Interpretacja Pierwszego Urzędu Skarbowego w Kielcach
OG/005/105/PDII/2004
z 23 czerwca 2004 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego
Sygnatura
OG/005/105/PDII/2004
Data
2004.06.23
Autor
Pierwszy Urząd Skarbowy w Kielcach
Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Podstawa obliczenia i wysokość podatku --> Odliczenia od podatku
Słowa kluczowe
adres zamieszkania
lokal mieszkalny
modernizacja
wydatki mieszkaniowe
Pytanie podatnika
Na jaki adres powinny być wystawiane faktury VAT dotyczące modernizacji nowo budowanego lokalu mieszkalnego ?
Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego w Kielcach działając na podstawie art.14a § 1 ustawy z dnia 29.08.1997 r. Ordynacja podatkowa /Dz. U. Nr 137, poz.926 z późn. zm./ w odpowiedzi na pismo z dnia 27.05.2004 r. w sprawie wyjaśnienia, na jaki adres powinny być wystawiane faktury VAT dotyczące modernizacji nowo budowanego lokalu mieszkalnego, informuje: Podatek dochodowy od osób, o których mowa w art. 3 ust. 1 ustawy z dn. 26.07.1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych /tekst jedn. Dz. U. Nr 14, poz.176 z 2000 r., z późn. zm./, obliczony zgodnie z art. 27, obniżony zgodnie z art. 27b o kwotę składki na powszechne ubezpieczenie zdrowotne, zmniejsza się na zasadach określonych w ust. 2 – 15, jeżeli w roku podatkowym podatnik: Powołany przepis ustawy wskazuje zasadniczy warunek uprawniający do skorzystania z odliczenia od podatku wydatków poniesionych na remont i modernizację lokalu lub budynku mieszkalnego – posiadanie tytułu prawnego do lokalu lub budynku mieszkalnego. Za tytuł prawny uważa się między innymi: W sytuacji, gdy podatnik nie posiada jeszcze umowy o ustanowieniu na jego rzecz odrębnej własności lokalu, ale zawartą ze spółdzielnią mieszkaniową (developerem) umowę na wybudowanie lokalu mieszkalnego - to umowa ta stanowi tytułu prawny stosownie do wyżej powołanego przepisu. Zgodnie z art. 27a, ust. 6 pkt 1 powołanej ustawy wydatki na cele wymienione w ust. 1 pkt 1 i pkt 2 lit. d) ustala się na podstawie faktury wystawionej wyłącznie przez podatnika podatku od towarów i usług, nie korzystających ze zwolnienia od tego podatku, lub dowodu odprawy celnej, a w przypadku wpłat na wyodrębniony fundusz remontowy spółdzielni mieszkaniowej lub wspólnoty mieszkaniowej – na podstawie dowodu tej wpłaty. Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego w Kielcach wyjaśnia, iż w kwestii adresu, na jaki wystawiany mają być dokumenty potwierdzające fakt poniesienia określonych wydatków, w tym na remont i modernizację, decydujące znaczenie ma aktualny adres zamieszkania podatnika. Adres ten powinien zostać zgłoszony i potwierdzony przez instytucję do tego uprawnioną – Urząd Miasta, Urząd Gminy. Z Pani pisma wynika, iż w okresie od 01.08.2004 r. do 30.04.2005 r. będzie Pani zamieszkiwała pod adresem „K” Os. „X”. Wobec powyższego wskazany adres potwierdzony stosownym zgłoszeniem w Urzędzie Miasta Kielce powinien figurować na fakturach VAT potwierdzających poniesienie wydatków modernizacyjnych, których podstawę stanowi umowa ze Spółdzielnią Mieszkaniową „D” z dnia 19.05.2004 r. na wybudowanie lokalu mieszkalnego położonego przy ul. „Y”. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.