Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPB2/415-604/08-4/MG
z 17 lipca 2008 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPB2/415-604/08-4/MG
Data
2008.07.17



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Źródła przychodów --> Przychody ze sprzedaży nieruchomości

Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Źródła przychodów --> Katalog źrodeł przychodów


Słowa kluczowe
koszty uzyskania przychodów
lokal mieszkalny
mieszkania
sprzedaż nieruchomości
zbycie


Istota interpretacji
Wnioskodawca zamierza zbyć przedmiotowe mieszkanie, w związku z czym prosi o określenie poniesionych kosztów, w celu osiągnięcia przychodu z ewentualnego zbycia przedmiotowego lokalu.



Wniosek ORD-IN 452 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana, przedstawione we wniosku z dnia 28.03.2008 r. (data wpływu 07.04.2008 r.) oraz w uzupełnieniu wniosku z dnia 04.07.2008 r. (data wpływu 07.07.2008 r.) stanowiącego odpowiedź na wezwanie z dnia 26.06.2008 r. Nr IPPB2/415-604/08-2/MG o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie określenia kosztów uzyskania przychodu z tytułu odpłatnego zbycia lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną własność, nabytego w 2007 r. w drodze zamiany - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 07.04.2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie określenia kosztów uzyskania przychodu z tytułu odpłatnego zbycia lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną własność, nabytego w 2007 r. w drodze zamiany.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest właścicielem lokalu nr (…) przy ul. T…w L…, stanowiącego odrębną własność.

W celu jego uzyskania Wnioskodawca poniósł następujące wydatki:

  • 146.416,30 zł - „nabycie” na rynku wtórnym aktem notarialnym z dnia 26.11.2007 r. Rep. A nr (…) (kserokopia w załączeniu) lokatorskiego prawa do lokalu nr (…) przy ul. T…w L…. Na tę kwotę złożyły się: wartość przekazanego w zamian lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną własność nabytego aktem notarialnym z dnia 22.06.2007 r. Rep. A nr (…) (kserokopia w załączeniu) za kwotę 34.000,00 zł, środki pieniężne w wysokości 110.000,00 zł przekazane zbywającym lokatorskie prawo do lokalu oraz kwota 2.416,30 zł stanowiąca koszty aktu notarialnego,
  • 27.495,88 zł - koszty związane z ustanowieniem odrębnej własności dla lokalu nr (…) przy ul. T…w L… za aktem notarialnym z dnia 12.12.2007 r. Rep. A nr (…) (kserokopia w załączeniu) t.j.: koszty określone w art. 12 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych (t. j. Dz. U. z 2003 r. Nr 119, poz. 1116 ze zm.) w wysokości 26.804,00 zł (kserokopia przelewów w załączeniu) oraz kwota 691,88 zł stanowiąca koszty aktu notarialnego.

Wnioskodawca prosi o nie unikanie odpowiedzi powołując się na art. 9 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych (t. j. Dz. U. z 2003 r. Nr 119, poz. 1116 ze zm.) jak to ma miejsce w wielu interpretacjach zamieszczonych na stronach KIP, który mówi „spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu jest prawem niezbywalnym...”, bo w rzeczywistości przy pewnych obwarowaniach ze strony spółdzielni mieszkaniowej (§ 2 aktu notarialnego z dnia 26.11.2007 r. Rep. A nr (…) fragment dotyczący załączonych dokumentów) dochodzi de facto do przeniesienia prawa.

Z uwagi na stwierdzone we wniosku braki formalne, pismem z dnia 26.06.2008 r. Nr IPPB2/415-604/08-2/MG tut. Organ wezwał Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku poprzez:

  • szczegółowe wyjaśnienie czego dotyczą przekazane środki pieniężne w wysokości 110.000,00 zł osobom zbywającym lokatorskie prawo do lokalu przy ul. T… w L…,
  • doprecyzowanie, jakie koszty składają się na kwotę 26.804,00 zł związaną z ustanowieniem odrębnej własności lokalu nr (…) przy ul. T…,
  • wyjaśnienie, czy wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczy stanu faktycznego, tak jak zaznaczono w poz. 33 w części D1 wniosku, czy też dotyczy zdarzenia przyszłego... Z treści zadanego przez Pana pytania wynika, że zamierza Pan zbyć przedmiotowy lokal mieszkalny, a więc można wnioskować, że przedmiotem interpretacji indywidualnej ma być zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca doprecyzował wniosek pismem z dnia 04.07.2008 r. (data wpływu 07.07.2008 r.) wyjaśniając:

  1. Kwota 110.000,00 zł stanowiła część wynagrodzenia za nabyte mieszkanie lokatorskie (lokatorskie prawo do lokalu) przy ul. T…. Wartość rynkowa tego mieszkania, gdyby posiadało odrębną własność w chwili nabycia wynosiła około 190.000,00 zł (w załączeniu wycena sporządzona przez rzeczoznawcę majątkowego). Ponieważ z informacji otrzymanych ze Spółdzielni koszty przekształcenia tego mieszkania z lokatorskiego w odrębną własność miały wynieść około 30.000,00 zł, więc rozsądną (maksymalną) kwotą jaką Wnioskodawca mógł zapłacić zbywającym była kwota 160.000,00 zł. Po negocjacjach ze zbywającymi Wnioskodawca ustalił, że za przedmiotowe mieszkanie lokatorskie (lokatorskie prawo do lokalu) Wnioskodawca przekaże własnościowe mieszkanie położone we wsi K… B… gm. S…, nabyte za aktem notarialnym z dnia 22.06.2007 r. Rep. (…) (kserokopia aktu dołączona do wniosku) o wartości rynkowej ok. 35.000,00 zł oraz środki pieniężne w wysokości 110.000,00 zł. Ustalenia zostały zrealizowane za aktem notarialnym z dnia 26.11.2007 r. Rep. A nr (…) (kserokopię aktu dołączona do wniosku).
  2. Z informacji otrzymanej ze Spółdzielni Mieszkaniowej XX w zasobach, której znajduje się lokal nr (…) przy ul. T…na kwotę 26.804,00 zł związaną z ustanowieniem odrębnej własności złożyły się:

  • kwota 23.484,11 zł - 30% odsetek przejściowo wykupionych przez budżet państwa na podstawie art. 10 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 30 listopada 1995 r. o pomocy państwa w spłacie niektórych kredytów mieszkaniowych, udzielaniu premii gwarancyjnych oraz refundacji bankom wypłaconych premii gwarancyjnych w związku z art. 12 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych (t. j. Dz.U z 2003 r. Nr 119, poz. 1116 ze zm.)
  • kwota 3.319,89 zł - zwrot kwoty umorzenia kredytu w wysokości nominalnej udzielonego przez Bank przy końcowym rozliczeniu zadania inwestycyjnego na podstawie art. 10 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 30 listopada 1995 r. o pomocy państwa w spłacie niektórych kredytów mieszkaniowych, udzielaniu premii gwarancyjnych oraz refundacji bankom wypłaconych premii gwarancyjnych, w związku z art. 12 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych (t. j. Dz. U. z 2003 r. Nr 119, poz. 1116 ze zm.).
  1. W kwestii wyjaśnienia, czy wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczy stanu faktycznego czy przyszłego Wnioskodawca poinformował, że jeszcze nie zbył przedmiotowego lokalu, a więc wiążąc koszty, które Wnioskodawca już poniósł, ze zdarzeniem które nastąpi, można zinterpretować jako zdarzenie przyszłe.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Wnioskodawca zamierza zbyć przedmiotowe mieszkanie, w związku z czym prosi o określenie poniesionych kosztów, w celu osiągnięcia przychodu z ewentualnego zbycia przedmiotowego lokalu.

Zdaniem Wnioskodawcy:

Według oceny Wnioskodawcy zgodnie z normą zawartą w art. 22 ust. 6c ustawy z dnia 26.07.1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.), koszty uzyskania przychodu z tytułu odpłatnego zbycia, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a) – c), z zastrzeżeniem ust. 6d, stanowią udokumentowane koszty nabycia lub udokumentowane koszty wytworzenia, powiększone o udokumentowane nakłady, które zwiększyły wartość rzeczy i praw majątkowych, poczynione w czasie ich posiadania. Koszt uzyskania przychodu ze zbycia przedmiotowego lokalu wyniesie 173.912,18 zł, stanowiąc sumę wszystkich wydatków poniesionych na nabycie i na zwiększenia wartości, do dnia zbycia w celu uzyskania odpowiedniego stanu prawnego i technicznego tj. zarówno kosztów „nabycia” spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu, jak i opłat związanych z przekształceniem tego prawa w odrębną własność.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a) - c) ustawy z dnia 26 lipca 1991 roku o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz.176 ze zm.) źródłem przychodów jest odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2:

  1. nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości,
  2. spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub użytkowego oraz prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej,
  3. prawa wieczystego użytkowania gruntów,
  4. innych rzeczy,
  • jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej i zostało dokonane w przypadku odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych w lit a) - c) - przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie.

Ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2006 r. Nr 217, poz. 1588) zmieniono zasady opodatkowania przychodów z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a) – c) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Nowe zasady opodatkowania, zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy zmieniającej, mają zastosowanie do dochodów uzyskanych ze zbycia nieruchomości i praw nabytych po 01 stycznia 2007 r.

W stanie prawnym obowiązującym od dnia 1 stycznia 2007 r. na podstawie art. 30e ust. 1 i ust. 4 ww. ustawy, od dochodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a) - c) podatek dochodowy wynosi 19% podstawy obliczenia podatku. Podatek jest płatny w terminie złożenia zeznania, o którym mowa w art. 45, za rok podatkowy, w którym nastąpiło odpłatne zbycie.

Natomiast podstawą obliczenia podatku, stosownie do ust. 2 art. 30e, o której mowa w ust. 1, jest dochód stanowiący różnicę pomiędzy przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw określonym zgodnie z art. 19, a kosztami ustalonymi zgodnie z art. 22 ust. 6c i 6d, powiększoną o sumę odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 22h ust. 1 pkt 1, dokonanych od zbywanych nieruchomości lub praw.

Zgodnie z art. 19 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw majątkowych oraz innych rzeczy, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8, jest ich wartość wyrażona w cenie określonej w umowie, pomniejszona o koszty odpłatnego zbycia. Jeżeli jednak cena, bez uzasadnionej przyczyny, znacznie odbiega od wartości rynkowej tych rzeczy lub praw, przychód ten określa organ podatkowy lub organ kontroli skarbowej w wysokości wartości rynkowej.

Stosownie natomiast do art. 22 ust. 6c ww. ustawy koszty uzyskania przychodu z tytułu odpłatnego zbycia, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a) - c), z zastrzeżeniem ust. 6d, stanowią udokumentowane koszty nabycia lub udokumentowane koszty wytworzenia, powiększone o udokumentowane nakłady, które zwiększyły wartość rzeczy i praw majątkowych, poczynione w czasie ich posiadania.

Ustawodawca w art. 22 ust. 6e doprecyzował, na podstawie jakich dokumentów określa się wysokość nakładów, o których mowa w ust. 6c i 6d, t.j. na podstawie faktur VAT w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług oraz dokumentów stwierdzających poniesienie opłat administracyjnych.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca zamierza zbyć nabyty w 2007 r. w drodze zamiany lokal nr (…) przy ul. T…w L…, stanowiący odrębną własność. Przedmiotem zapytania jest ustalenie prawidłowego określenia poniesionych przez Wnioskodawcę kosztów nabycia, w celu osiągnięcia przychodu ze zbycia przedmiotowego lokalu.

Rozstrzygnięcia w pierwszej kolejności wymaga zatem kwestia, czy kosztem uzyskania przychodu z tytułu odpłatnego zbycia lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną własność, nabytego w drodze umowy zamiany, będzie wartość przekazanego w zamian lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną własność, nabytego aktem notarialnym z dnia 22.06.2007 r. Rep. (…), ustalona na dzień zamiany.

W świetle ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, umowa zamiany nie jest umową nieodpłatną. W myśl art. 19 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych przychodem z odpłatnego zbycia w drodze zamiany nieruchomości lub praw majątkowych, a także innych rzeczy, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8, u każdej ze stron umowy przenoszącej własność jest wartość nieruchomości, rzeczy lub prawa zbywanego w drodze zamiany.

Zgodnie z zapisem art. 30e ust. 3 ww. ustawy w brzmieniu obowiązującym od 01.01.2007 r. w przypadku odpłatnego zbycia w drodze zamiany nieruchomości lub praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a) - c) dochód ustala się u każdej ze stron umowy na zasadach, o których mowa w ust. 2.

Wobec powyższego, zasadne staje się odwołanie w tym miejscu do regulacji zawartej w art. 603 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r. Nr 16, poz. 93 ze zm.). Umowa zamiany jest umową konsensualną, dwustronnie zobowiązującą, odpłatną i wzajemną, w której świadczenia obu stron mają charakter niepieniężny. Zgodnie z art. 603 Kodeksu cywilnego przez umowę zamiany każda ze stron zobowiązuje się przenieść na drugą stronę własność rzeczy w zamian za zobowiązanie się do przeniesienia własności innej rzeczy.

Zamiana jest czynnością prawną odpłatną i wzajemną, rodzi skutki zobowiązujące, a w warunkach określonych w art. 155 § 1 Kodeksu cywilnego skutki rozporządzające. Tym samym, w swej istocie umowa zamiany jest niewątpliwie podobna do umowy sprzedaży. Świadczy o tym również fakt, że ustawodawca nie reguluje odrębnie tej umowy, a jedynie w art. 604 Kodeksu cywilnego stwierdza, że do zamiany stosuje się odpowiednio przepisy o sprzedaży.

W konsekwencji, określone w umowie zamiany, świadczenie ze strony nabywającego rzecz lub prawo stanowi zatem niewątpliwie koszt przez niego poniesiony w celu tego nabycia.

Należy wyjaśnić, iż przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie zawierają zapisu określającego w sposób bezpośredni, co należy przyjąć za koszt uzyskania przychodu, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a) – c) ustawy, w przypadku nabycia nieruchomości lub praw w drodze umowy zamiany.

Niemniej jednak z powołanego przepisu art. 22 ust. 6c ww. ustawy wynika, że koszty uzyskania przychodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw nabytych w drodze zamiany stanowią m.in. udokumentowane koszty nabycia przedmiotowych nieruchomości lub praw.

Mając na uwadze opisane we wniosku zdarzenie przyszłe oraz obowiązujące przepisy prawa należy zgodzić się ze stanowiskiem Wnioskodawcy, iż kosztem uzyskania przychodu z tytułu odpłatnego zbycia nabytego w 2007 r. w drodze umowy zamiany spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego przy ul. T…w L…, przekształconego następnie w odrębną własność, będzie wartość przekazanego w zamian lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną własność nabytego przez Wnioskodawcę aktem notarialnym z dnia 22.06.2007 r. Rep. A nr (…) położonego we wsi K…gm. S… ustalona na dzień zamiany, tj. wartość, za którą nabyto tę nieruchomość (wartość rynkowa).

W następnej kolejności należy odnieść się do możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu z tytułu odpłatnego zbycia przedmiotowej nieruchomości przy ul. T…w L…, środków pieniężnych przekazanych zbywającym przedmiotowe lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego przy ul. T… w L… nabyte przez Wnioskodawcę w drodze umowy zamiany, które następnie przekształcone zostało w odrębną własność i które Wnioskodawca zamierza sprzedać. Z treści pisma stanowiącego odpowiedź na wezwanie tut. Organu, w którym Wnioskodawca doprecyzował przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe wynika, iż przekazana przez Wnioskodawcę zbywającym lokatorskie prawo do lokalu kwota, stanowi część wynegocjowanego wynagrodzenia za nabyte w drodze zamiany mieszkanie lokatorskie, co znalazło potwierdzenie w akcie notarialnym z dnia 26.11.2007 r. Rep. A nr (…).

W tym miejscu należy wyjaśnić, że ustawodawca w treści zacytowanego wyżej art. 22 ust. 6c ustawy nie zdefiniował pojęcia kosztów nabycia nieruchomości, w związku z czym należy odwołać się do językowego (potocznego) rozumienia tego wyrażenia, zgodnie z którym za koszt nabycia nieruchomości lub praw majątkowych przyjąć należy wszystkie poniesione i prawidłowo udokumentowane wydatki mające ścisły związek z nabyciem przedmiotowej nieruchomości lub prawa.

W świetle powyższych uregulowań prawnych stwierdzić należy, iż stanowisko Wnioskodawcy dotyczące możliwości zaliczenia do kosztów nabycia, środków pieniężnych stanowiących część wynagrodzenia za nabyte w drodze zamiany mieszkanie lokatorskie, przekazanych zbywającym lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego przy ul. T…w L…, jest prawidłowe.

Do kosztów uzyskania przychodu z tytułu odpłatnego zbycia nabytego w drodze umowy zamiany lokalu mieszkalnego przekształconego w odrębną własność, zgodnie z zacytowanym wyżej art. 22 ust. 6c ww. ustawy Wnioskodawca będzie miał możliwość zaliczenia poniesionych wydatków związanych z podpisaniem aktu notarialnego z dnia 26.11.2007 r. Rep. A nr (…), jeżeli z treści tego dokumentu będzie wynikało, iż wymienione w nim kwoty dotyczą nabycia przedmiotowego lokalu, i poniesione zostały przez Wnioskodawcę.

Kolejnym problemem, wymagającym rozstrzygnięcia jest kwestia możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu z tytułu odpłatnego zbycia przedmiotowej nieruchomości, kwot związanych z ustanowieniem odrębnej własności nabytego spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego nr (…) przy ul. T…w L…, aktem notarialnym z dnia 12.12.2007 r. Rep. A nr (…). Z treści wniosku oraz odpowiedzi Wnioskodawcy na wezwanie tut. Organu, stanowiącej doprecyzowanie przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, iż na kwoty uiszczone przez Wnioskodawcę w związku z ustanowieniem odrębnej własności przedmiotowego lokalu składały się szczegółowo opisane w uzupełnieniu do wniosku m.in.: kwota 30% odsetek przejściowo wykupionych przez budżet państwa oraz zwrot kwoty umorzenia kredytu w wysokości nominalnej udzielonego przez bank przy końcowym rozliczeniu zadania inwestycyjnego, określone w art. 12 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych (t. j. Dz. U. z 2003 r. Nr 119, poz. 1116 ze zm.), a także kwota stanowiąca koszt aktu notarialnego ustanowienia odrębnej własności.

Biorąc pod uwagę powyższe ustalenia oraz treść powołanego art. 22 ust. 6c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wymienione przez Wnioskodawcę kwoty poniesione w związku z przekształceniem nabytego w drodze zamiany spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu oraz koszty związane z ustanowieniem odrębnej własności przedmiotowego lokalu mieszkalnego (koszty aktu notarialnego), mogą być zaliczone do kosztów związanych z nabyciem lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną własność i tym samym stanowić koszt uzyskania przychodu z jego odpłatnego zbycia. Zatem adekwatnie do powyższego stwierdzić należy, iż stanowisko Wnioskodawcy w tym zakresie jest także prawidłowe.

Reasumując, biorąc pod uwagę przedstawione we wniosku i jego uzupełnieniu zdarzenie przyszłe oraz obowiązujące przepisy prawa, w przypadku zbycia przez Wnioskodawcę przedmiotowej nieruchomości przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie, przy ustalaniu dochodu z jego odpłatnego zbycia stanowiącego podstawę opodatkowania zryczałtowanym 19% podatkiem dochodowym, Wnioskodawca będzie mógł pomniejszyć osiągnięty przychód z odpłatnego zbycia, określony zgodnie z art. 19 ww. ustawy, o omówione w niniejszej interpretacji, prawidłowo ustalone przez Wnioskodawcę koszty nabycia, pod warunkiem prawidłowego ich udokumentowania.

Końcowo należy dodać, iż dokumenty dołączone przez Wnioskodawcę do wniosku nie podlegały analizie i weryfikacji w ramach wydanej interpretacji. Tym samym, jeżeli przedstawiony we wniosku stan faktyczny różni się od stanu faktycznego występującego w rzeczywistości, wówczas wydana interpretacja nie będzie chroniła Wnioskodawcy w zakresie dotyczącym rzeczywiście zaistniałego stanu faktycznego

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj