Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP3/443-719/13-2/MKw
z 10 września 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 01.08.2013 r. (data wpływu 05.08.2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania zwolnienia od podatku dla dostawy nieruchomości zabudowanej – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 05.08.2013 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania zwolnienia od podatku dla dostawy nieruchomości zabudowanej.


W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:


Złożenie przedmiotowego wniosku związane jest z pozyskaniem pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży nieruchomości zabudowanej, oznaczonej w ewidencji gruntów, jako działka nr 18, symbol użytku Bi, o powierzchni 586 m2, dla której V Wydział Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego prowadzi księgę wieczystą.

Opis stanu prawnego:

  1. decyzją Urzędu Rejonowego z dnia 21.05.1991 r. orzeczono wygasić prawo zarządu dla Funduszu Wczasów Pracowniczych Zarządu Okręgu Wczasowego na nieruchomość zabudowaną, oznaczoną jako działka 37/46 (= po aktualizacji dz. nr 18) o pow. 586 m2 zapisaną w księdze wieczystej prowadzoną przez Państwowe Biuro Notarialne oraz orzeczono przejąć nieodpłatnie nieruchomość we władanie przez Skarb Państwa. Przedmiotowa nieruchomość zabudowana jest budynkiem o dwóch kondygnacjach, murowanym niepodpiwniczonym.

Zgodnie z protokołem zdawczo - odbiorczym środka trwałego sporządzonym w dniu 07.02.1991 r. wartość nieruchomości, jako środka trwałego, określona została wówczas na: 263.268.990 zł (budynek), 175.661.530 zł (grunt), razem 438.930.520 zł (wartości sprzed denominacji zł)


  1. W dniu 05.07.1991 r. został sporządzony protokół zdawczo - odbiorczy przejęcia przez Urząd Miasta i Gminy od FWP budynku wczasowego przy ul. Z w którym zamieszczono zapis, iż teren posesji ma powierzchnię 827 m2 (=błędne powinno być 586 m2), kubatura budynku głównego - 1.197 m3, kubatura składu opału - 53,5 m3, powierzchnia zabudowy - 218 m2, powierzchnia użytkowa - 234 m2.
  2. decyzją Urzędu Rejonowego z dnia 28.08.1991 r. orzeczono przekazać w zarząd dla Z. na czas nieoznaczony nieruchomość zabudowaną, , oznaczoną jako działka 37/46 o pow. 586 m2 zapisaną w księdze wieczystej Państwowego Biura Notarialnego. W decyzji tej znajduje się zapis iż przedmiotowa nieruchomość zabudowana jest budynkiem jednokondygnacyjnym z poddaszem użytkowym o łącznej powierzchni zabudowy 198 m2 i została przekazana w zarząd z przeznaczeniem na działalność statutową X.. W decyzji tej umieszczono również zapis, iż w razie stwierdzenia, ze nieruchomość będzie wykorzystywana niezgodnie z jej przeznaczeniem rejonowy organ administracji ogólnej może orzec o wygaśnięciu zarządu.
  3. W dniu 17.09.1991 r. został sporządzony protokół zdawczo - odbiorczy przejęcia przez Zakład Oddział od Urzędu Rejonowego nieruchomości.
  4. W dniu 31.12.1997 r. oddano do użytku wyremontowany obiekt. Zgodnie z treścią pisma z dnia 27.01.1998 r., będącego sprawozdaniem z działalności inwestycyjnej i remontowej Oddziału za okres 1997 r. łączna wartość wykonanych robót adaptacyjnych wyniosła 418.500,00 zł (w tym robót budowlano-montażowych, związanych z wykonanym remontem 385.700,00 zł.). Określono jednocześnie a następnie wprowadzono do systemu wartość budynku jako środka trwałego ustalając go na 419.555.38 zł.
  5. Dodatkowo w 1998 roku wykonano roboty budowlane podwyższające wartość budynku o 14.884,00 zł.
  6. Ponieważ nieruchomość przeznaczona była do realizacji zadań statutowych VAT jaki widniał na fakturach związanych z w/w robotami remontowymi nie był odliczany w deklaracji VAT.
  7. W budynku przy ul. Z, którego powierzchnia całkowita (=netto) wynosi 358,42 m² prowadzono wyłącznie działalność statutową Wnioskodawcy polegającą na bieżącej obsłudze zainteresowanych, jak również szkolenia prowadzone w ramach Regionalnego Ośrodka Szkolenia Pracowników Z.
  8. W dniu 12.10.1999 r. Wojewoda, działając na podstawie przepisów ustawy z dnia 13.10.1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. Nr 137, poz. 887) wydał decyzję stwierdzającą nabycie przez Z, z mocy prawa, nieodpłatnie, własności nieruchomości zabudowanej, oznaczonej w ewidencji gruntów numerem działki 18, o pow. 586 m2, uregulowanej w księdze wieczystej nr 3438.
  9. Od 01.01.1999 r. do chwili obecnej nie przeprowadzono żadnych prac remontowych wpływających na podniesienie wartości księgowej budynku, ograniczając się jedynie do bieżącej konserwacji, w ramach której w 2001 r. po wykonaniu dokumentacji technicznej - projektowo-kosztorysowej (=2684,00 zł) wykonano remont kanalizacji sanitarnej (=4.448,91 zł), a ponadto w 2002 r. wyremontowano piwnice (=5.863,52 zł).
  10. Zgodnie z pismem Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków z dnia 25.01.2013 r. budynek nie jest ujęty w Wojewódzkiej i Gminnej Ewidencji Zabytków.
  11. Zgodnie z zaświadczeniem Burmistrza z dnia 11.02.2013 r. Miasto i Gmina nie posiada miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu, na którym położona jest działka nr 18. Zgodnie ze zmianą Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy przyjętą Uchwalą Rady Miejskiej z dnia 29.06.2010 r. budynek usytuowany na przedmiotowej działce widnieje w Wykazie obiektów podlegających ochronie konserwatorskiej oraz proponowanych do objęcia ochroną na terenie Gminy.
  12. W połowie 2007 r. tj. z chwilą zakończenia modernizacji budynku zaprzestano w budynku prowadzenia jakiejkolwiek działalności - budynek stał się pustostanem i był przedmiotem kilkukrotnych, bezskutecznych postępowań zmierzających do jego sprzedaży w drodze przetargowej.
  13. Przedmiotowej nieruchomości nie udostępniano osobom trzecim na podstawie odrębnych umów cywilnoprawnych.


W związku z powyższym zadano następujące pytanie:


Czy sprzedaż przez Zakład nieruchomości zabudowanej oznaczonej w ewidencji gruntów, jako działka nr 18, symbol użytku Bi, o powierzchni 586 m2, dla której V Wydział Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego prowadzi księgę wieczystą (identyfikator budynku), podlega zwolnieniu od podatku od towarów i usług?


Zdaniem Wnioskodawcy:


W opinii Z nieruchomości gruntowej zabudowanej, oznaczonej w ewidencji gruntów, jako działka nr 18, symbol użytku Bi, o powierzchni 586 m², dla której V Wydział Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego prowadzi księgę wieczystą (identyfikator działki); (identyfikator budynku)] podlega zwolnieniu od podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ustawy o podatku od towarów i usług - zwanej dalej ustawą (tj. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz.1054 z p. zm).


Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.


W myśl art. 7 ust.1 ustawy, przez dostawę towarów rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...). Według art. 2 pkt 6 ustawy, przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.


Na podstawie art. 41 ust 1 ustawy, stawka podatku od towarów i usług wynosi 22% z zastrzeżeniem ust. 2 - 12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 120 ust.1.


Jak stanowi art. 146a pkt 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r. z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. l i ust. 13, art. 109 ust. 2 i art. 110 wynosi 23%.


Jednakże zarówno z treści ustawy, jak i w przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi lub zwolnienie od podatku.


Zakres i zasady zwolnienia od podatku od towarów i usług dostawy towarów lub świadczenia usług zostały określone m. in. w art. 43 ustawy. Na mocy art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części z wyjątkiem gdy:

  1. dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim,
  2. pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą budynku, budowli lub ich części upłynął okres krótszy niż 2 lata

Z treści w/w przepisu wynika, iż dla ustalenia zasad opodatkowania dostawy budynku lub budowli kluczowym jest ustalenie, kiedy nastąpiło pierwsze zasiedlenie i jaki upłynął okres od tego momentu.


Według art. 2 pkt 14 ustawy, przez pierwsze zasiedlenie rozumie się oddanie do użytkowania w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi budynków, budowli lub ich części po ich:

  1. wybudowaniu lub
  2. ulepszeniu, jeżeli wydatki poniesione na ulepszenie, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej.

Co istotne, oddanie do użytkowania powinno nastąpić w ramach czynności podlegającej opodatkowaniu, a za taką można rozumieć m. in. objęcie we władanie budynku, budowli lub ich części przez pierwszego nabywcę lub pierwszego użytkownika. Przedmiotowa nieruchomość nie musi być faktycznie zamieszkała, lecz winna być przejęta przez nabywcę do użytkowania. Wydanie przedmiotowego obiektu nabywcy winno nastąpić w ramach wykonania przez właściciela (dokonującego dostawy) czynności podlegających opodatkowaniu.

Z powyższej definicji wynika, iż oddanie do użytkowania powinno nastąpić w ramach czynności podlegającej opodatkowaniu, a za taką należy rozumieć nie tylko umowę sprzedaży ale także umowę najmu i dzierżawy podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT. Zatem należy uznać za pierwsze zasiedlenie moment oddania budynku do użytkowania pierwszemu najemcy (dzierżawcy).

W przypadku nieruchomości niespełniających przesłanek do zwolnienia od podatku na podstawie powołanego wyżej przepisu art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, ustawodawca umożliwia podatnikowi - po spełnieniu określonych warunków - skorzystanie ze zwolnienia wskazanego w pkt 10a tego przepisu. Stosownie do treści art. 43 ust 1 pkt 10a ustawy, zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części nieobjętą zwolnieniem, o którym mowa w pkt 10, pod warunkiem że:

  1. w stosunku do tych obiektów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego
  2. dokonujący ich dostawy nie ponosił wydatków na ich ulepszenie, w stosunku do których miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, a jeżeli ponosił takie wydatki, to były one niższe niż 30% wartości początkowej tych obiektów.

Warunku, o którym mowa w ust. 1 pkt 10a lit. b - zgodnie z zapisem art. 43 ustawy - nie stosuje się jeżeli budynki, budowle lub ich części w stanie ulepszonym były wykorzystywane przez podatnika do czynności opodatkowanych przez co najmniej 5 lat.

Podkreślenia w tym miejscu wymaga rozstrzygnięcie, czy możliwe jest skorzystanie ze zwolnienia, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy ważne jest czy Zakładowi Ubezpieczeń Społecznych przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Należy również zauważyć, iż w myśl art. 43 ust. 10 ustawy, podatnik może zrezygnować ze zwolnienia od podatku, o którym mowa w ust. 1 pkt 10 i wybrać opodatkowanie dostawy budynków, budowli lub ich części, pod warunkiem, że:

  1. są zarejestrowani jako podatnicy VAT
  2. złożą, przed dniem dokonania dostawy tych obiektów właściwemu dla ich nabywcy naczelnikowi urzędu skarbowego, zgodne oświadczenie, że wybierają opodatkowanie dostawy budynku, budowli lub ich części.

Ponadto, w przypadku dostawy budynków lub budowli trwale z gruntem związanych albo części takich budynków lub budowli z podstawy opodatkowania nie wyodrębnia się wartości gruntu, o czym stanowi art. 29 ust. 5 ustawy.


W świetle tego przepisu przy sprzedaży budynków lub budowli, dokonywanej wraz z dostawą gruntu, na którym są one posadowione, grunt dzieli byt prawny budynków w zakresie opodatkowania podatkiem od towarów i usług. Oznacza to, że do dostawy gruntu stosuje się analogiczną stawkę podatku jak przy dostawie budynków, budowli lub ich części trwale związanych z gruntem. Jeżeli dostawa budynków albo budowli lub ich części korzysta ze zwolnienia od podatku, ze zwolnienia takiego korzysta również dostawa gruntu, na którym obiekt jest posadowiony.

Biorąc pod uwagę istniejący stan prawny oraz przedstawione stanowisko w ocenie Z zachodzą przesłanki do zwolnienia od podatku VAT dostawy przedmiotowego budynku wraz z gruntem na której jest posadowiony.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.


Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 ze zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podlegają odpłatna dostawa towarów na terytorium kraju.


Stosownie do art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).


Artykuł 2 pkt 6 ustawy stanowi, że przez towary rozumie się rzeczy ruchome oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.


Na podstawie art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2 - 12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1. Przy czym, stosownie do art. 146a pkt 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011r. do dnia 31 grudnia 2013 r. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%, z zastrzeżeniem art. 146f.

Jednakże zarówno w treści ustawy, jak i przepisów wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi lub zwolnienie od podatku.


W myśl art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części, z wyjątkiem gdy:

  1. dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim,
  2. pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą budynku, budowli lub ich części upłynął okres krótszy niż 2 lata.

Zatem z powyższych przepisów wynika, że dostawa nieruchomości, spełniających określone w przepisach warunki, może korzystać ze zwolnienia od podatku VAT. Wykluczenie z tego zwolnienia następuje w sytuacjach, gdy dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim oraz w sytuacji, gdy od momentu pierwszego zasiedlenia nie minęły co najmniej 2 lata.

Definicję pierwszego zasiedlenia zawiera art. 2 pkt 14 ustawy, zgodnie z tym przepisem, przez pierwsze zasiedlenie rozumie się oddanie do użytkowania, w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu, pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi budynków, budowli lub ich części, po ich:

  1. wybudowaniu lub
  2. ulepszeniu, jeżeli wydatki poniesione na ulepszenie, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej.

Aby można było mówić o pierwszym zasiedleniu, musi dojść do oddania budynków (budowli lub ich części) do użytkowania w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu. Jeżeli zatem podatnik wybuduje obiekt lub go zmodernizuje, przy czym nakłady na ulepszenie przekroczą 30% wartości początkowej, a następnie obiekt ten (lub ulepszenie) zostanie oddany do użytkowania (wprowadzony przez podatnika do ewidencji środków trwałych), nie oznacza to, że został on zasiedlony. Oddanie do użytkowania nie nastąpiło bowiem w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu. Pierwsze zasiedlenie będzie miało miejsce wówczas, gdy wybudowany lub zmodernizowany obiekt zostanie sprzedany lub np. oddany w dzierżawę. Zarówno sprzedaż, jak i dzierżawa, są bowiem czynnościami podlegającymi opodatkowaniu.


Natomiast stosownie do art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy, zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części nieobjętą zwolnieniem, o którym mowa w pkt 10, pod warunkiem że:

  1. w stosunku do tych obiektów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego,
  2. dokonujący ich dostawy nie ponosił wydatków na ich ulepszenie, w stosunku do których miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, a jeżeli ponosił takie wydatki, to były one niższe niż 30% wartości początkowej tych obiektów.

Ponadto w myśl art. 29 ust. 5 ustawy, w przypadku dostawy budynków lub budowli trwale z gruntem związanych albo części takich budynków lub budowli z podstawy opodatkowania nie wyodrębnia się wartości gruntu.


Z opisu zdarzenia przyszłego przedstawionego we wniosku wynika, iż Wnioskodawca zamierza sprzedać nieruchomość zabudowaną budynkiem, , oznaczoną w ewidencji gruntów jak działka nr 18 o powierzchni 586 m2, dla której V Wydział Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego prowadzi księgę wieczystą. Nieruchomość została przekazana w zarząd Wnioskodawcy na czas nieoznaczony z przeznaczeniem na działalność statutową. Wnioskodawca w dniu 31.12.1997 r. oddał do użytku wyremontowany obiekt, łączna wartość wykonanych robót adaptacyjnych wyniosła 418.500,00 zł (w tym robót budowlano-montażowych, związanych z wykonanym remontem 385.700,00 zł.). Określono jednocześnie, a następnie wprowadzono do systemu wartość budynku jako środka trwałego ustalając go na 419.555.38 zł. Dodatkowo w 1998 roku wykonano roboty budowlane podwyższające wartość budynku o 14.884,00 zł. Ponieważ nieruchomość przeznaczona była do realizacji zadań statutowych VAT jaki widniał na fakturach związanych z przeprowadzonymi robotami remontowymi nie był odliczany. Przedmiotowa nieruchomość była wyłącznie wykorzystywana do prowadzenia działalności statutowej Wnioskodawcy i przeprowadzania szkoleń. Dodatkowo w 1998 roku wykonano roboty budowlane podwyższające wartość budynku o 14.884,00 zł. W dniu 12.10.1999 r. Wnioskodawca nabył nieodpłatnie z mocy prawa przedmiotową nieruchomość. Ponadto od dnia 01.01.1999 r. do chwili obecnej nie przeprowadzono żadnych prac remontowych wpływających na podniesienie wartości księgowej budynku, ograniczając się jedynie do bieżącej konserwacji, w ramach której w 2001 r. po wykonaniu dokumentacji technicznej - projektowo-kosztorysowej (2684,00 zł) wykonano remont kanalizacji sanitarnej (4.448,91 zł), a ponadto w 2002 r. wyremontowano piwnice (5.863,52 zł).

Zgodnie z zaświadczeniem Burmistrza Miasto i Gmina nie posiada miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu, na którym położona jest przedmiotowa działka. Zgodnie ze zmianą Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy budynek usytuowany na przedmiotowej działce widnieje w Wykazie obiektów podlegających ochronie konserwatorskiej oraz proponowanych do objęcia ochroną na terenie Gminy. W połowie 2007 r. tj. z chwilą zakończenia modernizacji budynku zaprzestano w przedmiotowym budynku prowadzenia jakiejkolwiek działalności - budynek stał się pustostanem i był przedmiotem kilkukrotnych, bezskutecznych postępowań zmierzających do jego sprzedaży w drodze przetargowej. Ponadto przedmiotowej nieruchomości nie udostępniano osobom trzecim na podstawie odrębnych umów cywilnoprawnych.

Mając na uwadze zdarzenie przyszłe przedstawione we wniosku oraz treść powołanych przepisów prawa stwierdzić należy, że skoro z okoliczności przedstawionych we wniosku nie wynika, aby doszło do pierwszego zasiedlenia w rozumieniu art. 2 pkt 14 ustawy, przedmiotowa dostawa budynku nie może korzystać ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy. Natomiast z uwagi fakt, że Wnioskodawcy nie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w stosunku do tego obiektu oraz że chociaż ponoszono wydatki na ulepszenia, które przekroczyły 30% wartości początkowej budynku, to Wnioskodawcy nie przysługiwało prawo do odliczenia podatku z tytułu ulepszeń, ponieważ budynek był wykorzystywany wyłącznie do czynności niepodlegających opodatkowaniu.


Mając to na względzie należy stwierdzić, że przedmiotowa dostawa korzystać będzie ze zwolnienia od podatku od towarów i usług, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy. Biorąc pod uwagę fakt, że dostawa przedmiotowego budynku będzie korzystać ze zwolnienia od podatku, zbycie gruntu, na którym jest on posadowiony, przy uwzględnieniu treści art. 29 ust. 5 ustawy, również objęte będzie zwolnieniem od podatku od towarów i usług.


W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. 2012, poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj