Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy
ITPP3/443-152e/09/JK
z 18 listopada 2009 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ITPP3/443-152e/09/JK
Data
2009.11.18



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy


Temat
Podatek akcyzowy (ustawa z dnia 6.12.2008r.) --> Przepisy ogólne --> Definicje legalne


Słowa kluczowe
dokumenty
nabycie wewnątrzwspólnotowe
podatek akcyzowy


Istota interpretacji
W dokumencie ADT, zgodnie z treścią Not wyjaśniających dotyczących rubryki 7, wskazuje się odbiorcę przesyłki wyrobów akcyzowych uprawnionego do odbioru wyrobów w procedurze zawieszenia poboru akcyzy. W opisanym zdarzeniu przyszłym w rubryce 7 powinny zostać podane dane dotyczące składu podatkowego, a nie właściciela wyrobów.



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 25 sierpnia 2009 r. (data wpływu 3 września 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczące podatku akcyzowego w zakresie stosowania administracyjnego dokumentu towarzyszącego (ADT) - jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 3 września 2009 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczący podatku akcyzowego w zakresie stosowania administracyjnego dokumentu towarzyszącego (ADT).


W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Podatnik jest podmiotem posiadającym zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego. Wnioskodawca do składu wprowadza nabywany wewnątrzwspólnotowo olej opałowy i olej napędowy klasyfikowany do kodu CN 2710 19 41 do 2710 19 49. Z wymienionych wyrobów Zainteresowany produkuje olej opałowy i paliwo żeglugowe. Olej ten sprowadzany jest w procedurze zawieszenia poboru akcyzy. Wszystkie procesy technologiczne ujęte są w regulaminie składu podatkowego.

Wnioskodawca zamierza również usługowo magazynować i przeładowywać wyroby akcyzowe w zakresie ujętym w pozwoleniu na prowadzenie składu, które nie będą jego własnością i będą wyprowadzane na podstawie zezwolenia wyprowadzenia poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy.


W związku z powyższym zadano następujące pytanie.


Który z podmiotów powinien zostać wskazany w administracyjnym dokumencie towarzyszącym w rubryce 7 - jako odbiorca...


Stanowisko Wnioskodawcy.

W ocenie Zainteresowanego, w dokumencie towarzyszącym w rubryce 7 jako odbiorca wyrobów akcyzowych powinien zostać wskazany skład podatkowy do którego przesyłany jest towar.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.


Obowiązek stosowania administracyjnego dokumentu towarzyszącego (ADT) w obrocie wyrobami akcyzowymi w procedurze zawieszenia poboru akcyzy wynika z artykułu 1 rozporządzenia Komisji (EWG) nr 2719/92 z dnia 11 września 1992 r. w sprawie towarzyszącego dokumentu urzędowego dotyczącego przepływu w ramach systemu zawieszenia podatku wyrobów objętych podatkiem akcyzowym (Dz. Urz. WE L 276 z 19.09.1992, str. 1, ze zm.; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 9, t. 1, str. 192), który stanowi, iż dokument wskazany w załączniku (ADT) jest stosowany jako urzędowy dokument towarzyszący przepływowi towarów, zgodnemu z ustaleniami dotyczącymi zawieszenia podatku, towarów objętych podatkiem akcyzowym w rozumieniu art. 3 ust. 1 dyrektywy 92/12/EWG. Na odwrocie pierwszego egzemplarza dokumentu podane są wskazówki dotyczące sposobu jego wypełnienia i procedury jego wykorzystania.

Wzór formularza administracyjnego dokumentu towarzyszącego, wraz z wyjaśnieniami co do jego wypełniania i przeznaczenia, określa załącznik nr 1 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2009 r. w sprawie w sprawie dokumentacji i procedur związanych z przemieszczaniem wyrobów akcyzowych (Dz. U. Nr 32, poz. 229 ze zm.). W myśl § 3 ust. 1 wymienionego rozporządzenia dopuszcza się również możliwość stosowania poprawnie wypełnionego administracyjnego dokumentu towarzyszącego zgodnie z wzorem zamieszczonym w załączniku nr 1 do rozporządzenia Komisji (EWG) nr 2719/92.

Za pomocą tego dokumentu następuje wyprowadzenie wyrobów ze składu podatkowego w innym państwie członkowskim i na tym dokumencie potwierdza się też odbiór wyrobów wraz ze wskazaniem ich ilości. W dokumencie ADT, zgodnie z treścią Not wyjaśniających dotyczących rubryki 7, wskazuje się odbiorcę przesyłki wyrobów akcyzowych uprawnionego do odbioru wyrobów w procedurze zawieszenia poboru akcyzy. W opisanym zdarzeniu przyszłym w rubryce 7 powinny zostać podane dane dotyczące składu podatkowego, a nie właściciela wyrobów.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie, ul. Staromłyńska 10, 70-561 Szczecin po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.).


Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj