Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: koszty uzyskania przychodów

 

koszty uzyskania przychodów 53295 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260

2010.04.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/1/415-150/10/WRz
     ∟Czy diety przedsiębiorcy poniesione w związku z podróżami służbowymi będą kosztami uzyskania przychodów?

2010.04.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-37/08-7/S/MPe
     ∟Czy Spółce przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z wydatkami na cele reprezentacji i reklamy, w części przekraczającej limit w rozumieniu art. 16 ust. 1 pkt 28 updop - w brzmieniu obowiązującym do 31.12.2006 r. oraz w odniesieniu do wydatków na reprezentację, poniesionych po 01.01.2007 r.?

2010.04.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-59/10-4/MK
     ∟uwzględnienie kosztów uzyskania przychodów w informacji PIT -11 za rok 2009 w wysokości faktycznie zastosowanej, tj. za 11 m-cy pracownikom, którzy przepracowali w zakładzie pracy cały 2009 rok podatkowy

2010.04.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-131/10-3/MT
     ∟możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów niezamortyzowanej części wartości początkowej nieruchomości

2010.04.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-166/10-2/KŁ
     ∟Czy wydatki ponoszone w związku z organizacją spotkań z kontrahentami (w tym wydatki na nabycie drobnego poczęstunku, napojów, zapłata za posiłek w restauracji) stanowią koszty uzyskania przychodów spółki?

2010.04.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/2/415-129/10/AK
     ∟W jakiej wysokości należy ustalić koszt uzyskania przychodów w rozumieniu updof w przypadku zbycia aktywów wniesionych do spółki osobowej jako aport?

2010.04.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-608/10/BG
     ∟Czy wypłacane w Spółce odprawy oraz ww. świadczenia pieniężne Pracownikom uprawnionym do przejścia na emerytury zgodnie z ustaleniami zawartymi w Aneksie Nr 4 do Pakietu Socjalnego są w całości kosztem uzyskania przychodu w myśl art. 15. ust. 1 pkt 4g ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w miesiącu za które są należne, pod warunkiem, że zostały wypłacone lub postawione do dyspozycji w terminie wynikającym z przepisów prawa pracy, umowy lub innego stosunku prawnego łączącego strony. W przypadku uchybienia temu terminowi do należności tych stosuje się art. 16 ust. 1 pkt 57. Wypłacone odprawy i świadczenia będą stanowiły przychód pracownika ze stosunku pracy na podstawie art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

2010.04.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-220/10/BG
     ∟Czy wydatki gastronomiczne poniesione przez Spółkę w związku z organizacją szkolenia będą stanowiły koszt uzyskania przychodu w rozumieniu przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

2010.04.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-219/10/BG
     ∟Czy wypłacane w Spółce odprawy oraz ww. świadczenia pieniężne Pracownikom uprawnionym do przejścia na emerytury zgodnie z ustaleniami zawartymi w Aneksie Nr 4 do Pakietu Socjalnego są w całości kosztem uzyskania przychodu w myśl art. 15. ust. 1 pkt 4g ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w miesiącu za które są należne, pod warunkiem, że zostały wypłacone lub postawione do dyspozycji w terminie wynikającym z przepisów prawa pracy, umowy lub innego stosunku prawnego łączącego strony. W przypadku uchybienia temu terminowi do należności tych stosuje się art. 16 ust. 1 pkt 57. Wypłacone odprawy i świadczenia będą stanowiły przychód pracownika ze stosunku pracy na podstawie art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

2010.04.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-164/10/JS
     ∟1. Czy w przypadku otrzymania przez Spółkę w drodze aportu „zorganizowanej części przedsiębiorstwa" likwidowanego spzoz, wartość początkową środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych stanowiących składniki aportu, należy wykazać w wartości ustalonej przez Spółkę na dzień wniesienia wkładu, nie wyższej jednak niż ich wartość rynkowa?2. Czy w przypadku, gdy do spółki zostaną wniesione składniki majątkowe przedsiębiorstwa będącego przedmiotem wkładu, które nie zostały wprowadzone do ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych podmiotu wnoszącego aport, a które spełniają przesłanki (wyrażone w art. 16a oraz 16b UPDOP) by uznać je za środki trwałe lub wartości niematerialne i prawne, wartość początkową tychże składników majątkowych stanowić będzie suma ich wartości, nie wyższa jednak niż wartość rynkowa? 3. Czy tak ustalona wartość początkowa środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych (wartość ustalona przez Spółkę, nie wyższa jednak niż wartość rynkowa) będzie podstawą dokonywania przez Spółkę odpisów amortyzacyjnych stanowiących koszt uzyskania przychodów? 4. Czy w przypadku, gdy tak ustalona wartość początkowa środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych (wartość ustalona przez Spółkę, nie wyższa jednak niż wartość rynkowa) będzie mniejsza niż 3 500 zł, spółka będzie mogła zaliczyć wartość ww. składników majątku w koszty uzyskania przychodów w miesiącu oddania ich do użytkowania?

2010.04.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-80/10/AW
     ∟Czy Spółka, jako płatnik składek może zaliczyć je do kosztów uzyskania przychodów?

2010.04.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-77/10/PS
     ∟Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na obsługę posiedzeń Rady Nadzorczej.

2010.04.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-52/10/AM
     ∟Czy opłata integracyjna może zostać zakwalifikowana przez Spółkę jako koszt uzyskania przychodów?

2010.04.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-47b/10/DK
     ∟Czy w związku z wniesieniem przez Spółkę zorganizowanej części przedsiębiorstwa do spółki komandytowej o wartości 8 mln zł i uczestnictwo w zyskach tej spółki w 5% powoduje skutki podatkowe dla Spółki bądź wspólników Spółki będących osobami fizycznymi?

2010.04.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-46/10/AM
     ∟Czy niespłacone pożyczki mogą stanowić koszty uzyskania przychodu w związku z brzmieniem art. 16 ust. 1 pkt 25 lit. b) oraz pkt 26 lit. a), zgodnie z którymi wierzytelności odpisane jako nieściągalne nie są kosztem uzyskania przychodu za wyjątkiem udzielonych przez jednostki organizacyjne uprawnione, na podstawie odrębnych ustaw regulujących zasady ich funkcjonowania, do udzielania kredytów (pożyczek) wymagalnych, a nieściągalnych kredytów (pożyczek) pomniejszonych o kwotę niespłaconych odsetek i równowartość rezerw na te kredyty?

2010.04.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-110/10/AK
     ∟Czy koszty zakupu sprzętu, wyposażenia i oprogramowania o wartościach nieprzekraczających 3.500 zł netto sfinansowane ze środków z Urzędu Pracy można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?

2010.04.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-75/10-4/SP
     ∟możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów w stosunku do uzyskanego stypendium doktoranckiego wydatku przeznaczonego na zakup oprogramowania.

2010.04.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-186/10-6/RS
     ∟możliwość skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania przychodu ze sprzedaży nieruchomości i ustalenia związanych z tym kosztów uzyskania przychodu

2010.04.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-433/10-2/AG
     ∟Czy rekompensata wypłacona występującemu ze Spółki cywilnej wspólnikowi w formie pieniężnej stanowi koszt uzyskania przychodów dla Spółki i może zostać zaksięgowana po stronie kosztów w podatkowej księdze przychodów i rozchodów?

2010.04.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-426/10-2/AG
     ∟Czy w przedstawionym stanie faktycznym Wnioskodawca może obecnie zaliczyć wydatki ponoszone (w roku 2008) na poszerzenie drogi do kosztów uzyskania przychodów roku 2008 i dokonać korekty zeznania rocznego PIT za 2008 rok w tym zakresie?

2010.04.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-178/10-4/IM
     ∟1. Czy przychody i koszty ich uzyskania, związane z wynajmem lokali w wybudowanej na wspólnym gruncie nieruchomości, Wnioskodawczyni powinna rozliczać sama ustalając dochód, czy też razem z małżonkiem? 2. Czy potrzebne jest złożenie oświadczeń w Urzędzie Skarbowym przez Zainteresowaną i jej małżonka o opodatkowaniu jednego z małżonków dochodów z najmu ww. lokali (będą to przychody z najmu w działalności gospodarczej)?3. Czy małżonek musi być osobą współpracującą w mojej firmie, żeby Wnioskodawczyni mogła odprowadzać podatek dochodowy w 100%, a nie po połowie z mężem?

2010.04.23 - Minister Finansów - DD2/033/43/PMN/09/322
     ∟Czy wydatek na podróże służbowe (krajowych i zagranicznych) właściciela są kosztem uzyskania przychodów?

2010.04.23 - Minister Finansów - DD2/033/37/PMN/09/316
     ∟Diety przedsiębiorcy prowadzącego jednoosobowo działalność gospodarczą w zakresie transportu drogowego towarów jako koszty uzyskania przychodu.

2010.04.23 - Minister Finansów - DD2/033/33/PMN/09/312
     ∟Czy można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wartości diet krajowych i zagranicznych z tytułu podróży służbowych przez osobę prowadzącą działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług kierowcy?

2010.04.23 - Minister Finansów - DD2/033/31/PMN/09/310
     ∟Czy Wnioskodawcy prowadzącemu działalność gospodarczą w zakresie ww. usług przysługują diety, które może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu?Zmiana interpretacji indywidualnejNa podstawie art. 14e § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r., Nr 8, poz. 60, z późn. zm.), Minister Finansów zmienia, z urzędu, interpretację indywidualną z dnia 20 maja 2008 r., Nr IPPB1/415-232/08-2/IF, wydaną przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie w imieniu Ministra Finansów na wniosek Pana Marcina W. z dnia 15 lutego 2008 r. o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu wartości diet z tytułu podróży służbowych osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, gdyż stwierdza jej nieprawidłowość.UzasadnienieDyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, działając na podstawie § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.), wydał w dniu 20 maja 2008 r., w imieniu Ministra Finansów, interpretację indywidualną dotyczącą podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu wartości diet z tytułu podróży służbowych osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą. Interpretacja wydana została na wniosek Pana Marcina W. z dnia 15 lutego 2008 r. (data wpływu – 25 lutego 2008 r.).Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, iż Wnioskodawca prowadzi „działalność gospodarczą na zasadach ogólnych, której przedmiotem jest świadczenie usług związanych z transportem drogowym na obcych środkach transportu. Usługi te są świadczone zarówno w kraju jak i za granicą.”W tak przedstawionym stanie faktycznym Pan Marcin W. zadał pytanie, „czy prowadząc działalność gospodarczą w zakresie w/w usług przysługuje (…) dieta, którą można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu”.Zdaniem Wnioskodawcy „ art. 23 ust. 1 pkt 52 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych dotyczący diet właścicieli daje możliwość uznania za koszt uzyskania przychodu diet właścicieli w ramach świadczonych w/w usług.”Wydając w imieniu Ministra Finansów, na wniosek Pana Marcina W., interpretację indywidualną Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie uznał stanowisko Wnioskodawcy za nieprawidłowe i stwierdził, powołując się na przepisy art. 22 ust. 1 i art. 23 ust. 1 pkt 52 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, że „w przypadku osób prowadzących działalność gospodarczą, podróżą służbową jest wyjazd związany z tą działalnością poza stałe miejsce jej prowadzenia, który wskazuje na incydentalność i tymczasowość pobytu w miejscu wykonywania zadania.”Organ upoważniony wskazał, że „realizacja usług, których specyfika i prawidłowe wykonanie w ramach prowadzonej przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej nierozerwalnie wiąże się z wyjazdami poza siedzibę firmy nie może być utożsamiana z odbywaniem podróży służbowej w rozumieniu art. 23 ust. 1 pkt 52 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i dlatego równowartość diet związanych z tymi podróżami nie stanowi kosztów uzyskania przychodów.”Po zapoznaniu się z aktami sprawy Minister Finansów zważył, co następuje.Zgodnie z ogólną zasadą wyrażoną w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307), kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 23.Oznacza to, że zaliczenie wydatków do kosztów podatkowych jest możliwe, jeżeli zostaną spełnione kryteria wynikające z wyżej wymienionego przepisu.Regulacje prawne dotyczące zaliczania do kosztów uzyskania przychodów kosztów podróży służbowych osób prowadzących działalność gospodarczą i osób z nimi współpracujących zawarte zostały w art. 23 ust. 1 pkt 52 ustawy. Zgodnie z tym przepisem, nie uważa się za koszty uzyskania przychodów wartości diet z tytułu podróży służbowych osób prowadzących działalność gospodarczą i osób z nimi współpracujących – w części przekraczającej wysokość diet przysługujących pracownikom, określoną w odrębnych przepisach wydanych przez właściwego ministra.Odrębnymi przepisami, o których mowa wyżej są:rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2002 r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju (Dz. U. Nr 236, poz. 1990, z późn. zm.),rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2002 r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju (Dz. U. Nr 236, poz. 1991, z późn. zm.).Na podstawie powołanych przepisów stwierdzić należy, że aby osoba prowadząca działalność gospodarczą mogła zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wartość diet z tytułu podróży służbowych, podróż musi:być związana z prowadzoną działalnością gospodarczą,służyć osiągnięciu przychodów lub zachowaniu albo zabezpieczeniu źródła przychodów,wysokość diety musi mieścić się w granicach limitu określonego w odrębnych przepisach.W przepisach prawa podatkowego pojęcie podróży służbowej nie zostało zdefiniowane. Definicja podróży służbowej pracownika została natomiast zawarta w art. 775 § 1 Kodeksu pracy. Zgodnie z tym przepisem za podróż służbową uznaje się wykonywanie na podstawie polecenia pracodawcy zadania służbowego poza miejscowością, w której znajduje się siedziba pracodawcy, lub poza stałym miejscem pracy.Podkreślić jednak należy odmienny charakter regulacji w przypadku pracownika i osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą. Pracownikowi cel podróży służbowej określa pracodawca w poleceniu odbycia podróży służbowej, natomiast w odniesieniu do przedsiębiorcy, istotnym kryterium dla uznania wyjazdu za podróż służbową winno być ustalenie czy wyjazd ma bezpośredni związek z prowadzoną działalnością gospodarczą.Uznać zatem należy, że odesłanie art. 23 ust. 1 pkt 52 ustawy do pojęcia pracownika może mieć zastosowanie jedynie w kontekście ograniczenia wysokości diety z tytułu podróży służbowych osób prowadzących działalność gospodarczą, nie zaś samej zasady dopuszczalności zastosowania tego przepisu do wymienionych w nim podmiotów.Z powyższej regulacji prawnej wynika konieczność wyłączenia z kosztów podatkowych wartości diet z tytułu podróży służbowych osób prowadzących działalność gospodarczą, ale tylko w części przekraczającej wysokość diet przysługujących pracownikom. Oznacza to, że osobom tym przysługuje prawo uwzględniania w kosztach uzyskania przychodu wartości diet za czas podróży służbowych w ramach określonego limitu, tj. do wysokości diet przysługujących pracownikom.Powołane przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, obejmując swoją dyspozycją sytuacje odbywania podróży służbowych przez osoby prowadzące działalność gospodarczą, nie przewidują do tej kategorii podatników żadnych wyłączeń o charakterze przedmiotowym lub podmiotowym, wobec tego nieuprawnione jest różnicowanie osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą według rodzaju tej działalności.Jednocześnie podkreślić należy, że problematyka dotycząca podróży służbowych, odbywanych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej w zakresie usług transportowych, znalazła odzwierciedlenie w orzecznictwie sądów administracyjnych.Orzecznictwo sądowoadministracyjne ukształtowało w tym zakresie jednolitą linię rozstrzygnięć wskazując, iż nie znajduje uzasadnienia stanowisko, że jedynie podróże mające na celu czynności incydentalne spełniają wymogi podróży służbowych, natomiast realizowanie zasadniczego przedmiotu działalności (w tym wypadku usług transportowych) nie wchodzi w zakres podróży służbowych.Minister Finansów, uwzględniając orzecznictwo sądów, wydał w dniu 15 lutego 2010 r. interpretację ogólną Nr DD2/033/259/PMN/09/1113, stwierdzając, że okoliczność, iż istotą prowadzonej działalności gospodarczej jest wykonywanie usług transportowych, nie wyklucza możliwości zaliczenia do kosztów podatkowych wartości diet stanowiących ekwiwalent pieniężny przeznaczony na pokrycie zwiększonych kosztów wyżywienia w czasie podróży służbowej, tak na obszarze kraju, jak i poza jego granicami.Wobec powyższego należy uznać, że Wnioskodawca może zaliczyć do kosztów podatkowych wartość diet z tytułu podróży służbowych, związanych ze świadczeniem usług transportowych, do wysokości określonej w odrębnych przepisach, jeżeli wydatki te wypełniają przesłanki art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.Zatem stanowisko Wnioskodawcy wyrażone we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej jest prawidłowe.W świetle przedstawionego stanu faktycznego i stanu prawnego należało, z urzędu, zmienić interpretację indywidualną wydaną przez organ upoważniony, gdyż stwierdzono jej nieprawidłowość.Zmieniona interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania zmienianej interpretacji.Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem.Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, po uprzednim wezwaniu na piśmie Ministra Finansów – w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o wydaniu zmienionej interpretacji – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. – Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270, z późn. zm.).Skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego wnosi się (w dwóch egzemplarzach) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi Ministra Finansów na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli Minister F

2010.04.23 - Minister Finansów - DD2/033/120/KBF/08/PK-998
     ∟Realizacja usług, których specyfika i prawidłowe wykonanie w ramach prowadzonej przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej nierozerwalnie wiąże się z wyjazdami poza siedzibę firmy nie może być utożsamiana z odbywaniem podróży służbowej w rozumieniu art. 23 ust. 1 pkt 52 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i dlatego równowartość diet związanych z tymi podróżami nie stanowi kosztów uzyskania przychodów

2010.04.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-143/10-2/JC
     ∟Czy wydatki związane z organizacją akcji tzw. Białych Dni mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodu Spółki na podstawie przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

2010.04.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-37/10-2/JG
     ∟Skoro więc w przedmiotowej sprawie na dzień kapitalizacji odsetek od pożyczki zachodzą okoliczności wymienione w art.16 ust.1 pkt 60 updop, a odsetki te zaliczane są do kosztów podatkowych nie bezpośrednio tylko poprzez odpisy amortyzacyjne, to w wartości początkowej stanowiącej podstawę dokonywania tych odpisów Spółka musi ograniczyć te odsetki do wartości zgodnej z art.16 ust.1 pkt 60 updop. Nie istnieje podstawa prawna, aby określony przez Spółkę „test stosunku kapitału zakładowego do zadłużenia spółki” dokonywany był dopiero w momencie zaliczania poszczególnych odpisów amortyzacyjnych do kosztów podatkowych. Art.16 ust.1 pkt 60 stanowi wyraźnie, że wymagane porównanie dokonywane jest na dzień zapłaty odsetek, którym w przedmiotowej sprawie jest dzień ich kapitalizacji.

2010.04.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-90/10-6/KS
     ∟wycena wkładu niepieniężnego do spółki jawnej oraz kosztów uzyskania przychodów.

2010.04.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/415-187/10-2/JK
     ∟Czy we wskazanym stanie faktycznym Spółka może naliczać pracownikowi 50% koszty uzyskania przychodów za okres pracy twórczej na podstawie umowy o pracę ?

1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj