Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPB5/423-162/13-4/AJ
z 29 maja 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 8 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Przedsiębiorstwa przedstawione we wniosku z dnia 27.02.2013 r. (data wpływu 04.03.2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 21.05.2013 r. (data nadania 21.05.2013 r., data wpływu 24.05.2013 r.) na wezwanie tut. Organu podatkowego z dnia 08.05.2013 r. (data doręczenia 14.08.2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie wypełnienia przesłanek zwolnienia podmiotowego określonych w art. 6 ust. 1 pkt 10a lit. a oraz c) - f) updop przez maltańską spółkę inwestycyjną - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 4 marca 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie wypełnienia przesłanek zwolnienia podmiotowego określonych w art. 6 ust. 1 pkt 10a lit. a oraz c) - f) updop przez maltańską spółkę inwestycyjną.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:


Spółka europejska (dalej jako: „Spółka” lub „Wnioskodawca”), mająca siedzibę w Holandii jest holenderskim rezydentem podatkowym. Wnioskodawca zamierza nabyć lub objąć udziały w spółce prawa handlowego pod prawem maltańskim, utworzonej na terytorium Republiki Malty (dalej jako: „Malta”), która będzie utworzona i zarejestrowana w rejestrze prowadzonym przez Rejestr Spółek (ang. the Registry of Companies) działająca na podstawie licencji wydanej przez maltańską Komisję Nadzoru nad Sektorem Finansowym (ang. the Malta Financial Services Authority, dalej jako: „Komisja Nadzoru”) jako spółka inwestycyjna o zmiennym kapitale (dalej: jako: „Fundusz” lub „SICAV”).

Fundusz będzie posiadał rezydencję podatkową na Malcie i będzie podlegał tam nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu. Fundusz jest opodatkowany maltańskim podatkiem dochodowym, który wynosi 35%. Jeżeli odpowiednie warunki zostaną spełnione, pewne kategorie dochodu uzyskiwanego przez Fundusz mogą być zwolnione z maltańskiego podatku dochodowego. Tylko dla pewnych celów prawnych i księgowych, aktywa i pasywa wchodzące w skład funduszu są chronione przed aktywami i pasywami w innym subfunduszy SICAV, ale właścicielem aktywów i stroną ponoszącą odpowiedzialność za zobowiązania jest zawsze sam Fundusz.


Po uzyskaniu od Komisji Nadzoru statusu SICAV, Fundusz będzie działał w formie spółki kapitałowej prawa handlowego Malty.


Wyłącznym przedmiotem działalności Funduszu - jako instytucji wspólnego inwestowania, jest zbiorowe lokowanie środków pieniężnych zebranych w drodze publicznego lub niepublicznego proponowania nabycia ich tytułów uczestnictwa w papiery wartościowe, instrumenty rynku pieniężnego i inne prawa majątkowe, w tym akcje lub prawa i obowiązki w spółkach osobowych. Fundusz będzie pozyskiwał fundusze do inwestowania za pomocą niepublicznych ofert udziałów emitowanych przez niego.

Działalność Funduszu, zgodnie z prawem maltańskim, w szczególności ustawą o usługach inwestycyjnych z 1994 roku ze zmianami wprowadzonymi przez XVII ustawę z 2002 roku będzie prowadzona na podstawie zezwolenia i będzie bezpośrednio podlegała nadzorowi oraz regulacjom Komisji Nadzoru, maltańskiego odpowiednika KNF, która jest podmiotem zarówno regulującym, jak i bezpośrednio nadzorującym działalność funduszy, w tym typu SICAV.

Komisja Nadzoru sprawuje bezpośredni nadzór m.in. poprzez dokonywanie kontroli działalności SICAV dokonując przeglądu ksiąg i rejestrów Funduszu pod kątem prowadzenia działalności zgodnie z prawem, wszelkimi regulacjami wydawanymi przez organ nadzoru, dokumentami korporacyjnymi Funduszu. Komisja Nadzoru ma odpowiednie uprawnienia by chronić interesy inwestorów, włączając w to pozbawienie Funduszu statusu SICAV.


Fundusz będzie posiadać depozytariusza, który m.in. będzie odpowiedzialny za specjalną pieczę nad majątkiem Funduszy i monitorowanie działalności podmiotu zarządzającego Funduszem.


Podmiotem odpowiedzialnym za zarządzanie Funduszem będzie inna spółka prawa handlowego Malty („Spółka Zarządzająca”) utworzona w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością.


Zgodnie z Ustawą Spółek z 1996 roku, Spółka Zarządzająca powstanie poprzez podpisanie umowy spółki przez co najmniej 2 osoby po wydaniu świadectwa rejestracji.


Spółka Zarządzająca będzie odpowiedzialna za reprezentowanie Funduszu w stosunkach z osobami trzecimi, realizację polityki inwestycyjnej Funduszu oraz wszelkie inne kwestie dotyczące zarządzania Funduszem, niezastrzeżone dla zgromadzenia udziałowców Funduszu. Przy czym podmiot ten, zgodnie z maltańską ustawą o usługach inwestycyjnych z 1994 roku i odpowiednimi innymi przepisami, musi charakteryzować się odpowiednio dobrą reputacją i posiadać odpowiednie doświadczenie. Zgodnie z ww. ustawą o usługach inwestycyjnych z 1994 roku, Spółka Zarządzająca Funduszem na podstawie zezwolenia udzielonego przez Komisję Nadzoru, w zakresie zarządzania Funduszem podlega bezpośredniemu nadzorowi tej Komisji. Ponadto, zgodnie z maltańskimi regulacjami o usługach inwestycyjnych, powołanie i każdorazowa zmiana Spółki Zarządzającej Funduszu podlegać będzie osobnemu zezwoleniu Komisji Nadzoru.


W związku z posiadaniem przez Fundusz statutu instytucji wspólnego inwestowania, struktura kapitału zakładowego będzie zawsze odpowiadać (w każdym dniu wyceny aktywów Funduszu), wartości aktywów netto Funduszu.


Z udziałami emitowanymi przez Fundusz, będą związane prawa określone szczegółowo prospektem emisyjnym Funduszu oraz maltańskimi przepisami. Te prawa są następujące:

  1. w odniesieniu do zarządzania udziałami emitowanymi przez Fundusz, prawo do udziału w zgromadzeniach udziałowców Funduszu i glosowania w sprawie uchwal rozpatrywanych na zgromadzeniu (w tym w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Funduszu, zmiany siedziby Funduszu, istotnych zmian w prospekcie emisyjnym Funduszu);
  2. prawo do udziału w podzielonym zysku Funduszu;
  3. w odniesieniu do tzw. udziałów inwestorów, prawo do nabycia tych udziałów, do konwersji ich na inną klasę udziałów lub żądania odkupienia przez Fundusz;
  4. prawo do zbycia udziałów, zastawienia ich lub obciążenia ich w jakikolwiek inny sposób.

Fundusz otrzyma certyfikat rezydencji wydany przez właściwe maltańskie władze podatkowe zaświadczający, że Fundusz posiada status rezydenta podatkowego na Malcie w rozumieniu umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Malty w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatku od dochodu z dnia 7 stycznia 1994 roku (Dz. U. z 1995 r. Nr 49 poz. 256 ze zm.).


Wnioskodawca może w przyszłości uzyskiwać od Funduszu dochód z tytułu udziałów zgodnie z prawem handlowym Malty w formie dywidend lub w przypadku, gdy Wnioskodawca posiada tzw. udziały inwestorów, w formie przychodów z ich umorzenia.


Nadto, w piśmie z dnia 21 maja 2013 r. Wnioskodawca uzupełnił ww. opis o następujące elementy.


Intencją Wnioskodawcy wyrażoną poprzez użycie sformułowania: „zamierza nabyć lub objąć udziały w spółce prawa handlowego pod prawem maltańskim” było wskazanie, że P. SE planuje założyć spółkę inwestycyjną, w której obejmie akcje założycielskie.


Wnioskodawca zostanie właścicielem akcji w wyniku wniesienia akcji aportem.


Planowana nazwa spółki inwestycyjnej to P. SICAV plc. Nazwa ta w przyszłości może ulec zmianie. Formą prawną będzie odpowiednik polskiej spółki akcyjnej - the public limited company. Adres do doręczeń jest następujący:... Malta.

Konstrukcja stosunku prawnego łączącego spółkę inwestycyjną i Spółkę Zarządzającą wynika z przepisów maltańskiej ustawy o usługach inwestycyjnych z 1994 roku, która ustanawia specjalne wymogi dotyczące treści relacji pomiędzy spółką inwestycyjną, a Spółką Zarządzającą. Zostanie on odzwierciedlony w dokumentach korporacyjnych Funduszu.

Relacja pomiędzy Spółką Zarządzającą a Funduszem, podobnie do analogicznej konstrukcji prawa polskiego w pełni realizuje cel ochrony jakim jest bezpieczeństwo inwestorów.


Spółka Zarządzająca nie będzie posiadaczem udziałów spółki inwestycyjnej, aczkolwiek Maltańska ustawa o usługach inwestycyjnych, podobnie jak polskie przepisy, pod pewnymi warunkami przewiduje taką możliwość.


Funkcje zarządcze w procesie zarządzania spółką inwestycyjną będą pełnione wyłącznie i bezpośrednio (tj. bez udziału innych osób fizycznych lub osób prawnych) przez Spółkę Zarządzającą. W przypadku wyznaczenia przez spółkę inwestycyjną Spółki Zarządzającej do zarządzania Funduszem, będzie ona odpowiedzialna za administrowanie działalnością spółki inwestycyjnej. Zarządzanie obejmie całokształt czynności związanych z inwestowaniem powierzonych środków i instrumentów finansowych w odpowiednie aktywa, zgodnie z przyjętymi w statucie zasadami polityki inwestycyjnej.


Zezwolenie (na prowadzenie działalności jako spółka inwestycyjna) jest wydawane w formie decyzji administracyjnej wydanej przez Maltańską Komisję Nadzoru Finansowego (dalej jako: „MFSA”),


Procedura wydawania zezwoleń rozpoczyna się złożeniem przez wnioskodawcę wniosku o zezwolenie na prowadzenie działalności jako spółka inwestycyjna o zmiennym kapitale. Wniosek zawiera:

  • pismo przewodnie,
  • najbliższe ostatecznej wersji dokumenty ofertowe,
  • kopię stosownego zatwierdzenia dokumentów ofertowych przez spółkę inwestycyjną,
  • najbliższe ostatecznej wersji memorandum oraz umowę spółki inwestycyjnej, oznaczenie Spółki Zarządzającej.

MFSA wydaje licencję na prowadzenie działalności w niej wskazanej po dokonaniu analizy złożonych dokumentów pod kątem formalno-prawnym oraz potwierdzeniu, że zgodnie z prawem i obowiązującymi regulacjami wnioskodawca będzie dbał o interesy inwestorów.


Regulacja ta jest analogiczna do przepisów prawa polskiego, według których najważniejszą funkcją Spółki Zarządzającej jest dbanie o interesy inwestorów.


Spółka Zarządzająca otrzyma osobne zezwolenie, udzielone przez MFSA. Dla Spółki Zarządzającej i spółki inwestycyjnej zostaną wydane przez MFSA dwa osobne zezwolenia.


Zezwolenie zostanie wydane w formie decyzji administracyjnej przez MFSA.


Zezwolenie zawiera informację, że spółka jest upoważniona do zarządzania działalnością zbiorowego inwestowania w kategorii odpowiadającej prawu maltańskiemu i jego regulacjom oraz może przewidywać dodatkowe warunki nałożone na spółkę inwestycyjną przez MFSA.

MFSA może cofnąć zezwolenie w przypadku zaistnienia nieprawidłowości w działalności Spółki Zarządzającej. W takiej sytuacji Spółka inwestycyjna obowiązana do wskazania nowej Spółki Zarządzającej posiadającej odpowiednią licencję, podlegającą wcześniejszemu zatwierdzeniu przez MFSA.


Powyższe uregulowanie jest analogiczne do tego zawartego W obowiązujących w Polsce przepisach o funduszach inwestycyjnych.


Rolę depozytariusza cechuje zasadnicza odpowiedzialność za Spółkę Zarządzającą, oparta jest ona na umowie przechowywania zawartej z depozytariuszem powołanym przez spółkę inwestycyjną. Również odpowiedzialność za rozliczanie umów dotyczących aktywów funduszu inwestycyjnego, aby następowało ono bez nieuzasadnionego opóźnienia należy do depozytariusza, który będzie kontrolował terminowość rozliczania umów z posiadaczami udziałów spółki inwestycyjnej.

Wymagane prawem memorandum informacyjne (the Offering Memorandum), które jest dokumentem prawnie wiążącym będzie zawierało sekcję zatytułowaną „Depozytariusz”. Ta sekcja będzie wymieniała (analogicznie jak w polskiej regulacji) zadania depozytariusza, do których będzie należało:

  • prowadzenie rejestru aktywów funduszu inwestycyjnego, w tym aktywów;
  • zapisywanych na właściwych rachunkach oraz przechowywanych przez depozytariusza i inne podmioty na mocy odrębnych przepisów lub na podstawie umów zawartych na polecenie funduszu przez depozytariusza;
  • zapewnienie, aby zbywanie i odkupywanie jednostek uczestnictwa lub emitowanie, wydawanie i wykupywanie certyfikatów inwestycyjnych odbywało się zgodnie z przepisami prawa i statutem funduszu inwestycyjnego;
  • zapewnienie, aby rozliczanie umów dotyczących aktywów funduszu inwestycyjnego następowało bez nieuzasadnionego opóźnienia, oraz kontrolowanie terminowości rozliczania umów z uczestnikami funduszu;
  • zapewnienie, aby wartość netto aktywów funduszu inwestycyjnego i wartość jednostki uczestnictwa była obliczana zgodnie z przepisami prawa i statutem funduszu inwestycyjnego;
  • zapewnienie, aby dochody funduszu inwestycyjnego były wykorzystywane w sposób zgodny z przepisami prawa i ze statutem funduszu;
  • wykonywanie poleceń funduszu inwestycyjnego, chyba że są sprzeczne z prawem lub statutem funduszu inwestycyjnego;
  • do wykonywania innych funkcji jakie zostaną uzgodnione pomiędzy stronami.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:


Czy Fundusz spełnia przesłanki do skorzystania ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych w Polsce, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 10a lit a), c) - f) ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 ze zm., dalej jako: „Ustawa o CIT”) ?


Zdaniem Wnioskodawcy:


Zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 10a Ustawy o CIT, zwolnieniu z opodatkowania CIT podlegają instytucje wspólnego inwestowania z siedzibą w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim Unii Europejskiej lub w innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego, które spełniają łącznie następujące warunki:

  1. podlegają w państwie, w którym mają siedzibę, opodatkowaniu podatkiem dochodowym od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania,
  2. wyłącznym przedmiotem ich działalności jest zbiorowe lokowanie środków pieniężnych, zebranych w drodze publicznego lub niepublicznego proponowania nabycia ich tytułów uczestnictwa, w papiery wartościowe, instrumenty rynku pieniężnego i inne prawa majątkowe,
  3. prowadzą swoją działalność na podstawie zezwolenia właściwych organów nadzoru nad rynkiem finansowym państwa, w którym mają siedzibę, albo prowadzenie przez nie działalności wymaga zawiadomienia właściwych organów nadzoru nad rynkiem finansowym państwa, w którym mają siedzibę, w przypadku gdy:
    • prowadzą swoją działalność w formie instytucji wspólnego inwestowania typu zamkniętego oraz
    • zgodnie z dokumentami założycielskimi ich tytuły uczestnictwa nie są oferowane w drodze oferty publicznej ani dopuszczone do obrotu na rynku regulowanym, ani wprowadzone do alternatywnego systemu obrotu oraz mogą być nabywane także przez osoby fizyczne wyłącznie gdy osoby te dokonają jednorazowego nabycia tytułów uczestnictwa o wartości nie mniejszej niż 40.000 euro,
  4. ich działalność podlega bezpośredniemu nadzorowi właściwych organów nadzoru nad rynkiem finansowym państwa, w którym mają siedzibę,
  5. posiadają depozytariusza przechowującego aktywa tej instytucji,
  6. zarządzane są przez podmioty, które prowadzą swoją działalność na podstawie zezwolenia właściwych organów nadzoru nad rynkiem finansowym państwa, w którym podmioty te mają siedzibę;

Dodatkowo, zwolnienie stosuje się pod warunkiem istnienia podstawy prawnej wynikającej z umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania do uzyskania przez organ podatkowy informacji podatkowych od organu podatkowego państwa, w którym podatnik ma swoją siedzibę (art. 6 ust. 3 Ustawy o CIT).


Zdaniem Wnioskodawcy, Fundusz będzie spełniał warunki opisane w art. 6 ust. 1 pkt 10a lit. a), c) – f) Ustawy o CIT.


Ad. art. 6 ust. 1 pkt 10a lit. a)

Fundusz jest pod względem opodatkowania traktowany na równi z innymi maltańskimi spółkami kapitałowymi. SICAV podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym na Malcie, ale określone dochody mogą być zwolnione z maltańskiego podatku dochodowego pod warunkiem, że co najmniej 85% z jego aktywów będzie się znajdowało poza terytorium Malty. Standardowa stawka podatku dochodowego od osób prawnych na Malcie wynosi 35%.

Fundusz uzyska certyfikat rezydencji podatkowej od maltańskich organów podatkowych. Biorąc pod uwagę, że Fundusz podlega na Malcie nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu, spełniony jest warunek określony art. 6 ust. 1 pkt 10a lit. a) Ustawy o CIT.


Ad. art. 6 ust. 1 pkt 10a lit. c) i d)

Działalność maltańskich funduszy inwestycyjnych o kapitale zmiennym jest w całości regulowana i nadzorowana przez Komisję Nadzoru. kontrola obejmuje badanie dokumentów, zatwierdzanie wykonywania statutowych celów Funduszu, badanie zgodności umowy, prospektu emisyjnego Funduszu oraz innych statutowych dokumentów Funduszu z obowiązującym na Malcie prawem, nadanie licencji, jak również monitorowanie bieżącej działalności Funduszu. Także, do założenia Funduszu lub subfunduszu jest potrzebna zgoda wydana przez Komisję Nadzoru.


Biorąc powyższe pod uwagę, spełniony jest warunek określony art. 6 ust. 1 pkt 10a lit. c) i d) Ustawy o CIT.


Ad. art. 6 ust. 1 pkt 10a lit. e)

Utworzony przez Wnioskodawcę Fundusz zawrze umowę z depozytariuszem w sprawie przechowywania aktywów Funduszu. Depozytariusz będzie prowadził rejestry aktywów posiadanych przez Fundusz, będzie monitorował przychodzące i wychodzące przelewy pieniężne oraz ograniczenia regulacyjne związane z działalnością Funduszy.


Biorąc pod uwagę powyższe, spełniony jest warunek określony art. 6 ust. 1 pkt 10a) lit. e) Ustawy o CIT.


Ad. art. 6 ust. 1 pkt 10a lit. f)

Fundusz będzie zarządzany przez wyspecjalizowany podmiot - Spółkę Zarządzającą, będącą spółką kapitałową - odpowiednik polskiej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, posiadającą zezwolenie od Komisji Nadzoru. Spółka Zarządzająca będzie odpowiedzialna za reprezentowanie Funduszu w stosunkach z osobami trzecimi, realizację polityki inwestycyjnej Funduszu oraz wszelkie inne kwestie dotyczące zarządzania Funduszem. Zarządzanie Funduszem przez Spółkę Zarządzającą podlega zgodnie z ustawą o usługach inwestycyjnych z 1994 roku ze zmianami wprowadzonymi przez XVII ustawę z 2002 roku, zgodzie Komisji Nadzoru. W zakresie zarządzania Funduszem Spółka Zarządzająca podlega bezpośredniemu nadzorowi Komisji Nadzoru, która w ramach swoich uprawnień może żądać wyjaśnień i przedstawienia informacji oraz dokumentów, jak też wykonywać inne czynności kontrolne określone maltańskimi przepisami prawa. Fundusz nie będzie posiadał zarządu.


Biorąc pod uwagę powyższe, spełniony jest warunek określony art. 6 ust. 1 pkt 10a lit. f) Ustawy o CIT.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej opisanego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.


Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj