Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP1-443-1743/08-4/BS
z 16 grudnia 2008 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPP1-443-1743/08-4/BS
Data
2008.12.16



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek od towarów i usług --> Obowiązek podatkowy --> Zasady ogólne --> Moment powstania obowiązku podatkowego

Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Przepisy ogólne --> Czynności opodatkowane

Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Dostawa towarów i świadczenie usług --> Dostawa towarów


Słowa kluczowe
czynności niepodlegające opodatkowaniu
obowiązek podatkowy
świadczenie usług
uczelnie
usługi
zaliczka


Istota interpretacji
dot. momentu powstania obowiązku podatkowego w podatku od towarów i usług z tytułu dokonanych przez studentów za pośrednictwem „wpłatomatów” wpłat na poczet usług realizowanych przez Uczelnię poprzez „System Centralnego Wydruku



Wniosek ORD-IN 440 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Uniwersytetu, przedstawione we wniosku z dnia 11.09.2008 r. (data wpływu 17.09.2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego oraz sposobu prowadzenia ewidencji sprzedaży VAT - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17.09.2008 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego oraz sposobu prowadzenia ewidencji sprzedaży VAT.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Uniwersytet zainstalował „System Centralnego Wydruku”, który docelowo umożliwi studentom i pracownikom Uczelni dostęp do szybkich urządzeń kserujących i drukujących we wszystkich najważniejszych obiektach Uczelni.

Urządzenia oferują użytkownikom trzy główne funkcje:

  • kserowanie dokumentów,
  • drukowanie dokumentów z komputera,
  • skanowanie dokumentów i przesyłanie skanu na adres e-mail.

System będzie oferował również usługi wydruku dokumentów przechowywanych na serwerze.

W ten sposób będzie można np. wydrukować plany zajęć, regulamin studiów lub inne ważne pliki, które dotychczas były dostępne tylko na stronach internetowych Uczelni.

Docelowo planowane jest rozszerzenie świadczonych usług z wykorzystaniem „Systemu Centralnego Wydruku”, w tym mogą wystąpić usługi opodatkowane preferencyjną stawką podatku /AT.

„System Centralnego Wydruku” dostępny jest dla wszystkich studentów Uniwersytetu, którzy będą identyfikowani w systemie za pomocą posiadanych Elektronicznych Legitymacji Studenckich, a w przypadku pracowników Elektronicznych Legitymacji Pracowniczych.

Każdy student ma w systemie zdefiniowane konto - budżet, na którym będą rejestrowane jego wpłaty oraz, z którego będą zdejmowane (rozliczane) środki za wykonywane usługi, zgodnie z obowiązującym w Uniwersytecie cennikiem. Studenci, aby skorzystać z „Systemu Centralnego Wydruku” muszą zasilić swoje konto w systemie poprzez wpłacenie gotówki za pośrednictwem „wpłatomatów” (urządzeń zintegrowanych z Systemem Elektronicznej Legitymacji Studenckiej pobierających pieniądze - banknoty).

Każda transakcja wpłaty będzie potwierdzona wydrukiem, na którym znajdzie się informacja:

  • imię i nazwisko wpłacającego,
  • data i godzina dokonania wpłaty,
  • stan konta wpłacającego przed i po transakcji.

Wszystkie wpłaty gotówki, realizowane poprzez „wpłatomaty” będą rejestrowane w bazie systemu w sposób umożliwiający późniejszą identyfikację miejsca, czasu i wartości dokonanej wpłaty. Dokonywane transakcje nie wymagają potwierdzenia fakturami VAT, usługi świadczone będą na rzecz osób fizycznych (art. 106 ust. 3 ustawy o VAT).

Faktury VAT wystawiane będą wyłącznie na uzasadnione żądanie wpłacającego, skierowane do jednostek kompetencyjnych Uczelni obsługujących „wpłatomaty”. Środki pieniężne wpłacone za pośrednictwem „wpłatomatu” studenci powinni w całości wykorzystać w okresie ważności Elektronicznej Legitymacji Studenckiej. Niewykorzystane środki pieniężne, zgromadzone na koncie wpłacającego, co do zasady nie będą zwracane.

Opróżnianie „wpłatomatów” odbywać się będzie w przypadku ich przepełnienia (ustalono maksymalną wartość środków w kasecie „wpłatomatu” na poziomie … zł, nie więcej niż 80% wypełnienia kasetki „wpłatomatu”) oraz regularnie, w ostatnim dniu roboczym każdego miesiąca w godz. 13 - 14. Każde wyjęcie gotówki z „wpłatomatu” wymaga potwierdzenia wydrukiem o ilości pobranych środków, który stanowi podstawę przyjęcia środków przez kasjera. Środki winny być niezwłocznie tj. w tym samym dniu odprowadzone do kasy Głównej Uczelni wraz z wydrukiem z „wpłatomatów”.

Kasjer po dokonaniu kontroli zgodności wydruku z „wpłatomatu” ze stanem wpłacanej gotówki i sprawdzeniu autentyczności banknotów zaewidencjonuje pobrane z „wpłatomatu” środki pieniężne w kasie fiskalnej z uwzględnieniem podstawowej (22%) stawki podatku VAT:

  • paragonem zbiorczym dla wpłat nieudokumentowanych fakturami VAT,
  • odrębnymi paragonami dla każdej wystawionej faktury, dołączając do niej wydrukowany paragon.

Łączny raport miesięczny z kasy fiskalnej stanowić będzie podstawę ustalania obrotów dla celów podatku VAT (wg stawki podstawowej).

Ponadto „System Centralnego Wydruku” pozwala na monitorowanie, weryfikowanie i ustalanie:

  1. dokonanych wpłat na poczet realizowanych w przyszłości usług,
  2. ilości, wartości i rodzaju wykonanych w danym miesiącu usług z uwzględnieniem ich rodzajów i podziałem sprzedaży wg stawek podatku VAT,
  3. wartości niewykorzystanych środków dla Elektronicznej Legitymacji, które zostały zdane, bądź utraciły swoją ważność w związku z ukończeniem studiów, skreśleniem z listy studentów itp. w danym okresie rozliczeniowym.


Na podstawie wygenerowanego z systemu wydruku wykonanych usług, zawierającego informacje określone w pkt b) zostanie skorygowana ewidencja sprzedaży VAT w zakresie wartości sprzedaży objętej w danym miesiącu preferencyjnymi stawkami podatku VAT, a które pierwotnie zaewidencjonowano wg podstawowej stawki podatku VAT.

W oparciu o wydruki, wygenerowane z systemu po zakończeniu miesiąca, zawierające informacje określone w punktach b) i c) będzie ustalony przez Uczelnię przychód dla celów rozliczeń podatku dochodowego od osób prawnych w wysokości równej sumie wartości usług wykonanych w danym miesiącu i wartości niewykorzystanych środków (pozostałe przychody operacyjne) przypisanych do legitymacji, które utraciły ważność w danym miesiącu.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

  1. Czy obowiązek podatkowy w podatku od towarów i usług z tytułu dokonanych we „wpłatomatach” wpłat na poczet realizowanych usług na rzecz studentów poprzez „System Centralnego Wydruku” powstanie w dacie opróżnienia „wpłatomatów” ze środków pieniężnych i odprowadzenia ich do kasy fiskalnej Uczelni...
  2. Czy przedstawiony przez Uczelnię sposób prowadzenia ewidencji sprzedaży VAT dla „Systemu Centralnego Wydruku” wg stawki podstawowej w momencie wpłaty gotówki a następnie korekta sprzedaży w zakresie wykonywanych usług objętych preferencyjnymi stawkami podatku VAT jest prawidłowy...


Zdaniem Wnioskodawcy:

Ad. 1)

Obowiązek podatkowy w podatku od towarów i usług z tytułu dokonanych wpłat we „wpłatomatach” na poczet realizowanych usług na rzecz studentów poprzez „System Centralnego Wydruku” powstanie w dacie opróżnienia „wpłatomatu” ze środków pieniężnych i odprowadzenia ich do kasy fiskalnej Uczelni. Wpłaty dokonywane będą przez studentów przed wykonaniem usługi, a w myśl art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.): „Jeżeli przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi otrzymano część należności, w szczególności: przedpłatę, zaliczkę, zadatek, ratę obowiązek podatkowy powstaje z chwilą otrzymania w tej części”.

Momentem otrzymania przedpłaty przez Uczelnię, jest zdaniem Wnioskodawcy dzień pobrania środków pieniężnych z „wpłatomatów”, gdyż dopiero po ich opróżnieniu możliwe jest ostateczne ustalenie wpłaconych przez studentów kwot, sprawdzenie autentyczności banknotów i wprowadzenie ich do kasy fiskalnej Uczelni, a UczeInia staje się dopiero w tym momencie faktycznym dysponentem środków wpłacanych przez studentów na poczet przyszłego wykonania usługi.

Ad. 2)

Zgodnie z art. 29 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.) w przypadku pobrania zaliczki obrotem jest kwota otrzymanej zaliczki pomniejszona o przypadającą od niej kwotę podatku. Środki pieniężne pobrane z „wpłatomatów” winny zostać wprowadzone do kasy fiskalnej Uczelni zgodnie z art. 19 ust. 11 ustawy o VAT z zastosowaniem podstawowej stawki podatku VAT, z uwagi na brak możliwości ustalenia w momencie wpłaty z jakich usług i kiedy student będzie korzystał oraz wg jakich stawek podatku VAT będą one opodatkowane. Po zidentyfikowaniu, w oparciu o wygenerowane z systemu zestawienie faktycznie wykonanych w danym okresie rozliczeniowym (m-cu) usług, Uczelnia powinna dokonać prawidłowego wykazania ich w ewidencji w drodze korekty sprzedaży zaewidencjonowanej w tym okresie w kasie fiskalnej, wg odpowiednich stawek podatku VAT.

Ewidencja sprzedaży w podziale na poszczególne rodzaje wykonanych usług, a tym samym na poszczególne stawki podatku VAT, możliwa będzie dopiero w momencie otrzymania wydruków raportów z ilościowo-wartościowym zestawieniem faktycznie wykonanych w danym miesiącu usług.

Pozostała do rozliczenia kwota wpłaconej w danym miesiącu (okresie rozliczeniowym) zaliczki będzie wykazywana w ewidencji VAT z podstawową stawką podatku VAT.

Tak więc w deklaracji VAT - 7 za dany miesiąc z tytułu ww. usług będzie w efekcie wykazana:

  1. podstawa opodatkowania usług oraz kwota podatku należnego odpowiednio w stawkach: zw., 0%, 7%, w części faktycznie wykonanych w danym miesiącu (okresie sprawozdawczym) usług,
  2. podstawa opodatkowania i kwota podatku należnego ze stawka 22% w wartości wynikającej z dokonanych wpłat (obrotu) w danym miesiącu po ich pomniejszeniu o obrót faktycznie wykonanych usług określonych w pkt 1.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

Zakres przedmiotowy opodatkowania podatkiem od towarów i usług został określony w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług ( Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawa o VAT, zgodnie z którym opodatkowaniu tym podatkiem podlegają:

  1. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju,
  2. eksport towarów,
  3. import towarów,
  4. wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju,
  5. wewnatrzwspólnotowa dostawa towarów.


Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, przez dostawę towarów rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…), natomiast w art. 8 ust. 1 ww. ustawy jako świadczenie usług ustawodawca określa każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również :

  1. przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej,
  2. zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji,
  3. świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.


Zgodnie z art. 2 pkt 6 ww. ustawy, towarami są rzeczy ruchome, jak również wszelkie postacie energii, budynki i budowle lub ich części, będące przedmiotem czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, które są wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, a także grunty.

Pod definicją usług, zgodnie z art. 8 ust. 3 ww. ustawy, mieszczą się usługi wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, z zastrzeżeniem ust. 4, które są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, z wyjątkiem usług elektronicznych i usług turystyki, o których mowa w art. 119.

Zgodnie z ogólną zasadą zawartą w art. 19 ust. 1 cyt. ustawy, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wydania towaru lub wykonania usługi, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 14 ust. 6, art. 20 i art. 21 ust. 1. W myśl zatem art. 19 ust. 4 ustawy o VAT jeżeli dostawa towaru lub wykonanie usługi powinny być potwierdzone fakturą, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury, nie później jednak niż w 7 dniu, licząc od dnia wydania towaru lub wykonania usługi. Zgodnie natomiast z art. 19 ust. 11 jeżeli przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi otrzymano część należności, w szczególności: przedpłatę, zaliczkę, zadatek, ratę, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą jej otrzymania w tej części.

Z okoliczności przedstawionych we wniosku wynika, iż zainstalowany przez Uczelnię „System Centralnego Wydruku” dostępny jest dla wszystkich studentów Uniwersytetu, którzy będą identyfikowani w systemie za pomocą posiadanych Elektronicznych Legitymacji Studenckich, a w przypadku pracowników Elektronicznych Legitymacji Pracowniczych.

Każdy student ma w systemie zdefiniowane konto - budżet, na którym będą rejestrowane jego wpłaty oraz, z którego będą zdejmowane (rozliczane) środki za wykonywane usługi, zgodnie z obowiązującym w Uniwersytecie cennikiem. Studenci, aby skorzystać z „Systemu Centralnego Wydruku” muszą zasilić swoje konto w systemie poprzez wpłacenie gotówki za pośrednictwem „wpłatomatów” (urządzeń zintegrowanych z Systemem Elektronicznej Legitymacji Studenckiej pobierających pieniądze - banknoty).

Wszystkie wpłaty gotówki, realizowane poprzez „wpłatomaty” będą rejestrowane w bazie systemu w sposób umożliwiający późniejszą identyfikację miejsca, czasu i wartości dokonanej wpłaty. Z uwagi na fakt, że usługi świadczone będą na rzecz osób fizycznych faktury VAT wystawiane będą wyłącznie na żądanie wpłacającego.

Mając na uwadze powyższe przepisy oraz okoliczności przedstawione we wniosku, stwierdzić należy, iż dokonanie wpłat środków pieniężnych za pośrednictwem „wpłatomatów” nie stanowi zapłaty na poczet wykonania usług. Uczelnia nie stawia żadnych ograniczeń lub warunków jakie student czy pracownik uczelni musiałby spełnić, by móc korzystać z „System Centralnego Wydruku”. System jest dostępny dla wszystkich studentów i pracowników posiadających Elektroniczne Legitymacje Studenckie lub Pracownicze, za pomocą których są identyfikowani w systemie. W konsekwencji czynność zasilenia konta poprzez dokonanie wpłaty za pośrednictwem „wpłatomatów” nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, bowiem nie mieści się w katalogu czynności podlegających opodatkowaniu tym podatkiem, wymienionych w art. 5 ust. 1 ustawy o VAT. Ponadto dokonana przez studentów bądź pracowników Uczelni wpłata środków pieniężnych w celu zasilenia konta i uzyskania dostępu do korzystania z różnorodnych usług oferowanych przez Uczelnię nie stanowi zaliczki ani przedpłaty w rozumieniu art. 19 ust. 11 ustawy o VAT.

Należy zauważyć, że ustawodawca nie zamieścił w treści ustawy o podatku od towarów i usług definicji zaliczki ani przedpłaty. Zgodnie więc ze „Słownikiem języka polskiego PWN”, zaliczka to część należności wpłacana lub wypłacana z góry na poczet należności. Zatem zaliczkę wpłaca się na poczet przyszłej dostawy towarów lub przyszłego wykonania usługi przed faktyczną dostawą lub faktycznym wykonaniem usługi. Natomiast przez przedpłatę należy rozumieć określoną sumę pieniędzy, stanowiącą część ceny towaru lub usługi, wpłacaną z góry w celu uzyskania gwarancji zakupu lub wykonania usługi w określonym terminie. Stosownie do powyższego, zaliczka jak również przedpłata jako zapłata na poczet przyszłej należności musi być powiązana z konkretną transakcją. Jak wynika z zawartego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego dokonana przez studentów i pracowników Uczelni wpłata środków pieniężnych w celu zasilenia konta nie jest związana z nabyciem określonego towaru lub usługi. Wpłata dokonana przez posiadaczy Elektronicznych Legitymacji uprawnia te osoby do nabycia dowolnych usług oferowanych przez Wnioskodawcę, co oznacza, że nie jest związana z nabyciem konkretnej usługi. Zatem osoby posiadające Elektroniczne Legitymacje poprzez zasilenie konta wpłatą dokonaną przy użyciu „wpłatomatów” mogą skorzystać z jednego rodzaju usług, kilku bądź wszystkich oferowanych przez Uczelnię, mogą zaistnieć też przypadki, iż Posiadacz Elektronicznej legitymacji mimo zasilenia konta nie skorzysta z żadnej z usług oferowanych przez Wnioskodawcę.

W konsekwencji, należy stwierdzić, iż przedmiotowe wpłaty nie są formą przedpłaty lub zaliczki, gdyż przyszli nabywcy usług wpłacając odpowiednią kwotę, nie wpłacają jej za z góry ustaloną usługę i z góry ustaloną ilość tych usług. Tym samym dokonane wpłaty nie podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zgodnie z art. 19 ust. 11 ustawy o VAT, w momencie ich otrzymania. Zgodnie bowiem z tym przepisem obowiązek podatkowy powstaje z chwilą otrzymania przedpłaty, zaliczki, zadatku, raty ale tylko w przypadku gdy przedmiotowe wpłaty stanowią część należności za dostawę konkretnego towaru lub świadczenie konkretnej usługi. Dodatkowym potwierdzeniem, iż dokonywane wpłaty środków pieniężnych za pośrednictwem „wpłatomatów” nie będą podlegały opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług jest § 10 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 212, poz. 1337), zgodnie z którym, jeżeli przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi otrzymano część lub całość należności, w szczególności: przedpłatę, zaliczkę, zadatek, ratę, fakturę wystawia się nie później niż siódmego dnia od dnia, w którym otrzymano część lub całość należności od nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3. Zgodnie z § 14 ust. 3 ww. rozporządzenia, fakturę wystawia się również nie później niż siódmego dnia od dnia, w którym otrzymano przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi każdą kolejną część należności (zaliczkę, przedpłatę, zadatek lub ratę). W myśl § 14 ust. 4 pkt 6 faktura stwierdzająca otrzymanie części lub całości należności przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi powinna zawierać co najmniej dane dotyczące zamówienia lub umowy, a w szczególności: nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, cenę netto, ilość zamówionych towarów, wartość zamówionych towarów lub usług netto, stawki podatku, kwoty podatku oraz wartość brutto zamówienia lub umowy.

Odnosząc powyższe do przedstawionego zdarzenia przyszłego stwierdzić należy, że Wnioskodawca nie jest zobowiązany do opodatkowania kwoty należności (w momencie jej otrzymania) wpłaconej przez Posiadaczy Elektronicznych Legitymacji Studenckich lub Pracowniczych za pośrednictwem „wpłatomatów”. Przedmiotowa zapłata mająca miejsce przed wyświadczeniem usługi, nie spełnia w całej rozciągłości definicji przedpłaty/zaliczki. Przyszłe świadczenie usług nie jest jeszcze w momencie zapłaty szczegółowo określone – nieznany jest rodzaj usług, wartość zamówionych usług, cena usług jak również wysokość stawki podatku.

W przedstawionym przez Wnioskodawcę zdarzeniu przyszłym obowiązek podatkowy powstanie zgodnie z art. 19 ust. 1 ustawy o VAT z chwilą wykonania usługi, natomiast w przypadku gdy wykonanie usługi powinno być potwierdzone fakturą obowiązek podatkowy powstanie zgodnie z art. 19 ust. 4 ww. ustawy z chwilą wystawienia faktury, nie później jednak niż w 7 dniu, licząc od dnia wydania towaru lub wykonania usługi.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za nieprawidłowe.

Z uwagi na fakt, iż czynność zasilenia konta poprzez dokonanie wpłaty za pośrednictwem „wpłatomatów” nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, bowiem nie mieści się w katalogu czynności podlegających opodatkowaniu tym podatkiem, wymienionych w art. 5 ust. 1 ustawy o VAT pytanie zawarte w punkcie 2 dotyczące prawidłowości prowadzenia ewidencji sprzedaży VAT dla „Systemu Centralnego Wydruku” wg stawki podstawowej w momencie wpłaty gotówki a następnie korekta sprzedaży w zakresie wykonywanych usług objętych preferencyjnymi stawkami podatku VAT stało się bezprzedmiotowe.

Zgodnie z przepisem art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego oraz do przedstawienia własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej tego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego.

Z powyższych przepisów wynika, że organ podatkowy rozpatrując wniosek o wydanie interpretacji nie podejmuje wyjaśnienia stanu faktycznego tj. nie przeprowadza dowodów, lecz dokonuje oceny prawnej przedstawionych we wniosku okoliczności w kontekście zadanego pytania przyporządkowanego do danego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego.

Organ podatkowy zauważa, iż obowiązek ewidencjonowania obrotu oraz kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących, oraz warunki stosowania tych kas przez podatników nie był przedmiotem zapytania Wnioskodawcy.

Ponadto tutejszy organ informuje, iż w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych wydane zostało osobne rozstrzygnięcie.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj