Interpretacja Burmistrza Miasta Olsztynek
PF-3110/OPJ/45/2006
z 18 października 2006 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
PF-3110/OPJ/45/2006
Data
2006.10.18



Autor
Burmistrz Miasta Olsztynek


Temat
Podatki i opłaty lokalne --> Podatek od nieruchomości --> Podstawa opodatkowania


Słowa kluczowe
budowa
modernizacja
podatek od nieruchomości


Pytanie podatnika
Czy podstawa opodatkowania budowli w roku, w którym dokonano modernizacji w zakresie wymiaru podatku od nieruchomości pozostaje bez zmian?


Burmistrz Olsztynka działając na podstawie art. 14a w związku z art. 217 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 8, poz. 60 ze zmianami)postanawia:

- uznać, że podstawa opodatkowania budowli w roku, w którym dokonano modernizacji w zakresie wymiaru podatku od nieruchomości pozostaje bez zmian.

Spółka we wniosku z dnia 20 lipca 2006 r. znak: PF/P/046a/06 zwróciła się z prośbą o udzielenie pisemnej interpretacji odnośnie powstania obowiązku podatkowego z tytułu podatku od nieruchomości zgodnie z ustawą z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2006 r. nr 121 poz. 844, art. 6 pkt 3) od zmodernizowanych budowli.

Zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 3 cytowanej ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych podstawę opodatkowania dla budowli łub ich części związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, z zastrzeżeniem ust. 4 i 5 - wartość, o której mowa w przepisach o podatkach dochodowych, ustalona na dzień 1 stycznia roku podatkowego, stanowiąca podstawę obliczenia amortyzacji w tym roku, niepomniejszona o odpisy amortyzacyjne, a w przypadku budowli całkowicie zamortyzowanych - ich wartość z dnia 1 stycznia roku, w którym dokonano ostatniego odpisu amortyzacyjnego.

Na podstawie art. 16g ust. 13 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 nr 54, poz. 654 ze zm.) jeżeli środki trwałe uległy ulepszeniu w wyniku przebudowy, rozbudowy, rekonstrukcji, adaptacji lub modernizacji, wartość początkową tych środków, ustaloną zgodnie z ust (...) powiększa się o sumę wydatków na ulepszenie.

Modernizacja budowli w trakcie roku podatkowego spowoduje zwiększenie wartości początkowej stanowiącej podstawę dokonywania odpisów amortyzacyjnych. Podstawa wymiaru podatku od nieruchomości i wymiar podatku, w zakresie opodatkowania tej budowli, w danym roku podatkowym (w roku dokonania modernizacji) pozostaje bez zmian.

Artykuł 6 ust. 3 powołanej ustawy o podatkach i opłatach lokalnych przewiduje możliwość zmiany wysokości opodatkowania podatkiem od nieruchomości w trakcie rokupodatkowego, jeżeli nastąpiła zmiana sposobu użytkowania przedmiotu opodatkowania. Zgodnie z w/w art. wysokość opodatkowania podatkiem od nieruchomości może się zmienić tylko w przypadku zmiany sposobu wykorzystania przedmiotu opodatkowania np. budowli (gazociągi).

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że wnioskodawca nie zmienił sposobu wykorzystania przedmiotu opodatkowania ale dokonał modernizacji. Wydatki na modernizację zwiększyły wartość początkową środków trwałych.

Reasumując powyższe wyższy wymiar podatku od zmodernizowanych budowli winien być ustalony w następnym roku podatkowym (po roku, w którym zakończono modernizację) na podstawie wartości początkowej ustalonej na dzień 1 stycznia roku podatkowego tj. wartość początkowa powiększona o wartość ulepszenia środka trwałego. Pouczenia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja nie jest wiążąca dla podatnika, płatnika lub inkasenta, wiąże natomiast właściwe organy podatkowe i organy kontroli skarbowej - do czasu jej zmiany lub uchylenia.

Interpretacja traci moc w momencie zmiany stanu prawnego.

Niniejsze postanowienie, gdy stanie się ostateczne, po usunięciu danych identyfikujących podatnika, zostanie przesłane do Dyrektora Izby Skarbowej w Olsztynie, celem zamieszczenia na stronie internetowej izby skarbowej.

Na postanowienie niniejsze służy zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie, za pośrednictwem Burmistrza Olsztynka w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia.

Stosownie do art. 222 Ordynacji podatkowej, zażalenie na postanowienie powinno zawierać zarzuty przeciw postanowieniu, określać istotą i zakres żądania będącego przedmiotem zażalenia oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie oraz powinno zawierać znaki opłaty skarbowej (o wartości 5 zł od pisma i o wartości 0,50 zł od każdego załącznika).

Na niniejsze postanowienie służy zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie w terminie 7 dni od dnia otrzymania niniejszego postanowienia za moim pośrednictwem.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj