Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: finansowanie
finansowanie 6460 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
2020.09.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.218.2020.1.KS
∟kwalifikacja do przychodów zwolnionych z opodatkowania z art. 17 ust. 1 pkt 34 updop środków otrzymanych przez Wnioskodawcę z FGŚP na podstawie art. 15g ustawy o Covid-19 jako dofinansowanie wynagrodzeń pracowników zatrudnionych w ramach działalności prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej
2020.09.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-2.4012.327.2020.1.NF
∟Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
2020.09.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-3.4012.527.2020.1.OS
∟Brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją projektu.
2020.09.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-3.4012.512.2020.1.OS
∟Brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją projektu.
2020.09.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3.4012.420.2020.2.PM
∟Prawo do odzyskania podatku VAT w związku z realizacją inwestycją
2020.09.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.261.2020.1.BS
∟w zakresie ustalenia, czy otrzymana pomoc „de minimis” powinna zostać zakwalifikowana jako przychód (dochód) podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych.
2020.09.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.260.2020.1.BS
∟w zakresie ustalenia, czy otrzymana pomoc „de minimis” powinna zostać zakwalifikowana jako przychód (dochód) podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych.
2020.08.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-2.4012.305.2020.1.PM
∟Brak możliwości odliczenia podatku naliczonego.
2020.08.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.348.2020.1.MBD
∟W zakresie w zakresie ustalenia, czy środki otrzymane przez Wnioskodawcę z FGŚP na podstawie art. 15g Ustawy o Covid-19, jako dofinansowanie Wynagrodzeń pracowników stanowią przychód z działalności zwolnionej z opodatkowania PDOP, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 updop.
2020.08.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-3.4012.509.2020.1.KS
∟Brak prawa do zwrotu bądź odzyskania podatku naliczonego
w związku z realizacją projektu.
2020.08.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-3.4012.505.2020.1.AG
∟Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
2020.08.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-1.4012.399.2020.2.RG
∟brak obowiązku uwzględniania w podstawie opodatkowania otrzymanej w ramach tarczy finansowej subwencji finansowej
2020.08.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-1.4012.396.2020.4.AK
∟brak obowiązku uwzględniania w podstawie opodatkowania otrzymanej w ramach tarczy finansowej subwencji finansowej
2020.08.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3.4012.462.2020.1.PM
∟Prawo do odliczenia podatku VAT przy zastosowaniu prewspółczynnika.
2020.08.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-2.4012.218.2020.2.KS
∟- zaliczenie do podstawy opodatkowania wyłącznie wynagrodzeń otrzymanych od Mieszkańców z tytułu świadczenia Gminy na rzecz Mieszkańców,
- zaliczenie do podstawy opodatkowania wynagrodzeń otrzymanych od Mieszkańców oraz kwoty otrzymanego dofinansowania z tytułu świadczenia przez Gminę na rzecz Mieszkańców usług i potraktowania otrzymanego dofinansowania jako kwotę brutto,
2020.08.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-1.4012.402.2020.1.SL
∟Brak możliwości odzyskania podatku VAT.
2020.08.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4012.356.2020.2.MS
∟Prawo do odliczenia podatku VAT w całości lub części oraz zwrotu podatku z tytułu nabycia towarów i usług związanych z budową odwiertu badawczego finansowanego w formie dotacji przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
2020.08.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.282.2020.1.PC
∟Czy przepisy art. 15c ust. 1 w zw. z art. 15c ust. 14 pkt 1 ustawy o CIT, należy interpretować w ten sposób, że wyłączeniu z kosztów podatkowych podlegają koszty finansowania dłużnego w części powyżej limitu, w jakiej przekroczona jest suma kwot: (i) 3.000.000 zł oraz (ii) 30% kwoty tzw. „podatkowej EBIDTA”, czyli kwoty odpowiadającej nadwyżce sumy przychodów ze wszystkich źródeł przychodów pomniejszonej o przychody o charakterze odsetkowym nad sumą kosztów uzyskania przychodów pomniejszonych o wartość zaliczonych w roku podatkowym do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 16a-16m, oraz kosztów finansowania dłużnego nieuwzględnionych w wartości początkowej środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej?
2020.08.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.275.2020.2.MBD
∟Czy przepisy art. 15c ust. 1 w zw. z art. 15c ust. 14 pkt 1 ustawy o CIT należy interpretować w ten sposób, że wyłączeniu z kosztów podatkowych podlegają koszty finansowania dłużnego w części powyżej limitu, w jakiej przekroczona jest suma kwot (i) 3.000.000 zł oraz (ii) 30% kwoty tzw. „podatkowej EBIDTA”, czyli kwoty odpowiadającej nadwyżce sumy przychodów ze wszystkich źródeł przychodów pomniejszonej o przychody o charakterze odsetkowym nad sumą kosztów uzyskania przychodów pomniejszonych o wartość zaliczonych w roku podatkowym do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 16a-16m, oraz kosztów finansowania dłużnego nieuwzględnionych w wartości początkowej środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej?
2020.08.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.264.2020.1.MS
∟Czy przepisy art. 15c ust. 1 w zw. z art. 15c ust. 14 pkt 1 ustawy o CIT należy interpretować w ten sposób, że wyłączeniu z kosztów podatkowych podlegają koszty finansowania dłużnego w części powyżej limitu, w jakiej przekroczona jest suma kwot: (i) 3.000.000 zł oraz (ii) 30% kwoty tzw. „podatkowej EBIDTA”, czyli kwoty odpowiadającej nadwyżce sumy przychodów ze wszystkich źródeł przychodów pomniejszonej o przychody o charakterze odsetkowym nad sumą kosztów uzyskania przychodów pomniejszonych o wartość zaliczonych w roku podatkowym do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 16a-16m, oraz kosztów finansowania dłużnego nieuwzględnionych w wartości początkowej środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej?
2020.08.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.261.2020.1.SK
∟w zakresie ustalenia, czy przepisy art. 15c ust. 1 w zw. z art. 15c ust. 14 pkt 1 ustawy o CIT należy interpretować w ten sposób, że wyłączeniu z kosztów podatkowych podlegają koszty finansowania dłużnego w części powyżej limitu, w jakiej przekroczona jest suma kwot (i) 3.000.000 zł oraz (ii) 30% kwoty tzw. „podatkowej EBIDTA”, czyli kwoty odpowiadającej nadwyżce sumy przychodów ze wszystkich źródeł przychodów pomniejszonej o przychody o charakterze odsetkowym nad sumą kosztów uzyskania przychodów pomniejszonych o wartość zaliczonych w roku podatkowym do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 16a-16m, oraz kosztów finansowania dłużnego nieuwzględnionych w wartości początkowej środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej.
2020.08.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.246.2020.1.AW
∟ustalenie, czy przepisy art. 15c ust. 1 w zw. z art. 15c ust. 14 pkt 1 ustawy o CIT należy interpretować w ten sposób, że wyłączeniu z kosztów podatkowych podlegają koszty finansowania dłużnego w części powyżej limitu, w jakiej przekroczona jest suma kwot (i) 3.000.000 zł oraz (ii) 30% kwoty tzw. „podatkowej EBIDTA”, czyli kwoty odpowiadającej nadwyżce sumy przychodów ze wszystkich źródeł przychodów pomniejszonej o przychody o charakterze odsetkowym nad sumą kosztów uzyskania przychodów pomniejszonych o wartość zaliczonych w roku podatkowym do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 16a-16m, oraz kosztów finansowania dłużnego nieuwzględnionych w wartości początkowej środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej
2020.08.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDWT.4011.54.2020.1.BK
∟Czy zakupiony majątek firmy, nabyty przy wykorzystaniu jednorazowych środków przyznanych bezrobotnemu z Urzędu Pracy przy wykorzystaniu środków z Europejskiego Funduszu Społecznego na podjęcie działalności gospodarczej Wnioskodawca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu w prowadzonej działalności gospodarczej?
2020.08.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-1.4011.475.2020.2.DJD
∟otrzymane w 2019 r. środki finansowe pochodzącej z dotacji stanowią zwolniony z opodatkowania przychód podatkowy w momencie otrzymania środków pieniężnych, stosownie do art. 14 ust. 1i ustawy.
wydatki związane z realizacją projektu, za które otrzymano refundację, podlegają wyłączeniu z kosztów uzyskania przychodu na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 56 ustawy.
2020.08.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT3.4011.447.2020.1.KR
∟Czy składniki majątku firmowego nienależące do środków trwałych, nabyte ze środków przyznanych z Urzędu Pracy na podjęcie działalności gospodarczej, o których stanowi art. 46 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, Wnioskodawca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów w prowadzonej działalności gospodarczej?
2020.08.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-1.4012.376.2020.2.SL
∟Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku
z realizowanym projektem.
2020.08.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.457.2020.1.AK
∟1) Czy na Wnioskodawcy – jako płatniku – ciążyć będzie obowiązek poboru i odprowadzenia zaliczki na podatek dochodowy, w związku z wypłacaniem zleceniobiorcom, wykonującym umowę zlecenia poza granicami Polski, kwot będących równowartością 25% diet jako należności z tytułu zwiększonych kosztów utrzymania za granicą i ryczałtów z tytułu noclegów i/lub zwrotu kosztów zdefiniowanej w umowie podróży zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju (dalej jako: „Rozporządzenie MPiPS”)?
2) Czy prawidłowe będzie odprowadzanie zaliczki na podatek dochodowy wyłącznie od kwoty wynagrodzenia po odliczeniu kwoty maksymalnie do 49,75 euro (w praktyce planowane zwolnienia łącznie do 24,5 euro), tj. z wyłączeniem kwot będących równowartością 25% diet i należności z tytułu noclegów?
2020.08.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-3.4012.474.2020.1.AG
∟Brak prawa do odliczenia podatku VAT od wydatków w ramach realizowanego konkursu.
2020.08.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-2.4012.349.2020.1.SKJ
∟Brak możliwości odzyskania podatku naliczonego
2020.08.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-1.4012.316.2020.2.PS
∟Rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. W omawianej sprawie warunek uprawniający do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie będzie spełniony, ponieważ – jak wskazał Wnioskodawca – nabywane towary i usługi związane z realizacją projektu służyć będą czynnościom nieopodatkowanym podatkiem VAT. Efekty powstałe w wyniku realizacji projektu będą przez Wnioskodawcę udostępniane nieodpłatnie. W konsekwencji, Wnioskodawcy nie będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją Umowy.
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.