Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP1/443-134/13/KJ
z 27 maja 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 13 lutego 2013r. (data wpływu 15 lutego 2013r.), uzupełnionym pismem z dnia 10 maja 2013r. (data wpływu 14 maja 2013r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania wypłacanych premii pieniężnych oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktury VAT dokumentującej otrzymanie przez kontrahentów premii pieniężnej – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 lutego 2013r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania wypłacanych premii pieniężnych oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktury VAT dokumentującej otrzymanie przez kontrahentów premii pieniężnej.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 10 maja 2013r. (data wpływu 14 maja 2013r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 2 maja 2013r. znak: IBPP1/443-134/13/AL.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest producentem taśmy stalowej ciętej z kręgów. Produktami finalnymi są cięte taśmy walcowane na zimno i na gorąco o zróżnicowanych grubościach, szerokościach, gatunkach i powłokach.

Odbiorcami są producenci i poddostawcy branży samochodowej, przemysłu metalowego i elektrotechnicznego, producenci mebli, tłocznie jak również producenci i poddostawcy sprzętu gospodarstwa domowego.

Wnioskodawca zamierza zawrzeć z jednym ze swoich kontrahentów umowę, na podstawie której będzie wypłacał okresowo (półrocznie lub rocznie) premię pieniężną (bonus) z tytułu osiągnięcia bądź przekroczenie określonej ilości sprzedaży (wyrażonej w tonach).

Wnioskodawca sprzedaje swoje wyroby zarówno do spółki, której dotyczy zapytanie jak i do innych spółek będących jej podwykonawcami. Premia pieniężna będzie odnosiła się do wszystkich dostaw w określonym czasie, zrealizowanych zarówno do spółki jak i jej podwykonawców. Na wszystkie te dostawy zostaną wystawione faktury sprzedaży. Natomiast kwota premii ma być wypłacona tylko spółce, z którą zawarto umowę.

Wnioskodawca planuje zawrzeć umowę z kontrahentem A mówiącą, że w wypadku sprzedaży do firmy A oraz firm B, C i D (będącymi podwykonawcami firmy A) wyrobów w ilości powyżej 4 000 ton w ciągu połowy roku, spółka A uzyska rabat wysokości 5 EUR/tonę, czyli 20 000 EUR lub więcej (5 EUR * ilość ton). Premia zostanie udzielona za przekroczenie określonej ilości sprzedaży, bez dodatkowych warunków lub wykonania dodatkowych świadczeń. Dokładne ilości, okres czasu oraz wysokość premii może ulec zmianie w drodze dalszych negocjacji.

Pytanie i stanowisko przedstawione we wniosku odnosi się do premii wypłacanej na rzecz kontrahenta mającego siedzibę w Polsce. Natomiast wyroby gotowe są sprzedawane zarówno kontrahentom mającym siedzibę w Polsce jak i poza jego granicami.

W uzupełnieniu Wnioskodawca wyjaśnił, że:

  1. Jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT.
  2. Wysokości obrotów uprawniających do otrzymania premii przez kontrahenta A ustali dostawca na podstawie sumy obrotów z faktur.
  3. Premia pieniężna będzie stała - wysokości 5 EUR/t. Jedynym warunkiem udzielenia premii pieniężnej będzie odebranie w określonym czasie ustalonej ilości materiału. Premia dotyczy całej odebranej ilości. W tym przypadku Wnioskodawca nie przewiduje progresji zależnej od odebranej ilości.
  4. Z umowy nie będzie wynikało uzależnienie otrzymania przez kontrahenta A premii pieniężnej od czynienia przez tego kontrahenta dodatkowych działań.
  5. Umowa zawarta z kontrahentem A nie będzie określała jakie działania, w jakim okresie i z jaką częstotliwością mają zostać podjęte przez tego kontrahenta celem intensyfikacji sprzedaży produktów Wnioskodawcy.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy w związku z przedstawionym zdarzeniem przyszłym, prawidłowym jest by wypłacona przez Wnioskodawcę premia pieniężna (w świetle przepisów ustawy o podatku od towarów i usług) udokumentowana została przez kontrahenta A fakturą wystawioną na rzecz Wnioskodawcy, zawierającą podatek VAT, który Wnioskodawca ma prawo odliczyć?

Zdaniem Wnioskodawcy, w praktyce gospodarczej bardzo często sprzedawcy nagradzają premią pieniężną nabywców za zrealizowanie określonego poziomu zakupów. Premia taka nie zawsze związana jest z konkretną dostawą. W opisanym powyżej przypadku, wypłata premii pieniężnej nie będzie związana z konkretnymi dostawami i w związku z tym nie może być traktowana jak rabat, o którym mowa w art. 29 ust. 4 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług. Niemożliwe jest więc, dokonanie korekt faktur sprzedaży. Nie następuje tu obniżenie ceny dostarczonych towarów, ponieważ to obniżenie ceny nie dotyczy konkretnych dostaw, a przede wszystkim nie jest udzielane przez Wnioskodawcę spółkom, do których towar jest sprzedawany i na rzecz, których wystawiane są faktury. Fakt, że spółka A także jest odbiorcą wyrobów Wnioskodawcy nie zmienia istoty rozliczeń. W związku z tym, że premii tej nie da się przypisać konkretnej sprzedaży, przyznanie jej należy udokumentować fakturą VAT wystawioną przez nabywcę na rzecz Wnioskodawcy.

W uzupełnieniu Wnioskodawca wyjaśnił, że zgodnie z artykułem 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Kwotę podatku naliczonego stanowi, między innymi, suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług. Natomiast zgodnie z art. 88 ust. 3a punkt 2 nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego faktury w przypadku, gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku. Jak Wnioskodawca pisał we wniosku, w związku z tym, że premii nie da się przypisać konkretnej sprzedaży, przyznanie jej należy udokumentować fakturą VAT wystawioną przez nabywcę na rzecz Wnioskodawcy. W związku z tym i przytoczonymi wyżej przepisami spółka otrzymująca taką fakturę (w tym przypadku Wnioskodawca) ma prawo do odliczenia podatku VAT z ww. faktury.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2011r. Nr 177 poz. 1054 ze zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem VAT podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Art. 7 ust. 1 ustawy o VAT stanowi, iż przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

W myśl art. 8 ust. 1 ww. ustawy o VAT, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

  1. przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;
  2. zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;
  3. świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Uwzględniając powyższe, każde odpłatne świadczenie polegające na działaniu, zaniechaniu lub tolerowaniu określonego zachowania mieści się w definicji usługi. Aby uznać dane świadczenie za odpłatne świadczenie, musi istnieć stosunek prawny pomiędzy świadczącym usługę a odbiorcą, a w zamian za wykonanie usługi powinno zostać wypłacone wynagrodzenie. Musi istnieć bezpośredni związek pomiędzy świadczoną usługą i przekazanym za nią wynagrodzeniem. Oznacza to, że z danego stosunku prawnego, na podstawie którego wykonywana jest usługa, musi wynikać wyraźna, bezpośrednia korzyść na rzecz świadczącego usługę.

W myśl art. 29 ust. 1 ustawy o VAT, podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy lub osoby trzeciej. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

Natomiast stosownie do art. 29 ust. 4 ustawy o VAT, podstawę opodatkowania zmniejsza się o kwoty udokumentowanych, prawnie dopuszczalnych i obowiązkowych rabatów (bonifikat, opustów, uznanych reklamacji i skont) i o wartość zwróconych towarów, zwróconych kwot nienależnych w rozumieniu przepisów o cenach oraz zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze, z zastrzeżeniem ust. 4a i 4b.

Podatnicy podejmują różnorodne działania w zakresie intensyfikacji sprzedaży towarów, w efekcie których wypłacane są nabywcom tzw. premie pieniężne. Skutki podatkowe dotyczące wypłacania premii pieniężnych nabywcom uzależnione są od wielu czynników, m.in. od ustalenia, za co faktycznie premie te zostały wypłacone, tzn. czy podatnik otrzymuje je w związku z zachowaniem, stanowiącym usługę w rozumieniu wskazanych wyżej przepisów.

W praktyce występują sytuacje, w których premia pieniężna jest wypłacana np. z tytułu dokonywania przez nabywcę nabyć o określonej wartości czy ilości towarów w określonym czasie. W takim przypadku, działania kontrahentów nie wypełniają definicji świadczenia usług i wypłacenie w takiej sytuacji premii pieniężnej nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT. Osiąganie bowiem określonego pułapu obrotów z danym dostawcą nie może być uznane za usługę w świetle art. 8 ust. 1 ustawy o VAT. Premia jest wyliczana w oparciu o osiągane obroty, lecz samo osiąganie obrotów nie stanowi usługi.

Z przedstawionego zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca, zarejestrowany czynny podatnik podatku VAT, zamierza zawrzeć z jednym ze swoich kontrahentów umowę, na podstawie której będzie wypłacał okresowo (półrocznie lub rocznie) premię pieniężną (bonus) z tytułu osiągnięcia bądź przekroczenia określonej ilości sprzedaży (wyrażonej w tonach).

Wnioskodawca sprzedaje swoje wyroby zarówno do spółki, której dotyczy zapytanie jak i do innych spółek będących jej podwykonawcami. Premia pieniężna będzie odnosiła się do wszystkich dostaw w określonym czasie, zrealizowanych zarówno do spółki jak i jej podwykonawców. Na wszystkie te dostawy zostaną wystawione faktury sprzedaży. Natomiast kwota premii ma być wypłacona tylko spółce, z którą zawarto umowę.

Wnioskodawca planuje zawrzeć umowę z kontrahentem A mówiącą, że w wypadku sprzedaży do firmy A oraz firm B, C i D (będącymi podwykonawcami firmy A) wyrobów w ilości powyżej 4 000 ton w ciągu połowy roku, spółka A uzyska rabat wysokości 5 EUR/tonę, czyli 20 000 EUR lub więcej (5 EUR * ilość ton). Premia zostanie udzielona za przekroczenie określonej ilości sprzedaży, bez dodatkowych warunków lub wykonania dodatkowych świadczeń. Dokładne ilości, okres czasu oraz wysokość premii może ulec zmianie w drodze dalszych negocjacji.

Wysokości obrotów uprawniających do otrzymania premii przez kontrahenta A ustali dostawca na podstawie sumy obrotów z faktur. Premia pieniężna będzie stała w wysokości 5 EUR/t. Jedynym warunkiem udzielenia premii pieniężnej będzie odebranie w określonym czasie ustalonej ilości materiału. Premia dotyczy całej odebranej ilości. W tym przypadku Wnioskodawca nie przewiduje progresji zależnej od odebranej ilości.

Mając na uwadze przedstawione zdarzenie przyszłe oraz obowiązujące w tym zakresie przepisy należy uznać, iż w przedmiotowej sprawie wypłata przez Wnioskodawcę premii pieniężnej (bonusu), która uzależniona będzie wyłącznie od osiągnięcia lub przekroczenia określonej ilości sprzedaży, bez dodatkowych warunków lub wykonania dodatkowych świadczeń, nie będzie związana z jakimkolwiek świadczeniem usług przez kontrahenta na rzecz Wnioskodawcy.

Z wniosku wynika bowiem, że z umowy nie będzie wynikało uzależnienie otrzymania przez kontrahenta A premii pieniężnej od czynienia przez tego kontrahenta dodatkowych działań. Umowa zawarta z kontrahentem A nie będzie określała jakie działania, w jakim okresie i z jaką częstotliwością mają zostać podjęte przez tego kontrahenta celem intensyfikacji sprzedaży produktów Wnioskodawcy.

Zatem, zawarty we wniosku opis sprawy, pozwala na stwierdzenie, iż kontrahent nie będzie wykonywał żadnych dodatkowych czynności poza zakupem towarów od Wnioskodawcy. Tym samym oznacza to, że kontrahent nie będzie świadczył wobec Wnioskodawcy usług w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, gdyż nie będzie wykonywał on takich działań, które byłyby czynnościami dodatkowymi do jakich byłby zobligowany postanowieniami wynikającymi z umowy dotyczącej otrzymywania okresowo (półrocznie lub rocznie) przedmiotowej premii pieniężnej (bonusu).

Mając powyższe na uwadze należy uznać, że przedmiotowa premia pieniężna (bonus) nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług jako świadczenie usług, po stronie nabywcy (kontrahenta Wnioskodawcy). Wypłacona przez Wnioskodawcę premia pieniężna (bonus) stanowić będzie w istocie rabat obniżający wartość konkretnych dostaw udokumentowanych poszczególnymi fakturami – zgodnie z art. 29 ust. 4 ustawy o VAT – zmniejszający podstawę opodatkowania po stronie Wnioskodawcy dokonującego dostawy.

Nie można zgodzić się z Wnioskodawcą, że wypłaconej premii nie da się przypisać do konkretnej sprzedaży, premia ta, a w istocie rabat, odnosi się bowiem do każdej dostawy na rzecz kontrahenta biorącej udział w wyliczeniu premii.

Rabat rozumieć należy, jako zniżkę od ustalonej ceny określonego towaru lub usługi, wyrażoną procentowo lub kwotowo. Rozróżnia się rabaty przyznane przed ustaleniem ceny oraz udzielane po jej ustaleniu. Rabat udzielony w momencie wystawienia faktury (rabat transakcyjny), nie ma znaczenia dla ustalenia podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług, ponieważ kwota należna od nabywcy już go uwzględnia – dane dotyczące rabatu znajdą swoje odzwierciedlenie w wystawionej fakturze stwierdzającej dokonanie sprzedaży. Rabat udzielony po sprzedaży i wystawieniu faktury, w której dokonano pierwotnego określenia obrotu (rabat potransakcyjny), wymaga wystawienia faktury korygującej, zgodnie z uregulowaniami zawartymi w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 68, poz. 360 ze zm.).

Zgodnie z § 13 ust. 1 ww. rozporządzenia, w przypadku, gdy po wystawieniu faktury udzielono rabatów określonych w art. 29 ust. 4 ustawy, podatnik udzielający rabatu wystawia fakturę korygującą tę fakturę.

Zgodnie z § 13 ust. 2 ww. rozporządzenia w przypadku gdy podatnik udziela rabatu w odniesieniu do jednej lub więcej dostaw towarów lub usług, faktura korygująca powinna zawierać:

1.numer kolejny oraz datę jej wystawienia;

2.dane zawarte w fakturze, której dotyczy faktura korygująca:

  1. określone w § 5 ust. 1 pkt 1-6,
  2. nazwę (rodzaj) towaru lub usługi objętych rabatem;

3.kwotę i rodzaj udzielonego rabatu;

4.kwotę zmniejszenia podatku należnego.

W myśl § 13 ust. 3 powyżej cytowanego rozporządzenia w przypadku gdy podatnik udziela rabatu w odniesieniu do wszystkich dostaw towarów lub usług dokonanych dla jednego odbiorcy w danym okresie, faktura korygująca powinna zawierać:

  1. numer kolejny oraz datę jej wystawienia;
  2. dane określone § 5 ust. 1 pkt 3 i 4;
  3. okres, do którego odnosi się udzielany rabat;
  4. kwotę udzielonego rabatu oraz kwotę zmniejszenia podatku należnego.

Jeżeli rabat dotyczy sprzedaży opodatkowanej różnymi stawkami, kwotę rabatu oraz kwotę zmniejszenia podatku należnego, o których mowa w ust. 2 i 3, podaje się w podziale na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku (§ 13 ust. 4 rozporządzenia).

Zgodnie z art. 106 ust. 1 ustawy o VAT, podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy (…).

Skoro jak już wskazano powyżej nabywca wyrobów nie będzie świadczył wobec Wnioskodawcy usług w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, gdyż nie będzie on wykonywał takich działań, które byłyby czynnościami dodatkowymi do jakich byłby zobligowany postanowieniami wynikającymi z umowy dotyczącej wypłacania okresowo (półrocznie lub rocznie) premii pieniężnej (bonusu), tym samym nie będzie obowiązany do wystawienia faktury VAT z tytułu otrzymania przedmiotowej premii pieniężnej (bonusu), stanowiącej w istocie rabat obniżający wartość konkretnych dostaw towarów Wnioskodawcy.

Biorąc powyższe pod uwagę, przekazanie premii pieniężnej (bonusu) przez Wnioskodawcę na rzecz kontrahenta nie powinno być dokumentowane przy pomocy faktury VAT wystawionej przez kontrahenta. Jako rabat podlega bowiem udokumentowaniu fakturą korygującą wystawioną przez Wnioskodawcę zgodnie z zasadami wynikającymi z przepisów ww. rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011r.

Odnosząc się do kwestii prawa do odliczenia podatku należy zauważyć, że zgodnie z ogólną zasadą wyrażoną w art. 86 ust. 1 ww. ustawy o VAT, w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ww. ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Z treści cytowanych wyżej przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Ustawodawca umożliwił podatnikom skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego, pod warunkiem spełnienia przez nich zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, a mianowicie zakupione towary i usługi mają być wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy.

Stosownie do art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy wynika, iż nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku, gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Jak wskazano wyżej, w związku z planowanym wypłacaniem okresowo (półrocznie lub rocznie) premii pieniężnej (bonusu) nabywca towarów (kontrahent) nie będzie w żaden sposób zobowiązany do świadczenia dodatkowych usług. Otrzymujący premie nie będzie świadczyć na rzecz Wnioskodawcy usług w rozumieniu art. 8 ustawy, a zatem czynność ta u kontrahenta nie będzie podlegała opodatkowaniu i nie powinna być dokumentowana fakturą VAT.

Biorąc zatem pod uwagę powyższe należy stwierdzić, iż faktury VAT otrzymywane od kontrahenta, dokumentujące wysokość otrzymanej premii pieniężnej (bonusu), zgodnie z art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, nie będą stanowiły podstawy do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony w nich wykazany, bowiem wystawca faktury nie będzie świadczył usług na rzecz dostawcy towarów. Tym samym, Wnioskodawcy nie będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur VAT, wystawionych przez nabywcę w celu udokumentowania otrzymanych premii pieniężnych.

Reasumując należy stwierdzić, iż stanowisko Wnioskodawcy, że przedmiotowej premii nie da się przypisać konkretnej sprzedaży, przyznanie jej należy udokumentować fakturą VAT wystawioną przez nabywcę na rzecz Wnioskodawcy oraz że spółka otrzymująca taką fakturę (w tym przypadku Wnioskodawca) ma prawo do odliczenia podatku VAT z ww. faktury, należało uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy przedstawionego zdarzenia przyszłego i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego zdarzenia przyszłego lub zmiany stanu prawnego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa S. Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z 2012r., poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj