Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPB3/423-362/12-2/MS
z 9 sierpnia 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPB3/423-362/12-2/MS
Data
2012.08.09



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Zwolnienia przedmiotowe


Słowa kluczowe
dochód
działalność
specjalna strefa ekonomiczna
zezwolenie
zwolnienie


Istota interpretacji
Czy Spółka w myśl art. 17 ust. 1 pkt 34) w zw. z art. 17 ust. 4 Ustawy o PDOP ma prawo do zastosowania zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych całego dochodu uzyskiwanego przez nią z tytułu prowadzonej na terenie Strefy działalności gospodarczej w zakresie wszystkich trzech Zezwoleń łącznie aż do wyczerpania dopuszczalnej pomocy regionalnej wynikającej z poniesionych wydatków kwalifikowanych z uwzględnieniem intensywności pomocy dla wszystkich trzech Zezwoleń łącznie, co oznacza, że Spółka nie powinna odrębnie dla każdego Zezwolenia wyliczać dochodu zwolnionego z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych?



Wniosek ORD-IN 486 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 31.05.2012r. (data wpływu 04.06.2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie dochodu zwolnionego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 w sytuacji posiadania trzech zezwoleń na prowadzenie działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 04.06.2012r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie dochodu zwolnionego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 w sytuacji posiadania trzech zezwoleń na prowadzenie działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe/ stan faktyczny.

Spółka prowadzi działalność gospodarczą na terenie W Specjalnej Strefy Ekonomicznej (dalej: Strefa) na podstawie następujących zezwoleń (zwanych dalej łącznie: Zezwolenia):

  1. Zezwolenia Nr 94 z dnia 27.06.2006 r. udzielone pierwotnie R Sp. z o.o. na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Strefy „I-P” w P S (dalej: Zezwolenie 1),
  2. Zezwolenia Nr 140 z dnia 23.04.2008 r. udzielone pierwotnie C Sp. z o.o. na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Strefy „I-P” w Podstrefie S (dalej: Zezwolenie 2),
  3. Zezwolenia Nr 155 z dnia 29.07.2008 r. udzielone pierwotnie C W Sp. z o.o. na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Stefy ‚„I-P” w Podstrefie W (dalej: Zezwolenie 3).

Spółka niniejszym potwierdza, że mimo, iż powyższe zezwolenia zostały pierwotnie wydane podmiotom o innych nazwach, aniżeli obecna nazwa Spółki, to jednak Spółka jest w pełni uprawniona do korzystania z nich. Przyczyną takiego stanu jest albo zmiana nazw podmiotów na obecną nazwę Spółki albo zmiana wynikająca z przekształceń i procesów restrukturyzacyjnych, które zachodziły na przestrzeni lat (tj. od momentu wydania Zezwoleń do dnia dzisiejszego), w wyniku których to procesów Spółka stała się sukcesorem praw i obowiązków wynikających z Zezwoleń.

Zezwolenia zostały udzielone Spółce na prowadzenie na terenie Strefy działalności gospodarczej, rozumianej jako działalność produkcyjna, handlowa i usługowa w ramach następujących pozycji Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (dalej: PKWiU):

  1. W odniesieniu do Zezwolenia 1:
  1. guma do żucia (PKWiU 15.84.23-10.00),
  2. ser fondue oraz pozostałe artykuły spożywcze, gdzie indziej niesklasyfikowane (PKWiU 15.89.14-99.00),
  3. usługi doradztwa w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 72.10.10-00.00),
  4. usługi w zakresie oprogramowania systemowego i narzędziowego (PKWiU 72.21.11-00.00),
  5. usługi edycyjne w zakresie oprogramowania użytkowego (PKWiU 72.21.12-00.00),
  6. nośniki magnetyczne z zapisanymi danymi w rodzaju stosowanych XV maszynach do automatycznego przetwarzania danych (PKWiU 72.21 .20-00,00),
  7. usługi doradztwa w zakresie systemów i problemów technicznych (PKWiU 72.22.11-00.00),
  8. usługi opracowania oprogramowania na zamówienie klienta (PKWiU 72.22.12-00.00),
  9. usługi analizy systemowej i oprogramowania systemów (PKWiU 72.22. 13-00.00),
  10. usługi konserwacji systemów (PKWiU 72.22. 14-00.00),
  11. usługi specjalistyczne w zakresie oprogramowania pozostałe (PKWiU 72.22.15-00.00),
  12. usługi zarządzania sprzętem komputerowym (PKWiU 72.30.10-00.00),
  13. usługi przetwarzania danych oraz drukowania tabulogramów (PKWiU 72.30.21-00.00),
  14. usługi wprowadzania danych (PKWiU 72.30.22-00.00),
  15. usługi zarządzania stronami internetowymi usługi w zakresie przetwarzania komputerowego pozostałe (PKWiU 72.30.24-00.00),
  16. sprzedaż miejsca na reklamę w Internecie przez właścicieli witryn Internetowych (PKWiU 72.30.30-00.00),
  17. usługi publikowania w trybie on-line (PKWiU 72.40.1 <-00.00),
  18. usługi portali do wyszukiwania stron internetowych (PKWiU 72.40.12-00,00),
  19. usługi baz danych pozostałe (PKWiU 72.40.13-00.00),
  20. sprzedaż miejsca na reklamę w Internecie, gdzie indziej niesklasyfikowana (PKWiU 72.40.20-00.00),
  21. usługi konserwacji i naprawy maszyn biurowych i księgujących (PKWiU 72.50.11-00.00),
  22. usługi konserwacji i naprawy sprzętu komputerowego (PKWiU 72.50.12-00.00),
  23. usługi związane z informatyką, pozostałe (PKWiU 72.60.10-00.00),
  24. usługi badawczo-rozwojowe w dziedzinie nauk fizycznych, matematycznych i astronomii (PKWiU 73.10.11-00.00),
  25. usługi badawczo-rozwojowe w dziedzinie chemii i biologii (PKWiU 73.10.12-00.10),
  26. usługi badawczo-rozwojowe w dziedzinie ochrony środowiska naturalnego oraz nauko Ziemi (PKWiU 73.10.12-00.20),
  27. usługi badawczo-rozwojowe w dziedzinie nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych (PKWiU 73. 10.14-00.00),
  28. usługi badawczo-rozwojowe w dziedzinie nauk medycznych i farmacji (PKWiU 73.10.15-00.00),
  29. usługi badawczo-rozwojowe w dziedzinie techniki i technologii (PKWiU 73.10.13-00.00),
  30. usługi badawczo-rozwojowe w dziedzinie pozostałych nauk przyrodniczych (PKWiU 73.10.16-00.00),
  31. usługi kontroli i weryfikacji ksiąg (PKWiU 74.12.11-00.00),
  32. usługi sprawdzania rachunków (PKWiU 74.12.12-00.00),
  33. usługi zestawiania sprawozdań finansowych (PKWiU 74. 12.13-00.00),
  34. usługi w zakresie rachunkowości pozostałe ksiąg (PKWiU 74.12.14-00.00),
  35. usługi w zakresie księgowości, z wyłączeniem deklaracji podatkowych (PKWiU 74.12.20-00.00),
  36. usługi w zakresie badań i analiz składu oraz czystości substancji (PKWiU 74.30.11-00.00),
  37. usługi w zakresie badań i analiz właściwości fizycznych (PKWiU 74.30.12-00.00),
  38. usługi w zakresie badań i analiz właściwości zintegrowanych systemów mechanicznych i elektrycznych (PKWiU 74.30.13-00.00),
  39. usługi przeglądów technicznych pojazdów samochodowych (PKWiU 74.30.14-00.00),
  40. usługi przeglądów technicznych pozostałe (PKWiU 74.30.15-00.00),
  41. usługi w zakresie pozostałych badań i analiz technicznych (PKWiU 74.30.16-00.00), 43. usługi centrów telefonicznych (PKWiU 74.86. 10-00.00).

Pomimo rozbieżności wynikających z innym symboli PKWiU użytych w powyższych Zezwoleniach, Spółka podkreśla, iż w istocie zakres działalności gospodarczej określonej wg PKWiU w Zezwoleniu 2 i Zezwoleniu 3 obejmuje w całości zakres działalności gospodarczej określonej wg PKWiU w Zezwoleniu 1, które zostało wydane najwcześniej (poziom zagregowania symboli PKWiU w Zezwoleniu 2 i Zezwoleniu 3 jest mniejszy, przez co zawiera bardziej szczegółowo określone zakresy według wyższego poziomu zagregowania symboli PKWiU z Zezwolenia 1). Oznacza to, iż zakres Zezwolenia 2 i Zezwolenia 3 jest szerszy niż zakres Zezwolenia 1,

Wszystkie powyższe Zezwolenia zostały udzielone Spółce do dnia 29 maja 2017 r. Ponadto każde z Zezwoleń określa warunki prowadzenia przez Spółkę działalności na terenie Strefy, jakimi są poniesienie minimalnej kwoty nakładów inwestycyjnych do określonego dnia oraz osiągnięcie określonego poziomu zatrudnienia.

Z uwagi na fakt, że Spółka wypełniła warunki określone w Zezwoleniach, korzysta ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych z tytułu dochodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie Strefy na podstawie posiadanych przez nią Zezwoleń.

Ponieważ, jak wskazano powyżej, zakres wydanego Spółce Zezwolenia 2 i Zezwolenia 3 łączy w sobie zakres Zezwolenia 1, Spółka traktuje jako zwolnione z opodatkowania PDOP wszystkie dochody uzyskiwane przez nią z tytułu działalności gospodarczej określonej łącznie we wszystkich Zezwoleniach. Spółka nie dokonuje wyodrębnienia kwot dochodów zwolnionych z opodatkowania PDOP, które przypadałyby na Zezwolenie 1, Zezwolenie 2 i Zezwolenie 3, tj. Spółka prowadzi ewidencję rachunkową umożliwiającą ustalenie dochodu podlegającego opodatkowaniu z tytułu prowadzenia działalności nie objętej zakresem Zezwoleń oraz dochodu zwolnionego z opodatkowania z tytułu prowadzenia działalności na terenie Strefy na podstawie Zezwoleń łącznie.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy Spółka w myśl art. 17 ust. 1 pkt 34) w zw. z art. 17 ust. 4 Ustawy o PDOP ma prawo do zastosowania zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych całego dochodu uzyskiwanego przez nią z tytułu prowadzonej na terenie Strefy działalności gospodarczej w zakresie wszystkich trzech Zezwoleń łącznie aż do wyczerpania dopuszczalnej pomocy regionalnej wynikającej z poniesionych wydatków kwalifikowanych z uwzględnieniem intensywności pomocy dla wszystkich trzech Zezwoleń łącznie, co oznacza, że Spółka nie powinna odrębnie dla każdego Zezwolenia wyliczać dochodu zwolnionego z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych...

Zdaniem Wnioskodawcy, w myśl art. 17 ust. 1 pkt 34) w zw. z art. 17 ust. 4 Ustawy o PDOP ma prawo do zastosowania zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych całego dochodu uzyskiwanego przez nią z tytułu prowadzonej na terenie Strefy działalności gospodarczej w zakresie wszystkich trzech Zezwoleń łącznie aż do wyczerpania dopuszczalnej pomocy regionalnej wynikającej z poniesionych wydatków kwalifikowanych z uwzględnieniem intensywności pomocy dla wszystkich trzech Zezwoleń łącznie, co oznacza, że Spółka nie powinna odrębnie dla każdego Zezwolenia wyliczać dochodu zwolnionego z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych.

Art. 12 ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych z dnia 20.10.1994r. (w takim samym brzmieniu obowiązującym na dzień wydania każdego z Zezwoleń) wskazuje, że:

„dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy w ramach zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1, przez osoby prawne lub osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą są zwolnione od podatku dochodowego, odpowiednio na zasadach określonych w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych lub w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych.”

Stosownie do art. 17 ust. 1 pkt 34) Ustawy o PDOP, „wolne od podatku są dochody, z zastrzeżeniem ust. 4-6, uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (...), przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami”.

Ponadto zgodnie z treścią art. 17 ust. 4 Ustawy o PDOP, „zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 34, przysługuje podatnikowi wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy”.

Jak wynika z przytoczonych powyżej regulacji, zwolnieniu z PDOP podlegają dochody z działalności gospodarczej:

(1) prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej oraz

(2) w zakresie określonym w zezwoleniu.

Powyższe warunki muszą zostać spełnione łącznie. Oznacza to, że w sytuacji, gdy zezwolenie strefowe nie wymienia rodzaju działalności gospodarczej, wówczas dochody uzyskiwane z tytułu tej właśnie działalności, mimo że prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, nie będą podlegały zwolnieniu z PDOP. Z drugiej natomiast strony, jeżeli zezwolenie strefowe określać będzie dany rodzaj działalności gospodarczej, ale dochody z tytułu jej realizacji uzyskiwane będą poza terenem specjalnej strefy ekonomicznej, wówczas również nie będą one korzystały ze zwolnienia z PDOP.

Ponadto w myśl § 5 ust. 1 rozporządzeń strefowych obowiązujących na moment wydania każdego z Zezwoleń przysługuje Spółce „zwolnienie od PDOP począwszy od miesiąca, w którym poniosła ona wydatki inwestycyjne w okresie od dnia uzyskania zezwolenia aż do wyczerpania dopuszczalnej pomocy regionalnej„. Dopuszczalna pomoc regionalna wyliczana jest w odniesieniu do wydatków kwalifikowanych z uwzględnieniem intensywności pomocy (§ 4 rozporządzeń strefowych).

Z analizy przepisów Ustawy o PDOP, jak i na podstawie przepisów dotyczących specjalnych stref ekonomicznych nie wynika, aby Spółka zobowiązana była do ustalenia wysokości dochodu zwolnionego z opodatkowania PDOP w odniesieniu do każdego z Zezwoleń osobno. Przepisy podatkowe posługują się bowiem wyłącznie pojęciem „zezwolenie” i „specjalna strefa ekonomiczna”, nie wprowadzając szczegółowych zasadach rozliczeń sytuacji, gdy przedsiębiorcy prowadzą działalność gospodarczą w oparciu o kilka zezwoleń i / lub na terenie różnych specjalnych stref (pod stref) ekonomicznych. Sama sprawozdawczość podatkowa nie przewiduje również obowiązku wykazywania w deklaracji podatkowej dochodów zwolnionych w podziale na poszczególne Zezwolenia, traktując podstawę do zwolnienia z opodatkowania PDOP, jako wynikającą z faktu prowadzenia działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej. Co więcej, ustawodawca nie przewidział, aby podatnicy w sytuacji prowadzenia działalności gospodarczej na podstawie kilku zezwoleń i / lub na terenie różnych specjalnych stref (podstref) ekonomicznych, wyodrębnili organizacyjnie i finansowo działalności w rozbiciu na poszczególne zezwolenia / zakres terytorialny.

Przepisy zobowiązują natomiast podatników, w sytuacji, gdy korzystają oni ze zwolnienia z opodatkowania PDOP z tytułu dochodów uzyskiwanych z działalności prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej do organizacyjnego wyodrębnienia:

(i) działalności zwolnionej z opodatkowania PDOP oraz

(ii) działalności nieobjętej zwolnieniem z opodatkowania PDOP.

W takiej sytuacji przedsiębiorcy są zobowiązani do prowadzenia odrębnej ewidencji rachunkowej (wg wymagań określonych w art. 9 ust. 1 Ustawy o PDOP), która pozwalać będzie na określenie dochodu podlegającego opodatkowaniu PDOP. Podejście takie zostało potwierdzone przez Ministerstwo Finansów w odpowiedzi na interpelację poselską z dnia 19 kwietnia 2006 r. (znak sprawy SPS-023-2267/06):

„Organizacyjne wyodrębnienie z osoby prawnej - prowadzącej działalność na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, jak i poza nią - jednostki, której wypracowany dochód korzysta ze zwolnienia podatkowego, służy przede wszystkim prawidłowemu ustaleniu dochodu podlegającego zwolnieniu od opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych oraz dochodu podlegającego opodatkowaniu. W związku z tym przedsiębiorca musi zapewnić, by na podstawie prowadzonych ksiąg rachunkowych możliwe było ustalenie wysokości dochodu podlegającego zwolnieniu. A zatem wyodrębnienie organizacyjne służące prawidłowemu ustaleniu dochodu podlegającego zwolnieniu polega na wyodrębnieniu rachunkowym (w tym majątkowym) oraz kadrowym.”

Spółka wskazuje, iż ewidencja taka jest przez nią prowadzona w odniesieniu do tej części dochodów, jaka nie korzysta ze zwolnienia z opodatkowania PDOP oraz dochodów korzystających ze zwolnienia z opodatkowania PDOP na podstawie Zezwoleń. Spółka natomiast nie prowadzi odrębnej ewidencji w celu ustalenia dochodu zwolnionego z opodatkowania w odniesieniu do każdego Zezwolenia osobno.

Taka wykładnia przepisów przyjęta przez Spółkę jest zgodna z wykładnią celowością art. 17 ust. 1 pkt 34) w zw. z art. 17 ust. 4 Ustawy o PDOP. Podatnicy mają bowiem obowiązek ustalenia wysokości dochodu zwolnionego z opodatkowania PDOP w związku z działalnością prowadzoną na terenie specjalnej strefy ekonomicznej i opodatkowanego PDOP. Tylko pod kątem realizacji tych celów postępowanie Spółki, która nie prowadzi odrębnej ewidencji w odniesieniu do wyodrębnienia poszczególnych kwot dochodów przypadających na każde z Zezwoleń osobno, należy ocenić za prawidłowe.

Spółka podkreśla, iż Zezwolenie 2 i Zezwolenie 3 zostało udzielone Spółce na prowadzenie działalności gospodarczej w różnych podstrefach (tj. w podstrefie Skarbimierz i w podstrefie Wrocław), to jednak obie podstrefy należą do jednej Strefy, tj. do Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

W konsekwencji mimo faktu, że Spółka posiada trzy Zezwolenia oraz dwa z nich (Zezwolenie 2 i Zezwolenie 3) związane są z prowadzeniem działalności gospodarczej na terenie dwóch podstref (tj. podstrefy Wrocław i podstrefy Skarbimierz), ale w ramach tej samej Strefy, Spółka nie jest zobowiązana do wyodrębniania dochodów zwolnionych z opodatkowania PDOP uzyskiwanych w ramach każdego z Zezwoleń osobno. Uzyskiwany przez Spółkę dochód korzysta ze zwolnienia z opodatkowania PDOP w całości, jako dochód z działalności prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej. Tym samym działanie Spółki, polegające na łącznym ustaleniu dochodu zwolnionego z opodatkowania PDOP na podstawie wszystkich posiadanych przez nią Zezwoleń aż do wyczerpania dopuszczalnej pomocy regionalnej wynikającej z poniesionych wydatków kwalifikowanych z uwzględnieniem intensywności pomocy dla wszystkich trzech Zezwoleń łącznie, uznać należy za prawidłowe.

Spółka wskazuje, iż powyższe stanowisko znajduje pełne potwierdzenie w interpretacjach prawa podatkowego wydawanych przez organy podatkowe w podobnych stanach faktycznych, jak zaprezentowany przez Spółkę w niniejszym wniosku, przykładowo w interpretacji indywidualnej wydanej przez:

Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z dnia 17.05.2011r. (sygn. ILPB4/423-68/11-4/ŁM),

Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi z dnia 23.11.2011 r. (sygn. IPTPB3/423-209/11 -3/KJ),

Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 04.05.2009 r. (sygn. IBPBI/2/423- 150/09/AM).

Konkludując Spółka postępuje prawidłowo, uznając, iż w myśl art. 17 ust. 1 pkt 34) w zw. z art. 17 ust. 4 Ustawy o PDOP ma prawo do zastosowania zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych całego dochodu uzyskiwanego przez nią z tytułu prowadzonej na terenie Strefy działalności gospodarczej w zakresie wszystkich trzech Zezwoleń łącznie aż do wyczerpania dopuszczalnej pomocy regionalnej wynikającej z poniesionych wydatków kwalifikowanych z uwzględnieniem intensywności pomocy dla wszystkich trzech Zezwoleń łącznie, co oznacza, że Spółka nie powinna odrębnie dla każdego Zezwolenia wyliczać dochodu zwolnionego z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego/stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu zaistnienia zdarzenia oraz zdarzenia przyszłego i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania niniejszej interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012r. poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj