Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy
ITPP3/443-39/07/AO
z 31 października 2007 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ITPP3/443-39/07/AO
Data
2007.10.31



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy


Temat
Podatek od towarów i usług --> Odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe --> Odliczenie i zwrot podatku --> Odliczenie podatku


Słowa kluczowe
gmina
jednostka samorządu terytorialnego
koszt kwalifikowany
modernizacja
odliczenie podatku od towarów i usług
podatek naliczony
zadania własne


Istota interpretacji
czy gmina ma możliwość „odzyskania” podatku od towarów i usług w związku z realizacją inwestycji polegającej na remoncie i modernizacji istniejącej świetlicy wiejskiej



Wniosek ORD-IN 896 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 11 października 2007 r. (data wpływu 12 października 2007 r.) uzupełniony pismem z dnia 18 października 2007 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku naliczonego w związku z wykonaniem inwestycji - jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 12 października 2007 r. Gmina złożyła ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku naliczonego od wykonania inwestycji w ramach Sektora Programu Operacyjnego „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006”.


W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Gmina zamierza przystąpić do realizacji projektu „Remont i modernizacja budynku świetlicy wiejskiej”, w ramach którego planowana jest realizacja inwestycji polegającej na remoncie i modernizacji istniejącej świetlicy wiejskiej.

Wskazano, iż zadanie realizowane będzie w ramach zadań własnych gminy dotyczących kultury, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt 9 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.). Nabywane w trakcie remontu i modernizacji budynku, towary i usługi będą opodatkowane podatkiem VAT. Budynek świetlicy wiejskiej jest własnością gminy i służyć będzie całej społeczności. Podkreślono, iż po wykonaniu inwestycji gmina nie będzie sprzedawała towarów i usług opodatkowanych podatkiem VAT. Dokonane zaś inwestycje, nie będą miały związku z prowadzoną przez gminę sprzedażą opodatkowaną podatkiem od towarów i usług.

Pismem z dnia 18 października 2007 r. gmina uzupełniła przedmiotowy wniosek i wskazała, iż przy realizacji zadania nie przysługuje zwrot podatku na zasadach, o których mowa w rozdziale 12 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług – dofinansowanie nie będzie pochodziło ze środków SAPARD.


W związku z powyższym zadano następujące pytanie:


czy gmina ma możliwość „odzyskania” podatku od towarów i usług w związku z realizacją inwestycji polegającej na remoncie i modernizacji istniejącej świetlicy wiejskiej...


Zdaniem wnioskodawcy, w myśl art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług gmina nie będzie miała prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony zawarty w fakturach VAT dotyczących zakupu towarów i usług w ramach realizacji inwestycji. Natomiast, podatek VAT zawarty w zakupionych towarach i usługach w ocenie gminy, uznać należy za koszt kwalifikowany.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.


Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj