Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: licencja
licencja 2421 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
2020.01.31 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.657.2019.2.PR
∟w zakresie preferencyjnego opodatkowania dochodów generowanych przez prawa własności intelektualnej (tzw. IP Box)
2020.01.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.485.2019.2.SG
∟w zakresie ustalenia, czy Wnioskodawca uprawniony jest do stosowania obniżonej stawki 9% podatku dochodowego od osób prawnych od przychodów (dochodów) innych niż zyski kapitałowe, które uprzednio uzyskał, będzie uzyskiwał w przyszłości z udzielania praw licencyjnych do gry wideo w sytuacji, gdy Wnioskodawca nabył prawa własności intelektualnej do rzeczonej gry wideo będącej na wstępnym etapie produkcji od podmiotu trzeciego, a następnie za pomocą swoich pracowników (zatrudnionych na mocy stosunku pracy) oraz kontrahentów (współpracujących w ramach stosunków cywilnoprawnych innych niż stosunek pracy) dokonał jej istotnej modyfikacji
2020.01.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.495.2019.2.RK
∟Brak zastosowania ograniczeń, o których mowa w art. 15e ust.1 updop, w odniesieniu do kosztu opłaty licencyjnej ponoszonego przez Spółkę na rzecz podmiotu powiązanego, w związku z zastosowaniem art. 15e ust. 11 pkt 1 updop.
2020.01.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.526.2018.1.BJ
∟czy przy ustalaniu przez Wnioskodawcę wysokości kosztów uzyskania przychodów, służących do kalkulacji podstawy opodatkowania CIT, na podstawie art. 15e ust. 11 pkt 1 ustawy o CIT, wydatki na Opłaty licencyjne ponoszone przez Spółkę na rzecz Licencjodawców, jako koszty bezpośrednio związane z wytworzeniem Wyrobów, były i są wyłączone z ograniczenia wynikającego z art. 15e ust. 1 ustawy o CIT - zarówno w stanie prawnym obowiązującym do 31 grudnia 2018 r., jak i w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2019 r.
2020.01.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4.4012.750.2019.1.KM
∟Zwolnienie od podatku szkoleń prowadzonych bezpośrednio przez Wnioskodawcę, opodatkowanie czynności udzielania odpłatnej licencji do posługiwania się znakiem towarowym oraz udostępniania materiałów szkoleniowych nauczycielom na podstawie zawartej umowy.
2020.01.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-2.4011.12.2019.2.AA
∟Dochody z kwalifikowanych praw własności intelektualnej (IP BOX).
2020.01.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.492.2019.5.EC
∟W zakresie opodatkowania dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej preferencyjną stawką podatkową.
2020.01.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.433.2019.2.AW
∟Dla wydatków na nabycie znaków towarowych bez znaczenia jest zaliczenie ich do kosztów uzyskania przychodów bezpośrednio związanych z wytworzeniem lub nabyciem przez podatnika towaru lub świadczeniem usługi, w konsekwencji czego odpisy amortyzacyjne miałyby stanowić koszty uzyskania przychodu, bez konieczności zastosowania wyłączenia, o którym mowa w art. 15e ust. 1 pkt 2 updop, gdyż do wydatków na nabycie znaków towarowych nie ma zastosowania art. 15e updop
2020.01.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.471.2019.1.AS
∟w zakresie braku zastosowania ograniczeń, o których mowa w art. 15e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w odniesieniu do wynagrodzenia za udzielenie licencji na specjalistyczne oprogramowanie dedykowane i właściwe w działalności ubezpieczeniowej, wobec zastosowania wyłączenia wynikającego z art. 15e ust. 11 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
2020.01.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.453.2019.2.MR
∟w zakresie ustalenia czy Wnioskodawca ma obowiązek pobrać podatek u źródła w związku z dokonywaniem płatności na rzecz nierezydentów z tytułu nabycia licencji końcowego użytkownika na korzystanie z programu komputerowego w celu prowadzenia działalności gospodarczej, nawet jeżeli Wnioskodawca nie będzie w posiadaniu certyfikatu rezydencji
2020.01.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.448.2019.2.MR
∟W zakresie ustalenia czy wynagrodzenie, które Wnioskodawca uiszcza/będzie uiszczał na rzecz kontrahentów za Licencje mieści się w art. 21 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych tj. czy zapłata wynagrodzenia powoduje powstanie obowiązku poboru podatku u źródła od wypłacanych należności – jest prawidłowe.
2020.01.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.449.2019.3.JG
∟Brak zastosowania ograniczeń w zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodów opłat za korzystanie z Przedmiotu Licencji i Usług (art. 15e ust. 1 w zw. Z art. 15e ust. 11 pkt 1 ustawy o CIT).
2020.01.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.468.2019.1.AW
∟Koszty Opłaty licencyjnej z tytułu Umowy licencyjnej stanowią koszty, o których mowa w art. 15e ust. 11 pkt 1 ustawy o CIT (koszty usług zaliczanych do kosztów uzyskania przychodów bezpośrednio związanych z wytworzeniem lub nabyciem przez podatnika towaru lub świadczeniem usługi), a w konsekwencji ww. koszty nie podlegają ograniczeniu na podstawie art. 15e ust. 1 ustawy o CIT
2019.12.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.453.2019.1.JG
∟przychodów i kosztów z tytułu licencji na znak towarowy
2019.12.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.432.2019.1.ANK
∟W zakresie ustalenia, czy przychody ze sprzedaży autorskich praw majątkowych lub licencji powodują u Wnioskodawcy konieczność prezentowania ich jako przychodów z zysków kapitałowych.
2019.12.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-1.4012.650.2019.1.JO
∟Uznania w przypadku udzielenia licencji bezterminowej oraz licencji terminowej wraz z jednoczesnym świadczeniem Usług utrzymania za świadczenie złożone, moment powstania obowiązku podatkowego dla licencji bezterminowej, licencji terminowej (subskrypcji) oraz licencji na czas oznaczony z możliwością jej przedłużenia na czas nieoznaczony oraz Usług utrzymania.
2019.12.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.450.2019.2.AB
∟W zakresie ustalenia, czy na mocy przepisów obowiązujących od 1 stycznia 2019 r., w odniesieniu do wynagrodzenia wypłaconego już na rzecz licencjodawcy oraz wynagrodzenia, które zostanie wypłacone w kolejnych okresach rozliczeniowych zastosowanie znajdzie ograniczenie wynikające z art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
2019.12.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.438.2019.1.DP
∟czy Opłaty za korzystanie ze Znaków Towarowych ponoszone przez Spółkę Osobową na rzecz Podmiotu Powiązanego podlegają ograniczeniom w zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodów, o których mowa w art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
2019.12.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-1.4011.392.2019.3.MN
∟Udzielanie licencji - źródło przychodu i podwyższone koszty uzyskania przychodu.
2019.12.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.454.2019.1.PP
∟w zakresie braku zastosowania ograniczeń, o których mowa w art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w odniesieniu do kosztów opłat licencyjnych ponoszonych przez Spółkę na rzecz podmiotu powiązanego, w związku z zastosowaniem art. 15e ust. 11 pkt 1 ww. ustawy
2019.12.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.431.2019.2.PP
∟w zakresie braku zastosowania ograniczeń, o których mowa w art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w odniesieniu do kosztów opłat franczyzowych ponoszonych przez Spółkę na rzecz podmiotu powiązanego, w związku z zastosowaniem art. 15e ust. 11 pkt 1 ww. ustawy
2019.12.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4010.325.2019.2.MK
∟w zakresie ustalenia czy wydatki ponoszone przez Spółkę z tytułu korzystania z Oprogramowania na zasadach Postanowień Licencyjnych stanowią zapłatę za korzystanie z praw autorskich lub praw pokrewnych, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT, a co za tym idzie czy Spółka zobowiązana jest do poboru tzw. podatku u źródła od ww. płatności oraz czy w przypadku uznania wydatków ponoszonych przez Spółkę z tytułu korzystania z Oprogramowania na zasadach Postanowień Licencyjnych za wydatki nieobjęte dyspozycją art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT, na potrzeby niepobrania tzw. podatku u źródła Spółka zobowiązana jest/będzie do dochowania warunków, o których mowa w art. 26 ust. 1 ustawy o CIT, tj. do dochowania należytej staranności oraz posiadania certyfikatów rezydencji rzeczywistych właścicieli należności płaconych przez Spółkę tytułem korzystania z Oprogramowania
2019.12.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4.4012.630.2019.2.EK
∟Brak opodatkowania przeniesienia autorskich praw majątkowych bądź udzielenia nieodpłatnie licencji oraz brak prawa do odliczenia podatku VAT.
2019.12.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.408.2019.3.JG
∟brak zastosowania ograniczeń w zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodów opłat licencyjnych (art. 15e ust. 1 w zw. z art. 15e ust. 11 pkt 1 ustawy o CIT)
2019.12.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.469.2019.1.MZA
∟Obowiązek poboru i odprowadzenia podatku u źródła w związku zapłatą płatności na rzecz licencjodawcy – rezydenta amerykańskiego – z tytułu nabycia licencji, które są następnie fakturowane na klienta według ich faktycznego zużycia, ale bez prawa do sublicencji.
2019.12.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.382.2019.2.MZA
∟Obowiązek poboru i odprowadzenia podatku u źródła w związku zapłatą płatności na rzecz licencjodawcy – rezydenta amerykańskiego – z tytułu nabycia licencji celem świadczenia usług utrzymywania i technicznej administracji systemami oraz infrastrukturą IT na rzecz swoich klientów
2019.12.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.416.2019.1.AK
∟Czy Usługi informatyczne i Licencje „end-user” nabywane od Nierezydenta, nie mieszczą się w katalogu wskazanym w art. 21 ust. 1 ustawy o CIT, a w związku z tym Wnioskodawca nie jest obowiązany do pobrania zryczałtowanego podatku u źródła przy wypłacie na rzecz Nierezydenta wynagrodzenia z tytułu wspomnianych usług i licencji?
2019.12.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.415.2019.1.BSA
∟w zakresie ustalenia, czy koszty opłat z tytułu Licencji Znakowej stanowią koszty, o których mowa w art. 15e ust. 11 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a w konsekwencji, czy ww. koszty nie podlegają ograniczeniu na podstawie art. 15e ust. 1 ww. ustawy i mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów Wnioskodawcy w pełnej wysokości.
2019.11.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4010.322.2019.1.APA
∟ustalenie czy koszty amortyzacji Praw własności intelektualnej, tj. praw do znaków towarowych i wzorów przemysłowych nabytych przez Wnioskodawcę nie mieszczą się w hipotezie i dyspozycji przepisu art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a tym samym nie podlegają obowiązkowi limitowania w oparciu o ten przepis
2019.11.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.414.2019.2.AG
∟Brak stosowania ograniczeń, o których mowa w art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w odniesieniu do ponoszonych przez Wnioskodawcę kosztów usług związanych z marketingiem oraz reklamą oraz opłat licencyjnych
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.