi na treść art. 30f ust. 21 ustawy do Wnioskodawcy nie będą miały zastosowania przepisy art. 30f ust. 1-20.
2015.12.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/4511-1219/15-2/MT
∟Wnioskodawca słusznie uważa, że nie będzie zobowiązany do prowadzenia rejestru oraz ewidencji rachunkowej zdarzeń gospodarczych spółki osobowej z siedzibą na Cyprze na podstawie z art. 30f ust. 15 i 30f ust. 16 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych . Jednakże wyrażone przez Wnioskodawcę uzasadnienie tego stanowiska należało uznać za nieprawidłowe. Wnioskodawca wskazał bowiem, że art. 30f ust. 15 i ust. 16 ww. ustawy nie będzie miał w stosunku do niego zastosowania ze względu na to, że przychody spółki osobowej nie przekraczają w roku podatkowym kwoty 250.000 euro i spółka osobowa będzie prowadziła na Cyprze rzeczywistą działalność. Jednak jak wskazano powyżej to z uwagi na treść art. 30f ust. 21 ustawy do Wnioskodawcy nie będą miały zastosowania przepisy art. 30f ust. 1-20. W konsekwencji, w myśl zasady, że wadliwa argumentacja prawna Wnioskodawcy, przy prawidłowo wywiedzionym skutku prawnym, winna skutkować uznaniem stanowiska podatnika za nieprawidłowe, stanowisko Wnioskodawcy w odniesieniu do pytania nr 2 należało uznać za nieprawidłowe.
2015.10.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/4510-654/15-3/MS
∟1. zasada ustalania wartości początkowej nabytego prawa użytkowania wieczystego gruntu
2. obowiązek ustalania wartości początkowej nabytego prawa.
2015.10.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/4510-653/15-3/MS
∟Czy wnioskodawca ma obowiązek ustalić wartość początkową nabytych praw użytkowania wieczystego w rozumieniu art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 ze zm.)?
Czy w przypadku gdy taki obowiązek istnieje, lub gdy taki obowiązek nie istnieje, lecz wnioskodawca ma możliwość ustalenia wartości początkowej - w jaki sposób ustala się wartość początkową użytkowania wieczystego oraz udziałów we współużytkowaniu wieczystym?
2015.07.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-3/4510-23/15/PC
∟Czy Spółka utrzyma prawo do zaliczenia w koszty uzyskania przychodu wydatków związanych z fakturami, paragonami i innymi dokumentami otrzymanymi w wersji papierowej które są przechowywane w formacie elektronicznym (zostaje zniszczona wersja papierowa)?
2015.07.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/4510-1-152/15-4/AO
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie ustalenia czy prowadząc działalność gospodarczą na terenie SSE na podstawie wielu posiadanych zezwoleń Spółka może prowadzić jedną łączną ewidencję dla dochodów osiąganych z działalności gospodarczej prowadzonej na podstawie wszystkich zezwoleń, umożliwiającą ustalenie dochodu zwolnionego, tj. dochodu z działalności gospodarczej na terenie SSE prowadzonej na podstawie zezwoleń i podlegającego zwolnieniu z podatku dochodowego oraz czy Spółka ma prawo do korzystania z pomocy publicznej do wysokości wynikającej z sumy dostępnej intensywności pomocy publicznej (z uwzględnieniem dotychczasowego poziomu wykorzystania puli zwolnień) bez konieczności alokowania dochodu uzyskanego z działalności na terenie SSE na poszczególne zezwolenia.
2015.06.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/4510-1-123/15-2/AO
∟Podatek dochodowy od osób prawnych - Zwolnienia przedmiotowe.
2015.04.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/4510-26/15-3/MK
∟Czy, z zachowaniem zasad co do momentu nabycia prawa do korzystania ze zwolnienia podatkowego, Spółka może dokonać zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych całości dochodu z prowadzonej na terenie SSE działalności gospodarczej, w zakresie posiadanych zezwoleń strefowych, w ten sposób, że w pierwszej kolejności wykorzystywany jest limit dostępnej pomocy publicznej w ramach zezwolenia, na podstawie którego Spółka nabyła prawo do korzystania ze zwolnienia najwcześniej, a po jego wyczerpaniu w oparciu o limity dostępne w ramach zezwoleń, na podstawie których Spółka chronologicznie później nabyła prawo do zwolnienia (w tym także w ramach ewentualnych, dalszych zezwoleń uzyskanych przez Spółkę w związku z realizacją inwestycji na terenie zakładu w XJ)?
2015.04.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/4510-26/15-2/MK
∟Czy, z zachowaniem zasad co do momentu nabycia prawa do korzystania ze zwolnienia podatkowego, prowadzenie na terenie SSE działalności zwolnionej z podatku dochodowego od osób prawnych („PDOP") na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w oparciu o więcej niż jedno zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE, skutkuje obowiązkiem prowadzenia ewidencji rachunkowej odrębnie dla każdego z zezwoleń? W konsekwencji, czy istnieje obowiązek dodatkowego podziału dochodów z działalności prowadzonej na terenie SSE na części przypadające na każde zezwolenie osobno?
2015.04.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/4510-26/15-1/MK
∟Czy, z zachowaniem zasad co do momentu nabycia prawa do korzystania ze zwolnienia podatkowego, zakresem zwolnienia podatkowego objęta będzie całość dochodu generowanego przez Spółkę na terenie X SSE (w ramach rodzajów działalności określonych w treści Zezwoleń) w ramach dostępnego limitu pomocy publicznej?
2015.02.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1406/14/IZ
∟Czy Spółka może objąć zwolnieniem z PDOP dochód z całej działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE i objętej Zezwoleniami I i II, wykorzystując najpierw limit dostępnej pomocy publicznej w ramach Zezwolenia I, a następnie po wyczerpaniu limitu z Zezwolenia I lub po jego wygaśnięciu, może objąć zwolnieniem dochód z całej działalności gospodarczej prowadzonej na terenie Strefy, wykorzystując limit wynikający z Zezwolenia II?
(pytanie oznaczone we wniosku Nr 2)
2015.02.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1405/14/IZ
∟Czy dla działalności prowadzonej na terenie SSE w ramach obu posiadanych zezwoleń strefowych dopuszczalne będzie łączne ustalenie dochodu zwolnionego z opodatkowania? W konsekwencji, czy Spółka będzie uprawniona do prowadzenia wspólnej ewidencji dochodów zwolnionych z opodatkowania PDOP dla działalności prowadzonej na podstawie posiadanych zezwoleń strefowych (Zezwolenia I i Zezwolenia II) oraz odrębnej ewidencji dla działalności podlegającej opodatkowaniu PDOP? (pytanie oznaczone we wniosku Nr 1)
2015.01.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-539/14-2/KS
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie możliwości prowadzenia jednej ewidencji rachunkowej dla celów obliczenia dochodu z tytułu działalności gospodarczej prowadzonej na terenie dwóch stref dla wszystkich posiadanych zezwoleń.
2014.10.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-363/14-2/KS
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie ustalenia czy prowadząc działalność gospodarczą na terenie SSE na podstawie kilku zezwoleń, Spółka może prowadzić łączną ewidencję dla dochodów osiąganych z działalności gospodarczej prowadzonej na podstawie tych zezwoleń, umożliwiającą ustalenie dochodu zwolnionego, tj. dochodu z działalności gospodarczej na terenie SSE prowadzonej na podstawie zezwoleń i podlegającego zwolnieniu z podatku dochodowego oraz czy Spółka ma prawo do korzystania z pomocy publicznej do wysokości wynikającej z sumy dostępnej intensywności pomocy publicznej (z uwzględnieniem dotychczasowego poziomu wykorzystania puli zwolnień) bez konieczności alokowania dochodu uzyskanego z działalności na terenie SSE na poszczególne Zezwolenia.
2014.09.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-295/14-3/KS
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie możliwości objęcia zwolnieniem z opodatkowania podatkiem dochodu z całej działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej wykorzystując najpierw limit dostępnej pomocy publicznej w ramach zezwolenia I, a po jego wyczerpaniu limit wynikający z zezwolenia II.
2014.09.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-295/14-2/KS
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie możliwości prowadzenia wspólnej ewidencji dla działalności prowadzonej na podstawie wszystkich posiadanych zezwoleń strefowych oraz odrębnej ewidencji dla działalności podlegającej opodatkowaniu.
2014.08.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-228b/14/PST
∟Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym Spółka powinna dokonywać dyskontowania całej uzyskanej pomocy publicznej (tj. faktycznie otrzymanego zwolnienia w CIT na podstawie dwóch zezwoleń tj. Zezwolenia I oraz Zezwolenia II łącznie), najpierw na dzień uzyskania Zezwolenia I, a po wyczerpaniu przysługującego w ramach Zezwolenia 1 limitu pomocy, na dzień wydania Zezwolenia II?
2014.08.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-228a/14/PST
∟Czy mając na uwadze przedstawiony powyżej stan faktyczny prowadzenie działalności na terenie SSE zwolnionej na gruncie CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 UPDOP w oparciu o dwa zezwolenia (Zezwolenie I oraz Zezwolenie II) na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE rodzi obowiązek po stronie Spółki do prowadzenia ewidencji rachunkowej zgodnie z art. 9 ust. 1 UPDOP odrębnie dla każdego z tych zezwoleń tj. Zezwolenia I oraz Zezwolenia II? W szczególności, czy istnieje obowiązek dodatkowego podziału dochodów z działalności prowadzonej na terenie SSE w części przypadającej na każde zezwolenie tj. Zezwolenie I oraz Zezwolenie II osobno?
2014.06.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-133/14-4/KS
∟Czy Spółka ma prawo do korzystania z pomocy publicznej do wysokości wynikającej z sumy dostępnej intensywności pomocy publicznej (z uwzględnieniem dotychczasowego poziomu wykorzystania puli zwolnień) bez konieczności alokowania dochodu uzyskanego z działalności na terenie SSE na poszczególne Zezwolenia?
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.