Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania
umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania 9980 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
2020.01.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.537.2019.1.ANK
∟Czy Spółka może na zasadzie określonej w art. 7 ust. 5 ustawy o PDOP w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2018 r. odliczyć od dochodu osiągniętego w Polsce straty, o których mowa w opisie stanu faktycznego, tj. straty wygenerowane w latach podatkowych 2016, 2017 i 2018 przez zlikwidowany zagraniczny zakład Spółki i nierozliczone dla celów czeskiego podatku CIT? (pytanie oznaczone we wniosku nr 3)
2020.01.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.434.2019.2.ANK
∟Możliwość i sposób rozliczenia dla celów polskiego podatku dochodowego od osób prawnych dochodu osiągniętego ze sprzedaży Nieruchomości położonej w Czechach, a wykorzystywanej wcześniej przez zlikwidowany zagraniczny zakład Spółki w prowadzonej działalności na terytorium Czech (pytania oznaczone we wniosku nr 1 i nr 2)
2019.12.31 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.8.2019.1.HD
∟Skutki podatkowe otrzymania świadczenia pieniężnego z Wyspy Man.
2019.12.31 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4011.29.2019.2.MKA
∟Opodatkowanie świadczeń otrzymywanych z Holandii przez osobę mającą miejsce zamieszkania w Polsce.
2019.12.31 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.369.2019.2.BG
∟w zakresie obowiązku pobrania podatku u źródła od wartości wypłaconych (lub skapitalizowanych) odsetek na rzecz koreańskiego rezydenta podatkowego w kontekście ukonstytuowania zakładu (Wnioskodawcy) na terytorium Polski
2019.12.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.433.2019.2.HD
∟Skutki podatkowe wykonywania pracy najemnej w Singapurze i w Chinach.
2019.12.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.26.2019.1.ENB
∟Obowiązki płatnika związane z wypłatą wynagrodzenia na rzecz menadżera wykonującego obowiązki na terytorium USA.
2019.12.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-2.4011.548.2019.2.KR
∟Opodatkowanie emerytury otrzymywanej z Belgii w latach 2017-2019
2019.12.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.402.2019.2.BD
∟Czy wypłacane przez Spółkę na rzecz A Ltd. wynagrodzenie z tytułu prowadzenia przez Spółkę w Polsce dystrybucji oprogramowania komputerowego oraz uprawnień do korzystania z takiego oprogramowania na zasadach określonych Umową Dystrybucyjną stanowi „należności licencyjne” w rozumieniu art. 12 ust. 3 lit. a polsko-irlandzkiej UPO i w związku z tym podlega w Polsce opodatkowaniu 10% zryczałtowanym podatkiem dochodowym, a w konsekwencji czy Spółka, jako płatnik, powinna pobierać kwotę zryczałtowanego podatku dochodowego od wypłacanego wynagrodzenia na podstawie art. 26 ust. 1 u.p.d.o.p. w zw. z art. 21 ust. 1 u.p.d.o.p. i art. 12 ust. 2 lit. a polsko-irlandzkiej UPO?
2019.12.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.472.2019.1.MR
∟W zakresie ukonstytuowania zakładu Wnioskodawcy na terytorium Polski oraz podleganiu w Polsce w związku z powyższym ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu – jest prawidłowe.
2019.12.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.435.2019.1.AK
∟Czy Spółka począwszy od 1 grudnia 2019 r. będzie miała prawo do odliczenia Podatku u Źródła pobranego od tej daty przez Kontrahenta w Ekwadorze zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy o CIT?
2019.12.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.407.2019.2.BS
∟w zakresie ustalenia, czy certyfikaty rezydencji otrzymane w formie elektronicznej w sposób opisany przez Wnioskodawcę od Spółki Irlandzkiej, są (będą) certyfikatami rezydencji, o których mowa w art. 4a pkt 12 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
2019.12.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.439.2019.2.MBD
∟W zakresie ustalenia, czy opisane we wniosku usługi najmu kontenerów magazynowych nabywane przez Wnioskodawcę od Wynajmującego mieszczą się w katalogu wskazanym w art. 21 ust. 1 updop, a w związku z tym Wnioskodawca jest obowiązany do pobrania zryczałtowanego podatku u źródła przy wypłacie na rzecz Wynajmującego wynagrodzenia z tytułu wspomnianych usług najmu; kontenerów socjalno-biurowych nabywane przez Wnioskodawcę od Wynajmującego mieszczą się w katalogu wskazanym w art. 21 ust. 1 updop, a w związku z tym Wnioskodawca jest obowiązany do pobrania zryczałtowanego podatku u źródła przy wypłacie na rzecz Wynajmującego wynagrodzenia z tytułu wspomnianych usług najmu oraz klimatyzatorów nabywane przez Wnioskodawcę od Wynajmującego mieszczą się w katalogu wskazanym w art. 21 ust. 1 updop, a w związku z tym Wnioskodawca jest obowiązany do pobrania zryczałtowanego podatku u źródła przy wypłacie na rzecz Wynajmującego wynagrodzenia z tytułu wspomnianych usług najmu.
2019.12.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IPPB5/423-479/13-8/S/AJ
∟Kwestia obowiązku potrącenia podatku u źródła w związku z wypłatą należności za usługi wymienione w art. 21 ust. 1 pkt 2a updop świadczone poza terytorium Polski przez nierezydentów (przy braku certyfikatów rezydencji tych podmiotów).
2019.12.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.457.2019.1.MO
∟1. Czy na podstawie art. 3 ust. 1 ustawy o CIT w zw. z art. 5 ust. 3 Umowy o Unikaniu Podwójnego Opodatkowania zawartej między Rzeczpospolitą Polską a Republiką Federalną Niemiec, Spółka powinna opodatkować w Rzeczpospolitej Polskiej przychody z kontraktów które będą wykonywane na terytorium Niemiec, niezwiązanych z posiadanym na terytorium Niemiec Zakładem Podatkowym?
2. Czy zakładając, iż przychody, o których mowa w pytaniu 1 będą opodatkowane na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, Spółka będzie mogła zaliczyć koszty niezwiązane z przychodami opodatkowanymi na terytorium Niemiec do kosztów uzyskania przychodów w Polsce po spełnieniu warunków wynikających z przepisów art. 15 i 16 ustawy o CIT?
2019.12.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.376.2019.2.JC
∟Ponieważ do przedmiotowego stanu faktycznego nie będą dotyczyły wyjątki określone w art. 14 ust. 1 lit. a-c UPO, to zastosowanie znajdzie norma ogólna wynikająca z art. 14 ust. 1 UPO (zgodnie z którą osoba mająca miejsce zamieszkania lub siedzibę w jednym z Umawiających się Państw będzie zwolniona od opodatkowania w drugim Umawiającym się Państwie zysku ze sprzedaży, zamiany lub innej dyspozycji walorami kapitałowymi). Płatność Za Wykup powinna podlegać opodatkowaniu wyłącznie w państwie, w którym Wnioskodawca posiada siedzibę, czyli w USA.
2019.12.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.431.2019.1.AK
∟Czy w momencie dokonania wypłaty Dywidendy na rzecz Wspólnika przed dniem 31 grudnia 2019 r., Spółka - jako płatnik - może zastosować zwolnienie wynikające z art. 22 ust. 4 ustawy o CIT w sytuacji, gdy nie posiada obowiązującej opinii organu o stosowaniu zwolnienia, o której mowa w art. 26b ustawy o CIT oraz gdy nie złożyła oświadczenia o którym mowa w art. 26 ust. 7a ustawy o CIT?
2019.12.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-1.4011.370.2019.3.KK
∟Opodatkowanie dochodów z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie Meksyku oraz przychodów z tytułu wynajmu nieruchomości położonej w Polsce.
2019.12.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.422.2019.1.RS
∟Opodatkowanie przychodów obywateli Ukrainy z tytułu zawartych umów, posiadających certyfikaty rezydencji.
2019.12.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.402.2019.1.HD
∟Skutki podatkowe nieodpłatnego udostępniania obywatelom Ukrainy zatrudnionym na podstawie zawartej umowy zlecenia lub świadczenia usług: narzędzi, materiałów, odzieży roboczej oraz pomieszczeń socjalnych, w tym z możliwością wypoczynku nocnego.
2019.12.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.469.2019.1.MZA
∟Obowiązek poboru i odprowadzenia podatku u źródła w związku zapłatą płatności na rzecz licencjodawcy – rezydenta amerykańskiego – z tytułu nabycia licencji, które są następnie fakturowane na klienta według ich faktycznego zużycia, ale bez prawa do sublicencji.
2019.12.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.382.2019.2.MZA
∟Obowiązek poboru i odprowadzenia podatku u źródła w związku zapłatą płatności na rzecz licencjodawcy – rezydenta amerykańskiego – z tytułu nabycia licencji celem świadczenia usług utrzymywania i technicznej administracji systemami oraz infrastrukturą IT na rzecz swoich klientów
2019.12.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.376.2019.2.BG
∟1. Czy aktywność Wnioskodawcy, polegającą na dzierżawie i poddzierżawie Sprzętu na Białorusi uznać można, w świetle art. 4a pkt 11 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 865 z późn. zm., dalej: uCIT) w zw. z art. 5 Umowy z 18 listopada 1992 r. między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Republiki Białoruś w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku (Dz.U. z 1993 r. nr 120 poz. 534, dalej: UPO), za istniejący na Białorusi zakład podatkowy Wnioskodawcy?
2. Jeżeli odpowiedź na pytanie pierwsze byłaby twierdząca, to w jaki sposób Wnioskodawca powinien przypisać białoruskiemu zakładowi przychody i koszty?
3. Czy wystąpi obowiązek potrącenia podatku u źródła przez Wnioskodawcę przy przekazywaniu płatności związanej z czynszem dzierżawnym do Wydzierżawiającego, a jeżeli tak, to według jakiej stawki?
2019.12.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.433.2019.2.AT
∟w zakresie obowiązku poboru podatku u źródła w związku z nabyciem usług od organizatorów targów w Niemczech
2019.12.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.416.2019.1.AK
∟Czy Usługi informatyczne i Licencje „end-user” nabywane od Nierezydenta, nie mieszczą się w katalogu wskazanym w art. 21 ust. 1 ustawy o CIT, a w związku z tym Wnioskodawca nie jest obowiązany do pobrania zryczałtowanego podatku u źródła przy wypłacie na rzecz Nierezydenta wynagrodzenia z tytułu wspomnianych usług i licencji?
2019.12.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.390.2019.2.AK
∟Czy w stanie prawnym obowiązującym od dnia 1 stycznia 2020 r. w przypadku wypłaty na rzecz podatnika o ograniczonym obowiązku podatkowym - nierezydenta prowadzącego działalność przez położony na terytorium RP zakład, jeżeli należności związane są z działalnością zakładu, nie mają zastosowania przepisy dotyczące poboru podatku od należności przekraczających w roku podatkowym (na rzecz tego samego podatnika) kwotę 2 mln PLN, tj. art. 26 ust. 2e ustawy o CIT i w celu niepobrania podatku Spółka nie jest zobowiązana do złożenia oświadczenia, o którym mowa w art. 26 ust. 7a ustawy o CIT?
2019.12.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.377.2019.5.AK
∟Czy w przypadku wypłaty Należności przez Wnioskodawcę na rzecz Spółki Osobowej 1, Wnioskodawca nie występuje w roli płatnika zobligowanego do poboru zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych, ponieważ Spółka Osobowa 1, Spółka 1, Spółka Osobowa 2 i Spółka 2 nie powinny być uznane za podatników na gruncie ustawy o CIT w zakresie przychodów wynikających z Należności? (pytanie oznaczone we wniosku nr 1)
2019.11.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-3.4011.350.2019.3.JM
∟Emerytura wypłacana w Polsce przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych w okresie od 24 maja 2019 r. do 11 września 2019 r. Wnioskodawczyni jako osobie mającej miejsce zamieszkania w Niemczech podlega opodatkowaniu tylko w Polsce. Zakład Ubezpieczeń Społecznych jako płatnik słusznie pobiera zaliczki na podatek od dokonywanych wypłat.
2019.11.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.406.2019.3.MO
∟1. Czy na gruncie art. 21 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 w zw. z art. 26 ust. 2e oraz 7a w zw. z art. 22a Ustawy CIT i w zw. z art. 12 Umowy UPO, od dnia 1 stycznia 2020 r., przy spełnieniu przesłanek wynikających z tych przepisów, Spółka będzie uprawniona do pobrania podatku u źródła od wypłacanych należności licencyjnych, stosując obniżoną stawkę podatku wynikającą z Umowy UPO w wysokości 5%?
2. Czy na gruncie art. 21 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 w zw. z art. 26 ust. 2e oraz 7a w zw. z art. 22a Ustawy CIT i w zw. z art. 4 ust. 4 Umowy UPO, od dnia 1 stycznia 2020 r., przy spełnieniu przesłanek wynikających z tych przepisów, Spółka będzie uprawniona do pobrania podatku u źródła od wypłacanych należności licencyjnych, stosując 5% stawkę podatku na podstawie Umowy UPO, pod warunkiem posiadania ważnego certyfikatu rezydencji H KG wystawionego przez niemieckie organy podatkowe?
2019.11.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.395.2019.2.KS
∟1. Czy opisane zdarzenie przyszłe wskazane we wniosku przedstawiające usługi marketingowe mieszczą się w katalogu usług wskazanych w art. 21 ust. 2a ustawy o CIT i podlegają podatkowi u źródła?
2. W przypadku gdyby organ odpowiedział na pytanie pierwsze twierdząco, to czy Wnioskodawca ma obowiązek pobrać podatek u źródła w związku z dokonywaniem płatności na rzecz nierezydentów z tytułu nabycia usług, o ile będzie w posiadaniu certyfikatu rezydencji podmiotów, od których nabył przedmiotowe usługi, a kwota płatności w roku podatkowym nie przekroczyła 2 000 000 PLN?
3. Czy do limitu 2 000 000 PLN wskazującego zakres obowiązków płatnika podatku u źródła należy liczyć tylko te usługi, które podlegają podatkowi u źródła, biorąc pod uwagę, że Wnioskodawca wypłaca Kontrahentowi wynagrodzenie za usługi zarówno podlegające, jak i nie podlegające podatkowi u źródła?
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.