Interpretacja Ministra Finansów
DD3/033/73/CRS/11/PK-684
z 26 września 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji


ZMIANA INTERPRETACJI INDYWIDUALNEJ


Na podstawie art. 14e § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) Minister Finansów, w związku ze stwierdzeniem nieprawidłowości interpretacji indywidualnej z dnia 14 maja 2008 r. Nr IBPB2/415-323/08/HK, wydanej w imieniu Ministra Finansów przez Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach, zmienia z urzędu wyżej wymienioną interpretację stwierdzając, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 12 lutego 2008 r. (data wpływu 15 lutego 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie sposobu opodatkowania wartości nagród wręczanych uczestnikom konkursów, jest nieprawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 14 maja 2008 r. Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach – działając na podstawie § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) – wydał w imieniu Ministra Finansów interpretację indywidualną dotyczącą podatku dochodowego od osób fizycznych. Interpretacja wydana została na ww. wniosek złożony w dniu 15 lutego 2008 r.


W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Podstawowym przedmiotem działalności Spółki (Wnioskodawcy) jest produkcja i sprzedaż wyrobów stalowych. Wszystkie osoby przebywające na terenie zakładów produkcyjnych (hut) należących do Spółki, tj. zarówno pracownicy Spółki jak i osoby zatrudnione w innych podmiotach (spółkach zależnych), ale wykonujące czynności na terenie zakładów, zobowiązane są do przestrzegania rygorystycznych wymogów w zakresie bezpieczeństwa i higieny w pracy. W celu sprawdzenia i poszerzenia wiedzy w zakresie BHP, w marcu 2008 r. Spółka planuje zorganizowanie ogólnozakładowego „Dnia Bezpieczeństwa”. W programie „Dnia Bezpieczeństwa”, oprócz wykładów czy dystrybucji materiałów informacyjnych przewidziano również konkursy o tematyce BHP. W trakcie konkursów uczestnicy będą udzielali odpowiedzi lub wykonywali inne czynności (np. obsługa określonych urządzeń z zachowaniem wszystkich wymogów BHP, udzielanie pierwszej pomocy itp.) pozwalające zweryfikować ich wiedzę na tematy takie jak: zagrożenia związane z wykonywaniem pracy na poszczególnych stanowiskach, przepisy BHP i przeciwpożarowe, choroby zawodowe, tryb postępowania w razie zaistnienia wypadku, zasady ochrony życia i zdrowia itp.

Informacja o konkursie została ogłoszona w radiowęźle oraz Tygodniku Koncernu, który ma nadany numer ISSN. Spółka wyjaśnia, że tygodnik ten jest dostępny w wyznaczonych punktach na terenie Spółki, m.in. przy głównym wejściu, tj. każdy zainteresowany może się zapoznać z jego treścią, tygodnik jest bezpłatny. Zwycięscy konkursu otrzymają nagrody pieniężne i rzeczowe o wartości od 50 PLN do 4 000 PLN.


Spółka rozważa dwa warianty organizacji planowanego konkursu:

  • Wariant I – w regulaminie konkursu zostanie wprowadzony zapis zgodnie z którym uczestnikiem konkursu może być wyłącznie osoba będąca pracownikiem Spółki,
  • Wariant II – w regulaminie konkursu zostanie wprowadzony zapis zgodnie z którym uczestnikami konkursu mogą być zarówno pracownicy Spółki jak i osoby zatrudnione w spółkach zależnych od Spółki, które wykonują czynności na terenie zakładów produkcyjnych należących do Spółki.


Bez względu na przyjęty wariant konkursu oraz osobę zwycięzcy wypłata nagród w konkursie będzie obciążała Spółkę i tylko Spółka poniesie związane z tym koszty.


W związku z powyższym zadano następujące pytania:


  1. Czy wygrane w konkursach, których wartość jednorazowa nie przekracza 760 PLN będą wolne od opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych, a co za tym idzie nie wystąpi obowiązek pobrania zaliczki na podatek dochodowy przez organizatora konkursu jako płatnika?
  2. Czy wygrane w konkursach, których wartość jednorazowa przekroczy 760 PLN będą opodatkowane 10% zryczałtowanym podatkiem dochodowym od kwoty nadwyżki ponad 760 zł i w konsekwencji wystąpi obowiązek pobrania zaliczki na podatek dochodowy przez organizatora konkursu jako płatnika w wysokości 10% od kwoty nadwyżki?


Zdaniem Wnioskodawcy:


I. W przypadku wygranych do kwoty 760 PLN:

Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68 UPDOF „Wolne od podatku dochodowego są (...) wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio, telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową – jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760 zł;...”.


Z ww. przepisu wynika, iż dla zastosowania zwolnienia wygranych do kwoty 760 PLN wystarczającym jest, aby konkurs posiadał przynajmniej jedną z trzech cech:

  1. był konkursem ogłoszonym przez środki masowego przekazu albo
  2. był konkursem z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu albo
  3. by nagroda w konkursie wiązała się ze sprzedażą premiową.


W związku z powyższym, mając na uwadze, iż organizowany przez Spółkę konkurs:

  1. zostanie ogłoszony za pomocą środków masowego przekazu tj. będzie ogłoszony w tygodniku Koncernu posiadającym Międzynarodowy Znormalizowany Numer Wydawnictwa Ciągłego ISSN oraz zostanie ogłoszony w radiowęźle funkcjonującym na terenie całego zakładu,
  2. ma charakter konkursu z dziedziny nauki ponieważ jego celem jest sprawdzenie oraz poszerzenie wiedzy uczestników na temat: zagrożeń związanych z wykonywaniem pracy na poszczególnych stanowiskach, przepisów BHP i przeciwpożarowych, chorób zawodowych, tryb postępowania w razie zaistnienia wypadku a także zasad ochrony życia i zdrowia,

zdaniem Wnioskodawcy, wartość wygranych w tym konkursie, jeżeli ich wartość nie przekroczy 760, będzie przychodem wolnym od opodatkowania podatkiem dochodowym. Wnioskodawca podkreśla, iż zwolnienie to będzie miało zastosowanie niezależnie od tego czy zgodnie z regulaminem konkursu do uczestnictwa w konkursie zostaną dopuszczeni wyłącznie pracownicy Spółki czy też pracownicy Spółki oraz spółek od niej zależnych. Brak rozróżnienia wynika z faktu, iż wprowadzając zwolnienie ustawodawca nie uzależnił jego stosowania od tego jaki jest krąg podmiotów mogących brać udział w konkursie. W związku z powyższym wnioskodawca uważa, iż nie wystąpi obowiązek pobrania zaliczki na podatek dochodowy przez organizatora konkursu jako płatnika.


II. W przypadku wygranych przekraczających kwotę 760 PLN:

Zgodnie do art. 30 ust. 1 pkt 2 UPDOF „Od uzyskanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dochodów (przychodów) pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy, z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 6, 6a i 68 – w wysokości 10% wygranej lub nagrody. Dochodów tych nie łączy się z innymi dochodami opodatkowanymi według skali. Stosownie do opisanego stanu faktycznego konkurs organizowany przez Spółkę nie stanowi konkursu prowadzonego przez uprawniony podmiot na podstawie przepisów o grach i zakładach wzajemnych, a zatem zastrzeżenie dotyczące art. 21 ust. 1 pkt 6 i 6a nie ma zastosowania.

Zdaniem Wnioskodawcy skoro art. 30 ust. 1 pkt 2 UPDOF nie precyzuje, w przypadku jakich konkursów stosuje się zryczałtowane opodatkowanie w wysokości 10%, a zatem należy przyjąć, że stosuje on zarówno w przypadku konkursów organizowanych dla pracowników Spółki jak i pracowników spółek od niej zależnych. Ponadto Spółka stoi na stanowisku, iż wyraźne wskazanie w art. 30 ust. 1 pkt 2 UPDOF na konieczność uwzględnienia przepisu art. 21 ust. 1 pkt 68 UPDOF, oznacza, iż podatkowi podlega wyłącznie kwota wygranej przekraczająca wartość 760 PLN. Natomiast cała wartość wygranej podlegałaby zryczałtowanemu opodatkowaniu jedynie w przypadku stwierdzenia, iż dany konkurs nie spełnia wymogów określonych w art. 21 ust. 1 pkt 68 UPDOF.

Podsumowując, w przypadku wygranej w konkursie organizowanym przez Spółkę (który to konkurs spełnia wymogi określone w art. 21 ust. 1 pkt 68) o wartości 800 PLN, kwota podatku, którą winna pobrać Spółka wynosi 4 PLN tj. 10% od nadwyżki ponad 760 PLN. Interpretacja przeciwna prowadziłaby do niemożliwego do zaakceptowania wniosku, iż wyższa wygrana prowadzi do efektywnie niższej wypłaty dla wygrywającego (800 zł wygranej – 80 zł = 720 PLN wypłaty tj. o 40 PLN mniej niż gdyby ten sam zwycięzca wygrał jedynie 760 PLN). W związku z powyższym, zdaniem wnioskodawcy, organizator konkursu będzie obowiązany do pobrania zaliczki na podatek dochodowy jako płatnik od kwoty wygranej przekraczającej 760 PLN.

Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, w interpretacji indywidualnej z dnia 14 maja 2008 r. Nr IBPB2/415-323/08/HK, uznał stanowisko Wnioskodawcy za nieprawidłowe, przyznając jednak prawo do zastosowania zwolnienia od podatku, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, do wygranych o wartości nieprzekraczającej kwoty 760 zł w konkursie organizowanym przez Wnioskodawcę z tematyki BHP z uwagi na ogłaszania konkursu za pomocą środków masowego przekazu.


Po przeanalizowaniu akt sprawy oraz obowiązujących przepisów prawa Minister Finansów stwierdza, co następuje.

W myśl art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r. poz. 361, z późn. zm.), w brzmieniu obowiązującym w 2008 r., zwanej dalej „ustawą”, opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Na podstawie art. 12 ust. 1 ustawy za przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty, bez względu na źródło finansowania tych wypłat i świadczeń, a w szczególności: wynagrodzenia zasadnicze, wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, różnego rodzaju dodatki, nagrody, ekwiwalenty za nie wykorzystany urlop i wszelkie inne kwoty niezależnie od tego, czy ich wysokość została z góry ustalona, a ponadto świadczenia pieniężne ponoszone za pracownika, jak również wartość innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych.

Zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nieznajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach.

Na mocy art. 30 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 41 ust. 4 ustawy od dochodów (przychodów) z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową, uzyskanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 6, 6a i 68 – pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy w wysokości 10% wygranej lub nagrody.

Jeżeli przedmiotem wygranych (nagród), o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2, nie są pieniądze, podatnik jest obowiązany wpłacić płatnikowi kwotę należnego zryczałtowanego podatku przed udostępnieniem wygranej (nagrody) – art. 41 ust. 7 pkt 1 ustawy.

Płatnicy, o których mowa w art. 41 ustawy, przekazują kwoty zryczałtowanego podatku w terminie do dnia 20 miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano podatek - na rachunek urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby. Jednocześnie, na mocy art. 42 ust. 1a ustawy, w terminie do końca stycznia roku następującego po roku podatkowym, są obowiązani przesłać do urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby, roczne deklaracje, według ustalonego wzoru (PIT-8AR). W razie zaprzestania przez płatników prowadzenia działalności przed końcem stycznia roku następującego po roku podatkowym deklarację PIT-8AR płatnik przekazuje w terminie do dnia zaprzestania tej działalności.

Natomiast stosownie do art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy wolna od podatku dochodowego jest wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową - jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760 zł; zwolnienie od podatku nagród związanych ze sprzedażą premiową nie dotyczy nagród otrzymanych przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego pozarolniczą działalnością gospodarczą, stanowiących przychód z tej działalności.

Biorąc pod uwagę opisane zdarzenie przyszłe oraz przytoczone przepisy prawa podatkowego, należy stwierdzić, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej z dnia 12 lutego 2012 r. jest nieprawidłowe.

Należy zauważyć, że przepis art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy pozwala wyodrębnić dwie grupy konkursów, do których może mieć zastosowanie omawiane zwolnienie.

Pierwsza grupa konkursów to konkursy organizowane i emitowane (ogłaszane) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja). Zatem, aby przedmiotowe zwolnienie miało zastosowanie, spełnione muszą zostać łącznie 3 warunki:

  • organizatorem konkursu musi być środek masowego przekazu;
  • podmiotem emitującym (ogłaszającym) konkurs musi być środek masowego przekazu;
  • jednorazowa wartość wygranej nie może przekroczyć kwoty 760 zł.

W szczególności należy zwrócić uwagę na dwa pierwsze warunki. O zastosowaniu przedmiotowego zwolnienia nie decyduje bowiem sam fakt ogłoszenia konkursu lub gry w środkach masowego przekazu. Równie ważne jest, aby organizatorem konkursu były środki masowego przekazu, o czym świadczy użycie przez ustawodawcę spójnika „i” w wyrażeniu „organizowane i emitowane (ogłaszane) przez środki masowego przekazu”.

Nieprawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy oraz Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach, w myśl którego sam fakt ogłoszenia konkursu za pomocą środków masowego przekazu, tj. w Tygodniku Koncernu posiadającym Międzynarodowy Znormalizowany Numer Wydawnictwa Ciągłego ISSN oraz w radiowęźle funkcjonującym na terenie całego zakładu, uprawnia do zastosowania przedmiotowego zwolnienia.

O braku podstaw do zakwalifikowania przedmiotowego konkursu do pierwszej grupy konkursów, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy, decyduje okoliczność, że jego organizatorem nie jest podmiot zaliczany do środków masowego przekazu. Zgodnie z przedstawionym opisem zdarzenia przyszłego podstawowym przedmiotem działalności Wnioskodawcy jest produkcja i sprzedaż wyrobów stalowych.

Druga grupa konkursów, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy, to konkursy z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa lub sportu. W tym przypadku dla zastosowania zwolnienia istotne znaczenia ma temat konkursu, który musi dotyczyć jednej z dziedzin wskazanych w omawianym przepisie, oraz jednorazowa wartość wygranej, która nie może przekroczyć 760 zł.

Biorąc powyższe pod uwagę należy zgodzić się ze stanowiskiem Wnioskodawcy, iż konkurs z wiedzy na temat bezpieczeństwa i higieny pracy ma charakter dziedziny nauki. W zakresie BHP znajdują się zagadnienia z zakresu ergonomii, medycyny pracy, ekonomiki pracy, psychologii pracy czy technicznego bezpieczeństwa. BHP stanowi odrębny dział indywidualnego prawa pracy.

W konsekwencji należy stwierdzić, że do wygranych w konkursie o tematyce BHP może mieć zastosowanie zwolnienie określone w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy.

Jednocześnie jednak należy podkreślić, że równoprawnym kryterium do zastosowania przedmiotowego zwolnienia, oprócz wyżej omówionych, jest wartość wygranej. Jeżeli jednorazowa wartość wygranej przekracza kwotę 760 zł, wówczas opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlega cała wartość wygranej. Zwolnieniem objęte są bowiem wyłącznie wygrane o wartości nieprzekraczającej kwoty 760 zł, o czym świadczy sformułowanie zawarte w tym przepisie, tj. „jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760 zł”.

Gdyby ustawodawca chciał zwolnić z opodatkowania nagrody do wysokości 760 zł, to przepis w tym zakresie brzmiałby: „wolna od podatku dochodowego jest wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową – do wysokości 760 zł wygranej lub nagrody.

W tej kwestii Wnioskodawca przedstawił zatem błędne stanowisko, twierdząc, że w przypadku, gdy jednorazowa wartość wygranej w konkursach, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy, przekracza kwotę 760 zł, opodatkowaniu podlega jedynie nadwyżka ponad kwotę 760 zł.


Przy opodatkowaniu nagród należy natomiast wziąć pod uwagę do kogo adresowany jest konkurs. I tak, w przypadku konkursu organizowanego:

  1. wyłącznie do pracowników Wnioskodawcy, wygrana (wartość wygranej) będzie stanowić przychód ze stosunku pracy, o którym mowa w art. 12 ust. 1 ustawy.
    Stąd do tych wygranych nie będzie miało zastosowania zwolnienie określone w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy i w konsekwencji Wnioskodawca jako płatnik będzie miał obowiązek obliczyć, pobrać i wpłacić zaliczkę na podatek dochodowy na zasadach określonych w art. 32 i 38 ustawy;
  2. dla szerszego kręgu podmiotów, w tym także dla pracowników Wnioskodawcy, wygrana (wartość wygranej) dla wszystkich uczestników konkursu będzie stanowić przychód z innych źródeł, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ustawy.
    Stąd do tych wygranych będzie miało zastosowanie zwolnienie określone w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy. Jednakże w przypadku gdy wartość wygranej w konkursie przekroczy kwotę 760 zł Wnioskodawca jako płatnik będzie miał obowiązek obliczyć, pobrać i wpłacić zryczałtowany 10% podatek dochodowy od całości wygranej, na podstawie art. 41 ust. 4 z uwzględnieniem postanowień art. 41 ust. 7 pkt 1, art. 42 ust. 1 i 1a ustawy.


W świetle powyższych wyjaśnień stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 12 grudnia 2008 r. należy uznać za nieprawidłowe.

Z powyższych względów należało zmienić z urzędu interpretację indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 14 maja 2008 r. Nr IBPB2/415-323/08/HK, gdyż stwierdzono jej nieprawidłowość.


Zmieniona interpretacja indywidualna dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania zmienianej interpretacji, tj. w dniu 14 maja 2008 r.


POUCZENIE


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą zmianę interpretacji przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał zmianę interpretacji indywidualnej, w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270, zwanej dalej „ustawą”). Skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego wnosi się (w dwóch egzemplarzach) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzieli odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ustawy), na adres: Świętokrzyska 12, 00-916 Warszawa.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj