Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu
ILPB1/415-1161/09-4/AA
z 20 stycznia 2010 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ILPB1/415-1161/09-4/AA
Data
2010.01.20



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Zryczałtowany podatek dochodowy --> Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych --> Stawki ryczałtu


Słowa kluczowe
działalność
gastronomia
przychody ewidencjonowane
ryczałt ewidencjonowany
stawka


Istota interpretacji
Jaką stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych opodatkowana jest przedmiotowa działalność. Opodatkowanie środków przyznanych uczestnikom projektu w ramach Działania 6.2 wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia Programu Operacyjnego kapitał Ludzki



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 21 października 2009 r. (data wpływu 26 października 2009 r.), uzupełnionym pismem z dnia 14 grudnia 2009 r. (data wpływu 15 grudnia 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie stawki podatku – jest nieprawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 26 października 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie stawki podatku.

Wniosek nie spełniał wymogów formalnych określonych w art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, w związku z czym pismem z dnia 8 grudnia 2009 r. nr ILPB1/415-1161/09-2/AA wezwano Zainteresowaną do usunięcia braków w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania pod rygorem pozostawienia podania bez rozpatrzenia.


Wezwanie skutecznie doręczono w dniu 10 grudnia 2009 r., natomiast w dniach 15 grudnia 2009 r. Wnioskodawczyni uzupełniła ww. wniosek.


W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawczyni rozpoczęła prowadzenie działalności gospodarczej z dniem 1 października 2009 r. - usługi gastronomiczne, catering, z wpisami do ewidencji działalności gospodarczej według PKD 56.29. Z-pozostała usługowa działalność gastronomiczna, 56.21.Z - przygotowanie i dostarczanie żywności dla odbiorców zewnętrznych (catering), 56.10.A - restauracje i inne stałe placówki gastronomiczne, 10.85.Z - wytwarzanie gotowych posiłków i dań.

Działalność jest wykonywana na terenie kraju. Wymieniona działalność została rozpoczęta w związku z otrzymaną dotacją na rozpoczęcie działalności w ramach programu Kapitał Ludzki działalnie 6.2. Dodatkowo Wnioskodawczyni otrzymała w związku z ww. dotacją wsparcie pomostowe na pokrycie bieżących wydatków w kwocie 1.100 zł/miesięcznie przez okres 6 m-cy.

Powyższą działalność Wnioskodawczyni zgłosiła do opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym. W urzędzie skarbowym Wnioskodawczyni otrzymuje sprzeczne informacje co do stawki ryczałtu, jaki powinna płacić od świadczonych usług gastronomicznych. Usługi powyższe świadczone są w miejscach wskazanych przez klientów (np. sale wiejskie i inne), polegają na przygotowaniu dań i posiłków oraz obsługę kelnerską na przyjęciach okolicznościowych. Część tych usług wykonywana jest z materiału Wnioskodawczyni, a część z materiału powierzonego. Zdarza się również że usługa gastronomiczna (w skład której wchodzi usługa kelnerska), przygotowywanie dań w całości robiona jest z materiału klienta.

W Urzędzie Skarbowym Wnioskodawczyni uzyskała dwie sprzeczne informacje na temat stawki podatku od świadczonych usług gastronomicznych, raz 3%, a innym razem 8,5%.

Podobna sytuacja zaistniała przy pytaniu, czy ww. dotacja podlega opodatkowaniu, Kapitał Ludzki, działanie 6.2. Według jednej informacji dotacja nie podlega opodatkowaniu, a według innej tak.

Natomiast świadczenie pomostowe stanowi dochód Wnioskodawczyni, ale nie otrzymała odpowiedzi wg jakiej stawki go opodatkować.

W uzupełnieniu wniosku Zainteresowana poinformowała o symbolach PKWiU świadczonych usług:

  • 55.51.11 - usługi stołówkowe,
  • 55.52.11 - usługi cateringowe dla prywatnych gospodarstw domowych,
  • 55.52.13 - usługi cateringowe dla poszczególnych przedsiębiorstw i instytucji,
  • 55.30.11 - usługi gastronomiczne w restauracjach,
  • 55.30.14 - usługi gastronomiczne pozostałe,
  • 15.13.90 - usługi w zakresie wytwarzania wyrobów z mięsa,
  • 15.20.90 - wędzenie i usługi związane z konserwowaniem i przyrządzaniem wyrobów z ryb, pozostałe,
  • 15.31.90 - gotowanie i usługi związane z przygotowaniem ziemniaków i wyrobów z ziemniaków, pozostałe,
  • 15.33.90 - gotowanie i usługi w zakresie przetwórstwa i konserwowanie warzyw i owoców, pozostałe,
  • 15.81.99 - usługi związane z produkcją pieczywa i wyrobów ciastkarskich świeżych,
  • 15.82.13 - chleb i wyroby piekarskie pozostałe,
  • 15.85.99 - usługi związane z produkcją makaronów, klusek i podobnych wyrobów z mąki,
  • 15.85.11-50.00 - makarony i ciasta typu makaronowego z wyłączeniem zawierających jaja, gotowanych, nadziewanych lub przygotowywanych inaczej,
  • 15.85.12-33.00 - ciasta typu makaronowego nadziewane, wyłączając gotowe lub inaczej przygotowane.


W związku z powyższym zadano następujące pytania:

Jaka jest prawidłowa stawka ryczałtu dla świadczonych przez Wnioskodawczynię usług - 8,5% czy 3%...

Czy wykonywane usługi Wnioskodawczyni powinna opodatkować dwiema stawkami, tj. część wg stawki 8,5%, a część 3%... W jaki sposób to rozdzielić...

Czy otrzymane świadczenie pomostowe Wnioskodawczyni powinna rozliczać każdego miesiąca w kwocie faktycznie otrzymanej i czy podlega opodatkowaniu na zasadach ogólnych (według informacji z Urzędu). Czy podlega ustawie o zryczałtowanym podatku, jeśli tak, to jaka jest właściwa stawka ryczałtu...

Czy od otrzymanej dotacji na założenie firmy w ramach projektu Kapitał Ludzki działalnie 6.2 Wnioskodawczyni powinna odprowadzić podatek dochodowy...

Zdaniem Wnioskodawczyni, stawką właściwą dla świadczonych przez Zainteresowaną usług jest 3%. Są to usługi gastronomiczne (bez sprzedaży alkoholu) wymienione w art. 4 ust. 1 pkt 2 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym. Zatem rozliczanie ich według stawek 8,5% i 3% Wnioskodawczyni uważa za bezzasadne zwłaszcza, że w ustawie jest mowa o ustalaniu osobnych stawek w przypadku prowadzenia różnych rodzajów działalności, natomiast Zainteresowana prowadzi jedną gastronomiczną działalność. W Urzędzie Skarbowym działalność gastronomiczna Wnioskodawczyni została przyporządkowana stawce 8,5%, jako działalność usługowa z materiałów powierzonych, która według Wnioskodawczyni nie obejmuje usług gastronomicznych objętych stawką 3%. Wybranie stawki 8,5% nie wynika również z przyporządkowanych działalności gastronomicznej kodów PKD.

Według Zainteresowanej otrzymana dotacja w ramach programu Kapitał Ludzki na uruchomienie działalności powinna być wolna od podatku dochodowego.

Świadczenie pomostowe otrzymane również w ramach ww. dotacji w kwocie faktycznie otrzymanej Wnioskodawczyni opodatkowałaby stawką 3%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. e), nie tak jak zasugerowano Jej w Urzędzie Skarbowym, według art. 14 pkt 2 podpkt 2) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawczyni w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. Nr 144, poz. 930 ze zm.) opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 14 ustawy o podatku dochodowym, w tym również, gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych lub spółki jawnej osób fizycznych.


Przepisy ww. ustawy przewidują stosowanie zróżnicowanych stawek ryczałtu, w zależności od zakresu prowadzonej przez podatnika pozarolniczej działalności gospodarczej.

Stosownie do art. 12 ust. 3 ww. ustawy, jeżeli podatnik obowiązany do prowadzenia ewidencji przychodów prowadzi działalność, z której przychody są opodatkowane różnymi stawkami określonymi w ust. 1, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych ustala się według stawki właściwej dla przychodów z każdego rodzaju działalności, pod warunkiem że ewidencja przychodów jest prowadzona w sposób umożliwiający określenie przychodów z każdego rodzaju działalności. W razie gdy podatnik, o którym mowa w zdaniu poprzednim, nie prowadzi ewidencji w sposób zapewniający ustalenie przychodów dla każdego rodzaju działalności, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów, z tym że w przypadku osiągania również przychodów, o których mowa w ust. 1 pkt 1 (przychody osiągane w zakresie wolnych zawodów), ryczałt wynosi 20% albo 17%, w przypadku osiągania również przychodów, o których mowa w ust. 1 pkt 2.

W myśl art. 12 ust. 1 pkt 3 lit. b) ww. ustawy ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1,2,4 i 5 oraz załącznika nr 2 do ustawy. Natomiast stosownie do art. 12 ust. 1 pkt 3 lit. f) ww. ustawy ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów z działalności polegającej na wytwarzaniu przedmiotów (wyrobów) z materiału powierzonego przez zamawiającego.


Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit a) ww. ustawy ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 3,0% z działalności gastronomicznej, z wyjątkiem przychodów ze sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%.

W myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy „działalność usługowa” to pozarolnicza działalność gospodarcza, której przedmiotem są czynności zaliczane do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 42, poz. 264 ze zm.), wydanym na podstawie art. 40 ust. 2 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. Nr 88 poz. 439 ze zm.), z zastrzeżeniem zawartym w pkt 2 – definiującym działalność gastronomiczną i pkt 3 definiującym działalność usługową w zakresie handlu. Natomiast działalność wytwórcza, zgodnie z pkt 4 tego przepisu, oznacza działalność, w wyniku której powstają nowe wyroby, w tym również sprzedaż wyrobów własnej produkcji, prowadzoną przez podatnika.

Przy czym, powołane powyżej przepisy, do celów opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, podatkiem dochodowym od osób fizycznych oraz zryczałtowanym podatkiem dochodowym w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych oraz karty podatkowej, na podstawie § 3 pkt 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 grudnia 2009 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 222, poz. 1753), stosuje się do dnia 31 grudnia 2010 r.


W myśl PKWiU za działalność usługową uważa się działalność której przedmiotem są:

  • wszelkie czynności świadczone na rzecz jednostek gospodarczych prowadzących działalność o charakterze produkcyjnym nie tworzące bezpośrednio nowych dóbr materialnych - usługi na rzecz produkcji;
  • wszelkie czynności świadczone na rzecz jednostek gospodarki narodowej oraz na rzecz ludności, przeznaczone dla celów konsumpcji indywidualnej, zbiorowej i ogólnonarodowej.


Natomiast wyroby w myśl PKWiU to: surowce, półfabrykaty, wyroby finalne oraz zespoły i ich części.

Wskazać przy tym należy, iż kwalifikacji poszczególnych przychodów, jako pochodzących ze świadczonych usług lub sprzedaży wyrobów własnej produkcji, do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik. Kwestii tej nie regulują przepisy prawa podatkowego, a tylko te przepisy zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej mogą być przedmiotem interpretacji indywidualnej.

W przypadku trudności bądź wątpliwości przy ustaleniu symbolu PKWiU zainteresowany podmiot może zwrócić się o jego wskazanie i o wydanie opinii do Ośrodka Interpretacji Standardów Klasyfikacji Urzędu Statystycznego w Łodzi. Powyższe wynika z komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1, poz. 11), zgodnie z którym zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby i usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane, według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej.

Mając powyższe na względzie stwierdzić należy, iż dla zastosowania właściwej stawki ryczałtu do przychodów uzyskanych z prowadzonej przez Zainteresowaną działalności gospodarczej konieczne jest każdorazowe przypisanie rodzaju wykonywanych czynności do określonego grupowania PKWiU.


Zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług usługi stołówkowe i cateringowe ujęte zostały w sekcji F dziale 55 tej Klasyfikacji. Dział ten obejmuje:

  1. usługi hotelarskie obejmujące usługi noclegowe i usługi towarzyszące wliczone w cenę rachunku za nocleg, świadczone przez hotele, motele, pensjonaty;
  2. usługi hotelarskie i usługi towarzyszące wliczone w cenę rachunku za nocleg świadczone przez kempingi, domy wycieczkowe, schroniska (włączając młodzieżowe), pola biwakowe oraz pozostałe miejsca krótkotrwałego zakwaterowania;
  3. usługi wynajmu umeblowanych lokali krótkotrwałego zakwaterowania, takich jak: pokoje gościnne, kwatery wiejskie, domki letniskowe, apartamenty i inne obiekty noclegowe turystyki;
  4. usługi gastronomiczne;
  5. usługi związane z podawaniem napojów;
  6. usługi stołówkowe i usługi dostarczania posiłków dla odbiorców zewnętrznych.


W ww. rozporządzeniu w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) – w dziale 55, ustawodawca sklasyfikował usługi gastronomiczne pod symbolem PKWiU 55.3, natomiast usługi stołówkowe i cateringowe pod symbolem PKWiU 55.5.


Z powyższego wynika, że usługi stołówkowe i cateringowe nie są sklasyfikowane w PKWiU jako usługi gastronomiczne, lecz jako odrębna usługa.


Z informacji przedstawionych z wniosku wynika, że Wnioskodawczyni czasami wykonuje usługę gastronomiczną (bez sprzedaży alkoholu) z materiału powierzonego przez klienta.

W związku w powyższym należy stwierdzić, że dysponowanie przez Zainteresowaną własnym bądź powierzonym do wykonania usługi materiałem, powoduje konieczność zróżnicowania stosowanych stawek. Przychody uzyskane z działalności polegającej na świadczeniu usług gastronomicznych z materiału powierzonego przez zleceniodawcę, mimo iż pochodzą z działalności gastronomicznej, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 3 lit. f) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne podlegają opodatkowaniu stawką ryczałtu w wysokości 8,5%.

Mając powyższe na uwadze należy stwierdzić, iż wskazane przez Wnioskodawczynię usługi posiadające symbol PKWiU 55.51.11 - usługi stołówkowe, 55.52.11 - usługi cateringowe dla prywatnych gospodarstw domowych, 55.52.13 - usługi cateringowe dla poszczególnych przedsiębiorstw i instytucji nie można zakwalifikować jako usługi gastronomiczne, lecz jako odrębną usługę, opodatkowaną stawką 8,5%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 3 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Natomiast usługi świadczone przez Zainteresowaną, posiadające symbol PKWiU 55.30.11 - usługi gastronomiczne w restauracjach oraz PKWiU 55.30.14 - usługi gastronomiczne pozostałe będą zakwalifikowane jako dzielność gastronomiczna, podlegająca opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych wg stawki 3,0%. Jednakże w sytuacji, gdy świadczone usługi gastronomiczne będą wykonywane z materiału powierzonego przez zleceniodawcę, wówczas opodatkowane będą stawką 8,5%, zgodnie z powołanym art. 12 ust. 1 pkt 3 lit. f) ww. ustawy.

Pozostałe usługi wymienione przez Zainteresowaną zostały wymienione w sekcji D - produkty przetwórstwa przemysłowego, w związku z czym nie można ich zakwalifikować jako usługi gastronomiczne. Jeżeli usługi te Wnioskodawczyni, zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług zakwalifikowała jako działalność usługową, wówczas będą opodatkowane stawką 8,5%, natomiast jeżeli jako działalność wytwórczą wówczas może zastosować stawkę 5,5%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 4 lit. a) ww. ustawy.


W związku z tym, iż Wnioskodawczyni prowadzi działalność, z której przychody są opodatkowane różnymi stawkami określonymi w art. 12 ust. 1 ww. ustawy jest zobowiązana do stosowania powołanego wyżej art. 12 ust. 3 ww. ustawy.


W zakresie otrzymanych przez Wnioskodawczynię środków w ramach Działania 6.2 Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (PO KL) tut. Organ stwierdza co następuje:


Program Operacyjny Kapitał Ludzki jest jednym z programów operacyjnych służących realizacji Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia 2007 – 2013, który został przyjęty decyzją Komisji Europejskiej nr K (2007) 4547 z dnia 28 września 2007 r.

Rozporządzeniem z dnia 10 kwietnia 2009 r. w sprawie zaniechania poboru podatku dochodowego od osób fizycznych i osób prawnych od niektórych dochodów (przychodów) (Dz. U. Nr 62, poz. 509), wydanym na podstawie art. 22 § 1 pkt 1 Ordynacji podatkowej, Minister Finansów zarządził zaniechanie poboru podatku dochodowego od osób fizycznych i osób prawnych od środków przyznanych podatnikom - uczestnikom projektu w ramach Działania 6.2 Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (PO KL) na:

  1. rozwój przedsiębiorczości, w tym na cele inwestycyjne, dla uczestników projektu, którzy w ramach projektu zarejestrowali działalność gospodarczą lub zarejestrowali się w Krajowym Rejestrze Sądowym, do wysokości 40 tys. zł lub 20 tys. zł na członka spółdzielni w przypadku spółdzielni,
  2. wsparcie pomostowe w postaci pomocy finansowej wypłacanej miesięcznie przez okres do 6 lub do 12 miesięcy od dnia rozpoczęcia (uruchomienia) działalności gospodarczej

– stanowiących pomoc de minimis udzielaną na warunkach określonych w rozporządzeniu Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 6 maja 2008 r. w sprawie udzielania pomocy publicznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (Dz. U. Nr 90, poz. 557 i Nr 224, poz. 1484).

Przy czym zaniechanie to ma zastosowanie do dochodów (przychodów) uzyskanych od dnia 26 maja 2008 r. do dnia 31 grudnia 2009 r. (§ 2 ww. rozporządzenia). Rozporządzenie powyższe weszło w życie w dniu 21 kwietnia 2009 r.

W świetle ww. przepisów wskazane we wniosku środki, w części nie przeznaczonej na cele inwestycyjne (w tym wsparcie pomostowe), stanowią dochód Wnioskodawczyni, od którego zaniechano poboru podatku. Przy czym, jak wskazano zaniechanie to dotyczy wyłącznie tej części środków, która nie została przeznaczona na cele inwestycyjne. Środki przeznaczone na cele inwestycyjne nie stanowią bowiem, przychodu zgodnie z art. 14 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.).

Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 14 ustawy o podatku dochodowym, w tym również, gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych lub spółki jawnej osób fizycznych.

Należy dodać, iż w myśl art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. e) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 3,0% przychodów o których mowa w art. 14 ust. 2 pkt 2 i 5-10 ustawy o podatku dochodowym.

Mając powyższe na uwadze należy stwierdzić, że sytuacji gdy Wnioskodawczyni jest uczestnikiem projektu w ramach Działania 6.2 Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (PO KL), zgodnie z powołanym wyżej rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 10 kwietnia 2009 r. wówczas otrzymane w 2009 r. środki stanowią przychód, od którego zaniechano poboru podatku.

Ponadto tut. Organ informuje, iż od 1 stycznia 2010 r. przedmiotowe środki przyznane uczestnikom projektu w ramach Działania 6.2 Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (PO KL) będą korzystały ze zwolnienia przedmiotowego, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych. Powyższe zwolnienie zostało wprowadzone art. 12 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1241).

Stosownie do art. 10 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne zwolnienia od podatku dochodowego, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 43, 46, 47a, 47c, 111, 114, 122, 125, 129, 136 i 137 ustawy o podatku dochodowym, stosuje się odpowiednio do podatników opłacających ryczałt od przychodów ewidencjonowanych.


Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawczynię i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj