Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: mały podatnik

 

mały podatnik 614 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2021.02.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.526.2020.2.AM
     ∟w zakresie ustalenia: 1. Czy wymienione we wniosku bony pieniężne NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna-wykupu dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy ustalaniu, czy posiada status „małego podatnika”; 2. Czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów; 3. Czy Bank przy ustaleniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości; 4. Czy na podstawie art. 19 ust.1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, Bank posiadał w latach 2017-2019 status „małego podatnika” i w konsekwencji czy może zastosować:  15% stawkę podatku dochodowego w latach 2017 i 2018,  9% stawkę podatku dochodowego w 2019 roku; 5. Czy Bank może dokonać korekty zeznań podatkowych złożonych za lata 2017-2019; 6. Czy Bank może w 2020 roku skorzystać z preferencyjnej 9% stawki podatku dochodowego od osób prawnych.

2021.02.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.506.2020.2.AH
     ∟- Czy wymienione we wniosku bony pieniężne NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna - wykupu dokonywane w trakcie roku obrotowego, Bank powinien brać pod uwagę przy ustalaniu limitu decydującego o statusie „małego podatnika". - Czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika" powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązywania rezerw i aktualizacji wartości. - Czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a w szczególności art. 19 ust.1 pkt 2 w zw. z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiadał w roku podatkowym 2019 status „małego podatnika", w związku z czym powinien zastosować 9% stawkę podatku. - Czy Bank powinien dokonać korekty zeznania podatkowego za 2019 r. oraz opodatkować dochód uzyskany w tym roku podatkowym wg stawki podatkowej 9% . - Czy w roku podatkowym 2020 Bank może skorzystać z 9% stawki podatku dochodowego od osób prawnych, jeżeli przychody w 2019 r. nie przekroczyły kwoty wyrażonej w złotych odpowiadającej równowartości 1.200.000 euro przeliczonej według średniego kursu euro ogłaszanego przez NBP na pierwszy dzień roboczy roku podatkowego, a przewidywane osiągnięte przychody w 2020 r. nie przekroczą wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 1.200.000 euro przeliczonej według średniego kursu ogłaszanego przez NBP na pierwszy dzień roboczy roku podatkowego, w zaokrągleniu do 1.000 zł.

2021.02.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.530.2020.2.AH
     ∟- Czy Bank powinien brać pod uwagę wartość nominalną bonów pieniężnych i obligacji oraz transakcje ich zakupu – sprzedaży/wykupu przez emitenta dokonywane w trakcie roku obrotowego przy wyliczeniu przychodów ze sprzedaży uprawniających do uzyskania statusu małego podatnika. - Czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście małego podatnika powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości . - Czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za rok 2016 i 2017 Bank posiadał w 2017 r. i 2018 r. status małego podatnika i był uprawniony do zastosowania obniżonej stawki podatku 15% . - Czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za rok 2018 Bank posiadał w 2019 r. status małego podatnika i mógł zastosować obniżoną stawkę do wyliczenia podatku 9% od przychodów innych niż z zysków kapitałowych. - Czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za rok 2019 Bank posiadał w 2020 r. status małego podatnika i może zastosować obniżoną stawkę do wyliczenia podatku 9% od przychodów innych niż z zysków kapitałowych. - Czy Bank powinien dokonać korekty podatku dochodowego za lata 2017-2019 oraz zastosować 15% stawkę podatku do rozliczenia za rok 2017 i 2018 oraz 9% za rok 2019.

2021.02.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.507.2020.2.SG
     ∟w zakresie ustalenia, czy Bank powinien wykonać korektę podatku dochodowego za 2017 i 2018 r. oraz obliczyć podatek dochodowy od osób prawnych w wysokości 15%

2021.01.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.581.2020.1.SG
     ∟w zakresie ustalenia: -czy transakcje nabycia i odkupienia jednostek uczestnictwa BPS X oraz przychód będący wynikiem tych operacji mają wpływ na limit przychodów ze sprzedaży, decydującym o statusie „małego podatnika”, w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, -czy wartości papierów wartościowych utrzymywanych do terminu zapadalności, tj. bonów pieniężnych NBP, obligacji BPS, obligacji skarbowych oraz transakcji związanych z zakupem i wykupem tych papierów dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu statusu „małego podatnika”, -czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody uzyskane w postaci dyskonta i odsetek od bonów pieniężnych, obligacji BPS i obligacji skarbowych, -czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości, -czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada w roku 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 15%, -czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za rok 2018 Bank posiada w roku 2019 status „małego podatnika” i może zastosować obniżoną stawkę do wyliczenia należnego podatku 9% od przychodów innych niż z zysków kapitałowych, a także dokonać korekty za ten rok, -czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za 2019 rok Bank posiada w roku 2020 status „małego podatnika” i może zastosować preferencyjną stawkę podatku 9% do wyliczenia należnego podatku od przychodów innych niż z zysków kapitałowych

2021.01.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.445.2020.2.BJ
     ∟w zakresie ustalenia, czy Wnioskodawca może zastosować 9% stawkę podatku CIT do opodatkowania dochodów uzyskanych w 2020 roku

2020.12.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.302.2020.1.RK
     ∟Ustalenie statusu „małego podatnika” oraz możliwości zastosowania niższej stawki podatku CIT.

2020.12.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.438.2020.3.MK
     ∟w zakresie ustalenia: - czy wymienione we wniosku bony pieniężne NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna-wykupu dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określaniu, czy posiada status „małego podatnika”; - czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody z tytułu otrzymanego dyskonta od tych bonów, które stanowią przychód z odsetek w Banku; - czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości; - czy Bank przy ustalaniu wartości ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu otrzymanych odsetek od środków finansowych gromadzonych na rachunkach bankowych (bieżących i terminowych) w banku zrzeszającym; - czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiadał w roku podatkowym 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia należnego za ten rok podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 15%; - czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiadał w roku podatkowym 2019 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia należnego za ten rok podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 9%; - czy Bank powinien wykonać korektę podatku dochodowego za 2017 r. i 2018 r. oraz obliczyć podatek dochodowy od osób prawnych wg stawki 15%; - czy Bank powinien wykonać korektę podatku dochodowego za 2019 r. oraz obliczyć podatek dochodowy od osób prawnych wg stawki 9%.

2020.12.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.464.2020.1.MZA
     ∟Ustalenie, czy: - wartość papierów wartościowych utrzymywanych do terminu zapadalności, tj. bonów pieniężnych NBP, obligacji skarbowych i obligacji BPS, transakcje związane z zakupem i wykupem tych papierów wartościowych dokonywanym w trakcie roku obrotowego, przychody uzyskane w postaci dyskonta i odsetek od tych papierów wartościowych oraz przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji, Bank powinien brać pod uwagę przy wyliczaniu przychodów ze sprzedaży uprawniających do uzyskania statusu małego podatnika w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, - na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za rok 2018 Bank posiada w roku 2019 status małego podatnika i może zastosować preferencyjną stawkę do wyliczenia należnego podatku 9% od przychodów innych niż z zysków kapitałowych, a co za tym idzie dokonać korekty podatku za 2019 rok obliczając podatek według stawki preferencyjnej 9%, - na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za rok 2019 Bank posiada w roku 2020 status małego podatnika i może stosować preferencyjną stawkę do wyliczenia należnego podatku 9% od przychodów innych niż z zysków kapitałowych.

2020.12.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-2.4012.751.2020.2.SR
     ∟prawa do korzystania z metody kasowej i składania deklaracji podatkowych za okresy miesięczne

2020.12.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.347.2020.2.PB
     ∟w zakresie ustalenia: - czy przychody związane z wykupem papierów wartościowych w postaci wykupu obligacji, bonów pieniężnych NBP przez emitenta, Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu, czy posiada status „małego podatnika”, - czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od obligacji, bonów pieniężnych NBP, które stanowią przychód z odsetek w Banku, - czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości, - czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada w roku podatkowym 2020 status „małego podatnika”, - czy dla obliczenia za rok 2020 podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 9% w przypadku uzyskania przychodów w roku podatkowym 2020 w kwocie nie przekraczającej równowartości 1.200.000 euro, zarówno do zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych jak i osiągniętego dochodu za cały 2020 r., - skutków przekroczenia w 2020 r. ww. limitu przychodów.

2020.11.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.317.2020.3.AM
     ∟w zakresie ustalenia: 1. czy bony pieniężne NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna-wykupu tych bonów dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określaniu czy posiada status „małego podatnika”; 2. czy wartość nominalna bonów pieniężnych oraz transakcje ich kupna-wykupu dokonywane w ciągu roku obrotowego winne być uwzględniane w limicie przy określaniu przychodów o których mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 updop; 3. czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów, które stanowią przychód odsetkowy Banku; 4. czy przychody z otrzymanego dyskonta należy uwzględnić przy ustalaniu limitu przychodów, o którym mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 updop; 5. czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości; 6. czy przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości Bank powinien uwzględnić przy określaniu przychodów, o których mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 updop; 7. czy Bank, w związku ze zmianami wprowadzonymi od dnia 1 stycznia 2019 r. w art. 19 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, może zastosować 9% stawkę podatku dochodowego od osób prawnych za 2019 r.; 8. czy, biorąc pod uwagę wartość przychodów uzyskanych za lata poprzednie, za okres od 1 stycznia do 30 czerwca 2020 r. i przewidywane przychody do osiągnięcia na koniec 2020 r., Bank może zastosować stawkę podatku dochodowego od osób prawnych w wysokości 9% w 2020 r.; 9. czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust 1 pkt 2 w zw. z art 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank w 2018 r. posiadał status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia należnego za ten rok podatku dochodowego od osób prawnych powinien zastosować 15% stawkę podatku.

2020.11.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.383.2020.1.AM
     ∟w zakresie ustalenia, czy do limitu przychodów o którym mowa w art. 4a pkt 10 oraz art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, wlicza się przychody z działalności rolniczej w rozumieniu art. 2 ust. 2 tej ustawy, niepodlegające opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 1 tej ustawy.

2020.11.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.382.2020.1.AM
     ∟w zakresie ustalenia, czy do limitu przychodów o którym mowa w art. 4a pkt 10 oraz art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, wlicza się przychody z działalności rolniczej w rozumieniu art. 2 ust. 2 tej ustawy, niepodlegające opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 1 tej ustawy.

2020.11.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.268.2020.1.RK
     ∟Ustalenie statusu „małego podatnika” oraz możliwości zastosowania niższej stawki podatku CIT.

2020.11.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.355.2020.1.AM
     ∟w zakresie ustalenia: 1. czy w limicie przychodów ze sprzedaży, decydującym o statusie „małego podatnika”, w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, nie należy uwzględniać wartości papierów wartościowych utrzymywanych do terminów zapadalności, tj. bonów pieniężnych NBP oraz obligacji BPS, transakcji związanych z ich wykupem i zakupem, przychodów z tytułu otrzymanego dyskonta i odsetek od tych papierów wartościowych, przychodów z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości; 2. czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiadał w roku 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczania za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku w wysokości 15% oraz może dokonać korekty zeznania podatkowego złożonego za 2017 i 2018 rok; 3. czy na podstawie art. 19 ust.1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wartości przychodów uzyskanych ze sprzedaży za 2018 rok, Bank posiada w 2019 roku status „małego podatnika” i w konsekwencji był uprawniony do obliczenia za ten rok podatku dochodowego przy zastosowaniu obniżonej 9% stawki podatku, od przychodów innych niż zysków kapitałowych, a co za tym idzie czy może dokonać korekty zeznania podatkowego złożonego za 2019 rok; 4. czy na podstawie art. 19 ust.1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wartości przychodów uzyskanych ze sprzedaży za 2019 rok, Bank posiada w 2020 roku status „małego podatnika” i w konsekwencji jest uprawniony do obliczenia za ten rok podatku dochodowego przy zastosowaniu obniżonej 9% stawki podatku, od przychodów innych niż zysków kapitałowych.

2020.11.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.375.2020.2.IM
     ∟w zakresie ustalenia, czy Wnioskodawca prawidłowo ustawił swój status małego podatnika na 2020 r. zgodnie z art. 4a pkt 10 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. ze zm. o podatku dochodowym od osób prawnych, przyjmując do obliczenia limitu 2.000.000 Euro przychód z 2019 r. pomniejszony o uzyskane przychody operacyjne /bonus/ z 2019 r.

2020.11.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.406.2020.2.SK
     ∟ustalenia, czy: - wymienione wartości bonów pieniężnych NBP oraz transakcje związane z kupnem i wykupem dokonywane w trakcie roku obrotowego, Bank powinien brać przy ustalaniu wartości przychodu ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika”, - przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody od otrzymanego dyskonta od tych bonów, - Bank przy ustaleniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości, - przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada w roku 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 15%, - Bank powinien wykonać korektę podatku dochodowego za 2017 i 2018 r. i wykazać podatek należny w wysokości 15%

2020.11.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.385.2020.1.SK
     ∟ - 8. Istota interpretacji (teza): ustalenia, czy: Czy Bank przy wyliczaniu przychodów ze sprzedaży uprawniających do uzyskania statusu małego podatnika w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych powinien brać pod uwagę: a. sprzedaż w 2016 r. jednostek uczestnictwa w funduszu inwestycyjnym w kwocie 38.211,23 zł (tzn. zysk ze sprzedaży obliczony jako różnica między wartością po jakiej Bank kupił jednostki uczestnictwa w 2015 r. (2.000.000,00 zł), a wartością po której Bank je sprzedał w 2016 r. (2.038.211,23 zł) - do uzyskania statusu małego podatnika za 2017 r., b. wartość papierów wartościowych utrzymywanych do terminu zapadalności tj. bonów pieniężnych NBP i obligacji BPS oraz transakcji związanych z zakupem i wykupem tych papierów dokonywanych w trakcie roku obrotowego oraz przychody uzyskane w postaci dyskonta i odsetek od tych papierów wartościowych - do uzyskania statusu małego podatnika za 2017 r., 2018 r., 2019 r., 2020 r., c. przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości - do uzyskania statusu małego podatnika za 2017 r., 2018 r., 2019 r., 2020 r., - Czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10 należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada: a. w roku 2017 status małego podatnika i w konsekwencji dla obliczenia za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę 15% oraz wykonać korektę podatku dochodowego za ten rok, b. w roku 2018 status małego podatnika i w konsekwencji dla obliczenia za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę 15% oraz wykonać korektę podatku dochodowego za ten rok, c. w roku 2020 status małego podatnika i w przypadku gdyby łączne przychody (dochody) inne niż z zysków kapitałowych nie przekroczyły w roku 2020 wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 1.200.000 euro przeliczonej według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na pierwszy dzień roboczy roku podatkowego, w zaokrągleniu do 1000 zł. - tj. 1.200.000 x 4,2571 = 5.109.000 zł powinien zastosować dla obliczenia za ten rok podatku dochodowego od osób prawnych stawkę podatku 9%.

2020.11.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.338.2020.2.BG
     ∟Ustalenie : - czy wartości bonów pieniężnych NBP / wartość papierów wartościowych (obligacji skarbowych) utrzymywanych do terminu zapadalności oraz transakcje ich kupna/wykupu dokonywane w trakcie roku podatkowego Bank powinien brać pod uwagę przy ustaleniu, czy nie przekroczył limitu przychodów 1.200.000 euro, o których mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT w 2020 r., czy Bank powinien brać pod uwagę wartość papierów wartościowych (obligacji skarbowych) utrzymywanych do terminu zapadalności, ich kupna/wykupu przy wyliczaniu przychodów ze sprzedaży / dostępnych do sprzedaży ich kupna/sprzedaży w ciągu roku podatkowego uprawniających do uzyskania statusu małego podatnika w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o CIT; czy Bank powinien brać pod uwagę wartość papierów wartościowych (obligacji skarbowych) dostępnych do sprzedaży, ich kupna/sprzedaży w ciągu roku podatkowego przy ustaleniu, czy nie przekroczył limitu przychodów 1.200.000 euro, o których mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT w 2020 r.,: czy Bank może zastosować 9% stawkę podatku dochodowego w 2020 r., jeżeli Bank posiada status małego podatnika a wszystkie przychody osiągnięte w 2020 r. nie przekroczą limitu przychodów 1.200.000 euro, o których mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT

2020.11.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.323.2020.2.AM
     ∟1. czy wartość nominalna wymienionych we wniosku bonów pieniężnych NBP oraz transakcje kupna i wykupu dot. tych bonów dokonywane w trakcie roku obrotowego, Bank powinien brać pod uwagę przy ustalaniu statusu „małego podatnika”; 2. czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów; 3. czy Bank przy ustaleniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości; 4. czy transakcje nabycia i sprzedaży jednostek uczestnictwa BPS TFI mają wpływ na limit przychodów ze sprzedaży, decydującym o statusie „małego podatnika”, w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych; 5. czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychód będący wynikiem z operacji nabycia-odkupienia jednostek uczestnictwa BPS TFI; 6. czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych Bank dla obliczenia podatku dochodowego od osób prawnych za lata podatkowe 2017 i 2018 miał prawo zastosować stawkę podatku w wysokości 15%; 7. czy Bank powinien dokonać korekty zeznania podatkowego za 2017 i 2018 r. oraz obliczyć podatek dochodowy od osób prawnych wg stawki 15 %; 8. czy Bank może: - zastosować 9% stawkę podatku dochodowego do opodatkowania uzyskanych w 2019 roku dochodów, - dokonać korekty zeznania podatkowego złożonego za 2019 rok; 9. czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada w 2020 roku status „małego podatnika”, w związku z czym może zastosować 9% stawkę podatku dochodowego od osób prawnych za 2020 rok.

2020.11.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.430.2020.1.ANK
     ∟Czy Spółka będzie miała prawo do zastosowania 9% stawki podatkowej zgodnie z art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

2020.11.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.428.2020.1.AK
     ∟Czy Spółka będzie miała prawo do zastosowania 9% stawki podatkowej zgodnie z art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

2020.11.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.368.2020.2.AP
     ∟- czy wymienione we wniosku wartości bonów pieniężnych NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna-sprzedaży dokonywane w trakcie roku obrotowego bank powinien brać pod uwagę przy określeniu, czy posiada status „małego podatnika”, - czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów, które stanowią przychód z odsetek w banku, - czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście małego podatnika powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości, - czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiadał w roku podatkowym 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia należnego za ten rok podatku dochodowego od osób prawnych bank powinien zastosować 15% stawkę podatku, - czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiadał w roku podatkowym 2019 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia należnego za ten rok podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować 9% stawkę podatku.

2020.11.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.396.2020.1.MF
     ∟w zakresie ustalenia, czy Spółka będzie miała prawo do zastosowania 9% stawki podatkowej zgodnie z art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

2020.10.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4012.455.2020.1.PJ
     ∟Wystawienie faktury w dniu lub po wykonaniu usługi jednak przed powstaniem obowiązku podatkowego, czyli w terminie zgodnym z art. 106i ust. 1 nie wyłącza zastosowania przepisu art. 31a ust. 1 i 2 ustawy dotyczącego przeliczania podstawy opodatkowania wyrażonej w walucie obcej, przepisy te w przedmiotowej sprawie nie są brane pod uwagę ponieważ faktury wystawiane przez Wnioskodawcę zawierają już kwoty wyrażone w walucie polskiej (faktury są wystawiane dwuwalutowo, czyli kwota podstawy opodatkowania jest określona w złotówkach). W przypadku świadczenia usług na rzecz podmiotów zarejestrowanych na terenie UE z aktywnym VAT UE nie będzie powstawał u Wnioskodawcy obowiązek podatkowy na terytorium kraju, a dla rozliczenia usługi należy stosować zasady ogólne. W sytuacji gdy Wnioskodawca wystawia faktury w dniu wykonania usługi albo po tym dniu, to przepis art. 31a ust. 2 ustawy nie znajdzie zastosowania albowiem dotyczy on jedynie sytuacji gdy faktura jest wystawiona przed powstaniem obowiązku podatkowego. Tym samym zastosowanie znajdzie norma wynikająca z art. 31a ust. 1 ustawy. Wobec powyższego odnośnie faktur wystawionych dla kontrahentów UE wystawowych w EUR przeliczenie kwot w EUR na PLN powinno odbywać się ma zasadach ogólnych a zatem po kursie z dnia poprzedzającego dzień wykonania usługi.

2020.10.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.361.2020.1.MF
     ∟w zakresie ustalenia, czy Spółka będzie miała prawo do zastosowania 9% stawki podatkowej zgodnie z art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

2020.10.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.306.2020.1.AP
     ∟- czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za 2018 r. Bank posiada w 2019 r. status małego podatnika; - czy Bank może zastosować preferencyjną 9% stawkę do wyliczenia należnego za 2019 r. podatku, a co za tym idzie dokonać korekty zeznania podatkowego złożonego za ten rok podatkowy; - czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za 2019 r. Bank posiada w 2020 r. status małego podatnika i może zastosować preferencyjną 9% stawkę do wyliczenia należnego podatku za ten rok podatkowy; - czy Bank powinien brać pod uwagę wartość papierów wartościowych (obligacji skarbowych) utrzymywanych do terminu zapadalności przy wyliczaniu przychodów ze sprzedaży uprawniających do uzyskania statusu małego podatnika w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jak również, czy przychodem uwzględnianym przy ustaleniu podstawy opodatkowania będzie wartość nominalna - cena wykupu obligacji skarbowych przez ich emitenta.

2020.10.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.273.2020.2.AM
     ∟w zakresie ustalenia: 1. czy w limicie przychodów ze sprzedaży uzyskanych w latach 2016 i 2017, decydującym o statusie „małego podatnika” dla celów podatku dochodowego w rozumieniu art. 4a pkt 10 updop, nie należy uwzględniać kwot uzyskanych w związku z wykupem bonów pieniężnych i obligacji oraz dyskonta od tych bonów i obligacji; 2. czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10 updop Bank dla obliczenia podatku dochodowego od osób prawnych za lata podatkowe 2017 i 2018 miał prawo zastosować stawkę podatku w wysokości 15%.

2020.10.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.359.2020.1.AP
     ∟- Czy Wnioskodawcy przysługiwało prawo do obniżonej 9% stawki podatku, o której mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj