Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło:
481750 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124
2020.02.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4012.470.2019.1.MK
∟Dokumentacja uprawniająca do zastosowania 0% stawki podatku VAT dla dokonywanych wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów
2020.02.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-2.4012.775.2019.1.MN
∟brak obowiązku wymiany kasy rejestrującej na kasę on-line w sytuacji sprzedaży obwoźnej (wózki minibary) w wagonach pasażerskich oraz świadczenia usług gastronomicznych w wagonie gastronomicznym (sprzedaż wagonowa)
2020.02.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.900.2019.2.ASY
∟braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn.: „(…)”
2020.02.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.856.2019.1.ICZ
∟Opodatkowanie czynności wykonywanych przez Wnioskodawcę na podstawie Umowy Systemu Zarządzania Płynnością Finansową w Grupie Rachunków (cash pooling).
2020.02.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4015.21.2019.1.ASZ
∟Obowiązki notariusza wynikające z art. 19 ust. 6 ustawy o podatku od spadków i darowizn?
2020.02.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4014.69.2019.3.BB
∟Mając na uwadze opis zdarzenia – w szczególności informację, że Wnioskodawca będzie podmiotem oferującym oraz sprzedającym własne wierzytelności, a więc będzie de facto występował po stronie zbywającej wierzytelności – nie będą ciążyły na nim jakiekolwiek obowiązki na gruncie ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych. Jak bowiem wynika z treści art. 4 cyt. ustawy obowiązek podatkowy w podatku od czynności cywilnoprawnych ciąży co do zasady na stronie nabywającej (np. kupującym).
2020.02.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4014.46.2019.4.BB
∟w związku z tym, że transakcja ta będzie w całości opodatkowana podatkiem od towarów i usług, opisana w zdarzeniu przyszłym planowana transakcja nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych na podstawie art. 2 pkt 4 lit. a) ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych
2020.02.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4014.45.2019.4.ASZ
∟Czy sprzedaż Nieruchomości nie będzie objęta podatkiem od towarów i usług a w konsekwencji transakcja ta będzie podlegała po stronie Spółki opodatkowaniu 2% podatkiem od czynności cywilnoprawnych?
2020.02.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4014.2.2019.4.LM
∟Czy przeniesienie prawa użytkowania wieczystego do Działki oraz prawa własności do Budynku i Naniesień dokonane przez Sprzedającego na rzecz Kupującego w formie Umowy Sprzedaży spowoduje powstanie obowiązku podatkowego w podatku od czynności cywilnoprawnych dla Kupującego?
2020.02.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-2.4015.184.2019.1.HS
∟Skutki podatkowe otrzymania darowizny wierzytelności .
2020.02.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-2.4014.312.2019.1.HS
∟Skutki podatkowe otrzymania darowizny wierzytelności.
2020.02.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-2.4014.306.2019.1.MM
∟Skutki podatkowe zawarcia umowy założenia prostej spółki akcyjnej oraz podjęcia uchwały o emisji nowych akcji.
2020.02.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.603.2019.2.AT
∟w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów Wnioskodawcy wynagrodzenia wypłacanego lokatorom w związku z opuszczeniem przez nich zajmowanych lokali mieszkalnych oraz określenia momentu ich poniesienia
2020.02.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.605.2019.1.BM
∟czy kwota zapłacona przed uzyskaniem Zezwolenia, tytułem wadium do przetargu, zaliczona następnie na poczet ceny nabycia nieruchomości, stanowi wydatek kwalifikujący się do objęcia pomocą publiczną w formie zwolnienia z PDOP w momencie faktycznej zapłaty całości należności z tytułu nabycia nieruchomości objętych przetargiem
2020.02.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.538.2019.2.JKU
∟w zakresie ustalenia, czy Opłata licencyjna stanowi koszt, o którym mowa w art. 15e ust. 11 pkt 1 ustawy o PDOP, który w konsekwencji nie podlega ograniczeniu na podstawie art. 15e ust. 1 ustawy o PDOP i może zostać zaliczony do kosztów uzyskania przychodów Wnioskodawców w pełnej wysokości
2020.02.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.479.2019.2.MS
∟1. Czy Spółka powinna rozpoznać nabyte prawa licencyjne do Oprogramowania jako wartość niematerialną i prawną (dalej WNiP)? (pytanie ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku z 21 stycznia 2020 r.)
2. W przypadku gdy prawidłowym jest ujęcie zakupu Oprogramowania jako WNiP czy Spółka może wprowadzić je do ewidencji WNiP w październiku 2019 roku i rozpocząć amortyzację od następnego miesiąca w związku z faktem produkcyjnego używania oprogramowania, pomimo braku podpisania ostatecznego protokołu odbioru końcowego i istnienia listy 6 tematów otwartych, które nie wpływają na informacje zawarte w oprogramowaniu a jedynie mają usprawnić pracę i kontrolę wykonywanych działań?
3. Czy prawidłowym jest wprowadzenie do ewidencji pierwszych zakupionych licencji /pierwszej faktury za licencje/ na Oprogramowanie zwiększonych o pozostałe koszty wdrożenia oraz koszty Oprogramowania firm trzecich jako jeden WNiP z ustalonym indywidualnie okresem amortyzacji na 86 miesięcy a kolejnych zakupów licencji jako oddzielnych WNiP dla każdej kolejnej faktury zakupu oraz ustalenie okresu amortyzacji na 24 miesiące?
4. Czy poniższe kategorie kosztów będą stanowiły koszt uzyskania przychodu w okresie ich faktycznego poniesienia i nie będą elementem zwiększającym wartość początkową Oprogramowania i oprogramowania firm trzecich:
a. miesięczne koszty utrzymania serwerów w okresie od momentu instalacji,
b. miesięczne koszty utrzymania archiwum poprzedniego systemu,
c. koszty umów serwisowych Oprogramowania poniesione po wprowadzeniu do ewidencji WNiP,
d. koszty umów serwisowych Oprogramowania firm trzecich poniesione po wprowadzeniu Oprogramowania do ewidencji WNiP?
5. W przypadku potwierdzenia stanowiska Spółki w zakresie uznania licencji za WNIP i możliwości wprowadzenia jej do ewidencji w 10/2019 oraz rozpoczęcia amortyzacji od 11/2019, Spółka wnosi o potwierdzenie, że w razie spełnienia przez nią dodatkowych warunków, o których mowa w art. 16k ust. 14 ustawy o PDOP, będzie uprawniona do dokonania jednorazowego odpisu amortyzacyjnego o wartości łącznej 100.000 PLN w roku 2019?
2020.02.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.602.2019.1.MF
∟w zakresie ustalenia, czy przeprowadzona inwestycja nie stanowi przebudowy, rozbudowy, rekonstrukcji, adaptacji lub modernizacji w rozumieniu art. 16g ust. 13 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i czy Wnioskodawcy w konsekwencji przysługuje prawo do zaliczenia poniesionego wydatku bezpośrednio do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 4d ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
2020.02.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.596.2019.1.ŚS
∟w zakresie ustalenia,
-czy w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2018 r. do 31 grudnia 2018 r., koszty Opłat licencyjnych za używanie Praw Własności Intelektualnej ponoszone przez Wnioskodawcę na rzecz Licencjodawców wynikające z zawartych Umów w związku z działalnością dystrybucyjną prowadzoną przez Wnioskodawcę stanowią koszty bezpośrednio związane ze świadczeniem usług przez Wnioskodawcę, a tym samym nie będą one podlegały ograniczeniom w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych,
-czy w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2019 r., koszty Opłat licencyjnych za używanie Praw Własności Intelektualnej ponoszone przez Wnioskodawcę na rzecz Licencjodawców wynikające z zawartych Umów w związku z działalnością dystrybucyjną prowadzoną przez Wnioskodawcę stanowią koszty bezpośrednio związane ze świadczeniem usług przez Wnioskodawcę, a tym samym nie będą one podlegały ograniczeniom w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
2020.02.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.588.2019.1.AB
∟W zakresie ustalenia, czy Spółka jest i będzie zobowiązana uwzględnić przychody z tytułu otrzymanej dywidendy w kalkulacji proporcji, o której mowa w art. 15 ust. 2b w zw. z art. 15 ust. 2 i 2a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
2020.02.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IPPB3/4510-675/16-3/PS/SP
∟Brak powstania przychodu po stronie Wnioskodawcy i obowiązku zapłaty podatku dochodowego od osób prawnych w związku z wydaniem udziałowcom Składników majątku w ramach likwidacji Spółki
2020.02.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IBPB-1-1/4511-414/16-13/SG
∟w zakresie skutków podatkowych związanych z wystąpieniem ze spółki komandytowej
2020.02.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IBPB-1-1/4511-413/16-12/SG
∟w zakresie skutków podatkowych związanych z wystąpieniem ze spółki komandytowej
2020.02.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT3.4011.385.2019.3.MK
∟Przeznaczenie przychodu ze sprzedaży lokalu mieszkalnego w ciągu dwóch lat liczonych od końca roku podatkowego, w którym nastąpiło zbycie na zakup lokalu niemieszkalnego (wyodrębnionego ze strychu) nie uprawnia do skorzystania ze zwolnienia od podatku dochodowego w myśl art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
2020.02.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT1.4011.78.2019.2.MR
∟Czy w opisanym stanie faktycznym Wnioskodawca może po zlikwidowaniu działalności gospodarczej ponownie rozpoznać przychód w ramach najmu prywatnego opodatkowanego zryczałtowanym podatkiem dochodowym wg stawki 8,5%?
2020.02.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT1.4011.151.2019.1.MR
∟Czy w świetle przedstawionego stanu faktycznego Wnioskodawca może przy ustalaniu swojego dochodu zastosować stawkę 50% kosztów uzyskania przychodu, a jego działalność w pełni wyczerpuje dyspozycję art. 22 ust. 9b w zw. z art. 22 ust. 9 ustawy o podatku od osób fizycznych?
2020.02.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-3.4012.80.2019.1.EK
∟Określenie podstawy opodatkowania i obowiązku podatkowego w związku z transakcjami dotyczącymi energii elektrycznej przez sprzedawcę zobowiązanego.
2020.02.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-3.4012.68.2019.3.KM
∟Brak wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT w związku z uczestnictwem w strukturze cash-poolingu.
2020.02.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-3.4012.62.2019.2.MP
∟Prawo do korzystania ze zwolnienia od podatku transakcji sprzedaży lokalu użytkowego.
2020.02.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-3.4012.57.2020.1.EK
∟Brak możliwości odliczenia podatku VAT-projekt.
2020.02.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-2.4012.84.2019.1.KS
∟Skutki podatkowe dokonania podziału spółki przez wydzielenie ZCP.
1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.