Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi
IPTPB1/415-536/12-4/KO
z 13 grudnia 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 28 sierpnia 2012 r. (data wpływu 3 września 2012 r.), uzupełnionym pismem z dnia 7 grudnia 2012 r. (data wpływu 10 grudnia 2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z opodatkowaniem nagród rzeczowych, których:

  • wartość nie przekracza kwoty 760,00 zł - jest prawidłowe,
  • wartość przekracza kwotę 760,00 zł - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 września 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z opodatkowaniem nagród rzeczowych.

Wniosek nie spełniał wymogów, o których mowa w art. 14b § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749), w związku z czym, pismem z dnia 27 listopada 2012 r., Nr IPTPB1/415-536/12-2/KO, na podstawie art. 169 § 1 w zw. z art. 14h wymienionej ustawy, wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie wysłano w dniu 27 listopada 2012 r. (skuteczne doręczenie nastąpiło w dniu 30 listopada 2012 r.), Wnioskodawca uzupełnił ww. wniosek pismem z dnia 7 grudnia 2012 r. (data wpływu 10 grudnia 2012 r.), które nadane zostało w polskiej placówce operatora publicznego w dniu 7 grudnia 2012 r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca i podlegle Placówki Terenowe, zgodnie z art. 63 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników (Dz. U. z 2008 r. Nr 50, poz. 291 ze zm.), prowadzą działalność na rzecz zapobiegania wypadkom przy pracy rolniczej i rolniczym chorobom zawodowym, obejmującą w szczególności:

  • prowadzenie dobrowolnych, nieodpłatnych szkoleń i instruktażu dla ubezpieczonych w zakresie popularyzacji wiedzy o zasadach ochrony życia i zdrowia w gospodarstwie rolnym oraz postępowania w razie wypadku przy pracy rolniczej,
  • upowszechnianie wśród ubezpieczonych wiedzy o zagrożeniach wypadkami przy pracy rolniczej i rolniczymi chorobami zawodowymi, a także znajomości zasad ochrony życia i zdrowia w gospodarstwie rolnym.

Realizując wyżej wymienione zadania, prowadzone są szkolenia, pogadanki połączone z konkursami wiedzy z zakresu bezpiecznej pracy w gospodarstwie rolnym dla:

  • rolników podczas ich szkoleń,
  • rolników biorących udział w konkursach „Bezpieczne Gospodarstwo Rolne”,
  • rolników uczestniczących w masowych imprezach (targach rolników, dożynkach itp.),
  • uczniów szkół, dla których organizowane są konkursy wiedzy, najczęściej w formie testu, rysunkowe, graficzne (metodą tradycyjną, malarskie lub z wykorzystaniem technik komputerowych).

Konkursy organizowane są w oparciu o regulaminy publikowane na stronach internetowych Wnioskodawcy, w tzw. Kalendarium wydarzeń prewencyjnych, które jest dostępne dla każdej osoby zainteresowanej. Konkursy często są organizowane pod patronatem prasy, bądź telewizji lub współorganizowane z mediami.

Uczestnicy konkursów rywalizują o pierwszeństwo w zakresie posiadanej wiedzy, a laureaci otrzymują nagrody rzeczowe.

W przypadku, gdy nagroda rzeczowa jest o wartości nieprzekraczającej 760,00 zł, Wnioskodawca nie odprowadza zaliczki na podatek dochodowy na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W przypadku, gdy wartość nagrody przekracza 760,00 zł, Wnioskodawca odprowadza zryczałtowany, 10% podatek od nadwyżki ponad kwotę 760,00 zł (art. 21 ust. 1 pkt 68 w związku z art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych).

W uzupełnieniu z dnia 7 grudnia 2012 r. Wnioskodawca wskazał, iż organizuje konkursy z dziedziny nauki.

Laureatom konkursów wręczane są nagrody rzeczowe, których wartość jednorazowo nie przekracza 760,00 zł. Wówczas Wnioskodawca nie pobiera zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych.

W przypadku nagród o wartości przekraczającej jednorazowo 760,00 zł pobierana jest zaliczka na podatek dochodowy w wysokości 10% od nadwyżki ponad 760,00 zł.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy postępowanie Wnioskodawcy w zakresie naliczania zaliczki na podatek dochodowy od nagród rzeczowych, wręczanych uczestnikom konkursów z dziedziny bhp w rolnictwie, polegające na zaniechaniu poboru zaliczki na podatek dochodowy w przypadku, gdy wartość nagrody rzeczowej nie przekracza kwoty 760,00 zł oraz naliczaniu 10% zryczałtowanego podatku od nadwyżki ponad kwotę 760,00 zł, jest prawidłowe?

W uzupełnieniu wniosku z dnia 7 grudnia 2012 r. sformułowane zostało następujące pytanie:

Czy postępowanie Wnioskodawcy w zakresie naliczania i pobierania podatku dochodowego od osób fizycznych jest prawidłowe?

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolna od podatku dochodowego jest wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760 zł. Cytowany przepis przewiduje zwolnienie z obowiązku uregulowania podatku dochodowego, ale zarazem warunkuje ten przywilej od wygranych w konkursach w nim określonych. Zdaniem ustawodawcy muszą to być konkursy z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu. Zgodnie z definicją zawartą w „Słowniku współczesnego języka polskiego”, Wydawnictwo Wilga, Warszawa, wydanie drugie z 2000 r. - nauka to ogół usystematyzowanej wiedzy ludzkiej, zespół poglądów, wiadomości dotyczących określonej dziedziny wiedzy. Według tego samego Słownika, wiedza to ogół wiadomości, umiejętności w jakiejś dziedzinie, zdobytych dzięki uczeniu się, doświadczeniu życiowemu itp. Wnioskodawca uważa, że można przyjąć, iż zdobyta wiedza na temat zasad bezpiecznej pracy w rolnictwie, sposobu postępowania w razie wypadku przy pracy rolniczej, a także znajomości zasad ochrony życia i zdrowia w gospodarstwie rolnym jest wycinkiem dziedziny nauki.

Podobne stanowisko zaprezentowała Izba Skarbowa w Warszawie w piśmie z dnia 12 czerwca 2009 r. (IPPB4-415-285/09-2/PJ).

Z brzmienia art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie można wnioskować, iż wymienione w tym przepisie środki masowego przekazu, to znaczy prasa, radio i telewizja stanowią katalog zamknięty. Zatem można stwierdzić, że użyte określenie „(...) w środkach masowego przekazu” mieści również pojęcie Internetu, jako środka przekazu pomimo, iż nie został on wprost wymieniony w dyspozycji powołanego przepisu. Według definicji Wydawnictwa PWN S.A. - środki masowego przekazu to środki komunikowania masowego, mass media, środki masowej informacji i propagandy, urządzenia, instytucje, za pomocą których kieruje się pewne treści do bardzo licznej i zróżnicowanej publiczności. Z kolei Internetowa Encyklopedia PWN definiuje pojęcie „środki masowego przekazu” (...media, środki masowego komunikowania) jako urządzenia, instytucje za pomocą których kieruje się pewne treści do bardzo licznej i zróżnicowanej publiczności; prasa, radio, telewizja, także, tzw. nowe media: telegazeta, telewizja satelitarna, Internet.

Kalendarium wydarzeń prewencyjnych funkcjonuje od 2011 r. i służy do rozpowszechniania w sieci Internet informacji nt. wszystkich działań prewencyjnych organizowanych przez jednostki Wnioskodawcy. Dostęp do kalendarium mają wszyscy użytkownicy sieci, są w nim zamieszczane informacje nt. konkursów organizowanych przez poszczególne Oddziały i Placówki Wnioskodawcy, w tym także z terenu województwa. Można zatem interpretować, że w odniesieniu do konkursów emitowanych (ogłaszanych) za pośrednictwem ogólnodostępnych stron Internetowych (kalendarium wydarzeń prewencyjnych) ma zastosowanie zwolnienie przedmiotowe określone w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy.

Stosownie do treści art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nagrody uzyskane w konkursach podlegają opodatkowaniu zryczałtowanym 10% podatkiem dochodowym, skoro w myśl powołanego wcześniej art. 21 ust. 1 pkt 68 wolna od podatku jest nagroda, której wartość nie przekracza 760,00 zł. Zatem w przypadku gdy wartość nagrody przewyższa wskazaną kwotę, podatek należy odprowadzić od różnicy powstałej w wyniku pomniejszenia wartości nagrody o 760,00 zł wolne od podatku.

W uzupełnieniu wniosku z dnia 7 grudnia 2012 r. Wnioskodawca wskazał, iż konkursy organizowane są przez Wnioskodawcę w ramach jej uprawnień ustawowych i mają na celu upowszechnianie wśród ubezpieczonych wiedzy o zagrożeniach wypadkami przy pracy rolniczej i rolniczymi chorobami zawodowymi, a także znajomości zasad ochrony życia i zdrowia w gospodarstwie rolnym oraz zasad postępowania w razie wypadku. Są zatem konkursami z dziedziny nauki. Zgodnie z definicją zawartą w „Słowniku współczesnego języka polskiego” Wydawnictwo Wilga, Warszawa, wyd. II z 2000 r., „nauka to ogół usystematyzowanej wiedzy ludzkiej, zespół poglądów, wiadomości dotyczących określonej dziedziny wiedzy”. Działania mające na celu popularyzację wiedzy z konkretnego zakresu, np. bhp w rolnictwie stanowią wycinek nauki.

Uczestnicy konkursów wyróżniający się wiedzą z zakresu bhp w rolnictwie są nagradzani. Nagrody wręczane uczestnikom mają charakter wyłącznie nagród rzeczowych o wartości nieprzekraczającej jednostkowo 760,00 zł, a tylko niekiedy o wartości powyżej 760,00 zł

Jeżeli wartość nagrody wręczanej w konkursie przekracza 760,00 zł, to zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych Wnioskodawca nalicza i odprowadza do właściwego Urzędu Skarbowego 10% zryczałtowanego podatku dochodowego od nadwyżki ponad kwotę 760,00 zł.

Zdaniem Wnioskodawcy nagrody o wartości nieprzekraczającej 760,00 zł są zwolnione od podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jako nagrody w konkursie z zakresu nauki.

Mając na uwadze powyższe, tut. Organ stwierdza, co następuje:

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 361 ze zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

W myśl art. 11 ust. 1 ww. ustawy, przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Stosownie do art. 20 ust. 1 tej ustawy, za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nieznajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach.

Na podstawie art. 30 ust. 1 pkt 2 powołanej ustawy, od dochodów (przychodów) pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową, uzyskanych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 6, 6a i 68 – w wysokości 10% wygranej lub nagrody,

W świetle art. 30 ust. 3 tej ustawy, zryczałtowany podatek, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, 4-5a i 13, pobiera się bez pomniejszania przychodu o koszty uzyskania.

Jednakże, na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolna od podatku dochodowego jest wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową – jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760 zł; zwolnienie od podatku nagród związanych ze sprzedażą premiową nie dotyczy nagród otrzymanych przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego pozarolniczą działalnością gospodarczą, stanowiących przychód z tej działalności.

Z treści powołanego powyżej przepisu, jednoznacznie wynika, iż ze zwolnienia korzystają wygrane w tych konkursach, które ogłaszane są w środkach masowego przekazu, tj. prasie, radiu, telewizji, albo też w takich konkursach, które nie są wprawdzie organizowane przez środki masowego przekazu, ale są konkursami z określonych w tym przepisie dziedzin, a mianowicie muszą to być konkursy z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu.

Przepisy podatkowe nie zawierają definicji „konkursu”. Zgodnie z definicją zawartą w Słowniku Języka Polskiego, konkurs to: „przedsięwzięcie o charakterze artystycznym, rozrywkowym, sportowym, mające określony program i dające możliwość wyboru przez eliminację najlepszych wykonawców, autorów danych prac itp. zwykle wyróżnianych nagrodami”. Równie ważna jak element współzawodnictwa jest strona formalna całego przedsięwzięcia. Konieczne jest bowiem sporządzenie regulaminu, w którym określona zostanie nazwa gry lub konkursu, organizator, uczestnicy, nagrody oraz sposób wyłonienia zwycięzców.

Natomiast zgodnie z ogólną definicją zawartą w „Uniwersalnym Słowniku Języka Polskiego”, Wydawnictwo Naukowe PWN S.A., „konkurs” to przedsięwzięcie dające możliwość wyboru najlepszych wykonawców, autorów danych prac, itp.

Zgodnie z definicją zawartą w „Słowniku współczesnego języka polskiego”, Wydawnictwo Wilga, Warszawa, wydanie drugie 2000 r. – „nauka” to ogół usystematyzowanej wiedzy ludzkiej, zespół poglądów, wiadomości dotyczących określonej dziedziny wiedzy. Według tego samego Słownika – „wiedza” to ogół wiadomości, umiejętności w jakiejś dziedzinie zdobytych dzięki uczeniu się, doświadczeniu życiowemu, itp.

Z przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego wynika, iż Wnioskodawca przeprowadza szkolenia, pogadanki połączone z konkursami wiedzy z zakresu bezpiecznej pracy w gospodarstwie rolnym. Laureaci konkursów otrzymują nagrody rzeczowe nieprzekraczające wartości 760,00 zł, jak również przekraczające wartość 760,00 zł. Wnioskodawca organizuje konkursy z dziedziny nauki.

Uwzględniając powyższe można przyjąć, iż zdobyta wiedza na temat zasad bezpiecznej pracy w rolnictwie, sposobu postępowania w razie wypadku przy pracy rolniczej, a także znajomości zasad ochrony życia i zdrowia w gospodarstwie rolnym jest wycinkiem dziedziny nauki.

W świetle powyższego, stwierdzić należy, iż wartość jednostkowych nagród, zdobytych w organizowanych przez Wnioskodawcę konkursach z dziedziny nauki, do kwoty 760,00 zł korzystać będzie ze zwolnienia na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Tym samym, Wnioskodawca, jako płatnik nie ma obowiązku poboru 10% zryczałtowanego podatku dochodowego.

Natomiast w przypadku konkursów, których jednorazowa wartość przekracza 760,00 zł, stwierdzić należy, iż w myśl art. 41 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, płatnicy, o których mowa w ust. 1, są obowiązani pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych w art. 29, art. 30 ust. 1 pkt 2 4-5a i 13 oraz art. 30a ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 4d, 5 oraz 10.

Ponadto, zgodnie z art. 41 ust. 7 pkt 1 ww. ustawy, jeżeli przedmiotem wygranych (nagród), o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 nie są pieniądze, podatnik jest obowiązany wpłacić płatnikowi kwotę zaliczki lub należnego zryczałtowanego podatku przed udostępnieniem wygranej (nagrody) lub świadczenia.

Reasumując, mając na uwadze przedstawiony we wniosku opis stanu faktycznego oraz powołane przepisy prawne, stwierdzić należy, iż wartość jednostkowych nagród zdobytych w organizowanych przez Wnioskodawcę konkursach, do kwoty 760 zł, korzystać będzie ze zwolnienia na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W konsekwencji Wnioskodawca, jako płatnik, nie będzie miał obowiązku pobierania zryczałtowanego podatku w wysokości 10% wartości nagrody. Natomiast jeśli jednorazowa wysokość wygranej jest większa od kwoty zwolnionej od podatku, tj. od kwoty 760 zł, to laureat konkursu, na podstawie art. 41 ust. 7 pkt 1 ww. ustawy, jest zobowiązany wpłacić płatnikowi kwotę zaliczki lub zryczałtowany podatek od całości wartości nagrody rzeczowej.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy, iż w sytuacji gdy wartość nagrody wręczanej w konkursie przekracza 760,00 zł, to zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nalicza i odprowadza do właściwego Urzędu Skarbowego 10% zryczałtowany podatek dochodowy od nadwyżki ponad kwotę 760,00 zł, należało uznać za nieprawidłowe.

Podkreślenia wymaga fakt, że zgodnie z art. 41 ust. 7 pkt 1 ww. ustawy, jeżeli przedmiotem wygranych (nagród), o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2, nie są pieniądze, podatnik jest obowiązany wpłacić płatnikowi kwotę zaliczki lub należnego zryczałtowanego podatku przed udostępnieniem wygranej (nagrody) lub świadczenia. Wnioskodawca będzie zobowiązany do odprowadzenia tego podatku na konto urzędu skarbowego i sporządzenia na koniec roku informacji PIT-8AR.

Bowiem, w myśl art. 42 ust. 1 ww. ustawy, płatnicy, o których mowa w art. 41, przekazują kwoty pobranych zaliczek na podatek oraz kwoty zryczałtowanego podatku w terminie do dnia 20 miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki (podatek) - na rachunek urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby. Jednakże w przypadku, gdy podatek został pobrany zgodnie z art. 30a ust. 2a, płatnicy, o których mowa w art. 41 ust. 10, przekazują kwotę tego podatku na rachunek urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych.

Stosownie do treści art. 42 ust. 1a ww. ustawy, w terminie do końca stycznia roku następującego po roku podatkowym płatnicy, o których mowa w art. 41, są obowiązani przesłać do urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby, roczne deklaracje, według ustalonego wzoru. Przepis art. 38 ust. 1b stosuje się odpowiednio.

W odniesieniu do powołanej przez Wnioskodawcę interpretacji indywidualnej należy stwierdzić, że zapadła ona w indywidualnej sprawie na tle innego stanu faktycznego, dotyczącego wypłaty odszkodowań dla członków spółdzielni ze środków własnych spółdzielni. Dodać również należy, iż na gruncie przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749), interpretacje co do zasady wiążą w sprawach, w których zostały wydane i nie są źródłem prawa powszechnie obowiązującego. Z uwagi na powyższe powołana we wniosku interpretacja indywidualna nie może stanowić podstawy prawnej przy wydawaniu niniejszej interpretacji indywidualnej.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie wydania niniejszej interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj