Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPBII/2/415-843/09/AK
z 30 października 2009 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPBII/2/415-843/09/AK
Data
2009.10.30



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Zwolnienia przedmiotowe


Słowa kluczowe
dział spadku
gospodarstwo rolne
nabycie
sprzedaż
zwolnienia przedmiotowe


Istota interpretacji
Sprzedaż gospodarstwa rolnego nabytego w 2006r. w drodze spadku i następnie w 2008r. w drodze działu spadku.



Wniosek ORD-IN 3 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że Pani stanowisko przedstawione we wniosku, który wpłynął do tut. Biura 17 sierpnia 2009r., uzupełnionym w dniu 15 października 2009r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych sprzedaży gospodarstwa rolnego nabytego w drodze spadku a następnie działu spadku - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 sierpnia 2009r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych sprzedaży gospodarstwa rolnego nabytego w drodze spadku a następnie działu spadku.

W związku z brakami formalnymi stwierdzonymi we wniosku, pismem z dnia 07 października 2009r. Znak: IBPB II/2/415-843/09/AK wezwano wnioskodawczynię do uzupełnienia wniosku. Uzupełnienia dokonano w dniu 15 października 2009r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

W dniu 04 października 2006r. zmarł nagle właściciel gospodarstwa rolnego o powierzchni 6,0938 ha bez zabudowań, składającego się z działek o numerach 1335/2 i 1335/3. W wyniku przeprowadzonego w Sądzie Rejonowym postępowania spadkowego spadek po zmarłym nabyło 5 sióstr, w tym wnioskodawczyni, po 2/12 części każda oraz siostrzenica w 1/12 części i siostrzeniec w 1/12 części (prawomocny wyrok z dnia 10 kwietnia 2007r.).

Następnie w dniu 03 października 2008r. w Sądzie Rejonowym przeprowadzono sprawę o dział spadku. Sąd ustalił i dokonał przez sądowego geodetę podziału działki numer 1335/2 na działki o numerach 1335/5 i 1335/6. Decyzją Sądu działkę 1335/3 i 1335/6 przyznano na własność wnioskodawczyni, natomiast działkę numer 1355/5 przyznano jednej z sióstr. Ponadto wnioskodawczyni dodaje, iż pozostałe 3 siostry otrzymały spłatę po 10.000 zł. każda. Natomiast siostrzenica i siostrzeniec również otrzymali spłatę po 5.000 zł każdy. Koszty adwokata i sądowe osobiście poniosła wnioskodawczyni.

Wnioskodawczyni nadmienia, że swoje działki, tj.: 1335/3 i 1335/6 o powierzchni 5,0782 ha zamierza sprzedać rolnikowi - dzierżawcy, który obecnie uprawia jej działki. Jednocześnie wnioskodawczyni informuję, że gospodarstwo rolne o powierzchni 5,0782 ha, które jest jej własnością nie utraciło statutu gospodarstwa rolnego. Obszar ten jest obsiany i uprawiany zgodnie z kulturą rolną (nie leży odłogiem). Rolnik uprawiający działki wnioskodawczyni chce nabyć jej gospodarstwo rolne celem powiększenia własnego gospodarstwa rolnego.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

  1. Czy z chwilą sprzedaży gospodarstwa rolnego wnioskodawczyni będzie płacić podatek dochodowy...
  2. Po jakim czasie wnioskodawczyni może sprzedać gospodarstwo rolne aby nie płacić podatku dochodowego od osób fizycznych...

Zdaniem wnioskodawczyni, w przypadku sprzedaży gospodarstwa rolnego co do zasady nie musi płacić podatku dochodowego.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawczyni w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z przepisem z art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2000r. Nr 14, poz. 176 ze zm.) podlegającym opodatkowaniu źródłem przychodu jest odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2 m.in.:

  1. nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości,
  2. spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub użytkowego oraz prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej,
  3. prawa wieczystego użytkowania gruntów

- jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej i zostało dokonane przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie. W przypadku zamiany okres ten odnosi się do każdej z osób dokonujących zamiany.

Przepis art. 10 ust. 1 pkt 8 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych formułuje generalną zasadę, iż sprzedaż nieruchomości, jej części lub udziału w nieruchomości przed upływem 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie rodzi obowiązek podatkowy w postaci zapłaty podatku dochodowego. Tym samym jeżeli odpłatne zbycie nieruchomości jej części lub udziału w nieruchomości nastąpiło po upływie 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie - nie jest źródłem przychodu w rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a tym samym przychód uzyskany ze sprzedaży nieruchomości, jej części lub udziału w nieruchomości w ogóle nie podlega opodatkowaniu.

Z powyższych uregulowań prawnych wynika, że w przypadku sprzedaży nieruchomości (udziałów) decydujące znaczenie w kwestii opodatkowania podatkiem dochodowym uzyskanego z tego tytułu dochodu ma moment i forma prawna jej nabycia.

Przepisy prawa w sposób jednoznaczny określają moment i podstawę nabycia nieruchomości (udziałów). Zgodnie z art. 924 i 925 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.) spadkobierca nabywa spadek z chwilą otwarcia spadku, natomiast otwarcie spadku następuje z chwilą śmierci spadkodawcy. Oznacza to, iż dniem nabycia przez wnioskodawczynię i pozostałych spadkobierców spadku jest data śmierci spadkodawcy. Data postanowienia o stwierdzeniu nabycia spadku potwierdza jedynie fakt nabycia.

Natomiast zgodnie z art. 1035 ustawy Kodeks cywilny, jeżeli spadek przypada kilku spadkobiercom, do wspólności majątku spadkowego stosuje się przepisy o współwłasności w częściach ułamkowych. Do momentu zniesienia tej współwłasności lub dokonania działu spadku, spadkobiercy są współwłaścicielami rzeczy i praw wchodzących w skład spadku. Z instytucją działu spadku mamy więc do czynienia w sytuacji, w której spadek przypada kilku spadkobiercom. Wskutek działu spadku poszczególni spadkobiercy stają się podmiotami wyłącznie uprawnionymi względem przyznanych im praw majątkowych, stanowiących do chwili działu przedmiot wspólności. Dział spadku nie jest tożsamy z nabyciem w drodze spadku, ani z darowizną ani nabyciem w wyniku zniesienia współwłasności jeśli następuje nieodpłatnie.

Dział spadku polega na dokonaniu podziału rzeczy wspólnej należącej do wszystkich współwłaścicieli, ponieważ współwłaściciele mają swoje udziały w prawie, ale nie w rzeczy. W rezultacie dochodzi do nowego ukształtowania prawa własności poprzez odebranie temu prawu cechy wspólności. Jeżeli zatem udział w nieruchomości nabytej w całości w wyniku podziału jest zgodny z udziałem posiadanym przed działem spadku - nie następuje nabycie podlegające opodatkowaniu, ponieważ w ten sposób nie ulega powiększeniu zarówno zakres dotychczasowego władztwa tej osoby nad rzeczą (nieruchomością), jak i stan jej majątku osobistego. Dział spadku, w wyniku którego udział w nieruchomości nie zwiększył się, zmienia wyłącznie charakter własności. Jedynie nabycie nieruchomości w drodze działu spadku w części przekraczającej udział spadkowy stanowi nabycie w myśl art. 10 ust. 1 pkt 8 ww. ustawy. W konsekwencji należny jest podatek dochodowy z tytułu sprzedaż nieruchomości i praw majątkowych.

Odnosząc zatem powyższe uregulowania prawne na grunt rozpatrywanej sprawy stwierdzić należy, że wnioskodawczyni prawo własności do gospodarstwa rolnego, składającego się z działek o numerach 1335/3 oraz 1335/6 i o powierzchni 5,0782 ha nabyła sekwencyjnie udziałami zgodnie z opisem w następujący sposób:

  • z chwilą śmierci brata - w dniu 04 października 2006r. wnioskodawczyni nabyła w spadku po zmarłym spadkodawcy 2/12 udziału w gospodarstwie rolnym wraz z innymi spadkobiercami na zasadzie współwłasności,
  • w dniu 03 października 2008r. w drodze działu spadku wnioskodawczyni nabyła gospodarstw rolne w części ponad udział spadkowy w całym spadku. Z przedstawionego zdarzenia jednoznacznie wynika, że wartość działek otrzymanych przez wnioskodawczynię w wyniku działu spadku przekracza udział jaki jej przysługiwał ponieważ od wnioskodawczyni zasądzono spłatę udziału na rzecz pozostałych spadkobierców (oprócz jednej z sióstr). Zauważyć zatem należy, że w wyniku działu spadku udział wnioskodawczyni w przedmiotowej nieruchomości uległ zwiększeniu. Obowiązek dokonania spłaty świadczy o tym, że osoba, która została zobowiązana do spłat na rzecz pozostałych spadkobierców w wyniku działu spadku musiała otrzymać (nabyć) udział przekraczający wartość udziału, jaki jej przysługiwał w tej nieruchomości. Tym samym stwierdzić należy, że w 2008r. w wyniku działu spadku wnioskodawczyni otrzymała na własność rzeczy, których łączna wartość jest większa niż wartość do jakiej miała prawo na podstawie posiadanego udziału nabytego w spadku. W związku z powyższym do nabycia przez wnioskodawczynię udziału w przedmiotowym gospodarstwie rolnym w części ponad udział spadkowy w całym spadku doszło w 2008r. w drodze działu spadku.

Do sprzedaży gospodarstwa rolnego, w części odpowiadającej wartości udziału spadkowego wnioskodawczyni w całym spadku (2/12 udziału), będą miały zastosowanie przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym przed dniem 01 stycznia 2007r. Zgodnie bowiem z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 217, poz. 1588), do przychodu (dochodu) z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw, nabytych lub wybudowanych (oddanych do użytkowania) do dnia 31 grudnia 2006r., stosuje się zasady określone w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym przed dniem 01 stycznia 2007r.

Zatem w myśl art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. d) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym przed 01 stycznia 2007r., wolne od podatku dochodowego są przychody uzyskane ze sprzedaży nieruchomości i praw majątkowych określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) w całości, jeżeli ich nabycie nastąpiło w drodze spadku lub darowizny. W związku z powyższym jeśli wnioskodawczyni sprzeda gospodarstwo rolne w 2009r. lub później aczkolwiek przed 2012r., to przychód uzyskany ze sprzedaży przedmiotowego gospodarstwa rolnego będzie zwolniony z podatku dochodowego od osób fizycznych, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. d) w brzmieniu przed 01 stycznia 2007r. w części odpowiadającej wartości udziału spadkowego wnioskodawczyni w całym spadku.

Natomiast sprzedaż gospodarstwa rolnego w części odpowiadającej wartości udziału spadkowego wnioskodawczyni w całym spadku (2/12 udziału) w 2012r. lub w latach późniejszych nie będzie podlegała w ogóle opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, ponieważ od końca roku kalendarzowego, w którym wnioskodawczyni nabyła ten udział w drodze spadku, tj. od końca 2006r. upłynie 5 lat. Zatem przychód uzyskany z tej sprzedaży nie będzie stanowił źródła przychodu w rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W odniesieniu zaś do części gospodarstwa rolnego nabytego ponad udział spadkowy w całym spadku wyjaśnia się, że nadwyżka wartości gospodarstwa rolnego ponad udział spadkowy w całym spadku nie podlega zwolnieniu określonemu w przepisie art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. d) ustawy w brzmieniu obowiązującym do 31 grudnia 2006r. Powołane zwolnienie przedmiotowe obejmuje bowiem wyłącznie przychody uzyskane ze sprzedaży nieruchomości i praw majątkowych nabytych do 31 grudnia 2006r. Natomiast w przedmiotowej sprawie nabycie gospodarstwa rolnego w części przekraczającej udział w spadku miało miejsce w 2008r. w drodze działu spadku i jej sprzedaż podlega regulacjom ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym na dzień 31 grudnia 2008r. Zgodnie bowiem z art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 06 listopada 2008r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 209, poz. 1316), do przychodu (dochodu) z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nabytych lub wybudowanych (oddanych do użytkowania) w okresie od dnia 01 stycznia 2007r. do dnia 31 grudnia 2008r., stosuje się zasady określone w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym na dzień 31 grudnia 2008r.

I tak w myśl art. 30e ust. 1 i 4 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym na dzień 31 grudnia 2008r., od dochodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c), podatek dochodowy wynosi 19% podstawy obliczenia podatku i jest płatny w terminie złożenia zeznania za rok podatkowy, w którym nastąpiło odpłatne zbycie. Podstawą obliczenia podatku, jest dochód stanowiący różnicę pomiędzy przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw określonym zgodnie z art. 19, a kosztami ustalonymi zgodnie z art. 22 ust. 6c i 6d, powiększoną o sumę odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 22h ust. 1 pkt 1, dokonanych od zbywanych nieruchomości lub praw.

Przy czym przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw majątkowych oraz innych rzeczy, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8, jest wartość wyrażona w cenie określonej w umowie, pomniejszona o koszty odpłatnego zbycia (art. 19 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych).

Stosownie natomiast do art. 22 ust. 6d ustawy za koszty uzyskania przychodu z tytułu odpłatnego zbycia, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c), nabytych w drodze spadku, darowizny lub w inny nieodpłatny sposób, uważa się udokumentowane nakłady, które zwiększyły wartość rzeczy i praw majątkowych, poczynione w czasie ich posiadania oraz kwotę zapłaconego podatku od spadków i darowizn w takiej części, w jakiej wartość zbywanej rzeczy lub prawa przyjęta do opodatkowania podatkiem od spadków i darowizn odpowiada łącznej wartości rzeczy i praw majątkowych przyjętej do opodatkowania podatkiem od spadków i darowizn. Dochodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) nie łączy się z dochodami (przychodami) z innych źródeł.

W świetle powyższego należy, stwierdzić, że sprzedaż gospodarstwa rolnego w części przekraczającej udział nabyty w spadku podlega opodatkowaniu 19% podatkiem dochodowym.

Jednakże przepis art. 21 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu na dzień 31 grudnia 2008r., zwalnia od podatku dochodowego przychody uzyskane z tytułu sprzedaży całości lub części nieruchomości wchodzących w skład gospodarstwa rolnego. Zwolnienie to nie dotyczy jednak przychodu uzyskanego ze sprzedaży gruntów, które w związku z tą sprzedażą utraciły charakter rolny lub leśny.

Ilekroć w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych jest o gospodarstwie rolnym oznacza to gospodarstwo rolne w rozumieniu przepisów ustawy o podatku rolnym. W myśl art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 15 listopada 1984r. o podatku rolnym (t.j. Dz. U. z 2006r. Nr 136, poz. 969 ze zm.) za gospodarstwo rolne uważa się obszar gruntów, sklasyfikowanych w ewidencji gruntów i budynków jako użytki rolne lub jako grunty zadrzewione i zakrzewione na użytkach rolnych, z wyjątkiem gruntów zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej innej niż działalność rolnicza, o łącznej powierzchni przekraczającej 1 ha lub 1 ha przeliczeniowy, stanowiących własność lub znajdujących się w posiadaniu osoby fizycznej, osoby prawnej albo jednostki organizacyjnej, w tym spółki, nieposiadającej osobowości prawnej.

Z powyższego jednoznacznie wynika, iż zwolnienie przychodów ze sprzedaży gruntów wchodzących w skład gospodarstwa rolnego od podatku dochodowego uwarunkowane jest następującymi przesłankami:

  • grunty muszą być zakwalifikowane jako użytki rolne,
  • muszą stanowić gospodarstwo rolne (tj. będące własnością osoby fizycznej obszar gruntów o łącznej powierzchni co najmniej 1 ha) lub jego część składową,
  • grunty nie mogą utracić wskutek sprzedaży rolnego charakteru.

Utrata przez grunt charakteru rolnego lub leśnego następuje poprzez wyłączenie gruntu z produkcji rolnej lub leśnej, polegające na faktycznym przekształceniu sposobu jego użytkowania z rolnego na inny i łączącym się ze zmianą jego dotychczasowego przeznaczenia.

Zatem dla oceny czy dokonana transakcja skutkuje utratą charakteru rolnego gruntu decydujące znaczenie ma cel jego nabycia, faktyczny zamiar nabywcy co do przeznaczenia nieruchomości, bądź inne okoliczności związane z daną transakcją. Faktyczne przekształcenie sposobu użytkowania gruntów może wynikać również bezpośrednio z aktu notarialnego. Warunkiem, od którego uzależnione jest zwolnienie przychodów ze sprzedaży nieruchomości, wchodzących w skład gospodarstwa rolnego, jest zatem zachowanie charakteru rolnego sprzedawanych nieruchomości przez nabywcę. Fakt posiadania gospodarstwa rolnego przez wnioskodawcę nie jest wystarczający. Organy podatkowe rozstrzygając prawo podatnika do zwolnienia od podatku przychodu uzyskanego ze sprzedaży biorą pod uwagę wszystkie okoliczności związane z daną transakcją a decydującymi w tym względzie są okoliczności faktyczne, takie jak zamiar nabywcy co do jej wykorzystywania. Chodzi bowiem o faktyczną, a nie jedynie prawną utratę charakteru rolnego przez nieruchomość. Samo stwierdzenie, że na nieruchomości będącej przedmiotem sprzedaży prowadzona będzie działalność rolnicza w sytuacji kiedy nie znajdzie to potwierdzenia w okolicznościach faktycznych, nie przesądza jeszcze o prawie do zwolnienia.

Okoliczność czy dana nieruchomość w wyniku sprzedaży nie utraciła charakteru rolnego podlega weryfikacji przez organ podatkowy w toku ewentualnego postępowania podatkowego. Zatem obowiązek udowodnienia ich zaistnienia ciąży na podatniku, tj. osobie, która zamierza skorzystać ze zwolnienia.

Z przedstawionego zdarzenia przyszłego wynika, że wnioskodawczyni zamierza sprzedać gospodarstwo rolne o powierzchni 5,0782 ha rolnikowi uprawiającemu jej działki. Obszar ten jest obsiany i uprawiany zgodnie z kulturą rolną (nie leży odłogiem). Rolnik uprawiający działki wnioskodawczyni chce nabyć jej gospodarstwo rolne celem powiększenia własnego gospodarstwa rolnego.

Wobec powyższego, jeżeli wnioskodawczyni dokona sprzedaży gospodarstwa rolnego w 2009r. lub później, jednak przed 2014r., a sprzedany grunt faktycznie nie utraci charakteru rolnego i zostanie nabyty przez rolnika w celu powiększenia własnego gospodarstwa rolnego, ale również w celu dalszego prowadzenia na nim gospodarstwa rolnego, to przychód ze sprzedaż części gospodarstwa rolnego nabytego ponad udział spadkowy w całym spadku będzie podlegał zwolnieniu od opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 28 ww. ustawy.

Z kolei sprzedaż gospodarstwa rolnego w części ponad udział spadkowy w całym spadku w 2014r. lub w latach późniejszych nie będzie stanowić źródła przychodu podlegającego opodatkowaniu ponieważ od końca roku kalendarzowego, w którym wnioskodawczyni nabyła ten udział w drodze działu spadku, tj. od końca 2008r. upłynie 5 lat. Tym samym odpłatne zbycie tej części gospodarstwa rolnego w roku 2014 lub później nie będzie stanowiło podlegającego opodatkowaniu źródła przychodu, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Reasumując, stanowisko wnioskodawczyni, iż z chwilą sprzedaży gospodarstwa rolnego nie musi ona płacić podatku należy uznać za prawidłowe. Sprzedaż przedmiotowego gospodarstwa rolnego będzie bowiem albo korzystała ze zwolnień przedmiotowych określonych w art. 21 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i nie będzie podlegać opodatkowaniu, albo gdy nastąpi po upływie 5 lat od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie każdego z udziałów w gospodarstwie nie będzie stanowiła podlegającego opodatkowaniu źródła przychodu.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawczynię i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa S. Wyszyńskiego 2, 44-100 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj