Interpretacja Urzędu Skarbowego Warszawa-Wola
US40-DF2/415-28/VII/2006
z 8 maja 2006 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
US40-DF2/415-28/VII/2006
Data
2006.05.08



Autor
Urząd Skarbowy Warszawa-Wola


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Zeznania podatkowe


Słowa kluczowe
emerytura
kumulacja
wynagrodzenie za pracę


Pytanie podatnika
Czy powinnam oddzielnie rozliczyć się z dochodu uzyskanego z zakładu pracy i oddzielnie z emerytury, z której rozliczył mnie Zakład Ubezpieczeń Społecznych?


P O S T A N O W I E N I E

Na podstawie art. 14a § 1, § 3 i § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r., Nr 8 poz. 60 z późn. zm.), art. 45 ust. 1 i ust. 4 ustawy z dnia 26 lipca 1991 roku o podatku dochodowym od osób fizycznych ( Dz. U. z 2000 roku, Nr 14, poz. 176 z późn. zm.) Naczelnik Urzędu Skarbowego Warszawa – Wola po rozpatrzeniu Pani wniosku z dnia ....... 2006 roku – (uzupełnionego w dniu ...... 2006 roku) - o interpretację co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego.

p o s t a n o w i ł

nie podzielić Pani stanowiska dotyczącego sposobu rozliczenia dochodów uzyskanych z zakładu pracy oraz emerytury wypłacanej przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

U Z A S A D N I E N I E

W dniu ..... 2006 roku zwróciła się Pani z wnioskiem o udzielenie interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w podatku dochodowym od osób fizycznych. Wniosek, o którym mowa wyżej został uzupełniony w dniu ...... 2006 r. i zawierał następujące pytanie:

czy powinnam oddzielnie rozliczyć się z dochodu uzyskanego z zakładu pracy i oddzielnie z emerytury, z której rozliczył mnie Zakład Ubezpieczeń Społecznych?

Stan faktyczny:z przedstawionego w Pani wniosku z dnia 20 marca 2006 roku stanu faktycznego wynika, że od 25 stycznia roku 2005 jest Pani na emeryturze. Zakład Ubezpieczeń Społecznych dokonał rozliczenia za 2005 rok. Oraz w miesiącu marcu 2006 roku dokonał zwrotu nadpłaty w kwocie ........ zł. wynikającej z rozliczenia za 2005 r.
Ponadto otrzymała Pani informację PIT-11/8B z zakładu pracy, w którym była Pani zatrudniona do miesiąca stycznia 2005 roku.

Stanowisko wnioskodawcy jest następujące: Strona uważa, że powinna złożyć zeznanie o wysokości dochodu wykazując w nim tylko dochody wynikające z informacji PIT-11/8B wystawionej przez zakład pracy nie wykazując dochodów z emerytury, gdyż zostały już rozliczone przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

Ocena prawna w/w stanowiska wnioskodawcy:zgodnie z art. 45 ust. 1 i ust. 4 ustawy z dnia 26 lipca 1991 roku o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r., Nr 14, poz. 176 z późn. zm.) podatnicy są obowiązani złożyć urzędowi skarbowemu zeznanie, według ustalonego wzoru, o wysokości osiągniętego dochodu w roku podatkowym, w terminie do dnia 30 kwietnia roku następującego po roku podatkowym.
Jeżeli podatnik uzyskuje dochody z więcej niż jednego źródła, to stosownie do art. 9 ust. 1a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych – przedmiotem opodatkowania w danym roku podatkowym jest suma dochodów ze wszystkich źródeł przychodów.
Z przedstawionego przez Panią stanu faktycznego wynika, że w ciągu roku podatkowego 2005 uzyskiwała Pani dochody z więcej niż jednego źródła tj. wynagrodzenie z zakładu pracy oraz emerytura wypłacana przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
W zeznaniu, o którym mowa w art. 45 ust. 1 w/w ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych podatnicy są obowiązani wykazać wszystkie źródła dochodów podlegających opodatkowaniu wg skali podatkowej określonej w art. 27 ust. 1 cytowanej ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Tak więc biorąc pod uwagę powyższe uzasadnienie organ podatkowy postanawia jak w sentencji.

P O U C Z E N I E

Powyższych informacji udzielono w oparciu o stan faktyczny przedstawiony w w/w wniosku oraz obowiązujące w dniu złożenia wniosku przepisy prawa podatkowego. Obowiązuje ona do zmiany stanu prawnego odnoszącego się do przedstawionej sytuacji faktycznej.

Niniejsza interpretacja nie jest wiążąca dla podatnika, zgodnie z art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa. Interpretacja jest wiążąca dla organów podatkowych i organów kontroli skarbowej właściwych dla wnioskodawcy, do czasu jej zmiany lub uchylenia, zgodnie z przepisami art. 14b § 2 ustawy Ordynacja podatkowa.

Zgodnie z przepisami art. 14a § 4 na niniejsze postanowienie służy Stronie zażalenie do Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie za pośrednictwem Naczelnika Urzędu Skarbowego Warszawa – Wola w terminie siedmiu dni od dnia doręczenia postanowienia na zasadach określonych w art. 236 § 2 pkt. 1 ustawy Ordynacja podatkowa.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj