Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPBII/2/415-99/08/JG
z 18 lutego 2009 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPBII/2/415-99/08/JG
Data
2009.02.18



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Zwolnienia przedmiotowe


Słowa kluczowe
sprzedaż nieruchomości
ulga meldunkowa
zwolnienia przedmiotowe


Istota interpretacji
Czy przychód ze sprzedaży lokalu mieszkalnego oraz udziału w gruncie może skorzystać ze zwolnienia z podatku na podstawie tzw. ulgi meldunkowej?
Czy aby skorzystać ze zwolnienia przychodu ze sprzedaży mieszkania na podstawie ulgi meldunkowej konieczna jest korekta zeznania rocznego i rezygnacja (zwrot) ulgi odsetkowej?



Wniosek ORD-IN 839 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007r. Nr 112 poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pani przedstawione we wniosku z dnia 27 listopada 2008r. (data wpływu do tut. Biura 01 grudnia 2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości skorzystania ze zwolnienia od podatku dochodowego:

  • przychodu uzyskanego ze sprzedaży udziału w gruncie związanego ze zbywanym lokalem mieszkalnym - jest nieprawidłowe,
  • w pozostałym zakresie - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 01 grudnia 2008r. wpłynął do tut. Biura wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości skorzystania ze zwolnienia od podatku dochodowego przychodu uzyskanego ze sprzedaży lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną nieruchomość.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawczyni wraz z mężem w dniu 17 października 2006r. podpisała ze Spółdzielnią Mieszkaniową umowę o zakup lokalu mieszkalnego w nowo wybudowanym bloku. Wnioskodawczyni zaznaczyła, iż umowa w formie aktu notarialnego wraz z przeniesieniem prawa własności mieszkania i udziału w gruncie została podpisanaw dniu 26 kwietnia 2007r. Na zakup tego mieszkania zaciągnięty został kredyt mieszkaniowy. Umowę kredytową podpisano 10 listopada 2006r. a wypłata środków nastąpiła w dniu 20 grudnia 2006r. co jak podkreśliła wnioskodawczyni, umożliwiło skorzystanie z ulgi odsetkowej. Ponadto wnioskodawczyni wskazała, iż w przedmiotowym mieszkaniu małżonkowie są zameldowani od 12 czerwca 2007r. Sprzedaż mieszkania jest planowana na początku 2009r. Część uzyskanych ze sprzedaży mieszkania środków pieniężnych małżonkowie zamierzają przeznaczyć na całkowitą spłatę kredytu, a pozostałą część na budowę domu.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

  1. Czy wnioskodawczyni może skorzystać ze zwolnienia z podatku przy sprzedaży nieruchomości na podstawie tzw. ulgi meldunkowej...
  2. Czy ulga meldunkowa dotyczyć będzie przychodu ze sprzedaży mieszkania oraz udziału w gruncie...
  3. Czy aby skorzystać ze zwolnienia przychodu ze sprzedaży mieszkania na podstawie ulgi meldunkowej konieczna jest korekta zeznania rocznego i rezygnacja (zwrot) ulgi odsetkowej...

Zdaniem wnioskodawczyni:

Ad.1)

może skorzystać z ulgi meldunkowej, gdyż obowiązują ją przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu od 1 stycznia 2007r., jako że akt notarialny zgodnie z Kodeksem cywilnym jako zobowiązująca forma nabycia nieruchomości został podpisany 26 kwietnia 2007r. Warunek zameldowania na pobyt stały co najmniej 12 miesięcy został spełniony – zameldowanie od 12 czerwca 2007r.,

Ad.2)

udział w gruncie jest ściśle związany z nieruchomością i nie może być zbywany samodzielnie. Art. 21 ust. 1 pkt 126 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w żaden sposób nie wyodrębnia sprzedaży gruntu. Sprzedaż nieruchomości z gruntem stanowi jedną czynność. Akt notarialny wskazuje cenę, która stanowi łączną wartość lokalu i gruntu z nim związanego. Dlatego ulga meldunkowa obejmuje także udział w gruncie,

Ad.3)

skorzystanie z ulgi odsetkowej powodowało brak możliwości skorzystania ze zwolnienia z podatku przy sprzedaży nieruchomości nabytych do końca 2006r. – art. 21 ust. 1 pkt 32 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym do końca 2006r. W przypadku ulgi meldunkowej dla nieruchomości nabytych od 1 stycznia 2007r. nie ma konieczności zwrotu ulgi odsetkowej.

Na tle przedstawionego zdarzenia przyszłego, stwierdzam co następuje.

W myśl art. 9 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000r. Nr 14, poz. 176 ze zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jednym ze źródeł przychodów podlegającym opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych jest odpłatne zbyci z zastrzeżeniem ust. 2:

  1. nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości (w tym lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną nieruchomość),
  2. spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub użytkowego oraz prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej,
  3. prawa wieczystego użytkowania gruntów,

- jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej i zostało dokonane przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie.

Ustawą z dnia 06 listopada 2008r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 209, poz. 1316) zmieniono m.in. zasady opodatkowania przychodów z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a) – c) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Nowe zasady opodatkowania zgodnie z art. 14 ustawy zmieniającej mają zastosowanie do uzyskanych dochodów (poniesionej straty) od dnia 1 stycznia 2009r. Natomiast zgodnie z art. 8 ust. 1 ww. ustawy zmieniającej, do przychodu (dochodu) z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nabytych lub wybudowanych (oddanych do użytkowania) w okresie od dnia 1 stycznia 2007r. do dnia 31 grudnia 2008r., stosuje się zasady określone w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym na dzień 31 grudnia 2008r.

Z opisanego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, iż wnioskodawczyni wraz z mężem w dniu 17 października 2006r. podpisała ze Spółdzielnią Mieszkaniową umowę na zakup lokalu mieszkalnego w nowo wybudowanym bloku. Umowa w formie aktu notarialnego wraz z przeniesieniem prawa własności do mieszkania i udziału w gruncie została podpisana w dniu 26 kwietnia 2007r.

Zgodnie z art. 158 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964r. Nr 16, poz. 93 ze zm.) umowa zobowiązująca do przeniesienia własności nieruchomości powinna być zawarta w formie aktu notarialnego. To samo dotyczy umowy przenoszącej własność, która zostaje zawarta w celu wykonania istniejącego uprzednio zobowiązania do przeniesienia własności nieruchomości; zobowiązanie powinno być w akcie wymienione. Wobec powyższego moment przeniesienia prawa własności przedmiotowego lokalu mieszkalnego wraz z przynależnym do tego lokalu udziałem w gruncie zgodnie z normami prawa cywilnego następuje w formie aktu notarialnego. Niewątpliwie w przedstawionym zdarzeniu przyszłym datą nabycia prawa własności do lokalu mieszkalnego oraz udziału w gruncie jest data podpisania aktu notarialnego tj. 26 kwietnia 2007r. bowiem z tą datą przeniesione zostało prawo własności. Tym samym skutki podatkowe sprzedaży przedmiotowego lokalu mieszkalnego należy oceniać na podstawie przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym na dzień 31 grudnia 2008r.

I tak w myśl art. 30e ust. 1 i ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2007r., a którego brzmienie w wyniku nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie uległo zmianie, od dochodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)–c), podatek dochodowy wynosi 19% podstawy obliczenia podatku i jest płatny w terminie złożenia zeznania za rok podatkowy, w którym nastąpiło odpłatne zbycie, tj. do 30 kwietnia roku następującego po roku dokonania sprzedaży. Podstawą obliczenia podatku zgodnie z art. 30e ust. 2 w/w ustawy, jest dochód stanowiący różnicę pomiędzy przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw określonym zgodnie z art. 19, a kosztami ustalonymi zgodnie z art. 22 ust. 6c i 6d, powiększoną o sumę odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 22h ust. 1 pkt 1, dokonanych od zbywanych nieruchomości lub praw.

Zgodnie z zasadą wynikającą z art. 19 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw majątkowych oraz innych rzeczy, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8, jest wartość wyrażona w cenie określonej w umowie, pomniejszona o koszty odpłatnego zbycia.

Pojęcie kosztów odpłatnego zbycia (sprzedaży) nie zostało przez ustawodawcę zdefiniowane w ustawie, należy zatem stosować językowe rozumienie tego wyrażenia, zgodnie z którym za koszty sprzedaży nieruchomości lub praw majątkowych uważa się wszystkie wydatki poniesione przez sprzedającego, które są konieczne, aby transakcja sprzedaży mogła dojść do skutku (wszystkie niezbędne wydatki bezpośrednio związane z tą czynnością). Można do takich kosztów zaliczyć m.in. związane ze zbyciem koszty wyceny nieruchomości przez rzeczoznawcę majątkowego, prowizje pośredników w sprzedaży nieruchomości, koszty ogłoszeń w prasie związanych z zamiarem sprzedaży nieruchomości, wydatki związane ze sporządzeniem przez notariusza umowy cywilnoprawnej, opłatę notarialną, opłatę skarbową, opłatę sądową. Jeżeli jednak cena, bez uzasadnionej przyczyny, znacznie odbiega od wartości rynkowej tych rzeczy lub praw, przychód ten określa organ podatkowy lub organ kontroli skarbowej w wysokości wartości rynkowej.

Stosownie natomiast do art. 22 ust. 6c ww. ustawy koszty uzyskania przychodu z tytułu odpłatnego zbycia, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c), z zastrzeżeniem ust. 6d, stanowią udokumentowane koszty nabycia lub udokumentowane koszty wytworzenia, powiększone o udokumentowane nakłady, które zwiększyły wartość rzeczy i praw majątkowych, poczynione w czasie ich posiadania. Wysokość tych nakładów, ustala się na podstawie faktur VAT w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług oraz dokumentów stwierdzających poniesienie opłat administracyjnych (art. 22 ust. 6e ww. ustawy).

Jednakże, zgodnie z zapisem art. 21 ust. 1 pkt 126 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wolne od podatku dochodowego są przychody uzyskane z odpłatnego zbycia:

  1. budynku mieszkalnego, jego części lub udziału w takim budynku,
  2. lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną nieruchomość lub udziału w takim lokalu,
  3. spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub udziału w takim prawie,
  4. prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej lub udziału w takim prawie

- jeżeli podatnik był zameldowany w budynku lub lokalu wymienionym w lit. a)-d) na pobyt stały przez okres nie krótszy niż 12 miesięcy przed datą zbycia, z zastrzeżeniem ust. 21 i 22. Przepis art. 21 ust. 1 pkt 126 ustawy nie określa daty, od której należy liczyć okres zameldowania. Tym samym nie uzależnia zameldowania od posiadania tytułu własności do nieruchomości lub lokalu, lecz stanowi, że istotny jest fakt zameldowania podatnika na pobyt stały w zbywanym lokalu czy też budynku przez okres nie krótszy niż 12 miesięcy przed datą zbycia. Bez znaczenia są natomiast stosunki własnościowe istniejące w okresie tych 12 miesięcy.

Zwolnienie to ma zastosowanie do przychodów podatnika, który zgodnie z art. 21 ust. 21 ww. ustawy w brzmieniu obowiązującym do końca 2008r. w terminie 14 dni od dnia dokonania odpłatnego zbycia nieruchomości lub prawa majątkowego, złoży oświadczenie, że spełnia warunki do zwolnienia, w urzędzie skarbowym, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika. Jednocześnie nadmienić należy, iż z art. 8 ust. 3 ww. ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw wynika, że oświadczenie, o którym mowa w art. 21 ust. 21 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym na dzień 31 grudnia 2008r., podatnicy składają w terminie złożenia zeznania, o którym mowa w art. 45 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych za rok podatkowy, w którym nastąpiło odpłatne zbycie nieruchomości i praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W przypadku, o którym mowa w zdaniu pierwszym, 14-dniowy termin określony w art. 21 ust. 21 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym na dzień 31 grudnia 2008r., nie ma zastosowania.

Zgodnie z art. 21 ust. 22 ww. ustawy, zwolnienie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 126 ustawy ma zastosowanie łącznie do obojga małżonków. Oznacza to, iż w razie zbycia lokalu stanowiącego współwłasność obojga małżonków, każdy z małżonków jako odrębny podatnik uzyskuje dochód w wysokości połowy wartości prawa, a zatem kwestię zastosowania zwolnienia należy rozpatrywać odrębnie w stosunku do każdego z małżonków. Tym samym 12 miesięczny okres zameldowania na pobyt stały należy liczyć odrębnie dla każdego z małżonków.

Wobec powyższego ustawodawca prawo do zwolnienia o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 126 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych uzależnia od spełnienia łącznie przez każdego współmałżonka dwóch warunków:

  • okres zameldowania na pobyt stały nie krótszy niż dwunastomiesięczny przed datą zbycia,
  • terminowe złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków do zwolnienia.


Niespełnienie któregokolwiek z tych dwóch warunków pozbawia podatnika prawa do skorzystania ze zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 126 ww. ustawy.

Mając na uwadze przytoczone powyżej uregulowania prawne oraz przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe stwierdzić należy, iż wnioskodawczyni oraz jej mąż prawo własności do lokalu mieszkalnego wraz z udziałem w gruncie nabyli w dniu 26 kwietnia 2007r. W przedmiotowym mieszkaniu małżonkowie są zameldowaniu od 12 czerwca 2007r., co oznacza, iż na dzień złożenia przedmiotowego wniosku okres zameldowania u każdego z małżonków osobno przekracza wymagany ustawą okres powyżej 12 miesięcy. Obecnie małżonkowie planują sprzedać przedmiotowe mieszkanie a część uzyskanych ze sprzedaży mieszkania środków pieniężnych zamierzają przeznaczyć na całkowitą spłatę kredytu, a pozostałą część na budowę domu.

Przenosząc powyższe uregulowania prawne na grunt rozpatrywanej sprawy w kontekście zapytań ujętych w przedmiotowym wniosku stwierdzić należy,iż wnioskodawczyni dokonując w 2009r. sprzedaży przedmiotowego lokalu mieszkalnego będzie mogła skorzystać ze zwolnienia z podatku na podstawie ulgi meldunkowej. Wnioskodawczyni spełnia bowiem jeden z wymaganych ustawą warunków tj. okres dwunastomiesięcznego zameldowania, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 126 ww. ustawy i jeżeli spełni drugi warunek a mianowicie - złoży w wymaganym terminie we właściwym urzędzie skarbowym oświadczenie o spełnieniu warunków do zwolnienia, to przychód uzyskany przez nią ze sprzedaży lokalu mieszkalnego będzie korzystał ze zwolnienia na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 126 ww. ustawy.

Jednakże podkreślić należy, iż zwolnieniem określonym w tym przepisie objęty jest wyłącznie przychód ze sprzedaży lokalu mieszkalnego. Oznacza to zatem, że przychód uzyskany ze zbycia gruntu, udziału w gruncie lub prawa wieczystego użytkowania gruntu lub udziału w takim prawie związanego ze zbywanym udziałem do lokalu mieszkalnego podlega opodatkowaniu na zasadach określonych w art. 30e ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zatem z przedmiotowego zwolnienia na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 126 ww. ustawy nie może skorzystać także przychód uzyskany ze sprzedaży udziału w gruncie związanego ze zbywanym lokalem mieszkalnym. Istotnie lokal mieszkalny jest ściśle związany z udziałem w gruncie, tak więc sprzedaż przedmiotowego lokalu mieszkalnego musi także obejmować udział w gruncie przynależny do tego lokalu. Nie oznacza to jednak, że zwolnienie na podstawie ulgi meldunkowej będzie dotyczyć zarówno przychodu ze sprzedaży mieszkania jak i udziału w gruncie. Przepis art. 21 ust. 1 pkt 126 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jest jednoznaczny zarówno w wykładni jaki w praktycznym stosowaniu. Ujęty bowiem w przepisie art. 21 ust. 1 pkt 126 ww. ustawy katalog rzeczy i praw, których sprzedaż objęta jest przedmiotowym zwolnieniem jest katalogiem zamkniętym i ustawodawca nie wymienił w nim enumeratywnie gruntu. Tym samym zabroniona jest rozszerzająca wykładnia przepisów art. 21 ust. 1 pkt 126 dokonana przez wnioskodawczynię.

Zgodnie z konstrukcją i systematyką ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wszelkie ulgi i zwolnienia podatkowe stanowią wyjątek od generalnej zasady powszechności opodatkowania wyrażonej w art. 9 ust. 1 tej ustawy. „Ulga meldunkowa” podobnie jak wszystkie ulgi i zwolnienia jest wyjątkiem od zasady powszechności opodatkowania wynikającej z art. 84 Konstytucji RP stanowiącego, że każdy jest obowiązany do ponoszenia ciężarów i świadczeń publicznych, w tym podatków, określonych w ustawie. Oznacza to, że wszelkie odstępstwa od tej zasady, muszą bezwzględnie wynikać z przepisów prawa i być interpretowane ściśle z jego literą. Skoro ustawodawca nie objął dyspozycją art. 21 ust. 1 pkt 126 ustawy gruntu, to brak jest jakichkolwiek podstaw prawnych do wywodzenia, że ulga ta może się na grunt rozciągnąć.

Wnioskodawczyni we wniosku zajmując własne stanowisko w sprawie słusznie wywodzi, iż sprzedaż nieruchomości z gruntem stanowi jedną czynność prawną. Zdarza się, że akt notarialny wskazuje cenę, która stanowi łączną wartość lokalu i gruntu z nim związanego. Nie mniej jednak ta okoliczność wbrew twierdzeniu wnioskodawczyni nie może przesądzać o uznaniu, że ulga meldunkowa obejmuje także udział w gruncie. Wyjaśnić należy, iż dokonując odpłatnego zbycia własności lokalu stanowiącego odrębną nieruchomość, wyodrębnienie wartości gruntu nie powinno stanowić problemu, bowiem w sporządzonym akcie notarialnym sprzedaży notariusz w odrębnych pozycjach wykazuje powierzchnię i wartość przedmiotowego lokalu oraz powierzchnię i wartość ułamkowej części gruntu wchodzącego w skład nieruchomości wspólnej, przypisanego do danego lokalu. Jeżeli akt notarialny tych pozycji nie obejmuje, podatnik winien ustalić wartość udziału w gruncie samodzielnie zgodnie z cytowanym wcześniej art. 19 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w wysokości wartości rynkowej.

Z uwagi na fakt, iż przedstawiając własne stanowisko w sprawie wnioskodawczyni zwolnienie o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 126 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych odnosi do zbycia całej nieruchomości tj. mieszkania oraz udziału w gruncie nie rozróżniając, że zwolnienie o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 126 ww. ustawy może dotyczyć wyłącznie przychodu uzyskanego ze zbycia lokalu mieszkalnego, nie zaś gruntu, stanowiska nie można było uznać w całości za prawidłowe.

Natomiast prawidłowe jest stanowisko wnioskodawczyni, że skorzystanie z ulgi odsetkowej powodowało brak możliwości skorzystania ze zwolnienia z podatku wyłącznie przy sprzedaży nieruchomości nabytych do końca 2006r. – art. 21 ust. 1 pkt 32 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym do końca 2006r. Wobec tego wnioskodawczyni aby skorzystać ze zwolnienia przychodu ze sprzedaży mieszkania na podstawie ulgi meldunkowej, a na które to mieszkanie wnioskodawczyni korzystała z ulgi odsetkowej nie ma obowiązku złożenia korekty zeznania rocznego a tym samym zwrotu ulgi odsetkowej.

Niniejsza interpretacja została wydana dla wnioskodawczyni w jej indywidualnej sprawie zgodnie z dyspozycją art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej. Mąż wnioskodawczyni chcąc uzyskać interpretację indywidualną winien wystąpić z odrębnym wnioskiem i uiścić stosowną opłatę.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawczynię i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj