Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPBII/1/415-614/13/MK
z 18 lipca 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 15 kwietnia 2013 r. (wpływ do tut. Biura – 16 kwietnia 2013 r.), uzupełnionym w dniu 04 lipca 2013 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie sporządzenia korekty informacji PIT-8C – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 kwietnia 2013 r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych m.in. w zakresie sporządzenia korekty informacji PIT-8C.

Z uwagi na fakt, iż wniosek nie spełniał wymogów formalnych, pismem z dnia 25 czerwca 2013 r. znak: IBPB II/1/415-442/13/MK, IBPB II/1/415-614/13/MK i IBPB II/1/415-615/13/MK wezwano do jego uzupełnienia.

Wniosek uzupełniono w dniu 04 lipca 2013 r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:

Spółdzielnia Mieszkaniowa wybudowała budynek mieszkalny wielorodzinny, który został zasiedlony po raz pierwszy w 1989 r. Członek Spółdzielni uzyskał przydział lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego w tym budynku, na zasadach ratalnej spłaty kredytu. Dokonał wpłaty obowiązującego wkładu mieszkaniowego w kwocie 223,34 złotych. Pozostała część wkładu sfinansowana została kredytem, spłacanym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 30 listopada 1995 r. o pomocy państwa w spłacie niektórych kredytów mieszkaniowych, refundacji bankom wypłaconych premii gwarancyjnych oraz zmianie niektórych ustaw. Na dzień opróżnienia lokalu członek spłacił kredyt mieszkaniowy.

W związku z wygaśnięciem z dniem 26 marca 2002 r. lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego i jego opróżnieniem, Spółdzielnia Mieszkaniowa rozliczyła osobę uprawnioną, stosownie do art. 11 ust. 21 i ust. 22 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych. Zgodnie z ww. przepisami, osobie uprawnionej wypłacana jest rynkowa wartość lokalu, nie wyższa jednak od osiągniętej na przetargu, po potrąceniu:

  • przypadającej na dany lokal części zobowiązań spółdzielni związanych z budową, tj. niewniesiony wkład mieszkaniowy i/lub niespłacony kredyt wraz z odsetkami,
  • nominalnej kwoty umorzenia kredytu lub dotacji, w części przypadającej na ten lokal zaległych opłat eksploatacyjnych, o których mowa w art. 4 ust. 1 cyt. ustawy,
  • kosztów określenia wartości rynkowej lokalu.

Wypłata wartości rynkowej lokalu, po dokonaniu przewidzianych ustawą o spółdzielniach mieszkaniowych potrąceń jest formą zwrotu wniesionego do spółdzielni wkładu mieszkaniowego.

Wysokość wkładu mieszkaniowego odpowiada różnicy między kosztem budowy przypadającym na lokal, a uzyskaną przez Spółdzielnię pomocą ze środków publicznych (umorzenie części kredytu zaciągniętego przez Spółdzielnię na sfinansowanie kosztów budowy lokalu lub dotacja budżetowa) lub z innych środków. W razie opróżnienia lokalu niewniesioną część wkładu, w tym niespłacony kredyt, potrąca się z wartości rynkowej lokalu w wysokości zwaloryzowanej w stosunku do tej wartości.

Spółdzielnia rozliczyła lokal mieszkalny, do którego wygasło, ustanowione w 1989 r. spółdzielcze lokatorskie prawo. Lokal został opróżniony i zwrócony do Spółdzielni.

Koszty budowy lokalu w wysokości 1.983,65 zł zostały sfinansowane następująco:

1.wkład mieszkaniowy (51,07%) – 1.013,05 zł, w tym:

  • wniesiony wkład mieszkaniowy (22,04%) – 223,34 zł,
  • długoterminowy kredyt (77,96%) – 789,71 zł,

2.dotacja budżetowa (48,93%) – 970,60 zł.

Stosownie do art. 11 ust. 21 i ust. 22 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych oraz statutu dokonano rozliczenia lokalu w sposób następujący:

  1. wartość lokalu ustalona w wyniku przetargu – 130.000,00 zł,
  2. dotacja budżetowa – 970,60 zł,
  3. koszt określenia wartości rynkowej lokalu – 615,00 zł,
  4. zaległość z tytułu opłat wraz z odsetkami i kosztami – 75.813,73 zł,
  5. koszty remontu lokalu socjalnego – 31.920,62 zł,
  6. do wypłaty byłemu lokatorowi – 20.680,05 zł.

Spółdzielnia wystawiła dla byłego lokatora informację o przychodach z innych źródeł PIT-8C z wykazaną w części D kwotę 62.638,40 zł, która stanowi przysporzenie majątkowe.

Sposób obliczenia dochodu do opodatkowania:

  1. wartość rynkowa uzyskana w drodze przetargu – 130.000,00 zł,
  2. zwaloryzowany wkład mieszkaniowy 51,07% – 66.391,00 zł,
  3. zwaloryzowana dotacja budżetowa 48,93% – 63.609,00 zł,
  4. podstawa opodatkowania czyli waloryzacja dotacji budżetowej – 62.638,40 zł

sposób obliczenia podstawy do opodatkowania (63 609,00 zł – 970,60 zł = 62 638,40 zł)

Korekta ma dotyczyć kwoty podstawy opodatkowania – z kwoty 62.638,40 zł na kwotę 128.016,35 zł.

Sposób obliczenia korekty:

  1. wartość lokalu ustalona w wyniku przetargu – 130.000,00 zł,
  2. wkład mieszkaniowy wniesiony – 1.013,05 zł,
  3. dotacja budżetowa – 970,60 zł,
  4. podstawa opodatkowania – 128.016,35 zł

sposób obliczenia podstawy do opodatkowania (130.000,00 zł – 1.013,05 zł – 970,60 zł = 128.016,35 zł).

W związku z powyższym zadano w ostateczności następujące pytania (przeformułowane w uzupełnieniu wniosku):

  1. Pytanie nr 1 – Stan faktyczny: Czy Spółdzielnia postąpiła prawidłowo sporządzając informację o wysokości zwróconego ze spółdzielni mieszkaniowej wkładu mieszkaniowego PIT-8C (art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych) dla byłego członka spółdzielni?
  2. Pytanie nr 2 – Zdarzenie przyszłe: Czy Spółdzielnia powinna wystawić korektę informacji PIT-8C, jeżeli wykazała niewłaściwą kwotę w części D ww. informacji?
  3. Pytanie nr 3 – Zdarzenie przyszłe: Brak pytania.

Zdaniem Wnioskodawcy, wynikającym z uzupełnienia wniosku z dnia 02 lipca 2013 r., które wpłynęło do tut. Biura w dniu 04 lipca 2013 r. (zajętym do przeformułowanych pytań):

Ad. 1.

Zwrot wkładów wniesionych do spółdzielni stanowi przychód z innych źródeł, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zdaniem Wnioskodawcy, zachodzi przesłanka ujawnienia przez Spółdzielnię, powstałego na gruncie rozliczenia byłego lokatora w związku z wygaśnięciem lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego, dochodu osoby fizycznej poprzez wystawienie informacji PIT-8C.

Ad. 2.

Należy dokonać korekty PIT-8C – korekta ma dotyczyć kwoty wykazanej w części D.

Spółdzielnia wystawiając PIT-8C dla byłego lokatora sugerowała się tym, że należy przyjąć jako podstawę opodatkowania waloryzację dotacji budżetowej. Waloryzacja dotacji budżetowej wynikała z tego, że od chwili przyznania w tym przypadku od 1989 r., do chwili jej zwrotu w 2012 r. nastąpiła zmiana wartości pieniądza (denominacja). Spółdzielnia waloryzując dotację budżetową dokonuje jak gdyby przeszacowania dotacji budżetowej na realną kwotę o tej samej sile nabywczej.

Waloryzacja w tym przypadku, pełni rolę elementu odszkodowania urealniającego wartość siły nabywczej pieniądza.

Spółdzielnia uważa, że niewłaściwie obliczyła dochód do opodatkowania wykazany w PIT-8C.

Spółdzielnia stoi na stanowisku, że należy dokonać korekty PIT-8C.

Przychód uzyskany przez byłego członka Spółdzielni Mieszkaniowej w związku ze zwrotem wkładu mieszkaniowego zwaloryzowanego według wartości rynkowej lokalu stanowi przychód podatkowy, przy czym do wysokości uprzednio wniesionego wkładu, korzysta ze zwolnienia z opodatkowania na mocy art. 21 ust. 1 pkt 50 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W świetle powyższego cała kwota przypisana byłemu członkowi przez Spółdzielnię Mieszkaniową tytułem wkładu mieszkaniowego, tj. kwota 130.000,00 zł stanowi przysporzenie majątkowe, tj. przychód z innych źródeł, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ustawy. Jednakże kwotą podlegającą opodatkowaniu jest jedynie różnica pomiędzy wkładem zwróconym, tj. kwotą 130.000,00 zł a wkładem mieszkaniowym w kwocie 1.013,05 zł (wniesiony wkład mieszkaniowy 223,34 zł, tj. 22.04% oraz spłacony długoterminowy kredyt 789,71 zł, tj. 77,96%) oraz dotacją budżetową 970,60 zł. Według art. 21 ust. 1 pkt 50 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych kwota zwróconego przez Spółdzielnię Mieszkaniową wkładu mieszkaniowego do wysokości wniesionego do Spółdzielni wkładu, tj. kwota 1.013,05 zł jest zwolniona z podatku dochodowego. Wobec tego Spółdzielnia Mieszkaniowa winna jest wystawić na podstawie art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizyczny korektę informacji PIT-8C, w której należy wykazać różnicę pomiędzy zwróconym wkładem mieszkaniowym a wniesionym wkładem mieszkaniowym do Spółdzielni Mieszkaniowej (tj. różnicę pomiędzy kwotą 130.000,00 zł a kwotami 1.013,05 zł i 970,60 zł).

Sposób obliczenia korekty:

  1. wartość lokalu ustalona w wyniku przetargu – 130.000,00 zł,
  2. wkład mieszkaniowy wniesiony – 1.013,05 zł,
  3. dotacja budżetowa – 970,60 zł,
  4. podstawa opodatkowania – 128.016,35 zł

sposób obliczenia podstawy do opodatkowania (130.000,00 zł – 1.013,05 zł – 970,60 zł = 128.016,35 zł).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Niniejsza interpretacja indywidualna stanowi pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego dotyczącą podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie sporządzenia korekty informacji PIT-8C.

W pozostałym zakresie, wydano odrębne rozstrzygnięcia.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r., poz. 361, z późn. zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Z przepisu art. 11 ust. 1 ww. ustawy wynika, iż przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Przepis art. 10 ust. 1 ww. ustawy zawiera katalog przychodów podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 9 ww. ustawy źródłem przychodów są „inne źródła”.

W myśl art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z bezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nieznajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach.

Jak dowodzi użycie sformułowania „w szczególności”, definicja przychodów z innych źródeł ma charakter przykładowy i otwarty, zatem do tej kategorii należy zaliczyć również przychody inne niż wymienione wprost w przepisie art. 20 ust. 1 ww. ustawy. Z treści powyższego wynika, iż opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlega dochód, uzyskiwany w wyniku określonych czynności faktycznych i prawnych, w następstwie których mamy do czynienia z przyrostem mienia. Tak więc podstawą uzyskania przychodów z innych źródeł mogą być tylko takie czynności, w wyniku których następuje po stronie osoby fizycznej przysporzenie majątkowe.

Na podstawie powołanych wyżej przepisów opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlega uzyskany w roku podatkowym dochód stanowiący dla osób fizycznych (podatników) przysporzenie majątkowe.

Jednakże w myśl art. 21 ust. 1 pkt 50 ww. ustawy wolne od podatku dochodowego są przychody otrzymane w związku ze zwrotem udziałów lub wkładów w spółdzielni, do wysokości wniesionych udziałów lub wkładów do spółdzielni.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, iż Spółdzielnia Mieszkaniowa wybudowała budynek mieszkalny wielorodzinny, który został zasiedlony po raz pierwszy w 1989 r. Członek Spółdzielni uzyskał przydział lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego w tym budynku, na zasadach ratalnej spłaty kredytu. Dokonał wpłaty obowiązującego wkładu mieszkaniowego w kwocie 223,34 złotych. Pozostała część wkładu sfinansowana została kredytem, spłacanym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 30 listopada 1995 r. o pomocy państwa w spłacie niektórych kredytów mieszkaniowych, refundacji bankom wypłaconych premii gwarancyjnych oraz zmianie niektórych ustaw. Na dzień opróżnienia lokalu członek spłacił kredyt mieszkaniowy.

W związku z wygaśnięciem z dniem 26 marca 2002 r. lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego i jego opróżnieniem, Spółdzielnia Mieszkaniowa rozliczyła osobę uprawnioną, stosownie do art. 11 ust. 21 i ust. 22 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych.

Zgodnie z ww. przepisami, osobie uprawnionej wypłacana jest rynkowa wartość lokalu, nie wyższa jednak od osiągniętej na przetargu, po potrąceniu:

  • przypadającej na dany lokal części zobowiązań spółdzielni związanych z budową, tj. niewniesiony wkład mieszkaniowy i/lub niespłacony kredyt wraz z odsetkami,
  • nominalnej kwoty umorzenia kredytu lub dotacji, w części przypadającej na ten lokal zaległych opłat eksploatacyjnych, o których mowa w art. 4 ust. 1 cyt. ustawy,
  • kosztów określenia wartości rynkowej lokalu.

Spółdzielnia rozliczyła lokal mieszkalny, do którego wygasło, ustanowione w 1989 r. spółdzielcze lokatorskie prawo. Lokal został opróżniony i zwrócony do Spółdzielni.

Spółdzielnia wystawiła dla byłego lokatora informację o przychodach z innych źródeł PIT-8C z wykazaną w części D kwotę 62.638,40 zł, która stanowi przysporzenie majątkowe.

Spółdzielnia uważa, że niewłaściwie obliczyła dochód do opodatkowania wykazany w informacji PIT-8C.

Kwestię wniesienia wkładu mieszkaniowego oraz jego zwrotu regulują przepisy ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych (Dz. U. z 2003 r. Nr 119, poz. 1116, z późn. zm.).

Zgodnie z art. 11 ust. 21 ww. ustawy w wypadku wygaśnięcia spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego spółdzielnia wypłaca osobie uprawnionej wartość rynkową tego lokalu. Przysługująca osobie uprawnionej wartość rynkowa nie może być wyższa od kwoty, jaką spółdzielnia uzyska od osoby obejmującej lokal w wyniku przetargu przeprowadzonego przez spółdzielnię zgodnie z postanowieniami statutu. Przy czym z wartości rynkowej lokalu potrąca się przypadającą na dany lokal część zobowiązań spółdzielni związanych z budową, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 1, w tym w szczególności niewniesiony wkład mieszkaniowy. Jeżeli spółdzielnia skorzystała z pomocy uzyskanej ze środków publicznych lub z innych środków, potrąca się również nominalną kwotę umorzenia kredytu lub dotacji, w części przypadającej na ten lokal oraz kwoty zaległych opłat, o których mowa w art. 4 ust. 1, a także koszty określenia wartości rynkowej lokalu (art. 11 ust. 22, ww. ustawy).

Biorąc powyższe pod uwagę należy stwierdzić, iż kwota zwróconego przez Wnioskodawcę wkładu mieszkaniowego, do wysokości wniesionego do spółdzielni mieszkaniowej wkładu jest przychodem zwolnionym z podatku dochodowego na mocy ww. art. 21 ust. 1 pkt 50 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, natomiast nadwyżka pomiędzy wypłaconym wkładem a wniesionym wkładem stanowi przysporzenie majątkowe, tj. przychód z innych źródeł, o którym mowa w art. 20 ust. 1 tej ustawy.

W takim przypadku Spółdzielnia Mieszkaniowa obowiązana jest do sporządzenia informacji PIT-8C, o której mowa w art. 42a ww. ustawy.

Skoro z wniosku wynika, iż Spółdzielnia Mieszkaniowa uważa, że niewłaściwie obliczyła dochód do opodatkowania wykazany w informacji PIT-8C, to należy zgodzić się z Wnioskodawcą, że koniecznym jest złożenie korekty informacji PIT-8C i wykazania w niej prawidłowej kwoty nadwyżki pomiędzy wypłaconym wkładem a wniesionym wkładem. Jeżeli bowiem informacja PIT-8C nie odzwierciedlała faktycznego świadczenia (z uwzględnieniem dochodu zwolnionego), które były członek Spółdzielni uzyskał od niej tytułem przysługującej mu kwoty wypłaty wartości rynkowej opróżnionego lokalu, to należy tą informację podatkową skorygować.

Należy zauważyć, iż zagadnienia związane z korektą deklaracji regulują przepisy ustawy Ordynacja podatkowa.

Zgodnie z definicją zawartą w art. 3 pkt 5 tej ustawy, ilekroć w ustawie jest mowa o deklaracjach, rozumie się przez to również zeznania, wykazy oraz informacje, do których składania obowiązani są, na podstawie przepisów prawa podatkowego podatnicy, płatnicy i inkasenci.

Z przepisu art. 81 § 1 Ordynacji podatkowej wynika, iż jeżeli odrębne przepisy nie stanowią inaczej, podatnicy, płatnicy i inkasenci mogą skorygować uprzednio złożoną deklarację. Natomiast z § 2 tego artykułu wynika, iż skorygowanie deklaracji następuje przez złożenie korygującej deklaracji wraz z dołączonym pisemnym uzasadnieniem przyczyn korekty.

Z treści art. 81 Ordynacji podatkowej wynika zatem, że korekta informacji ma na celu poprawienie błędu, który został popełniony przy poprzednim jej sporządzeniu i może dotyczyć każdej ich pozycji - o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej. Może więc korekta dotyczyć m.in. błędów rachunkowych, oczywistych omyłek, a także gdy wypełniono je niezgodnie z wymaganiami lub istnieją wątpliwości co do prawidłowości danych w niej zawartych. Błędnie mogła zostać określona m.in. wysokość zobowiązania podatkowego. Dlatego też powołane wyżej przepisy znajdują zastosowanie do korekt m.in. informacji PIT-8C. Korekta informacji PIT-8C ma więc na celu umożliwienie płatnikowi poprawienia błędu, który został popełniony przy jego sporządzeniu. Skorygowanie informacji polega więc na ponownym, poprawnym wypełnieniu formularza, z dołączonym pisemnym uzasadnieniem przyczyn korekty.

Biorąc pod uwagę powyższe uregulowania prawne Organ podatkowy stwierdza, że zaistniała sytuacja zobowiązuje Wnioskodawcę do dokonania korekty informacji PIT-8C, jeżeli wykazał w niej niższą kwotę przychodu, niż faktycznie były członek Spółdzielni otrzymał.

Należy zauważyć, iż z przepisu art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej wynika, że Organ, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje pisemną interpretację wyłącznie przepisów prawa podatkowego. Natomiast z treści wniosku wynika, iż Spółdzielnia poruszyła również zagadnienie dotyczące kwotowego rozliczenia wartości zwrotu wniesionego do spółdzielni mieszkaniowej wkładu mieszkaniowego (obliczenia ww. wkładu), które nie jest uregulowane przepisami prawa podatkowego i których to organ interpretacyjny nie jest władny ocenić.

Stosownie bowiem do art. 3 pkt 2 Ordynacji podatkowej przez przepisy prawa podatkowego rozumie się przepisy ustaw podatkowych, postanowienia ratyfikowanych przez Rzeczpospolitą Polską umów o unikaniu podwójnego opodatkowania oraz ratyfikowanych przez Rzeczpospolitą Polską innych umów międzynarodowych dotyczących problematyki podatkowej, a także przepisy aktów wykonawczych wydanych na podstawie ustaw podatkowych.

Zgodnie z art. 3 pkt 1 Ordynacji podatkowej przez ustawy podatkowe rozumie się ustawy dotyczące podatków, opłat oraz niepodatkowych należności budżetowych określające podmiot, przedmiot opodatkowania, powstanie obowiązku podatkowego, podstawę opodatkowania, stawki podatkowe oraz regulujące prawa i obowiązki organów podatkowych, podatników, płatników i inkasentów, a także ich następców prawnych oraz osób trzecich.

Przedmiotem regulacji prawa podatkowego jest więc kwestia opodatkowania zwrotu wkładu, natomiast nie sposób jego wyliczenia. Zatem Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach nie ma możliwości potwierdzenia prawidłowości wyliczeń przedstawionych we wniosku.

Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę oraz stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa S. Wyszyńskiego 2, 44-100 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r., poz. 270, z póź. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj