Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPB2/415-1488/08-4/AK
z 3 lutego 2009 r.

 

Zmieniona przez interpretację nr DD3/033/132/MCA/14/RD-46828/14 w trakcie porządkowania

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPB2/415-1488/08-4/AK
Data
2009.02.03



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Pobór podatku lub zaliczek na podatek przez płatników --> Wysokość zaliczek

Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Źródła przychodów --> Przychody ze stosunku pracy i stosunków pokrewnych

Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Przedmiot i podmiot opodatkowania --> Przedmiot opodatkowania


Słowa kluczowe
nadpłata
obowiązek płatnika
pracownik
składki
wypłata


Istota interpretacji
1.Jakie są obowiązki płatnika w przypadku zwrotu w 2008 r. składek społecznych i podatku dochodowego nadpłaconych w okresie 2002 – 2005 r. pracownikom zatrudnionym i byłym pracownikom?2.W tym przypadku, kto powinien zwrócić się do Urzędu Skarbowego o zwrot nadpłaconego podatku: Płatnik czy Podatnik ?3.Jak należy wykazać różnicę nadpłaconego podatku dochodowego od osób fizycznych w PIT- 4 ?



Wniosek ORD-IN 416 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Państwa, przedstawione we wniosku z dnia 27.10.2008 r. (data wpływu 29.10.2009 r.) oraz piśmie z dnia 03.01.2009 r. (data nadania 26.01.2009 r. data wpływu 27.01.2009 r.) uzupełniającym własne stanowisko na wezwanie Nr IPPB2/415-1488/08-2/AK z dnia 16.01.2009 r. (data nadania 16.01.2008 r., data doręczenia 20.01.2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z wypłatą w 2008 r. składek społecznych i podatku dochodowego nadpłaconych w latach 2002 -2005 r. - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29.10.2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z wypłatą w 2008 r. składek społecznych i podatku dochodowego nadpłaconych w latach 2002 - 2005 r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Dnia 29 maja 2007 r. Sąd Rejonowy, Wydział Pracy w Ż. wydał wyrok w sprawie z powództwa pracowników i byłych pracowników ZOZ „Szpitala Powiatowego” w S. o wynagrodzenie za pracę z tytułu Ustawy z dnia 16 grudnia 1994 roku o negocjacyjnym systemie kształtowania przyrostu przeciętnych wynagrodzeń u przedsiębiorców oraz o zmianie niektórych ustaw. Szpital w Sochaczewie dokonywał częściowych wypłat z tytułu Ustawy w latach 2002 - 2005, stojąc na stanowisku, iż zasadne i zgodne z zamierzeniem Ustawy jest wypłacanie podwyżek wynagrodzenia w wysokości 203 zł brutto od 01.01.2001 oraz dodatkowo 110, 23 zł brutto od 01.01.2002 r., od których to kwot nie nalicza się wszelkich pochodnych. Wyrokiem Sądu od Szpitala zasądzono kwoty należnych wynagrodzeń z tytułu Ustawy „203”, przychylając się do stanowiska Szpitala.

W zasądzonej wyrokiem sądu wypłacie zaległości sąd uznał wypłacone przez zakład pracy powodom tytułem przyrostu wynagrodzenia kwoty:

  • 609 PLN w styczniu 2002 r.- wynagrodzenie za I kwartał 2001r,
  • 609 PLN w marcu 2002 r. - wynagrodzenie za II kwartał 2001r,
  • 609 PLN w marcu 2002 r. - wynagrodzenie za II kwartał 2001r,
  • 1218 PLN w lipcu 2002 r. - wynagrodzenie za II półrocze 2001r,
  • 660 PLN w październiku 2002 r. - wynagrodzenie za I półrocze 2002 r.,
  • 330 PLN w listopadzie 2003 r. - wynagrodzenie za llI kwartał 2002 r.,
  • 330 PLN w marcu 2004 r. - wynagrodzenie za IV kwartał 2002 r.,
  • i np: 8.500 PLN w grudniu 2005 r. - wynagrodzenia za okres od 01.01.2001 r. do terminu wypowiedzenia warunków umowy np: 31.07. 2004 r.


Według wyliczeń zakładu pracy pracownik otrzymał należne wynagrodzenie natomiast pozostały do wypłaty odsetki z tytułu nieterminowych wypłat wynagrodzeń. Biegły sądowy zaś w wydanej opinii zaliczał wypłacone kwoty w pierwszej kolejności na poczet odsetek. Sąd w wydanym wyroku zgodnie z opinią biegłego sądowego uznał, że po uwzględnieniu wypłat dług pozwanego względem powoda z tego tytułu to kwota np: 3.700 PLN brutto - tytułem wynagrodzenia i np: 310 PLN netto tytułem skapitalizowanych ustawowych odsetek za opóźnienie. Szpital dokonał wszystkich wypłat zgodnie z wyrokiem sądu.

W trakcie przewodu sądowego, w roku 2006, pełnomocnik części powodów złożył wniosek o zaliczenie dokonywanych wcześniej przez Szpital wypłat wynagrodzenia w latach 2002 - 2005 z tytułu przedmiotowej Ustawy na poczet odsetek, co zostało uwzględnione w wyroku sądowym na podstawie wyliczeń biegłej w stosunku do wszystkich powodów. Dokonując wypłat z tytułu Ustawy Szpital zaliczał je jako wynagrodzenie, co równoznaczne jest z faktem odprowadzania od wypłaconych kwot należnych podatków oraz składek na ubezpieczenie społeczne. Zdaniem pracowników należy dokonać korekty list płac za grudzień 2005 r. poprzez zmianę kwalifikacji wypłaconych kwot z wynagrodzenia na odsetki, od których nie dokonuje się potrąceń składek ZUS i podatku dochodowego od osób fizycznych uwzględniając wszystkie odsetki naliczone przez biegłego sądowego.

Natomiast zdaniem zakładu pracy w przypadku skorygowania list płacy należy dokonać wówczas korekt wszystkich siedmiu wypłat (lata 2002 - 2005).

W dniu 24.06.2008 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od osób fizycznych w zakresie korekt list płac wypłaconych w latach 2002 - 2005 wynagrodzeń i zmianę kwalifikacji na odsetki. Po dokonaniu analizy sprawy przedstawionego stanu faktycznego w dniu 02.10.2008 r. została wydana indywidualna interpretacja Nr IPPB2/415-963/08-4/MK, na podstawie, której należy dokonać korekty list płac za lata 2002 - 2005.

W związku z powyższym nastąpi nadpłata składek społecznych i podatku dochodowego od osób fizycznych.

Z uwagi na braki formalne w złożonym wniosku, tutejszy organ podatkowy pismem z dnia 16.01.2009 r. Nr IPPB2/415-1488/08-2/AK wezwał Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku poprzez przedstawienie własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej stanu faktycznego w związku z zadanym drugim i trzecim pytaniem:

  • Kto powinien zwrócić się do Urzędu Skarbowego o zwrot nadpłaconego podatku: Płatnik czy Podatnik...
  • Jak należy wykazać różnicę nadpłaconego podatku dochodowego od osób fizycznych w PIT – 4...

Jak również wezwano Wnioskodawcę do dokonania dopłaty w kwocie 5, 00 zł.

Wniosek uzupełniono w wyznaczonym terminie informując, iż:

  • zwrot nadpłaconego podatku od osób fizycznych powinien zwrócić się płatnik, ponieważ po korekcie list płac zwróci pracownikom i byłym pracownikom nadpłacone składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne oraz podatek dochodowy od osób fizycznych. Pracownikom zatrudnionym korekty zostaną uwzględnione w rozliczeniu rocznym PIT- 11, natomiast byli pracownicy otrzymają informację na piśmie i wykażą w zeznaniu rocznym.
  • Różnicę nadpłaconego podatku dochodowego od osób fizycznych należy ująć w PIT - 4 w miesiącu dokonania korekty i pomniejszyć zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych do Urzędu Skarbowego.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

  1. Jakie są obowiązki płatnika w przypadku zwrotu w 2008 r. składek społecznych i podatku dochodowego nadpłaconych w okresie 2002 – 2005 r. pracownikom zatrudnionym i byłym pracownikom...
  2. W tym przypadku, kto powinien zwrócić się do Urzędu Skarbowego o zwrot nadpłaconego podatku: Płatnik czy Podatnik ...
  3. Jak należy wykazać różnicę nadpłaconego podatku dochodowego od osób fizycznych w PIT- 4 ...


Zdaniem Wnioskodawcy:

Zdaniem Zakładu pracy należy dokonać zwrotu nadpłaconych składek społecznych i podatku dochodowego w miesiącu, w którym dokonano korekty. Tym samym w miesiącu, w którym została wypłacona pracownikowi kwota składek, stanowi przychód i należy pobrać zaliczkę na podatek dochodowy zgodnie z obowiązującą na dany rok skalą podatkową bez potrącania składek na ubezpieczenie społeczne, lecz z uwzględnieniem składek na ubezpieczenie zdrowotne. Z tytułu zwrotu nadpłaty składek należy sporządzić byłym pracownikom informację PIT - 11 za 2008 r. w terminie do dnia 15 miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrana została zaliczka.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawczyni w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 roku o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych źródłami przychodów są: stosunek służbowy, stosunek pracy, w tym spółdzielczy stosunek pracy, członkostwo w rolniczej spółdzielni produkcyjnej lub innej spółdzielni zajmującej się produkcją rolną, praca nakładcza, emerytura lub renta.

Zgodnie z art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-16, art. 17 ust. 1 pkt 6 i 9, art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Stosownie do art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, za przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty, bez względu na źródło finansowania tych wypłat i świadczeń, a w szczególności: wynagrodzenia zasadnicze, wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, różnego rodzaju dodatki, nagrody, ekwiwalenty za nie wykorzystany urlop i wszelkie inne kwoty niezależnie od tego, czy ich wysokość została z góry ustalona, a ponadto świadczenia pieniężne ponoszone za pracownika, jak również wartość innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych.

Z art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b) wynika, że podstawę obliczania podatku, z zastrzeżeniem art. 24 ust. 3, art. 29-30c oraz art. 30e, stanowi dochód ustalony zgodnie z art. 9, art. 24 ust. 1, 2, 4, 4a-e, ust. 6 lub art. 24b ust. 1 i 2, lub art. 25, po odliczeniu kwot składek określonych w ustawie z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. Nr 137, poz. 887 ze zm.) potrąconych w roku podatkowym przez płatnika ze środków podatnika (...) od przychodu podlegającego opodatkowaniu. Odliczenie nie dotyczy składek, których podstawę wymiaru stanowi dochód (przychód) wolny od podatku na podstawie art. 21, 52, 52a, 52c, oraz składek, których podstawę wymiaru stanowi dochód, od którego na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Natomiast zgodnie z treścią art. 31 ww. ustawy osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, zwane dalej „zakładami pracy", są obowiązane jako płatnicy obliczać i pobierać w ciągu roku zaliczki na podatek dochodowy od osób, które uzyskują od tych zakładów przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej lub spółdzielczego stosunku pracy, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego wypłacane przez zakłady pracy, a w spółdzielniach pracy - wypłaty z tytułu udziału w nadwyżce bilansowej.

Przepis art. 32 ust. 2 ww. ustawy stanowi, iż za dochód, o którym mowa w ust. 1 i 1a, uważa się uzyskane w ciągu miesiąca przychody w rozumieniu art. 12 oraz zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego wypłacane przez płatnika, po odliczeniu kosztów uzyskania w wysokości określonej w art. 22 ust. 2 pkt 1 lub 3 oraz po odliczeniu potrąconych przez płatnika w danym miesiącu składek na ubezpieczenie społeczne, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b) ustawy.

Biorąc pod uwagę wyżej wymienione przepisy prawa należy stwierdzić, iż ustawodawca nałożył na płatnika obowiązek prawidłowego obliczenia, poboru i odprowadzenia w ciągu roku podatkowego zaliczek na podatek dochodowy od wynagrodzeń i innych świadczeń wypłaconych lub postawionych do dyspozycji pracownika.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca dokonał pracownikom i byłym pracownikom wypłaty zaległych przyrostów wynagrodzeń za lata 2001 - - 2002, wypłaty zostały dokonane w latach 2002 - 2005. Pracownicy otrzymali zaległe wynagrodzenia, natomiast do wypłaty pozostały odsetki z tytułu nieterminowych wypłat wynagrodzeń. Pracodawca dokonując wypłaty zaległych wynagrodzeń, dokonał potrącenia wszystkich należnych pochodnych. W trakcie przewodu sądowego, w roku 2006, pełnomocnik części powodów złożył wniosek o zaliczenie dokonywanych wcześniej przez Szpital wypłat wynagrodzenia w latach 2002 - 2005 z tytułu przedmiotowej Ustawy na poczet odsetek, co zostało uwzględnione w wyroku sądowym na podstawie wyliczeń bieglej w stosunku do wszystkich powodów. W związku z powyższym Szpital został zobowiązany do dokonania korekt list płac, poprzez zmianę kwalifikacji wypłaconych kwot z wynagrodzenia na odsetki, od których nie dokonuje się potrącenia składek ZUS i podatku dochodowego.

W związku z powyższym Szpital zobowiązany był do sporządzenia korek dokumentów rozliczeniowych ZUS, tj. RCA i DRA, które spowodowały nadpłaty u pracowników w zakresie składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, a następnie winien dokonać zwrotu nienależnie naliczonych i pobranych składek.

Mając na względzie przedstawiony stan faktyczny oraz przytoczone powyżej przepisy prawa wyjaśnić należy, iż kwota nadpłaconych składek na ubezpieczenia społeczne finansowana przez pracownika, zwrócona przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych za pośrednictwem pracodawcy (płatnika składek) stanowi dla pracownika przychód ze stosunku pracy.

Stąd też kwotę zwróconych składek, bez względu na to, czy jest to zwrot składek pobranych od pracownika w ubiegłych latach podatkowych czy w bieżącym roku, pracodawca dolicza do wynagrodzenia i do pozostałych przychodów uzyskanych przez pracownika w miesiącu zwrotu i pobiera zaliczkę na podatek dochodowy, stosownie do postanowień art. 32 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W przypadku zwrotu składek za lata ubiegłe nie ma podstaw prawnych do korekty informacji PIT-11 sporządzonej przez pracodawcę, gdyż informacja ta wystawiona za rok, ma odzwierciedlać stan faktyczny, a więc wysokości pobranych przez płatnika składek, a nie wysokości składek należnych. Natomiast w PIT-11 sporządzonym za rok, w którym dokonano zwrotu nadpłaconych składek, pracodawca wykazuje całość pobranych z dochodu pracownika składek, a kwotę zwróconych składek wykazuje łącznie z innymi przychodami pracownika.

Zatem kwoty zwróconych składek na ubezpieczenie społeczne, płatnik ma obowiązek uwzględnić (zaliczyć do przychodów) przy ustalaniu zaliczek na podatek dochodowy za okres, w którym dokonano zwrotu nienależnie wpłaconych składek przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Kwota zwrotu nie stanowi podstawy wymiaru składek na ubezpieczenie społeczne, natomiast od zwracanej nienależnie potrąconej części wynagrodzenia, płatnik powinien potrącić należną składkę na ubezpieczenie zdrowotne, a potrącenie uwzględnić w zaliczce na podatek, w miesiącu w którym ten zwrot nastąpił.

W sposób analogiczny Wnioskodawca postępuje z byłymi pracownikami. Zobowiązany jest więc do sporządzenia byłym pracownikom PIT – 11 za rok 2008 w terminie do dnia 15 miesiąca następującego po miesiącu w którym została pobrana zaliczka.

W związku z powyższym zgodnie z brzmieniem art. 39 ww. ustawy w terminie do końca lutego roku następującego po roku podatkowym płatnicy, o których mowa m.in. w art. 31, w przypadku gdy nie dokonują rocznego obliczenia podatku, są obowiązani przekazać podatnikowi i urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku podatnika, o którym mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych - imienne informacje sporządzone według ustalonego wzoru, z zastrzeżeniem ust. 5. Informację, o której mowa w zdaniu pierwszym, sporządza się również w przypadku dokonywania wypłaty świadczeń określonych w art. 21 ust. 1 pkt 46 i 74.

Z kolei zgodnie z art. 38 ust. 1a ww. ustawy w terminie do końca stycznia roku następującego po roku podatkowym płatnicy, o których mowa m.in. w art. 31, są obowiązani przesłać do urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby, roczną deklarację, według ustalonego wzoru.

Zgodnie z art. 72 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) za nadpłatę uważa się kwotę:

  • nadpłaconego lub nienależnie zapłaconego podatku;
  • podatku pobraną przez płatnika nienależnie lub w wysokości większej od należnej;
  • zobowiązania zapłaconego przez płatnika lub inkasenta, jeżeli w decyzji, o której mowa w art. 30 § 4, określono je nienależnie lub w wysokości większej od należnej;
  • zobowiązania zapłaconego przez osobę trzecią lub spadkobiercę, jeżeli w decyzji o ich odpowiedzialności podatkowej lub decyzji ustalającej wysokość zobowiązania podatkowego spadkodawcy określono je nienależnie lub w wysokości większej od należnej.

W myśl art. 75 § 1 ww. ustawy jeżeli podatnik kwestionuje zasadność pobrania przez płatnika podatku albo wysokość pobranego podatku, może złożyć wniosek o stwierdzenie nadpłaty podatku. Z zapisu art. 75 § 2 pkt 1 lit a wynika, iż uprawnienie to przysługuje również podatnikom, których zobowiązanie podatkowe powstaje zgodnie z art. 21 § 1 pkt 1, jeżeli w zeznaniach (deklaracjach), o których mowa w art. 73 § 2, wykazali zobowiązanie podatkowe nienależne lub w wysokości większej od należnej i wpłacili zadeklarowany podatek albo wykazali nadpłatę w wysokości mniejszej od należnej. Natomiast art. 75 § 3 stanowi, iż w przypadkach o których mowa w § 2 pkt 1 lit. a (…) podatnik równocześnie z wnioskiem o stwierdzenie nadpłaty jest obowiązany złożyć skorygowane zeznanie.

Jednocześnie tut. organ nadmienia, że zgodnie z przepisem art. 75 § 2 pkt 2 lit. b i art. 75 § 3 ww. ustawy płatnikowi, również przysługuje prawo złożenia wniosku o stwierdzenie nadpłaty podatku, jeżeli w złożonej deklaracji wykazał oraz wpłacił podatek w wysokości większej od należnej. Równocześnie z wnioskiem płatnik obowiązany jest złożyć skorygowaną deklarację.

Odnosząc powyższy stan prawny na grunt analizowanej sprawy, należy stwierdzić, iż zwrot nienależnie pobranych składek na ubezpieczenie społeczne, będzie stanowić przychód pracowników ze stosunku pracy. Szpital jest obowiązany doliczyć zwrot do bieżącego wynagrodzenia pracownika, bez konieczności sporządzania korekt PIT – 4 i PIT-11 za lata 2002 - 2005, ponieważ sporządzone za ten okres informacje były prawidłowe, gdyż odzwierciedlały stan faktyczny, a więc wysokość pobranych przez płatnika składek na ubezpieczenie społeczne.

Z uwagi, iż w treści przedstawionego we wniosku stanu faktycznego, a także w zadanym pytaniu Wnioskodawca, oprócz korekty zawyżonych składek na ubezpieczenie społeczne, zwraca się także z zapytaniem dotyczącym kwestii zwrotu nadpłaconego podatku, wskazać należy, iż skoro Szpital nie ma obowiązku dokonania korekty deklaracji PIT-4 i PIT-11 za 2005 r. ani inne lata, to tym samym nie powstała nadpłata za ww. okres.

Różnicę nadpłaconego podatku dochodowego od osób fizycznych należy ująć w PIT – 4R - jeżeli korekta nastąpiła w roku 2008 i pomniejszyć zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych za miesiąc w którym dokonano korekty list płac.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj