Interpretacja Małopolskiego Urzędu Skarbowego
PD-II/423/44/04
z 5 lipca 2004 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego
Sygnatura
PD-II/423/44/04
Data
2004.07.05



Autor
Małopolski Urząd Skarbowy


Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Zwolnienia przedmiotowe


Słowa kluczowe
inwestycje
specjalna strefa ekonomiczna
zwolnienia podatkowe
zwolnienia przedmiotowe


Pytanie podatnika
Czy ponosząc nakłady na realizację budynku na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej, w którym będzie kontynuowana dotychczasowa działalność, niepodlegajaca zwolnieniu jak i dzialalność wynikająca z treści zezwolenia, Spółka będzie miała prawo odliczyć 65% wszystkich nakładów inwestycyjnych kwalifikowanych ?


Naczelnik Małopolskiego Urzędu Skarbowego w Krakowie, działając na podstawie art. 14a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa ( Dz. U. z 1997r. nr 137, poz. 926 ze zm.) w odpowiedzi na pismo z dnia 14.04.2004 r. ( data wpływu do tut. Urzędu 19.04.2004r.), w sprawie udzielenia informacji dotyczącej stosowania przepisów w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, informuje co następuje:

Podatnik zwrócił się z zapytaniem czy w związku z nakładami poniesionymi na realizację budynku na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej, w którym będzie kontynuowana dotychczasowa działalność niepodlegająca zwolnieniu jak i działalność wynikająca z treści ww. zezwolenia, będzie Spółka miała prawo odliczyć 65% wszystkich nakładów inwestycyjnych kwalifikowanych.

Z zapytania Spółki wynika, że:
- otrzymała w dniu 3 grudnia 2003r. zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej „Krakowski Park Technologiczny", w którym ustalono następujące warunki:
a) poniesienie na terenie strefy wydatków inwestycyjnych w rozumieniu § 6 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 października 1997 r. w sprawie ustanowienia specjalnej strefy ekonomicznej w Krakowie (Dz. U. z 1997r. Nr 135, poz. 912 ze zm.), w terminie do dnia 30 czerwca 2006 r. w wysokości co najmniej 4.816 000 zł.
b) zatrudnienie na terenie strefy, co najmniej 3 pracowników w terminie do dnia 30 czerwca 2006 r. i utrzymanie zatrudnienia na tym poziomie do dnia 30 czerwca 2016 r.
c) rozpoczęcie działalności gospodarczej na terenie strefy, rozumiane jako wystawienie pierwszej faktury sprzedaży, nie później niż do dnia 31 lipca 2006 r.
d) przestrzegania Regulaminu Strefy i innych prawnych regulacji dotyczących funkcjonowania strefy.

Zgodnie z § 4 ust. 1 ww. rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 października 1997 r. w sprawie ustanowienia specjalnej strefy ekonomicznej w Krakowie maksymalna intensywność pomocy regionalnej, z określonej § 3 ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 2-4 wynosi 50% kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą.

W § 4 ust.2 ww. rozporządzenia, maksymalną intensywność pomocy regionalnej udzielanej małemu lub średniemu przedsiębiorcy, z wyłączeniem przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w sektorze transportu, podwyższa się o 15 punktów procentowych brutto.
Na podstawie powyższego, jeżeli Spółka posiada status średniego przedsiębiorstwa to przedstawione w zapytaniu stanowisko w sprawie wysokości maksymalnej pomocy regionalnej jest prawidłowe.

Odpowiedź na pytanie czy Spółka będzie miała prawo ująć do rozliczenia wszystkie kwalifikowane nakłady inwestycyjne poniesione na terenie strefy, wynika z § 6 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 października 1997 r. w sprawie ustanowienia specjalnej strefy ekonomicznej w Krakowie, który stanowi, że:
- ust. 1. Za wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą uznaje się koszty inwestycji, pomniejszone o naliczony podatek od towarów i usług oraz o podatek akcyzowy, jeżeli możliwość ich odliczeń wynika z odrębnych przepisów, poniesione po dniu uzyskania zezwolenia w związku z realizacją inwestycji na terenie strefy na:
1) zakup albo wytworzenie we własnym zakresie środków trwałych lub ich spłatę określoną w umowie leasingu lub innej umowie o podobnym charakterze, z wyłączeniem środków transportu nabywanych przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność gospodarczą w sektorze transportu, pod warunkiem zaliczenia ich - zgodnie z odrębnymi przepisami - do składników majątku podatnika,
2) rozbudową lub modernizację istniejących środków trwałych- zaliczone do wartości początkowej tych środków trwałych zgodnie z przepisami o podatku dochodowym.
- ust. 2. Koszty inwestycji, o których mowa w ust. 1, mogą być podwyższone maksymalnie o 25 %, jeżeli przedsiębiorca poniesie wydatki na wytworzenie lub zakup wartości niematerialnych i prawnych związanych z uzyskaniem patentów, licencji operacyjnych bądź opatentowanych licencji typu know-how oraz nie opatentowanego know-how, jednak nie więcej niż o wartości poniesionych wydatków, z uwzględnieniem ust. 3.
- ust. 3. Wartości niematerialne i prawne powinny spełniać łącznie następujące warunki:1) będą wykorzystywane wyłącznie przez przedsiębiorcę otrzymującego pomoc regionalną,
2) będą nabyte od osoby trzeciej na warunkach nieodbiegających od normalnych praktyk inwestycyjnych,
3) będą stanowić własność przedsiębiorcy przez okres nie krótszy niż 5 lat,
4) podlegają amortyzacji zgodnie z przepisami o podatku dochodowym.
- ust. 4. Minimalna wysokość kosztów inwestycyjnych, o których mowa w ust. 1, wynosi 100 tyś. euro.

W świetle powyższych przepisów stanowisko Spółki, że wszystkie nakłady inwestycyjne kwalifikowane poniesione na terenie strefy podlegają ujęciu do rozliczenia pomocy regionalnej jest prawidłowe, jeżeli zostaną spełnione warunki wynikające z § 6 ust. 2, ust. 3 i ust. 4 oraz z § 3, § 4, § 5 ww. rozporządzenia Rady Ministrów.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj