Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi
IPTPP1/443-476/13-2/MW
z 9 września 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 14 czerwca 2013 r. (data wpływu do BKIP w Piotrkowie Tryb. 26 czerwca 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT dla wytwarzanych wyrobów – drożdżówek, chałek, rogali i rożków – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 czerwca 2013r. do Urzędu Skarbowego Łódź - Widzew został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT dla wytwarzanych wyrobów – drożdżówek, chałek, rogali i rożków.

Działając na podstawie art. 15 ustawy Ordynacja podatkowa, Naczelnik Urzędu Skarbowego Łódź - Widzew, pismem z dnia 21 czerwca 2013r., przesłał ww. wniosek Dyrektorowi Izby Skarbowej w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim (data wpływu 26 czerwca 2013r.), celem załatwienia zgodnie z właściwością.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest producentem pieczywa i wyrobów ciastkarskich. Jest też czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Wśród produktów, które wytwarza, znajdują się bułki drożdżowe z różnymi nadzieniami, jak: z sera, marmolady, z czekolady, z owoców, jak również tzw. chałki, rogale i rożki. Są to wyroby świeże, ich trwałość wynosi jeden dzień.

Skład tych wyrobów jest następujący:

  1. drożdżówek: (bułek drożdżowych): mąka pszenna 50,2%, woda 15,1%, drożdże 5%, cukier 10%, margaryna (80% - owa) 7,5%, sól 0,8%, jaja 1,3%, polepszacze (enzymy piekarskie) 0,1%, nadzienie (ser, marmolada, czekolada, owoce) 10%,
  2. chałki: mąka pszenna 73,1%, woda 5,8%, drożdże 2,9%, cukier 7,3%, margaryna (80% - owa) 5,1%, sól 1,2%, jaja 4,4%, polepszacze (enzymy piekarskie) 0,1%,
  3. rogale: mąka pszenna 73,1%, woda 5,8%, drożdże 2,9%, cukier 7,3%, margaryna (80% - owa) 5,1%, sól 1,2%, jaja 4,4%, polepszacze (enzymy piekarskie) 0,1%,
  4. rożki: mąka pszenna 50%, woda 10%, margaryna (80% - owa) 25%, sól 1%, ocet 2%, masa twarogowa 12%.

Proces wytwarzania tych wyrobów jest bardzo podobny: składniki są poddawane mieszaniu, kształtowaniu, rozrostowi pod wypływem drożdży i pieczeniu. Na tym kończy się proces wytwórczy w zakładzie Wnioskodawcy. Jedynie w przypadku bułek drożdżowych, mogą one być uzupełniane nadzieniem z sera, marmolady, z czekolady czy owocami. Jest to pieczywo świeże, do bezpośredniego spożycia. Może być pakowane, np. w papier, ale najczęściej jest dostarczane w zbiorczym opakowaniu transportowym. W tym stanie pieczywo jest przechowywane i sprzedawane, głównie do sklepów spożywczych, bufetów itp. Trwałość produktów wynosi jeden dzień, maksymalnie kilka dni póki nie stanie się ono czerstwe i niesmaczne. Przed sporządzeniem niniejszego wniosku Wnioskodawca otrzymał opinię Urzędu Statystycznego (znak: … z dnia 26 marca 2013 roku), z której wynika, że według PKWiU 2008 pieczywo to należy klasyfikować następująco: 10.71.12.0 Wyroby i ciasta, świeże.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Którą stawką podatku od towarów i usług ( 5%, 8% czy 23%) należy opodatkować sprzedaż wytwarzanych ww. wyrobów?

Zdaniem Wnioskodawcy, opodatkowanie podatkiem od towarów i usług reguluje ustawa z dnia 11 marca 2004 r. (Dz. U. nr 54, poz. 535 z późn.zm.), zwana dalej "UPTU". Zgodnie z treścią art. 5 ust. 1 pkt 1 UPTU opodatkowaniu tym podatkiem podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług. Przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii, o czym stanowi art. 2 pkt 6 UPTU. Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 UPTU, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...). Natomiast przez świadczenie usług, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nie mającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów (art. 8 ust. 1 UPTU). Przepis art. 2 pkt 22 UPTU definiuje sprzedaż jako odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług m.in. na terytorium kraju.

Stosownie do art. 5a UPTU, towary i usługi będące przedmiotem czynności podatnika, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, identyfikowane są za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla nich przepisy UPTU lub przepisy wykonawcze przewidują symbole statystyczne. UPTU i przepisy wykonawcze do tej ustawy dla określenia zasad opodatkowania czynności podatnika opierają się na szczegółowej identyfikacji charakteru i przebiegu tej czynności, przy jednoczesnym odniesieniu jej do odpowiedniej klasyfikacji.

Podkreślić w tym miejscu należy, iż prawidłowa pod względem klasyfikacji statystycznych identyfikacja towarów stanowi warunek niezbędny do określenia wysokości opodatkowania na gruncie UPTU. Klasyfikacją, do której odwołują się przepisy ustawy jest Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług (PKWiU), wprowadzona w życie rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 207, poz. 1293 ze zm.).

Zgodnie z opinią Urzędu Statystycznego pieczywo, będące przedmiotem wniosku, należy klasyfikować według PKWiU pod symbolem: 10.71.12.0 Wyroby ciastkarskie i ciasta, świeże. Kryteria klasyfikowania przyjęte w PKWiU, podobnie jak aktualizowana corocznie Klasyfikacja CN, nie definiują pojęcia "pieczywo świeże" i nie odnoszą się do okresów minimalnej trwałości czy przydatności do spożycia dla tych wyrobów. Obecnie obowiązująca Klasyfikacja CN, to rozporządzenie Wykonawcze Komisji (UE) Nr 927/2012 z dnia 9 października 2012 r. zmieniające załącznik I do rozporządzenia Rady (EWG) nr 2658/87 w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej.

W myśl z art. 41 ust. 1 UPTU, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1. W myśl natomiast przepisu art. 41 ust. 2 UPTU, dla towarów i usług wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniom ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Stosownie do art. 146a ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f:

  • stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%,
  • stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy wynosi 8%.

W poz. 32 załącznika nr 3 do ww. ustawy, zawierającego wykaz czynności do których stosuje się ulgową 8% stawkę VAT, wymieniono objęte symbolem PKWiU 10.71.12.0 Wyroby ciastkarskie i ciasta, świeże, których data minimalnej trwałości oznaczona zgodnie z odrębnymi przepisami nie przekracza 45 dni, a w przypadku oznaczania tych towarów zgodnie z odrębnymi przepisami wyłącznie terminem przydatności do spożycia, termin ten również nie przekracza 45 dni.

Symbol klasyfikacji PKWiU ww. załączniku poprzedzono oznaczeniem "ex". W myśl objaśnienia znajdującego się pod tabelą w załączniku nr 10 do UPTU, oznaczenie "ex" oznacza, że stawkę podatku stosuje się do danego wyrobu z danego grupowania, spełniającego opis czynności. Wobec tego należy uznać, że opisane w polu 68 w części G niniejszego wniosku wyroby świeże o terminie przydatności do spożycia (dacie minimalnej trwałości) nie przekraczającej 45 dni należy opodatkowywać przy sprzedaży przy zastosowaniu stawki 8%.

Kwestie znakowania artykułów spożywczych zostały określone w rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 10 lipca 2007 r. w sprawie znakowania środków spożywczych (Dz. U. Nr 137, poz. 966, z późn. zm.), zwanym dalej „rozporządzeniem”. Zgodnie z § 2 tego rozporządzenia opakowany środek spożywczy znakuje się, podając m.in. datę minimalnej trwałości albo termin przydatności do spożycia. Pojęcia „daty minimalnej trwałości” oraz „terminu przydatności do spożycia” zostały z kolei zdefiniowane w art. 3 ust. 3 pkt 7 oraz 47 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. Nr 171, poz. 1225), z której wynika, że: „data minimalnej trwałości” to data, do której prawidłowo przechowywany środek spożywczy zachowuje swoje właściwości, data powinna być poprzedzona określeniem „najlepiej spożyć przed” albo określeniem „najlepiej spożyć przed końcem”; „termin przydatności do spożycia”, to termin, po upływie którego środek spożywczy traci przydatność do spożycia, termin ten jest podawany w przypadku środków spożywczych nietrwałych mikrobiologicznie, łatwo psujących się; data powinna być poprzedzona określeniem „należy spożyć do”.

Skoro data trwałości tych wyrobów, ani termin przydatności do spożycia nie przekraczają 45 dni, stąd – zdaniem Wnioskodawcy - sprzedaż tegoż pieczywa przez Wnioskodawcę powinna być opodatkowania stawką podatku od towarów i usług w wysokości 8%.

Warto zauważyć, że przedstawiony przez Wnioskodawcę pogląd podziela interpretacja nr IBPP2/443-1200/11/ABu Wydana przez Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach w dniu 7 lutego 2012 r.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez towary – według art. 2 pkt 6 ustawy – rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Na podstawie art. 5a ustawy, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Przy wyznaczaniu zakresu stosowania stawek obniżonych, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r., wykorzystywana jest Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług, wprowadzona rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 207, poz. 1293 z późn. zm.).

Na mocy art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Jednakże zarówno w treści ustawy, jak i w przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi lub zwolnienie od podatku.

W świetle art. 41 ust. 2 ustawy, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Dla towarów wymienionych w załączniku nr 10 do ustawy, stosownie do art. 41 ust. 2a ustawy, stawka podatku wynosi 5%.

Natomiast, jak stanowi art. 146a ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f:

  1. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%;
  2. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.

Pod poz. 32 załącznika nr 3 do ustawy, zawierającego „Wykaz towarów i usług, opodatkowanych obecnie stawką podatku w wysokości 8%, wymienione zostały towary sklasyfikowane pod symbolem PKWiU ex 10.71.12.0 „Wyroby ciastkarskie i ciastka, świeże, których data minimalnej trwałości oznaczonej zgodnie z odrębnymi przepisami nie przekracza 45 dnia, a w przypadku oznaczania tych wyrobów zgodnie z odrębnymi przepisami wyłącznie terminem przydatności do spożycia, termin ten również nie przekracza 45 dni”.

Należy nadmienić, że zgodnie z obowiązującym od dnia 1 stycznia 2011 r. art. 2 pkt 30 ustawy, przez PKWiU ex rozumie się zakres wyrobów lub usług węższy niż określony w danym grupowaniu Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług.

Umieszczenie tego dopisku przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania zwolnienia, obniżonej stawki podatku albo wyłączenia tylko do towarów lub usług, należących do wymienionego grupowania statystycznego, spełniających określone warunki sprecyzowane przez ustawodawcę w rubryce – nazwa towaru lub usługi (grupy towarów lub usług). Wynikająca z konkretnego załącznika stawka VAT, zwolnienie bądź wyłączenie dotyczy wyłącznie danego towaru lub danej usługi z danego grupowania – konkretnego towaru lub konkretnej usługi wymienionej obok symbolu PKWiU.

Ponadto, z objaśnienia „1” do załącznika nr 3 do ustawy wynika, że wykaz towarów i usług opodatkowanych w 2011 r. stawką 8%, nie ma zastosowania dla zakresu sprzedaży towarów i świadczenia usług zwolnionych od podatku lub opodatkowanych stawkami niższymi niż stawka, której dotyczy załącznik.

Oznacza to, że jeżeli dany towar (lub usługa) jest wymieniony w załączniku nr 3 jako opodatkowany stawką 8%, a jednocześnie został wymieniony w art. 43 ust. 1 ustawy jako zwolniony od podatku lub w załączniku nr 10, jako objęty opodatkowaniem stawką 5% – stosowanie stawki podatku z załącznika nr 3 (stawka 8%) do ustawy jest wyłączone na rzecz zwolnienia od podatku lub opodatkowania stawką 5%.

Analiza treści załącznika nr 10, jak również art. 43 ust. 1 ustawy wskazuje, iż dostawa towarów będących przedmiotem wniosku nie podlega opodatkowaniu 5% stawką podatku VAT jak również nie jest zwolniona z opodatkowania tym podatkiem.

Z informacji zawartych we wniosku wynika, iż Wnioskodawca jest producentem pieczywa i wyrobów ciastkarskich. Jest też czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Wśród produktów, które wytwarza, znajdują się bułki drożdżowe z różnymi nadzieniami, jak: z sera, marmolady, czekolady, owoców, jak również tzw. chałki, rogale i rożki. Są to wyroby świeże, ich trwałość wynosi jeden dzień. Proces wytwarzania tych wyrobów jest bardzo podobny: składniki są poddawane mieszaniu, kształtowaniu, rozrostowi pod wypływem drożdży i pieczeniu. Na tym kończy się proces wytwórczy w zakładzie Wnioskodawcy. Jedynie w przypadku bułek drożdżowych, mogą one być uzupełniane nadzieniem z sera, marmolady, z czekolady czy owocami. Jest to pieczywo świeże, do bezpośredniego spożycia. Może być pakowane, np. w papier, ale najczęściej jest dostarczane w zbiorczym opakowaniu transportowym. W tym stanie pieczywo jest przechowywane i sprzedawane, głównie do sklepów spożywczych, bufetów itp. Trwałość produktów wynosi jeden dzień, maksymalnie kilka dni póki nie stanie się ono czerstwe i niesmaczne. Według PKWiU 2008 pieczywo to należy klasyfikować pod symbolem 10.71.12.0 Wyroby i ciasta, świeże.

W przedmiotowej sprawie podkreślenia wymaga fakt, że najistotniejszym elementem pozwalającym stwierdzić, jaką należy zastosować stawkę podatku VAT, jest dokonanie prawidłowej klasyfikacji towaru lub usługi wg Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług. Jednocześnie należy wskazać, iż to podatnik jest zobowiązany do prawidłowego określenia przedmiotu opodatkowania, co wiąże się z prawidłowym zdefiniowaniem i zaklasyfikowaniem wykonywanych czynności.

Stosownie bowiem do pkt 1 komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS z 2005 r. Nr 1, poz. 11), zgodnie z zasadami metodycznymi klasyfikacji zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby, usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniem Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej. Wynika to z faktu, że właśnie m.in. producent, bądź usługodawca posiada wszystkie informacje niezbędne do właściwego zaliczenia produktu, czy usługi do odpowiedniego grupowania PKWiU, tj. informacje dotyczące rodzaju użytego surowca, technologii wytwarzania lub przeznaczenia wyrobu, bądź zakresu świadczonych usług.

Biorąc pod uwagę treść ww. przepisów wskazać należy, iż na podstawie art. 41 ust. 2 w związku z art. 146a pkt 2 ustawy i w związku z poz. 32 załącznika nr 3 do ustawy, preferencyjnej, tj. 8% stawce podatku od towarów i usług, podlegają wyroby ciastkarskie i ciastka sklasyfikowane pod symbolem PKWiU 10.71.12.0, jednakże tylko te, których data minimalnej trwałości oznaczona zgodnie z odrębnymi przepisami nie przekracza 45 dni, a w przypadku oznaczenia tych towarów zgodnie z odrębnymi przepisami wyłącznie terminem przydatności do spożycia, termin ten również nie przekracza 45 dni.

Mając na uwadze powołane przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy należy stwierdzić, iż sprzedaż przez Wnioskodawcę wytwarzanych wyrobów, tj. drożdżówek, chałek, rogali i rożków sklasyfikowanych pod symbolem PKWiU 10.71.12.0, których data minimalnej trwałości oznaczona zgodnie z odrębnymi przepisami nie przekracza 45 dni, a w przypadku oznaczenia tych towarów zgodnie z odrębnymi przepisami wyłącznie terminem przydatności do spożycia, termin ten również nie przekracza 45 dni, podlega opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 8%, na podstawie art. 41 ust. 2 w związku z art. 146a pkt 2 ustawy w powiązaniu z poz. 32 załącznika nr 3 do ustawy.

Reasumując, sprzedaż wytwarzanych przez Wnioskodawcę wyrobów będących przedmiotem wniosku, tj. drożdżówek, chałek, rogali i rożków, należy opodatkować stawką VAT 8% na podstawie art. 41 ust. 2 w związku z art. 146a pkt 2 ustawy w powiązaniu z poz. 32 załącznika nr 3 do ustawy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Ponadto podkreślić należy, iż kwestie dotyczące zaklasyfikowania towarów wskazanych we wniosku do właściwego grupowania statystycznego, nie mieszczą się w ramach określonych w art. 14b § 1 ustawy – Ordynacja podatkowa, zgodnie z którym minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). W związku z powyższym, niniejszej interpretacji udzielono w oparciu o klasyfikację PKWiU wskazaną przez Zainteresowanego.

Jednocześnie, należy wskazać, że publikator ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług wskazany we wniosku przez Wnioskodawcę, jest nieaktualny. Obecnie tekst jednolity ww. ustawy opublikowany został w Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r., poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj