Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP3/443-918/12-4/JK
z 11 grudnia 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPP3/443-918/12-4/JK
Data
2012.12.11



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek od towarów i usług --> Podstawa opodatkowania --> Podstawa opodatkowania

Podatek od towarów i usług --> Podstawa opodatkowania --> Podstawa opodatkowania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów


Słowa kluczowe
akcyza
korekta podatku
podstawa opodatkowania
wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów


Istota interpretacji
obowiązek skorygowania podstawy opodatkowania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów w związku z otrzymaniem zwrotu podatku akcyzowego



Wniosek ORD-IN 644 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony przedstawione we wniosku z dnia 04.09.2012 r. (data wpływu 12.09.2012 r.), uzupełnionym w dniu 30.11.2012 r. (data wpływu 03.12.2012 r.) na wezwanie tut. Organu z dnia 23.11.2012 r. (skutecznie doręczone w dniu 27.11.2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku skorygowania podstawy opodatkowania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów w związku z otrzymaniem zwrotu podatku akcyzowego – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12.09.2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku skorygowania podstawy opodatkowania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów w związku z otrzymaniem zwrotu podatku akcyzowego.

Wniosek uzupełniony został pismem z dnia 30.11.2012 r. złożonym w dniu 30.11.2012 r. (data wpływu 03.12.2012 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie Organu z dnia 23.11.2012 r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:

Firma B. SA (zwana dalej: Spółką) w ramach prowadzonej działalności gospodarczej nabywa z innych krajów Unii Europejskiej oleje smarowe i smary przeznaczone do innych celów niż opałowe i napędowe (zwane dalej: olejami). Oleje te są w głównej mierze przedmiotem sprzedaży hurtowej i detalicznej w stanie nieprzetworzonym lub ewentualnie po rozlaniu do innych pojemników. Zarówno dostawcy olejów jak i Spółka są czynnymi podatnikami VAT i są zarejestrowani jako podatnicy zidentyfikowani na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych.

Od nabywanych olejów z innych krajów Unii Europejskiej od roku 2004 Spółka naliczała zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami podatek akcyzowy. Spółka nabywa oleje wprowadzając je bezpośrednio w procedurze zawieszonej akcyzy do składu podatkowego, który prowadzi, jak i poza składem. Podatek akcyzowy był i jest naliczany bezpośrednio przy zakupie olejów z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia olejów - poza składem, a w przypadku wprowadzenia do składu w momencie wyprowadzenia olejów z tego składu bez zastosowania procedury zawieszenia akcyzy. Spółka jest zarejestrowanym podatnikiem podatku akcyzowego i należną akcyzę wykazywała w składanych deklaracjach i płaciła należny podatek mając na względzie obowiązujące w Polsce przepisy.

Naliczana akcyza, o której mowa powyżej jest w Spółce zgodnie z ustawą o rachunkowości i polityką wewnętrzną firmy traktowana jako składowa ceny nabycia towarów, w związku z tym, iż jest podatkiem bezpośrednio związanym z ich zakupem i nie podlegającym odliczeniu. W momencie zarachowania należnej akcyzy w księgach cena zakupu olejów przyjętych na stan magazynowy w każdym przypadku ulega zwiększeniu o kwotę naliczonego podatku akcyzowego. Naliczona akcyza zaliczana jest do kosztów uzyskania w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym wraz z wartością towaru (wg ceny zakupu) w momencie uzyskania przychodu ze sprzedaży olejów.

W związku z pozyskaniem przez Spółkę informacji o niezgodności prawa polskiego z przepisami wewnątrzwspólnotowymi w zakresie opodatkowania akcyzą olejów smarowych, Spółka po uzyskaniu korzystnego wyroku WSA w tej sprawie, skorygowała do zera złożone za okres 2004-2006 deklaracje dotyczące podatku akcyzowego i złożyła wniosek o stwierdzenie nadpłaty w podatku akcyzowym. Spółka otrzymała już część decyzji Naczelnika Urzędu Celnego o stwierdzeniu nadpłaty, który w uzasadnieniu podał powołując się na orzecznictwo mające zastosowanie do niniejszej sprawy, że oleje smarowe przeznaczone na cele inne, niż paliwo silnikowe lub paliwo do ogrzewania w świetle przepisów wspólnotowych nie podlegają akcyzie zharmonizowanej, a pomimo tego zostały one na gruncie polskiej ustawy o podatku akcyzowym zaklasyfikowane jako podlegające takiej akcyzie. Część podatku akcyzowego, o którego zwrot Spółka wnioskowała został już zwrócony na rachunek bankowy wraz z należnym oprocentowaniem naliczonym od dnia złożenia wniosku o stwierdzenie nadpłaty. Dokonany zwrot dotyczy podatku płaconego w związku z nabyciem olejów bez wprowadzania na skład podatkowy.

Spółka oczekuje kolejnych zwrotów akcyzy, w tym również wynikającego ze składanych deklaracji dotyczących prowadzonego składu podatkowego za rok 2006, Spółka rozważa również wystąpienie z wnioskiem o stwierdzenie nadpłaty za kolejne lata w zakresie całego podatku akcyzowego płaconego przez Spółkę w Polsce, a dotyczącego nabywanych z innych krajów Unii Europejskiej olejów smarowych.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy otrzymany zwrot podatku akcyzowego rodzi obowiązek skorygowania (zmniejszenia) podstawy opodatkowania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, które miało miejsce przy pierwotnym zakupie tych olejów oraz jednocześnie kwot podatku należnego i naliczonego od tego nabycia... Jeżeli taki obowiązek istnieje, to w którym momencie Spółka powinna dokonać obniżenia podstawy opodatkowania wewnatrzwspólnotowego nabycia towarów:

  • czy dokonać korekty na bieżąco w dacie otrzymania zwrotu nadpłaconego podatku i wykazać zmniejszenie podstawy opodatkowania, należnego podatku i podatku podlegającego odliczeniu w deklaracji VAT oraz informacji podsumowującej za okres otrzymania zwrotu
  • czy odnieść korektę do pierwszego okresu, w którym rozliczono wewnatrzwspólnotowe nabycie związane z zakupem oleju, od którego naliczono akcyzę...

Stanowisko Wnioskodawcy:

Zdaniem Spółki, podstawa opodatkowania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów (zwanym dalej: WNT) podatkiem VAT została zdefiniowana w art. 31 ustawy o podatku od towarów i usług. Ustawodawca odniósł się również do sytuacji, w których należy zmniejszyć podstawę opodatkowania WNT, określając katalog przypadków, w których takie zmniejszenie następuje. W ust. 4 art. 3l wskazano, że możliwa jest korekta (zmniejszenie) podstawy opodatkowania w przypadku zwrotu akcyzy po dokonaniu wewnątrzwspólnotowego nabycia towaru. Podstawa opodatkowania WNT ulega na bazie tego przepisu zmniejszeniu wyłącznie w przypadku zwrotu tej akcyzy, która została zapłacona przez nabywcę na terytorium państwa członkowskiego, z którego wysłano lub transportowano towary. Przepis ten nie dotyczy zatem akcyzy płaconej w Polsce w związku z nabyciem towaru przez Spółkę.

Kolejnym przepisem zawierającym przypadki obligujące do zmniejszenia podstawy opodatkowania WNT jest art. 31 ust. 3, który nakazuje w zakresie ustalania podstawy opodatkowania WNT stosować art. 29 ust. 4, który stanowi, że podstawę opodatkowania zmniejsza się o kwotę udokumentowanych, prawnie dopuszczalnych i obowiązkowych rabatów (bonifikat, opustów, uznanych reklamacji i skont) i o wartość zwróconych towarów, zwróconych kwot nienależnych w rozumieniu przepisów o cenach oraz zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze. Zapłacona przez Spółkę akcyza, która zostaje zwrócona po dokonaniu WNT nie mieści się w katalogu zdarzeń wymienionych w tym przepisie. Wymienione w art. 29 ust. 4 przypadki zmniejszające podstawę opodatkowania odnoszą się wyłącznie do samej ceny, jej składowych i czynników mających na nią bezpośredni wpływ a zatem do tej części podstawy opodatkowania WNT, która wynika z kwoty, jaką ostatecznie sprzedawca obciąża nabywcę za zakup towaru. Akcyza płacona przez Spółkę w Polsce nie ma charakteru cenotwórczonego, gdyż jest odrębnie kalkulowana przez samego nabywcę - Spółkę.

Mając na uwadze powyższe Spółka stoi na stanowisko, że zwracany podatek akcyzowy nie wpływa na podstawę opodatkowania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów oraz na kwotę należnego i naliczonego podatku (rozliczonego w tej samej wysokości) z tytułu WNT przy nabyciu towaru. Żaden z wymienionych w ustawie o podatku od towarów i usług przepisów dotyczących podstawy opodatkowania WNT nie obliguje podatnika do jej zmniejszenia w wyniku otrzymania zwrotu podatku akcyzowego zapłaconego przez nabywcę w kraju i związanego z nabyciem.

W przypadku, gdy Organ uzna, że istnieje obowiązek skorygowania podstawy wewnątrzwspólnotowego nabycia, Spółka uznaje, że w związku z art. 29 ust. 4 w nawiązaniu do art. 31 ust. 3 ustawy o podatku od towarów i usług należy potraktować zwrócony podatek podobnie jak inne przypadki wymienione w tym przepisie, które obligują do takiej korekty. Z uwagi na brak bezpośredniego przepisu wskazującego na moment, w którym należy dokonać zmniejszenia podstawy, należy zdaniem Spółki odnieść się przez analogię do art. 86 ust. 10a. Wedle tego przepisu ustawodawca obliguje podatnika, który otrzymał korektę faktury i dokonał odliczenia podatku do zmniejszenia podatku naliczonego w rozliczeniu za okres, w którym otrzymał korektę. Podatnik nie ma zatem obowiązku dokonania korekty wstecz. W sytuacji zwrotu akcyzy dotyczącej wewnątrzwspólnotowego nabycia należałoby zatem uznać, że nie jest właściwe skorygowanie wstecz uprzednio rozliczonego wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów. Oznacza to zdaniem Spółki, że jeżeli Organ uzna za prawidłowe zmniejszenie podstawy opodatkowania w tym przypadku oraz skorygowanie podatku należnego i naliczonego, należy dokonać takiej korekty na bieżąco, tj. w tym przypadku w dacie otrzymania zwrotu podatku akcyzowego.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem podlega wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju.

W myśl art. 9 ust. 1 ustawy przez wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 4, rozumie się nabycie prawa do rozporządzania jak właściciel towarami, które w wyniku dokonanej dostawy są wysyłane lub transportowane na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium państwa członkowskiego rozpoczęcia wysyłki lub transportu przez dokonującego dostawy, nabywcę towarów lub na ich rzecz.

Stosownie do art. 20 ust. 5 ustawy w wewnątrzwspólnotowym nabyciu towarów obowiązek podatkowy powstaje 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano dostawy towaru będącego przedmiotem wewnątrzwspólnotowego nabycia, z zastrzeżeniem ust. 6-9.

Zgodnie z art. 31 ust. 1 ustawy, podstawą opodatkowania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów jest kwota, jaką nabywający jest obowiązany zapłacić.

Podstawa opodatkowania, o której mowa w ust. 1 – stosownie do art. 31 ust. 2 ustawy – obejmuje:

  1. podatki, cła, opłaty i inne należności o podobnym charakterze związane z nabyciem towarów, z wyjątkiem podatku;
  2. wydatki dodatkowe, takie jak prowizje, koszty opakowania, transportu oraz ubezpieczenia, pobierane przez dostawcę od podmiotu dokonującego wewnątrzwspólnotowego nabycia.

Przy tym w myśl ust. 3 cytowanego artykułu przy ustalaniu podstawy opodatkowania, o której mowa w ust. 1, przepis art. 29 ust. 4 stosuje się odpowiednio.

Zaś stosownie do art. 29 ust. 4 ustawy podstawę opodatkowania zmniejsza się o kwoty udokumentowanych, prawnie dopuszczalnych i obowiązkowych rabatów (bonifikat, opustów, uznanych reklamacji i skont) i o wartość zwróconych towarów, zwróconych kwot nienależnych w rozumieniu przepisów o cenach oraz zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze, z zastrzeżeniem ust. 4a i 4b.

Zgodnie z art. 86 ust. 2 pkt 4 lit. c ustawy kwotę podatku naliczonego stanowi kwota podatku należnego z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów.

Stosownie do zapisu art. 99 ust. 1 ustawy podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani składać w urzędzie skarbowym deklaracje podatkowe za okresy miesięczne w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po każdym kolejnym miesiącu, z zastrzeżeniem ust. 2-10 i art. 133.

Ponadto w myśl art. 100 ust. 1 pkt 2 ustawy podatnicy, o których mowa w art. 15, zarejestrowani jako podatnicy VAT UE, są obowiązani składać w urzędzie skarbowym zbiorcze informacje o dokonanych wewnątrzwspólnotowych nabyciach towarów, o których mowa w art. 9 ust. 1 lub art. 11 ust. 1, od podatników podatku od wartości dodanej, zidentyfikowanych na potrzeby podatku od wartości dodanej.

Przy czym w myśl art. 101 ustawy w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek błędów w złożonych informacjach podsumowujących podmiot, który złożył informację podsumowującą, jest obowiązany złożyć niezwłocznie korektę błędnej informacji podsumowującej.

Poza tym stosownie do art. 106 ust. 7 ustawy w przypadku czynności wymienionych w art. 7 ust. 2 i art. 8 ust. 2, wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, dostawy towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca, oraz świadczenia usług, dla którego podatnikiem jest ich usługobiorca, są wystawiane faktury wewnętrzne; za dany okres rozliczeniowy podatnik może wystawić jedną fakturę dokumentującą te czynności dokonane w tym okresie. Faktury wewnętrzne są wystawiane także dla udokumentowania zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze.

W analizowanej sytuacji Spółka w ramach prowadzonej działalności gospodarczej nabywa z innych krajów Unii Europejskiej oleje. Od nabywanych olejów z innych krajów Unii Europejskiej od roku 2004 Spółka naliczała zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami podatek akcyzowy. Podatek akcyzowy był i jest naliczany bezpośrednio przy zakupie olejów z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia olejów - poza składem, a w przypadku wprowadzenia do składu w momencie wyprowadzenia olejów z tego składu bez zastosowania procedury zawieszenia akcyzy.

Naliczana akcyza, o której mowa powyżej jest w Spółce zgodnie z ustawą o rachunkowości i polityką wewnętrzną firmy traktowana jako składowa ceny nabycia towarów, w związku z tym, iż jest podatkiem bezpośrednio związanym z ich zakupem i nie podlegającym odliczeniu. W momencie zarachowania należnej akcyzy w księgach cena zakupu olejów przyjętych na stan magazynowy w każdym przypadku ulega zwiększeniu o kwotę naliczonego podatku akcyzowego.

W związku z pozyskaniem przez Spółkę informacji o niezgodności prawa polskiego z przepisami wewnątrzwspólnotowymi w zakresie opodatkowania akcyzą olejów smarowych, Spółka po uzyskaniu korzystnego wyroku WSA w tej sprawie, skorygowała do zera złożone za okres 2004-2006 deklaracje dotyczące podatku akcyzowego i złożyła wniosek o stwierdzenie nadpłaty w podatku akcyzowym. Spółka otrzymała już część decyzji Naczelnika Urzędu Celnego o stwierdzeniu nadpłaty. Część podatku akcyzowego, o którego zwrot Spółka wnioskowała został już zwrócony na rachunek bankowy wraz z należnym oprocentowaniem naliczonym od dnia złożenia wniosku o stwierdzenie nadpłaty. Dokonany zwrot dotyczy podatku płaconego w związku z nabyciem olejów bez wprowadzania na skład podatkowy.

Spółka oczekuje kolejnych zwrotów akcyzy, w tym również wynikającego ze składanych deklaracji dotyczących prowadzonego składu podatkowego za rok 2006, Spółka rozważa również wystąpienie z wnioskiem o stwierdzenie nadpłaty za kolejne lata w zakresie całego podatku akcyzowego płaconego przez Spółkę w Polsce, a dotyczącego nabywanych z innych krajów Unii Europejskiej olejów.

Wątpliwości Spółki dotyczą kwestii czy otrzymanie zwrotu podatku akcyzowego rodzi obowiązek skorygowania (zmniejszenia) podstawy opodatkowania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, które miało miejsce przy pierwotnym zakupie tych olejów oraz jednocześnie kwot podatku należnego i naliczonego od tego nabycia.

Z powyższych przepisów wynika, iż podstawę opodatkowania z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia zwiększa się o dodatkowe opłaty w tym o podatek akcyzowy. Zatem przy wewnątrzwspólnotowym nabyciu towarów podstawa opodatkowania, zgodnie z art. 31 ust. 1 ustawy obejmuje również kwotę należnego podatku akcyzowego w związku z nabyciem towaru.

Jeżeli zatem podstawę opodatkowania z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów powiększono o kwotę należnego podatku akcyzowego, która następnie została zwrócona należy dokonać zmniejszenia podstawy opodatkowania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów o niniejszą kwotę podatku akcyzowego a tym samym dokonać korekty kwot podatku należnego i naliczonego oraz informacji podsumowującej.

Podstawa opodatkowania z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów winna być zgodna z rzeczywistością. Tym samym mimo, iż w przepisach regulujących podatek od towarów i usług nie wskazano wprost na obowiązek korygowania podstawy opodatkowania z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów w przypadku otrzymania zwrotu podatku akcyzowego zapłaconego na terytorium kraju, który to podatek powiększył wcześniej podstawę opodatkowania dokonywanego wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów należy dokonać zmniejszenia podstawy opodatkowania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów o niniejszą kwotę podatku akcyzowego a tym samym dokonać korekty kwot podatku należnego i naliczonego oraz informacji podsumowującej.

W przypadku uznania, że Spółka jest zobowiązana do zmniejszenia podstawy opodatkowania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów o kwotę zwróconego podatku akcyzowego a tym samym korekty kwot podatku należnego i naliczonego oraz informacji podsumowującej Spółka powzięła również wątpliwość w którym momencie niniejszego winna dokonać.

Odnosząc się do niniejszej kwestii należy wskazać, iż przepisy ustawy o podatku od towarów i usług nie wskazują wprost, w którym momencie podatnik winien dokonać korekt rozliczenia wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów. Stwierdzić jednak należy, iż w przedmiotowym przypadku Spółka winna dokonać korekt rozliczenia wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów cofając się do pierwszego okresu, w którym rozliczono wewnatrzwspólnotowe nabycie związane z zakupem oleju, od którego naliczono akcyzę. Należy bowiem zauważyć, iż zwrot podatku akcyzowego zapłaconego na terytorium kraju, który to podatek powiększył wcześniej podstawę opodatkowania dokonywanego wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów nie spowoduje powstania nowego obowiązku podatkowego. Ponieważ od przedmiotowych wewnątrzwspólnotowych nabyć obowiązek podatkowy powstał 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano dostawy oleju będącego przedmiotem wewnątrzwspólnotowego nabycia a zwrot podatku akcyzowego zapłaconego na terytorium kraju, który to podatek powiększył wcześniej podstawę opodatkowania dokonywanego wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów nie spowoduje powstania nowego obowiązku podatkowego Spółka zmniejszenia podstawy opodatkowania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów o kwotę zwróconego podatku akcyzowego a tym samym korekty kwot podatku należnego i naliczonego oraz informacji podsumowującej winna dokonać cofając się do pierwszego okresu, w którym rozliczono wewnatrzwspólnotowe nabycie związane z zakupem oleju, od którego naliczono akcyzę.

Należy jednak w tym miejscu zauważyć, iż stosownie do art. 70 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749), zwana dalej Ordynacją podatkową, zobowiązanie podatkowe przedawnia się z upływem 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku.

Prawo do złożenia korekty istnieje w związku z tym dopóty, dopóki zobowiązanie nie uległo przedawnieniu. Okres przedawnienia wynosi 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku. Podatnik ma zatem prawo skorygować deklaracje za okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku.

Reasumując, w przypadku otrzymania przez Spółkę zwrotu podatku akcyzowego zapłaconego na terytorium kraju, który to podatek powiększył wcześniej podstawę opodatkowania dokonywanego wewnątrzwspólnotowego nabycia olejów należy dokonać zmniejszenia podstawy opodatkowania wewnątrzwspólnotowego nabycia olejów o niniejszą kwotę podatku akcyzowego a tym samym dokonać korekty kwot podatku należnego i naliczonego oraz informacji podsumowującej. Przy czym Spółka zmniejszenia podstawy opodatkowania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów o kwotę zwróconego podatku akcyzowego a tym samym korekty kwot podatku należnego i naliczonego oraz informacji podsumowującej winna dokonać cofając się do pierwszego okresu, w którym rozliczono wewnatrzwspólnotowe nabycie związane z zakupem oleju, od którego naliczono akcyzę.

Końcowo należy wskazać, iż w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych zostanie wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj