Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPBII/1/415-684/09/AŻ
z 17 listopada 2009 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPBII/1/415-684/09/AŻ
Data
2009.11.17



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Zwolnienia przedmiotowe


Słowa kluczowe
akcja promocyjna
nagrody
programy lojalnościowe
promocja
sprzedaż premiowa


Istota interpretacji
Skutki podatkowe otrzymywania przez lekarzy od wydawnictwa publikacji o wartości odpowiadającej liczbie punktów zgromadzonych na kuponach premiowych.



Wniosek ORD-IN 888 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 04 sierpnia 2009r. (data wpływu do tut. Biura - 24 sierpnia 2009r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej m.in. podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych otrzymywania przez lekarzy od wydawnictwa publikacji o wartości odpowiadającej liczbie punktów zgromadzonych na kuponach premiowych:

  • w części dotyczącej wartości świadczenia przekazanego lekarzowi w związku z promocją i reklamą wydawnictwa do kwoty 100 zł oraz przekraczającej 100 zł - jest prawidłowa,
  • w części dotyczącej wartości świadczenia przekazanego lekarzowi do kwoty 760 zł oraz przekraczającej 760 zł – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 sierpnia 2009r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej m.in. podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych otrzymywania przez lekarzy od wydawnictwa publikacji o wartości odpowiadającej liczbie punktów zgromadzonych na kuponach premiowych. Z uwagi na stwierdzone braki formalne, pismem z dnia 26 października 2009r. Znak: IBPB II/1/415-684/09/AŻ oraz IBPP 1/443-864/09/EA wezwano wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku. Z uwagi na częściowe nieuzupełnienie wniosku w dniu 13 listopada 2009r. wydane zostało postanowienie o pozostawieniu bez rozpatrzenia wniosku w zakresie podatku od towarów i usług.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca – Spółka jawna, będąca wydawnictwem medycznym, zamierza zwiększyć przychody osiągane ze sprzedaży swoich wydawnictw. W tym celu wnioskodawca planuje przeprowadzenie akcji promocyjno-reklamowej, polegającej na dołączaniu do swoich wybranych publikacji (książek, czasopism) kuponów premiowych, oznakowanych określoną liczbą punktów. Wydawnictwa zawierające przedmiotowe kupony będą sprzedawane zainteresowanym przedstawicielom firm farmaceutycznych, którzy z kolei będą mogli wręczać je odwiedzanym lekarzom w celach reklamy produktów reprezentowanych przez siebie firm. Lekarz, który otrzyma od przedstawiciela handlowego (względnie od kilku z nich) książkę/książki lub czasopismo/czasopisma zawierające wspomniane kupony premiowe będzie mógł otrzymać od wydawnictwa nieodpłatnie w zamian za zgromadzone punkty inne, wybrane przez siebie publikacje odpowiadające zebranej liczbie punktów, względnie jeżeli lekarz będzie chciał zrealizować zamówienie na kwotę wyższą od liczby zebranych punktów – otrzyma rabat w wysokości odpowiadającej liczbie zebranych punktów.

W związku z powyższym zadano m.in. następujące pytania:

  1. Czy zwolniony z opodatkowania będzie przychód lekarza, który w zamian za zgromadzone kupony premiowe będzie mógł otrzymać nieodpłatnie od wydawnictwa medycznego czasopismo lub książkę, przy czym wartość takiej publikacji nie przekroczy kwoty 100 zł w cenach sprzedaży wydawnictwa...
  2. Czy w przypadku, gdy lekarz w zamian za zgromadzone kupony premiowe otrzyma od wydawnictwa medycznego czasopismo lub książkę, przy czym wartość takiej publikacji przekroczy kwotę 100 zł w cenach sprzedaży wydawnictwa, to będzie dla niego dochód z innych źródeł opodatkowany podatkiem dochodowym, przy czym wydawnictwo nie będzie zobligowane do pobrania zaliczki na podatek dochodowy, lecz do sporządzenia i przesłania informacji PIT-8C...
  3. Czy zwolniony z opodatkowania będzie przychód lekarza, który dokonując zakupu rozmaitych publikacji w wydawnictwie będzie mógł wykorzystać zgromadzone kupony premiowe, aby uregulować część należności w kwocie nieprzekraczającej 760 zł, zaś różnica zostanie dopłacona w kasie lub na konto bankowe wydawnictwa...
  4. Czy w przypadku, gdy lekarz dokonując zakupu rozmaitych publikacji w wydawnictwie wykorzysta zgromadzone kupony premiowe, aby uregulować część należności w kwocie przekraczającej 760 zł, zaś różnice dopłaci w kasie lub na konto bankowe wydawnictwa, to będzie dla niego przychód opodatkowany podatkiem dochodowym, od którego wydawnictwo będzie zobligowane pobrać i odprowadzić zryczałtowany podatek dochodowy w wysokości 10%...

W zakresie pytania 1 i 2 wnioskodawca stoi na stanowisku, iż wartość publikacji przekazanych lekarzowi w związku z promocją i reklamą wydawnictwa do kwoty 100 zł będzie wolna od podatku dochodowego od osób fizycznych, natomiast w przypadku gdy jednorazowa wartość przekazanych wydawnictw przekroczy 100 zł będzie to dla lekarza przychód z innych źródeł, który powinien zostać przez niego wykazany w zeznaniu podatkowym, przy czym wydawnictwo będzie zobowiązane na podstawie art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych do sporządzenia i przekazania informacji PIT-8C w terminie do końca lutego roku następującego po roku podatkowym. Na poparcie powyższego stanowiska wnioskodawca przywołał treść art. 20 ust. 1 oraz art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W zakresie pytania 3 i 4 wnioskodawca przywołał treść art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wskazując jednocześnie, iż jeśli jednorazowa wartość otrzymywanego świadczenia przez lekarza nie przekroczy kwoty 760 zł znajdzie zastosowanie zwolnienie z podatku przewidziane w art. 21 ust. 1 pkt 68 cyt. ustawy, jeśli z kolei wartość świadczenia przekroczy kwotę 760 zł to zdaniem wnioskodawcy będzie on zobowiązany do poboru 10% zryczałtowanego podatku dochodowego od osób fizycznych.

Na tle przedstawionego zdarzenia przyszłego stwierdzam co następuje:

Zgodnie z art. 9 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.).

Zgodnie z art. 11 ust. 1 przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Według przepisu art. 20 ust. 1 ww. ustawy za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nie należące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nie znajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach. Katalog przychodów zaliczanych do innych źródeł nie stanowi katalogu zamkniętego, zawiera bowiem jedynie przykładowe wskazanie przychodów zaliczanych do tego źródła.

Na mocy art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych zwolniona z tego podatku jest wartość nieodpłatnych świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1 ww. ustawy, otrzymanych od świadczeniodawcy w związku z jego promocją lub reklamą – jeżeli jednorazowa wartość tych świadczeń nie przekracza kwoty 100 zł; zwolnienie nie ma zastosowania, jeżeli świadczenie jest dokonywane na rzecz pracownika świadczeniodawcy lub osoby pozostającej ze świadczeniodawcą w stosunku cywilnoprawnym.

Podstawową przesłanką zastosowania omawianego zwolnienia jest otrzymanie od świadczeniodawcy nieodpłatnego świadczenia oraz to, aby obdarowanymi nie były osoby będące pracownikami świadczeniodawcy lub związane z nim stosunkiem cywilnoprawnym, a wartość nieodpłatnego świadczenia nie przekraczała jednorazowo kwoty 100 zł i była otrzymana w związku z promocją lub reklamą dokonującego świadczenia.

Przepisy ustawy o podatku dochodowym osób fizycznych nie zawierają definicji pojęcia „nieodpłatnego świadczenia”. Dokonując zatem wykładni gramatycznej, za „nieodpłatne świadczenie” uznać należy świadczenia „nie wymagające opłaty, takie za które się nie płaci, bezpłatne” (Nowy Słownik Języka Polskiego, PWN, Warszawa 2003r.). Zatem należy przyjąć, że nieodpłatnym świadczeniem jest takie zdarzenie, którego skutkiem (następstwem) jest nieodpłatne przysporzenie majątku jednej osobie, kosztem majątku innej osoby, innego podmiotu. Przedmiotowe zwolnienie w praktyce ma zastosowanie do nieodpłatnych świadczeń otrzymywanych w ramach akcji promocyjno-reklamowych, w czasie których wręcza się drobne gadżety reklamowe i promocyjne (np. kalendarze, upominki i drobne prezenty).

W prawie podatkowym brak jest definicji promocji. Wskazać jednak należy, że na potrzeby prawa podatkowego pod pojęciem promocji rozumieć należy ogół czynności związanych z oddziaływaniem na klientów i potencjalnych nabywców polegających na dostarczaniu informacji, argumentacji, obietnic, a także zachęty, skłaniającej do nabywania oferowanych produktów i usług, jak również wytwarzających przychylną opinię o firmie.

Przepisy ww. ustawy podatkowej nie zawierają również definicji pojęcia reklamy, którą w oparciu o definicje słownikowe można określić jako rozpowszechnianie informacji o towarach i usługach, ich zaletach, wartości, miejscach i możliwościach nabycia, w celu zachęty do nabywania towarów i korzystania z określonych usług". Reklama jest to oddziaływanie na zewnątrz na nieokreślonego kontrahenta, jest skierowana i dostępna potencjalnie dla wszystkich, posiada zatem ogólny, anonimowy, powszechny, nieprywatny charakter.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, że wnioskodawca – wydawnictwo medyczne planuje przeprowadzenie akcji promocyjno-reklamowej, polegającej na dołączaniu do swoich wybranych publikacji (książek, czasopism) kuponów premiowych, oznakowanych określoną liczbą punktów. Publikacje zawierające wspomniane kupony będą otrzymywać lekarze, którzy następnie w zamian za zgromadzone punkty będą mogli otrzymać od wydawnictwa wybrane przez siebie publikacje.

Mając na uwadze powyższe, otrzymana od wydawnictwa w zamian za zgromadzone punkty publikacja, której wartość nie przekroczy 100 zł, będzie zwolniona od podatku dochodowego, co wynika z treści w art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, który stanowi, że wartość nieodpłatnych świadczeń otrzymanych w związku z promocją lub reklamą świadczeniodawcy – jeżeli jednorazowo nie przekracza kwoty 100 zł zwolniona jest od podatku dochodowego. Ustawodawca wyłączył stosowanie przedmiotowego zwolnienia tylko w sytuacji, gdy świadczenie jest dokonywane na rzecz pracownika świadczeniodawcy lub osoby pozostającej ze świadczeniodawcą w stosunku cywilnoprawnym. Natomiast jeżeli wartość publikacji przekroczy kwotę 100 zł, będzie stanowić ona dla otrzymującego przychód podlegający opodatkowaniu.

Będzie to wówczas nieodpłatne świadczenie w rozumieniu art. 11 ust. 1 i art. 11 ust. 2a pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i będzie podlegać opodatkowaniu tym podatkiem jako przychód z innych źródeł, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ww. ustawy.

Tym samym świadczeniodawca zgodnie z art. 42a ww. ustawy zobowiązany będzie do sporządzenia informacji według wzoru na druku PIT–8C o wysokości przychodów i w terminie do końca lutego, następnego roku przekazać podatnikom oraz urzędom skarbowym, właściwym według ich miejsca zamieszkania. Natomiast podatnik, dla którego wystawiona zostanie informacja PIT-8C winien w swoim zeznaniu rocznym uwzględnić kwotę przychodu wynikającą z tej informacji.

A zatem stanowisko wnioskodawcy w części dotyczącej wartości świadczenia przekazanego lekarzowi w związku z promocją i reklamą wydawnictwa do kwoty 100 zł oraz przekraczającej 100 zł należy uznać - za prawidłowe.

Z kolei treść przepisu art. 21 ust. 1 pkt 68 ww. ustawy stanowi, że wolne od podatku dochodowego są: wartości wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową – jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760 zł; zwolnienie od podatku nagród związanych ze sprzedażą premiową nie dotyczy nagród otrzymanych przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego pozarolniczą działalnością gospodarczą, stanowiących przychód z tej działalności.

Powołany wyżej przepis stanowi, że wygrane w konkursach korzystają ze zwolnienia, pod warunkiem, że konkursy te ogłaszane są w środkach masowego przekazu, tj. prasie, radiu i telewizji. Powyższy przepis przewiduje zwolnienie z podatku dochodowego także wygranych w konkursach, które nie są wprawdzie organizowane przez środki masowego przekazu, ale są konkursami z określonych w tym przepisie dziedzin, a mianowicie muszą to być konkursy z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu. Ustawodawca w przepisach podatkowych nie zdefiniował pojęcia konkursu, zgodnie jednak z ogólną definicją zawartą w „Uniwersalnym słowniku języka polskiego” Wydawnictwa Naukowego PWN S.A., konkurs to przedsięwzięcie dające możliwość wyboru najlepszych wykonawców, autorów danych prac itp.

Zgodnie z treścią art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy wolna od podatku dochodowego będzie również wartość nagród związanych ze sprzedażą premiową – jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760 zł; zwolnienie od podatku nagród związanych ze sprzedaż premiową nie dotyczy nagród otrzymanych przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, stanowiących przychód z tej działalności.

Mając powyższe na uwadze tutejszy organ podatkowy wskazuje, że zastosowanie zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych w stosunku do otrzymanej wartości nagród, związanej ze sprzedażą premiową wymaga łącznego spełnienia następujących przesłanek:

  • otrzymana nagroda musi mieć związek ze sprzedażą premiową,
  • wartość nagrody nie przekracza 760 zł,
  • nagroda nie została otrzymana przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego pozarolniczą działalnością gospodarczą, stanowiącą przychód z tej działalności.

Ustawodawca, mimo że posłużył się w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych wyrażeniem „sprzedaż premiowa” nie sformułował jednak jego definicji ustawowej. Sprzedaż premiowa nie została również uregulowana w ustawie Kodeks cywilny, jako jeden ze szczególnych rodzajów sprzedaży. Tak więc dla potrzeb zastosowania przepisu art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, koniecznym jest ustalenie definicji sprzedaży premiowej w oparciu o dostępne reguły wykładni. Stosując wykładnię językową wyrażenia „sprzedaż premiowa” zauważyć należy, iż składa się ona z dwóch elementów, wymagających zdefiniowana, mianowicie terminu „sprzedaż” oraz „premiowa”.

A zatem koniecznym do zrozumienia pojęcia „sprzedaż premiowa” jest zdefiniowanie obu elementów składowych tego wyrażenia. Umowa sprzedaży została zdefiniowana i kompleksowo uregulowana w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r. Nr 16, poz.93 ze zm.), w art. 535 i kolejnych. Ze wskazanej regulacji wynika, iż przez umowę sprzedaży sprzedawca zobowiązuje się przenieść na kupującego własność rzeczy i wydać mu rzecz, a kupujący zobowiązuje się rzecz odebrać i zapłacić sprzedawcy cenę. Z powyższej definicji wynika, że sprzedaż jest umową dwustronnie zobowiązującą, skutkiem zawarcia takiej umowy jest bowiem zobowiązanie się sprzedawcy do przeniesienia własności rzeczy lub prawa na kupującego oraz zobowiązanie się kupującego do zapłacenia sprzedawcy umówionej ceny. Świadczenie jednej strony jest więc odpowiednikiem świadczenia drugiej strony. W takim ujęciu umowa sprzedaży ma charakter umowy wzajemnej.

Świadczenia stron mają charakter ekwiwalentny, jednakże w znaczeniu subiektywnym. Z istoty swojej umowa ma charakter odpłatny. Odpowiednikiem świadczenia sprzedawcy jest umówiona cena, a więc ustalona przez strony i wyrażona w pieniądzu wartość rzeczy lub prawa. Termin „premia”, „premiowa” nie został zdefiniowany ani w przepisach podatkowych, ani też cywilnych. Z uwagi na powyższe koniecznym jest dokonanie wykładni językowej przedmiotowego pojęcia. Za premię uznać należy nagrodę za coś, dodatkowe wynagrodzenie za wykonanie czegoś (Nowy Słownik Języka Polskiego, PWN, Warszawa 2003). Innymi słowy pojęcie to służy do określenia świadczenia (również pieniężnego), które otrzymuje ktoś, kto zachował się w sposób określony przez przyznającego premię. Przymiotnik „premiowy” należy zatem rozumieć jako odnoszący się do powyżej zdefiniowanej premii. Jednocześnie, zwrócić należy uwagę na przepis art. 353 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny, który stanowi, że strony zawierające umowę mogą ułożyć stosunek prawny według swego uznania, byleby jego treść lub cel nie sprzeciwiały się właściwości (naturze) stosunku, ustawie, ani zasadom współżycia społecznego, przewidującego zasadę swobody zawierania umów. Strony umowy sprzedaży mogą zatem wzbogacić treść łączącego je stosunku w granicach swobody kontraktowania, tzn. mogą wprowadzić do niego określone postanowienia, których treść lub cel nie sprzeciwiają się właściwości (naturze) sprzedaży, ustawie lub zasadom współżycia społecznego. Do tego rodzaju postanowień należy zobowiązanie sprzedawcy do spełnienia dodatkowego świadczenia (nagrody) w przypadku zakupu przez kupującego określonego towaru lub przy zachowaniu określonych warunków. Postanowienia takie stanowią elementy dodatkowe, zastrzeżone w treści umowy przez strony. Mając na uwadze powyższe, a w szczególności ustalony powyżej zakres przedmiotowy terminów „sprzedaż” i „premiowy”, zdaniem tut. organu podatkowego „sprzedaż premiowa” jest umową sprzedaży zawartą pomiędzy dwiema stronami sprzedawcą i kupującym, połączoną jednak z przyznaniem przez sprzedającego premii kupującemu. Na skutek zawarcia tej umowy po stronie sprzedawcy powstaje obowiązek przeniesienia na kupującego własności rzeczy i wydaniu mu rzeczy, jak również wydania (przekazania) kupującemu premii (nagrody), w związku z dokonanym przez niego zakupem. Otrzymanie premii jest gwarantowane, albowiem przyznawane jest przez sprzedawcę kupującemu w zamian za to, że ten dokonał zakupu określonego towaru (np. w określonej ilości, o określonej wartości czy też określonego rodzaju towarów). Po stronie kupującego powstaje obowiązek zapłaty ceny sprzedaży oraz uprawnienie do otrzymania premii (nagrody). „Sprzedaż premiowa” jest więc umową sprzedaży zawartą pomiędzy sprzedawcą a kupującym, połączoną z przyznaniem przez sprzedającego premii kupującemu.

Reasumując, zwolnienie określone w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych dotyczy wyłącznie osób fizycznych otrzymujących nagrody w związku z zawarciem umowy sprzedaży w swoim imieniu i na swoją rzecz pod warunkiem, że sprzedaż premiowa nie dotyczy nagród otrzymanych przez te osoby w związku z prowadzoną przez nie pozarolniczą działalnością gospodarczą.

W przedstawionym zdarzeniu przyszłym stronami umowy sprzedaży są: wydawnictwo (sprzedawca) i przedstawiciel handlowy (kupujący). Lekarz, który otrzymuje od przedstawiciela handlowego publikację wraz z kuponem premiowym nie jest stroną przedmiotowej umowy sprzedaży, jest on jedynie podmiotem otrzymującym nieodpłatne świadczenie. A zatem ponieważ lekarza nie wiąże ze sprzedającym umowa sprzedaży, to otrzymywana przez niego nagroda nie może być traktowana jako związana ze sprzedażą premiową.

W związku z powyższym wartość otrzymanych nagród stanowi u lekarza przychód, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Wnioskodawca zgodnie z art. 42a ww. ustawy zobowiązany będzie do sporządzenia informacji według wzoru na druku PIT–8C, natomiast podatnik, dla którego wystawiona zostanie informacja PIT-8C zobowiązany będzie w swoim zeznaniu rocznym do uwzględnienia kwoty przychodu wynikającej z tej informacji. Spółka nie powinna zatem z tego tytułu pobierać zryczałtowanego podatku dochodowego i sporządzać informacji PIT-8AR.

A zatem stanowisko wnioskodawcy w części dotyczącej wartości świadczenia przekazanego lekarzowi do kwoty 760 zł oraz przekraczającej 760 zł – jest nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj