Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP1-443-468/08-4/JF
z 15 kwietnia 2008 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPP1-443-468/08-4/JF
Data
2008.04.15



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Przepisy ogólne --> Czynności opodatkowane

Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Dostawa towarów i świadczenie usług --> Świadczenie usług

Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Dostawa towarów i świadczenie usług --> Dostawa towarów


Słowa kluczowe
odliczenie podatku od towarów i usług
opodatkowanie
podatek od towarów i usług
premia pieniężna
świadczenie usług


Istota interpretacji
Interpretacja przepisów prawa podatkowego dotycząca podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnej oraz prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony z tytułu premii pieniężnej .



Wniosek ORD-IN 867 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 10.03.2008 r. (data wpływu 12.03.2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnej oraz prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony z tytułu premii pieniężnej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12.03.2008 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnej oraz prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony z tytułu premii pieniężnej.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka prowadzi działalność w zakresie wydawania sprzedaży czasopism. Ponadto, w związku z prowadzoną działalnością wydawniczą Spółka prowadzi również portal internetowy. Działalność Spółki w ramach wydawania czasopism i prowadzenia portalu internetowego wiąże się ze sprzedażą powierzchni reklamowej oraz odpłatnym zamieszczaniem ogłoszeń i reklam. Sprzedaż powierzchni reklamowej w wydawnictwach Spółki oraz zamieszczanie ogłoszeń i reklam w ramach prowadzonego przez Spółkę portalu internetowego dokonywane jest w istotnej mierze na rzecz agencji reklamowych (Agencje), które działają na rzecz podmiotów zlecających przygotowanie reklam i przeprowadzenie kampanii reklamowych, bądź też Agencje jedynie pośredniczą w kontaktach między Społka i poszczególnymi firmami, na rzecz których Spółka świadczy usługi w zakresie zamieszczania reklam i ogłoszeń.

Społka przedstawia poniżej istniejące dwa stany faktyczne dotyczące prowadzonej działalności w zakresie zamieszczania reklam i ogłoszeń, w których zastosowanie przepisów ustawy o VAT budzi wątpliwości.

Premie pieniężne z tytułu przekroczenia określonego poziomu zakupów.

Znaczna część świadczonych przez Spółka usług polegających na publikacji i zamieszczaniu reklam i ogłoszeń o charakterze reklamowym świadczona jest przez Spółkę na rzecz Agencji, które to Agencje są wobec swoich klientów odpowiedzialne za nabycie powierzchni reklamowej we właściwym wydawnictwie, zapewnienie właściwej ekspozycji reklamy etc. Tym samym Agencje są poważnym nabywcą usług świadczonych przez Spółkę. Na podstawie odrębnych umów zawartych z Agencjami, Agencje dokonują zakupów usług polegających na publikacji i zamieszczaniu reklam i ogłoszeń o charakterze reklamowym w formie właściwej dla danego medium od Spółki. Spółka zobowiązuje się do wypłaty na rzecz Agencji ustalonych proporcjonalnie premii pieniężnych, przy czym niezależnie od ich wysokości, premie te są zawsze związane z zamieszczaniem reklam ogłoszeń o charakterze reklamowym w wydawnictwach Spółki oraz w ramach prowadzonego przez Spółkę portalu internetowego.

Premie pieniężne należne na rzecz Agencji mają charakter warunkowy, stanowią one bowiem określony procent od wartości zakupionych przez Agencje w danym okresie rozliczeniowym usług i wypłacane są w przypadku gdy łączna wartość usług zakupionych przez Agencje w przyjętym okresie przekroczy ustalony pułap. Należności te określane są również jako bonusy, jednak mechanizm ich naliczania jest w każdym przypadku taki sam tj.

stanowią określony procent od łącznej wartości zakupionych przez Agencje usług w danym okresie.

Premie należne Agencji:

  1. mają na celu zachęcenie Agencji do zamieszczania reklam i ogłoszeń w mediach Spółki,
  2. wypłacane są okresowo, zwykle po zakończeniu danego roku i dotyczą usług zakupionych przez Agencje w tymże okresie,
  3. związane są z dokonywaniem przez Agencje zakupu usług o wartości przekraczającej ustalony pułap,
  4. są związane z podjęciem przez Agencje zobowiązania do zrealizowania określonego poziomu obrotów w danym okresie czasu,
  5. nie są związane ze spełnieniem przez Agencje dodatkowych świadczeń, takich jak zobowiązanie do niedokonywania zakupów u innych usługodawców (prawo wyłączności).

Tym samym podstawową przesłanką do otrzymania przez Agencje premii od Spółki jest nabycie przez Agencje usług publikacji i zamieszczania reklam o wartości przekraczającej ustalony pułap Agencje co do zasady, nie zobowiązują się do wykonywania na rzecz Spółki jakichkolwiek dodatkowych czynności, czy też do świadczenia na rzecz Spółki jakichkolwiek dodatkowych usług.

Agencje traktują otrzymywane premie pieniężne jako wynagrodzenie za świadczenie usług na rzecz Spółki, przy czym Agencje uznają, iż świadczenie przedmiotowych usług podlega opodatkowaniu podatkiem VAT według stawki 22% jest dokumentowane przez Agencje za pomocą faktur VAT.

Usługi pośrednictwa Agencji w zawieraniu umów z klientami.

Ponadto, Społka zawiera umowy z Agencjami na mocy których Agencja otrzymuje wynagrodzenie z tytułu świadczenia usług polegających na podejmowaniu działań zmierzających do sprzedaży przez Spółkę powierzchni reklamowej w wydawnictwach i na portalu internetowym Spółki na rzecz podmiotów zamieszczających tam swoje reklamy i ogłoszenia. W tym przypadku Agencja nie jest nabywcą usług Spółki, gdyż usługi te są świadczone bezpośrednio na rzecz klientów. Usługa Agencji polega jedynie na poinformowaniu klientów o usługach Spółka w zakresie zamieszczania reklam w określonych publikacjach i na stronie internetowej oraz zachęceniu do skorzystania z tych usług Agencja nie zawiera w imieniu i na rzecz Społka umów z klientami. Umowy takie są zawierane bezpośrednio między Spółką i klientem.

Wynagrodzenie Agencji z tytułu powyższych usług zostało ustalone jako określony procent od wartości usług w zakresie publikacji reklam zakupionych przez klienta, którego Agencja skontaktowała ze Spółką

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

  1. Czy premie pieniężne wypłacane przez Spółkę na rzecz Agencji stanowią wynagrodzenie za świadczone przez nie usługi podlegające opodatkowaniu VAT...
  2. W konsekwencji, czy Spółce przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego VAT wykazanego na fakturach VAT wystawianych przez Agencje dla udokumentowania premii pieniężnych...
  3. Czy wynagrodzenie Agencji z tytułu wykonywania działań polegających na doprowadzeniu do nabywania przez klientów usług Spółki, które jest kalkulowane jako określony procent wartości usług zakupionych przez tych klientów, podlega opodatkowaniu VAT i czy Spółce przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT wykazanego na fakturach VAT wystawianych przez Agencje dla udokumentowania powyższych usług

Stanowisko Wnioskodawcy

Ad. 1) Czy premie pieniężne wypłacane przez Spółkę na rzecz Agencji stanowią wynagrodzenie za świadczone przez nie usługi podlegające opodatkowaniu VAT...

W ocenie Wnioskodawcy, premie pieniężne należne Agencjom stanowią wynagrodzenie za świadczone przez nie usługi na rzecz Spółki, dlatego też Spółce przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego wykazanego na fakturach wystawianych przez Agencje w celu udokumentowania premii pieniężnych.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT, opodatkowaniu podatkiem VAT podlegają m.in. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium Polski. Przez dostawę towarów, w myśl art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel, natomiast zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy, pod pojęciem świadczenia usług rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nie mającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

  • przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;
  • zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;
  • świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

W świetle art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, pojęcie „,świadczenie usług” ma szeroki zakres, gdyż obejmuje każde świadczenie nie będące dostawą towarów w rozumieniu ustawy o VAT. Definicja świadczenia usług zawarta w powyższym przepisie jest bardzo szeroka i definiuje zakres opodatkowania VAT w sposób dopełniający definicję dostawy towarów. Jak wynika z powyższego przepisu, aby daną sytuację można było uznać za świadczenie usług, musi wystąpić świadczenie, tj. określone zachowanie podmiotu, którego skutkiem jest uzyskanie korzyści przez beneficjenta świadczenia.

W analizowanym stanie faktycznym za świadczenie należy uznać podejmowanie przez Agencje określonych działań, których skutkiem jest zakup usług o określonej wartości, za które Spółka zobowiązuje się wynagrodzić Agencje poprzez wypłatę premii pieniężnych/bonusów. Wypłata premii jest ściśle uzależniona od określonego zachowania Agencji, tj. zrealizowania określonego w umowie poziomu zakupów. Działania Agencji niewątpliwie skutkują istotnymi korzyściami po stronie Spółki, gdyż prowadzą do zwiększonych przychodów z tytułu świadczenia na rzecz Agencji usług zamieszczania reklam, a tym samym zwiększa się uzyskiwany z tego tytułu zysk Spółki.

Biorąc pod uwagę, iż Spółka odnosi korzyści z tytułu świadczenia polegającego na podejmowaniu przez Agencje działań zmierzających do osiągnięcia określonego poziomu obrotów ze Spółką za które Agencje otrzymują wynagrodzenie i które ponad wszelką wątpliwość nie stanowi dostawy towarów zdaniem Spółki, spełnione są przesłanki by uznać czynności wynagradzane przez Spółkę w formie premii pieniężnych za odpłatne świadczenie usług w rozumieniu art. 8 ust 1 ustawy o VAT podlegające opodatkowaniu VAT.

Powyższe stanowisko znajduje przede wszystkim potwierdzenie w piśmie Ministra Finansów z 30 grudnia 2004 r Nr PP3-812-1222/2004/AP/4026. W piśmie tym stwierdzono, iż „W praktyce występują również sytuacje, W których podatnicy kształtują wzajemne relacje pomiędzy sobą w ten sposób że premie pieniężne wypłacane są z tytułu dokonywania przez nabywcę np. nabyć określonej wartości czy ilości towarów w określonym czasie lub też dokonywania terminowych płatności za zrealizowane dostawy w pewnym okresie i w określony sposób i premie te nie są związane z żadną konkretną dostawą. W takich przypadkach należy uznać, ze wypłacona premia pieniężna związana jest z określonymi zachowaniami nabywcy, a zatem ze świadczeniem usług przez nabywcę otrzymującego taką premię, które to usługi podlegają opodatkowaniu na ogólnych zasadach”.

Ponadto Minister Finansów w powyższym piśmie wyodrębnił dwie możliwe sytuacje odnoszące się do wypłaty premii pieniężnych. Zgodnie z treścią wskazanego pisma, skutki podatkowe dotyczące wypłacania premii pieniężnych nabywcom uzależnione są od wielu czynników tj. m.in. od ustalenia za co faktycznie premie pieniężne zostały wypłacone, tzn. czy dotyczą konkretnych dostaw, czy też odnoszą się do wszystkich dostaw w określonym czasie, i tak:

  1. w przypadkach gdy wypłacona premia pieniężna jest związana z konkretną dostawą (dostawami), to nawet jeśli jest to premia wypłacona po dokonaniu zapłaty, powinna być traktowana jak rabat, o którym mowa w art. 29 ust 4 ustawy o VAT, ponieważ ma bezpośredni wpływ na wartość tej dostawy i w efekcie prowadzi do obniżenia wartości (ceny) dostawy,
  2. natomiast w przypadkach, gdy premie pieniężne wypłacane są z tytułu dokonywania przez nabywcę nabyć określonej wartości czy ilości towarów w określonym czasie oraz premie te nie są związane z żadną konkretną dostawą uznaje się, że wypłacona premia pieniężna związana jest z określonymi zachowaniami odbiorcy a zatem ze świadczeniem przez odbiorcę otrzymującego taką premię usług, które to usługi podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT według stawki 22%.

W stanie faktycznym będącym przedmiotem niniejszego wniosku wypłata premii pieniężnych związana jest z nabyciem przez Agencje szeregu usług oferowanych przez Spółkę w pewnym okresie i zdaniem Spółki nie można ich przyporządkować do konkretnych usług nabytych przez Agencje Przedmiotowa premia nie jest związana z nabyciem konkretnej usługi ale z nabyciem wszystkich usług w przyjętym okresie rozliczeniowym o uzgodnionym przez strony wolumenie. O wypłacie premii decyduje jedynie wartość zakupionych przez Agencje usług w określonym czasie.

Odnosząc się do kryteriów wskazanych w cytowanym piśmie Ministra Finansów stwierdzić należy, ze premie pieniężne wypłacane przez Spółkę nie mają charakteru dobrowolnego, a ich wypłata jest uzależniona od konkretnego zachowania Agencji, zaś jej wyliczenie następuje poprzez odniesienie określonego procentu do całkowitej wartości usług nabytych przez Agencje od Spółki w danym okresie. Z tego względu premie pieniężne wypłacane przez Spółkę na rzecz Agencji spełniają kryteria, o których mowa w punkcie 2 powyżej. Stąd też, w myśI powołanego pisma Ministra Finansów, premie te stanowią wynagrodzenie za świadczenie usług w rozumieniu ustawy o VAT, przy czym usługi te, tj. konkretne zachowania Agencji, za które wypłacane są premie, podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT według zasad ogólnych.

Stanowisko wyrażone w powyższym piśmie zostało również podtrzymane w wydanym niedawno piśmie z dnia 28 grudnia 2007 r. stanowiącym odpowiedź Ministra Finansów na interpelację poselską nr 99 (PT3/0602/34/599/LBE/07/MB7-16001).

Ponadto, przedstawione powyżej stanowisko Spółki znajduje potwierdzenie w interpretacjach indywidualnych wydawanych na podstawie art. 14b ustawy z 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 137, poz. 926 ze zm. dalej Ordynacja podatkowa) przez Dyrektorów Izb Skarbowych jako organy upoważnione przez Ministra Finansów w odniesieniu do wniosków złożonych przez podatników po 1 lipca 2007 r.

Zatem w świetle powyższych argumentów i stanowiska prezentowanego przez Ministra Finansów zasadne jest dokumentowanie przez Agencje otrzymywanych premii pieniężnych jako wynagrodzenia z tytułu świadczonych usług za pomocą faktur VAT z wykazanym podatkiem VAT.

Spółka zwraca uwagę, że jest świadoma tego, iż stanowisko przeciwne do zaprezentowanego powyżej zajął Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 6 lutego 2007 r. (sygn. akt I FSK 94/06), Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w wyroku z dnia 26 kwietnia 2007 r. (sygn. akt I SA/Po 287/07) oraz Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku z 22 maja 2007 r. (sygn. akt III SA/Wa 4060/06). W ocenie ww. sądów premie pieniężne, takie jak wypłacane przez Spółkę, nie podlegają opodatkowaniu VAT. W opinii Spółki jednak, wyroki te stanowią rozstrzygnięcie w konkretnych sprawach i w związku z tym nie mają mocy powszechnie obowiązującej interpretacji przepisów prawa podatkowego, w przeciwieństwie do pisma Ministra Finansów z 30 grudnia 2004 r., które zostało wydane w trybie art. 14 Ordynacji podatkowej.

Ad. 2) Czy Spółce przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego VAT wykazanego na fakturach VAT wystawianych przez Agencje dla udokumentowania premii pieniężnych...

W ocenie Wnioskodawcy, w świetle przedstawionego powyżej stanowiska, Spółka ma pełne prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT wystawionych przez Agencje a dokumentujących świadczenie przez nich usług, za które kontrahenci są wynagradzani w formie premii pieniężnych. Nie ulega bowiem wątpliwości, iż spełnione są wszelkie warunki umożliwiające odliczenie podatku naliczonego, określone w art. 86 ustawy o VAT. W szczególności, nabycie tych usług jest związane wyłącznie z wykonywaniem przez Spółkę czynności opodatkowanych podatkiem VAT, tj. zamieszczaniem reklam.

Ponadto nie mają zastosowania ograniczenia prawa do odliczenia określone w przepisach art. 88 ustawy o VAT. W szczególności do sytuacji Spółki nie będzie miał zastosowania przepis art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy o VAT, zgodnie z którym nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury, w przypadku, gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Mając bowiem na uwadze fakt, iż w ocenie Spółki, faktury VAT wystawiane przez Agencje w związku z należnymi na ich rzecz premiami pieniężnymi są fakturami dokumentującymi transakcje podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT według stawki 22%, faktury te nie są tymi, o których mowa w art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy o VAT. W konsekwencji, Spółce przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego wykazanego na powyższych fakturach na zasadach ogólnych.

Ad. 3) Czy wynagrodzenie Agencji z tytułu wykonywania działań polegających na doprowadzeniu do nabywania przez klientów usług Spółki, które jest kalkulowane jako określony procent wartości usług zakupionych przez klientów, podlega opodatkowaniu VAT i czy Spółce przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT wykazanego na fakturach VAT wystawianych przez Agencje dla udokumentowania powyższych usług...

Zdaniem Spółki nie ulega wątpliwości, że w wyniku podjętych zobowiązań, Agencje świadczą usługi podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT, które obejmują m.in. następujące czynności:

  • przedstawienie potencjalnym klientom zainteresowanym zamieszczaniem reklam i ogłoszeń w periodykach i na stronach internetowych szczegółowych informacji o możliwości i zaletach skorzystania w tym zakresie z usług Spółka,
  • przekazanie odpowiednich informacji o Spółce, zakresie tematycznym jej publikacji,
  • skontaktowanie klienta z odpowiednią osobą odpowiedzialną w Spółce za realizację zadań w zakresie usług zamieszczania reklam w celu skonkretyzowania warunków współpracy,
  • ewentualne monitorowanie zakresu i częstotliwości korzystania przez klienta z usług Spółki oraz podejmowanie dodatkowych działań zmierzających do zintensyfikowania tych zakupów

Powyższe czynności/zachowania spełniają definicję świadczenia usług w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT.

Niewątpliwie Spółka odnosi korzyści z wykonywanych przez Agencje czynności, które w sposób bezpośredni znajdują odzwierciedlenie w zwiększonej sprzedaży usług zamieszczania reklam w środkach medialnych Spółki. Świadczeniem wzajemnym ze strony Spółki jest wypłata wynagrodzenia na rzecz Agencji za ich działania. Natomiast sposób kalkulacji wynagrodzenia (jako procent wartości usług nabytych przez klientów) pozostaje bez znaczenia dla stwierdzenia, iż dochodzi w tym przypadku do świadczenia usług podlegających opodatkowaniu VAT. Zasadne jest zatem wystawianie przez Agencje faktur VAT z wykazanym podatkiem VAT według 22% stawki z tytułu przedmiotowych usług.

W konsekwencji, Spółce przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT wykazanego na fakturach wystawianych przez Agencje.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj