Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi
IPTPB1/415-378/13-4/AG
z 20 września 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112 poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 5 czerwca 2013 r. (data wpływu 10 czerwca 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 12 września 2013 r. (data wpływu 18 września 2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych wypłaty członkom spółdzielni odszkodowania z tytułu wywłaszczenia części działki – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 czerwca 2013 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych wypłaty członkom spółdzielni odszkodowania z tytułu wywłaszczenia części działki.

Wniosek nie spełniał wymogów, o których mowa w art. 14b § 1 i § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.), w związku z czym pismem z dnia 6 września 2013 r., Nr IPTPB1/415-378/13-2/AG, na podstawie art. 169 § 1 w zw. z art. 14h wymienionej ustawy, wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie do uzupełnienia ww. wniosku wysłano w dniu 6 września 2013 r. (data doręczenia 10 września 2013 r.). Wnioskodawca uzupełnił ww. wniosek pismem z dnia 12 września 2013 r. (data wpływu 18 września 2013 r.).

W uzupełnieniu wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca - Spółdzielnia Mieszkaniowa, jest administratorem wydzielonych nieruchomości wielomieszkaniowych, między innymi nieruchomości ….. W ww. nieruchomości znajduje się 17 mieszkań. Spółdzielnia na dzień decyzji o realizacji inwestycji drogowej była współwłaścicielem nieruchomości oznaczonej jako …, ze współudziałem wynoszącym 49619/66671, pozostałe współudziały w łącznej wysokości 17052/66671 części ułamkowych były przypisane 5-ciu właścicielom mieszkań, którzy przekształcili spółdzielcze prawa do lokali mieszkalnych w prawa odrębnej własności lokali mieszkalnych. Pozostałe 12 mieszkań posiadało status spółdzielczych własnościowych praw do lokali mieszkalnych.

Wojewoda działając na podstawie art. 12 ust. 4 pkt 2, ust. 4a, 4c, 4f, art. 12 ust. 5, art. 18 oraz art. 22 ust. 1 i art. 23 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz.U. z 2008 r. Nr 193 poz. 1194 ze zm.), a także na podstawie art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2000 r. Nr 98 poz. 1071 ze zm.) zezwolił na realizację, na części nieruchomości … , inwestycji drogowej pod nazwą „…”.

W myśl art. 12 ust. 4 pkt 2 ww. ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, w odniesieniu do dróg wojewódzkich (...), nieruchomości wydzielone liniami rozgraniczającymi teren, stają się z mocy prawa własnością odpowiedniej jednostki samorządu terytorialnego z dniem, w którym decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stała się ostateczna.

Powyższa decyzja Wojewody stała się ostateczną w dniu 30 grudnia 2010 r.

Stosownie do art. 18 ust. 1 ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, wysokość odszkodowania, o którym mowa w art. 12 ust. 4a, ustala się według stanu nieruchomości w dniu wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej przez organ I instancji, według jej wartości z dnia, w którym następuje ustalenie wysokości odszkodowania.

Stosując się do art. 12 ust. 4c, 4f ww. ustawy, Wojewoda wszczął z urzędu postępowanie administracyjne w sprawie ustalenia odszkodowania za przejęcie gruntu niezbędnego do realizacji przywołanej na wstępie inwestycji drogowej, zlecając rzeczoznawcy majątkowemu dokonanie wyceny przejętej nieruchomości. W oparciu o zgromadzony materiał dowodowy oraz o operat szacunkowy, stosownie do przepisów art. 18 ust. 1, ust. 1a, ust. 1c oraz ust. 1d ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji w zakresie dróg publicznych, ustalono wysokość odszkodowania na rzecz Spółdzielni oraz pozostałych osób dysponujących prawem odrębnej własności lokali mieszkalnych.

Spółdzielnia wskazała, że w myśl art. 19 ust. 5 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2007 r. Nr 19 poz. 115 ze zm.), w granicach miasta na prawach powiatu, zarządcą wszystkich dróg publicznych, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych, jest prezydent miasta.

Ustawowy zarządca drogi, zgodnie z art. 21 ww. ustawy, może wykonywać swoje obowiązki przy pomocy jednostki organizacyjnej utworzonej przez sejmik województwa, radę powiatu lub radę gminy.

W oparciu o powyższe przepisy Rada Miejska utworzyła Miejski Zarząd Dróg, przekazując tej jednostce pełnienie funkcji zarządcy dróg w granicach administracyjnych Miasta Prezydent Miasta działając jako zarządca dróg publicznych na podstawie art. 21 ust. 1a ustawy o drogach publicznych udzielił pełnomocnictwa Dyrektorowi Miejskiego Zarządu Dróg do składania oświadczeń woli, dokonywania czynności prawnych związanych z występowaniem przed organami władzy państwowej, organami administracji rządowej i samorządowej we wszystkich sprawach związanych z realizacją zadań zarządcy dróg publicznych.

Ponadto, zgodnie z art. 3 ust. 3 ustawy z 16 grudnia 2005 r. o finansowaniu infrastruktury transportu lądowego (Dz.U. Nr 267 poz. 2251 ze zm.), w granicach miasta na prawach powiatu zadania w zakresie finansowania, budowy, przebudowy, remontu (...) finansowane są z budżetu tych miast. Prezydent Miasta za pośrednictwem Miejskiego Zarządu Dróg wypłacił odszkodowanie na rzecz Spółdzielni Mieszkaniowej (reprezentującej posiadaczy spółdzielczych własnościowych praw do lokali) oraz właścicieli mieszkań, którzy do dnia uprawomocnienia decyzji o rozbudowie węzła drogowego ustanowili prawa odrębnej własności lokali mieszkalnych. Wypłata odszkodowania nastąpiła jednorazowo, w dniu 26 lutego 2013 r., zgodnie z art. 132 ust. 1a ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2010 r. Nr 102 poz. 651 ze zm.).

Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej na żądanie posiadaczy spółdzielczych własnościowych praw do lokali (stosując zasadę równego traktowania osób, zarówno tych, którzy posiadają odrębną własność lokali, jak również posiadających spółdzielcze (tu własnościowe) prawa do lokali) - zgodnie ze Statutem, który w § 124 pkt 2 mówi, że do kompetencji Zarządu należy podejmowanie wszelkich decyzji niezastrzeżonych w ustawie lub w statucie innym organom Spółdzielni - na posiedzeniu Zarządu w dniu 13 marca 2013 r. podjął decyzję o rozliczeniu otrzymanego w dniu 26 lutego 2013 r. odszkodowania na rzecz posiadaczy spółdzielczych praw do lokali, którzy do dnia uprawomocnienia ww. decyzji nie ustanowili odrębnej własności lokali w nieruchomości … (wg udziałów określonych w uchwale Zarządu Spółdzielni w sprawie określenia podmiotu odrębnej własności lokali w tej nieruchomości). Rozliczenie nastąpiło przez zaliczenie powyższych kwot na poczet opłat z tytułu kosztów eksploatacji i utrzymania nieruchomości … przypadających na poszczególnych członków.

Zgodnie z art. 3 ustawy z dnia 16 września 1982 r. Prawo spółdzielcze (Dz.U. z 2003 r. Nr 188 poz. 1848 ze zm.), majątek spółdzielni jest prywatną własnością jej członków. Natomiast art. 5 pkt 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych (Dz. U. z 2003 r. Nr 119 poz. 1116 ze zm.) mówi, że pożytki i inne przychody z nieruchomości wspólnej służą pokrywaniu wydatków związanych z jej eksploatacją, z utrzymaniem, a w części przekraczającej te wydatki przypadają właścicielom lokali proporcjonalnie do ich udziałów w nieruchomości wspólnej. Przepis art. 5 pkt 2 mówi, że pożytki i inne przychody z własnej działalności gospodarczej spółdzielnia może przeznaczyć w szczególności na pokrycie wydatków związanych z eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości w zakresie obciążającym członków.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy w związku z rozliczeniem otrzymanego przez Spółdzielnię odszkodowania na rzecz posiadaczy spółdzielczych praw do lokali, którzy nie ustanowili do dnia uprawomocnienia decyzji o realizacji inwestycji drogowej praw odrębnej własności lokali mieszkalnych należy do końca lutego 2014 r. wystawić PIT-y 8C traktując rozliczone na ich rzecz odszkodowanie jako dochód z innych źródeł?

Zdaniem Wnioskodawcy, w myśl art. 21 ust. 1 pkt 29 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolne od podatku dochodowego są przychody uzyskane z tytułu odszkodowania wypłacanego stosownie do przepisów o gospodarce nieruchomościami lub z tytułu odpłatnego zbycia nieruchomości na cele uzasadniające jej wywłaszczenie oraz z tytułu sprzedaży nieruchomości w związku z realizacją przez nabywcę prawa pierwokupu, stosownie do przepisów o gospodarce nieruchomościami.

Wnioskodawca twierdzi, że w opisanej sytuacji bezpośrednimi beneficjentami odszkodowania pozostawali: Wnioskodawca oraz właściciele wyodrębnionych lokali mieszkalnych w nieruchomości ….

Zdaniem Wnioskodawcy, rozliczenie odszkodowania na rzecz pozostałych mieszkańców może korzystać ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych i nie ma potrzeby wystawiania PIT-8C do końca lutego 2014 r.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 361 ze zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Treść powyższego przepisu wskazuje, iż opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają wszelkiego rodzaju dochody uzyskane przez podatnika, z wyjątkiem tych, które zostały enumeratywnie wymienione w katalogu zwolnień przedmiotowych, zawartym w powyższej ustawie, bądź od których zaniechano poboru podatku.

Źródła przychodów wymienione zostały w art. 10 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W myśl art. 10 ust. 1 pkt 9 ww. ustawy, jednym ze źródeł przychodów są inne źródła.

Stosownie do przepisu art. 20 ust. 1 tej ustawy, za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nieznajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach.

Użycie przez ustawodawcę zwrotu „w szczególności” wskazuje, iż katalog przychodów z innych źródeł ma charakter otwarty, a wymienione w nim są jedynie najbardziej typowe przychody z tego źródła. Oznacza to, iż przychodem z innych źródeł będzie również każde przysporzenie majątkowe mające konkretny wymiar finansowy, otrzymane jako świadczenie pieniężne, rzeczowe lub też jako świadczenie nieodpłatne, czy częściowo odpłatne.

Stosownie do art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Zgodnie natomiast z art. 42a ww. ustawy, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52, art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i w terminie do końca lutego następnego roku podatkowego przekazać podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych.

Przepis art. 21 ust. 1 pkt 29 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych stanowi, iż wolne od podatku dochodowego są przychody uzyskane z tytułu odszkodowania wypłacanego stosownie do przepisów o gospodarce nieruchomościami lub z tytułu odpłatnego zbycia nieruchomości na cele uzasadniające jej wywłaszczenie oraz z tytułu sprzedaży nieruchomości w związku z realizacją przez nabywcę prawa pierwokupu, stosownie do przepisów o gospodarce nieruchomościami; nie dotyczy to przypadków, gdy właściciel nieruchomości, o której mowa w zdaniu pierwszym, nabył jej własność w okresie 2 lat przed wszczęciem postępowania wywłaszczeniowego bądź odpłatnym zbyciem nieruchomości za cenę niższą o co najmniej 50% od wysokości uzyskanego odszkodowania lub ceny zbycia nieruchomości na cele uzasadniające jej wywłaszczenie lub w związku z realizacją prawa pierwokupu.

Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Robotnicza Spółdzielnia Mieszkaniowa jest współwłaścicielem nieruchomości wielomieszkaniowej oznaczonej jako …. Wojewoda wydał pozwolenie na realizację na części ww. nieruchomości inwestycji drogowej – węzła drogowego. Decyzja ta uprawomocniła się w dniu 30 grudnia 2010 r. i z tą datą nieruchomość ta stała się z mocy prawa własnością odpowiedniej jednostki samorządu terytorialnego. W związku z powyższym Wojewoda wszczął z urzędu postępowanie administracyjne w sprawie ustalenia odszkodowania za przejęcie gruntu niezbędnego do realizacji ww. inwestycji drogowej. Odszkodowanie to wypłacone zostało Spółdzielni jednorazowo w 2013 r., na podstawie art. 132 ust. 1a ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.

Zarząd Spółdzielni na żądanie posiadaczy spółdzielczych własnościowych praw do lokali, zgodnie z § 124 pkt 2 Statutu, według którego do kompetencji Zarządu należy podejmowanie wszelkich decyzji niezastrzeżonych w ustawie lub w statucie innym organom spółdzielni, podjął decyzję o rozliczeniu odszkodowania na rzecz posiadaczy spółdzielczych praw do lokali, którzy do dnia uprawomocnienia ww. decyzji nie ustanowili odrębnej własności lokali w przejętej pod budowę węzła drogowego nieruchomości. Rozliczenie nastąpiło przez zaliczenie powyższych kwot na poczet opłat z tytułu kosztów eksploatacji i utrzymania ww. nieruchomości przypadających na poszczególnych członków.

Zauważyć należy, iż zgodnie z art. 3 ustawy z dnia 16 września 1982 r. Prawo spółdzielcze (t.j. Dz.U. z 2003 r. Nr 188 poz. 1848 ze zm.), majątek spółdzielni jest prywatną własnością jej członków.

Stosownie do art. 75 ww. ustawy, zysk spółdzielni, po pomniejszeniu o podatek dochodowy i inne obciążenia obowiązkowe wynikające z odrębnych przepisów ustawowych, stanowi nadwyżkę bilansową.

W myśl art. 77 § 1 tej ustawy, część nadwyżki bilansowej pozostałej po dokonaniu odpisu, o którym mowa w art. 76, przeznacza się na cele określone w uchwale walnego zgromadzenia. Zasady podziału nadwyżki bilansowej między członków spółdzielni określa statut (art. 77 § 2 ustawy Prawo spółdzielcze).

Przepis art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych (Dz.U. z 2003 r. Nr 119, poz. 1116 ze zm.) stanowi, że pożytki i inne przychody z nieruchomości wspólnej służą pokrywaniu wydatków związanych z jej eksploatacją i utrzymaniem, a w części przekraczającej te wydatki przypadają właścicielom lokali proporcjonalnie do ich udziałów w nieruchomości wspólnej.

Zgodnie z art. 5 ust. 2 ww. ustawy, pożytki i inne przychody z własnej działalności gospodarczej spółdzielnia może przeznaczyć w szczególności na pokrycie wydatków związanych z eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości w zakresie obciążającym członków oraz na prowadzenie działalności społecznej, oświatowej i kulturalnej.

Cytowany wyżej przepis art. 5 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, reguluje kwestię przeznaczenia pożytków i dochodów mających swoje źródło w:

  • nieruchomości wspólnej,
  • działalności gospodarczej prowadzonej przez spółdzielnię mieszkaniową.

W sytuacji gdy pożytki i przychody z nieruchomości wspólnej są wyższe niż koszty utrzymania i eksploatacji tej nieruchomości, to nadwyżka przychodów podlega podziałowi wyłącznie między właścicieli lokali w danej nieruchomości. Każdy właściciel lokalu w tej nieruchomości, bez względu na to, czy jest, czy nie jest członkiem spółdzielni, ma prawo otrzymać taką część wspomnianej nadwyżki, w jakiej części jest właścicielem nieruchomości wspólnej.

Mając powyższe na uwadze stwierdzić należy, że odszkodowanie za przejęcie nieruchomości pod budowę węzła drogowego, wypłacone na podstawie przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, otrzymała Spółdzielnia, jako współwłaściciel tej nieruchomości, a jednocześnie jako osoba prawna. Tym samym brak jest podstaw by przyjąć, iż odszkodowanie to wypłacono osobom posiadającym spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu w tej nieruchomości. W takiej sytuacji wskazany przez Wnioskodawcę art. 21 ust. 1 pkt 29 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie ma zastosowania, dotyczy bowiem wyłącznie zwolnienia z podatku dochodowego odszkodowania otrzymanego przez właściciela nieruchomości. Taka sytuacja w powyższej sprawie nie miała miejsca. Posiadacze spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu, pomiędzy których Spółdzielnia rozliczyła otrzymane przez Nią odszkodowanie, przekazując je na poczet opłat przypadających na poszczególnych członków, nie byli właścicielami wywłaszczonej części nieruchomości. Ponadto należy tu mieć na uwadze, że przypadającej na nich kwoty z tytułu rozliczenia ww. odszkodowanie osoby te nie uzyskały na podstawie przepisów o gospodarce nieruchomościami, ale na mocy decyzji Zarządu Spółdzielni.

Tym samym z ww. tytułu posiadacze spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu uzyskają przychód w rozumieniu art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, kwalifikowany do przychodów z innych źródeł, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9 w związku z art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W świetle powyższego na Wnioskodawcy ciążył będzie obowiązek wystawienia ww. członkom Spółdzielni informacji o wypłaconym stypendium, o przychodach z innych źródeł oraz o niektórych dochodach z kapitałów pieniężnych, PIT-8C.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj