Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPB1/415-433/14-2/JB
z 16 lipca 2014 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 10 kwietnia 2014 r. (data wpływu 22 kwietnia 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych oraz ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów w zakresie skutków podatkowych prowadzenia działalności gospodarczej:


  • w części dotyczącej opodatkowania przychodów z działalności usługowej polegającej na wykończeniu szklanych ozdób choinkowych stawką 8,5% - jest nieprawidłowe,
  • pozostałej części - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 22 kwietnia 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych oraz ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów w zakresie skutków podatkowych prowadzenia działalności gospodarczej.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenia przyszłe.


Wnioskodawczyni będzie wspólnikiem spółki komandytowej, która powstanie w drodze przekształcenia spółki S. spółka jawna, na podstawie przepisów Działu III Kodeksu spółek handlowych dotyczących przekształcenia spółek.

Spółka komandytowa będzie sukcesorem prawnym i podatkowym spółki jawnej i będzie prowadzić działalność gospodarczą w zakresie produkcji szkła gospodarczego, a w szczególności w zakresie wyrobu szklanych ozdób choinkowych sklasyfikowanych pod nr PKD 23.13.Z.


Osoby fizyczne będące obecnie wspólnikami spółki S. spółka jawna (spółka przed przekształceniem), w tym Wnioskodawczyni, opodatkowują swoje dochody osiągane ze spółki jawnej podatkiem „liniowym” 19%, na zasadach określonych w art. 30c, zgodnie z art. 9a ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.


Wnioskodawczyni, zamierza również zarejestrować nową, działalność gospodarczą, prowadzoną samodzielnie, w zakresie:


  • w zakresie sprzedaży hurtowej wyrobów i półproduktami do wyrobu szklanych ozdób choinkowych, oznaczonych symbolem PKWiU 46.44.11.0,
  • w zakresie produkcji szklanych ozdób choinkowych, oznaczonych symbolem PKWiU 23.13.13.0,
  • w zakresie wykończenia szklanych ozdób choinkowych, oznaczonych symbolem PKWiU 23.19.91.0.

Wnioskodawczyni zamierza opodatkować przychody z nowej działalności gospodarczej prowadzonej samodzielnie, w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na podstawie art. 6 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, a w szczególności:


  • przychody z działalności w zakresie sprzedaży hurtowej wyrobów i półproduktami do wyrobu szklanych ozdób choinkowych, oznaczonych symbolem PKWiU 46.44.11.0 Wnioskodawczyni zamierza opodatkować stawką 3% na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 5,
  • przychody z działalności wytwórczej w zakresie produkcji szklanych ozdób choinkowych oznaczonych symbolem PKWiU 23.13.13.0 Wnioskodawczyni zamierza opodatkować stawką 5,5 % na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 4,
  • przychody z działalności usługowej w zakresie wykończenia szklanych ozdób choinkowych, oznaczonych symbolem PKWiU 23.19.91.0 Wnioskodawczyni zamierza opodatkować stawką 8,5% na podstawie art. 12 ust 1 pkt 3.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania.


  1. Czy w świetle przedstawionego stanu przyszłego, za prawidłowe, należy uznać stanowisko Wnioskodawczyni, że może opodatkować swoje dochody osiągane ze spółki komandytowej będącej sukcesorem prawnym i podatkowym spółki jawnej, podatkiem „liniowym” 19%, na zasadach określonych w art. 30c, zgodnie z art. 9a ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
  2. Czy w świetle przedstawionego stanu przyszłego, za prawidłowe, należy uznać stanowisko Wnioskodawczyni, że może opodatkować swoje przychody osiągane z nowej działalności gospodarczej prowadzonej samodzielnie, w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na podstawie art. 6 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, a w szczególności:
    1. przychody z działalności w zakresie sprzedaży hurtowej wyrobów i półproduktami do wyrobu szklanych ozdób choinkowych, oznaczonych symbolem PKWiU 46.44.11.0 Wnioskodawczyni zamierza opodatkować stawką 3% na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 5,
    2. przychody z działalności wytwórczej w zakresie produkcji szklanych ozdób choinkowych oznaczonych symbolem PKWiU 23.13.13.0 Wnioskodawczyni zamierza opodatkować stawką 5,5 % na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 4,
    3. przychody z działalności usługowej w zakresie wykończenia szklanych ozdób choinkowych, oznaczonych symbolem PKWiU 23.19.91.0 Wnioskodawczyni zamierza opodatkować stawką 8,5% na podstawie art. 12 ust 1 pkt 3.

Zdaniem Wnioskodawczyni, przychody osiągane z działalności gospodarczej prowadzonej samodzielnie mogą być opodatkowane w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, a jednocześnie dochody osiągane z działalności prowadzonej w formie spółki komandytowej, będącej sukcesorem prawnym i podatkowym spółki jawnej mogą być opodatkowane na zasadach ogólnych (tj. 19% „podatek liniowy”), pod warunkiem wyboru odpowiednich form opodatkowania i o ile nie zachodzą inne, przewidziane w ustawach okoliczności, które spowodowałyby utratę tych praw, a w szczególności mogą one być opodatkowane następująco:


Wnioskodawczyni może opodatkować swoje dochody osiągane ze spółki komandytowej będącej sukcesorem prawnym i podatkowym spółki jawnej, podatkiem „liniowym” 19%, na zasadach określonych w art. 30c, zgodnie z art. 9a ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.


Wnioskodawczyni może jednocześnie, w tym samym czasie opodatkować swoje przychody osiągane z nowej działalności gospodarczej prowadzonej samodzielnie, w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na podstawie art. 6 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, a w szczególności:

  • przychody z działalności w zakresie sprzedaży hurtowej wyrobów i półproduktami do wyrobu szklanych ozdób choinkowych, oznaczonych symbolem PKWiU 46.44.11.0 może opodatkować stawką 3% na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 5,
  • przychody z działalności wytwórczej w zakresie produkcji szklanych ozdób choinkowych oznaczonych symbolem PKWiU 23.13.13.0 może opodatkować stawką 5,5% na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 4,
  • przychody z działalności usługowej w zakresie wykończenia szklanych ozdób choinkowych, oznaczonych symbolem PKWiU 23.19.91.0 może opodatkować stawką 8,5% na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 3.

Stanowisko swoje Wnioskodawczyni opiera na podstawie art. 6 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, jak i z zasad zgłaszania zamiaru korzystania z tej formy opodatkowania oraz na podstawie interpretacji organów podatkowych, np. interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z 17 czerwca 2010 r., nr ITPB1/415-280/10/DP:


„(...) w danym roku podatkowym przychody osiągane przez Pana z działalności gospodarczej prowadzonej samodzielnie mogą być opodatkowane w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, a jednocześnie dochody osiągane przez Pana z działalności prowadzonej w formie spółki cywilnej mogą być opodatkowane na zasadach ogólnych (tj. 19% podatek liniowy), pod warunkiem wyboru odpowiednich form opodatkowania i o ile nie zachodzą inne, przewidziane w ustawach okoliczności, które spowodowałyby utratę tych praw. (...)”


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego w części dotyczącej opodatkowania przychodów z działalności usługowej polegającej na wykończeniu szklanych ozdób choinkowych stawką 8,5% - jest nieprawidłowe, natomiast w pozostałej części jest prawidłowe.

W myśl art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. Nr 144, poz. 930, z późn. zm.), ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.

Przy czym stosownie do treści art. 4 ust. 1 pkt 12 tej ustawy, przez pozarolniczą działalność gospodarczą należy rozumieć pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.


Zgodnie z art. 6 ust. 4 pkt 1 ww. ustawy, podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli w roku poprzedzającym rok podatkowy:


  • uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 150.000 euro, lub
  • uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 150.000 euro.

Natomiast w myśl art. 6 ust. 5 ww. ustawy, jeżeli podatnik w roku poprzedzającym rok podatkowy prowadził działalność samodzielnie, a także w formie spółki, opłaca w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych:


  • odrębnie z działalności wykonywanej samodzielnie i odrębnie z działalności wykonywanej w formie spółki, gdy spełnia warunki określone w ust. 4 pkt 1, albo
  • z działalności wykonywanej samodzielnie, gdy spełnia warunek określony w ust. 4 pkt 1 lit. a), a z działalności wykonywanej w formie spółki – gdy spełnia warunek określony w ust. 4 pkt 1 lit. b).

Zgodnie natomiast z treścią art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r., poz. 361, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

W myśl art. 9a ust. 1 ww. ustawy, dochody osiągnięte przez podatników ze źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, są opodatkowane na zasadach określonych w art. 27, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, chyba że podatnicy złożą właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego pisemny wniosek lub oświadczenie o zastosowanie form opodatkowania określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym. Podatnicy podejmujący działalność gospodarczą wniosek lub oświadczenie o zastosowanie form opodatkowania określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym mogą złożyć na podstawie przepisów o swobodzie działalności gospodarczej.


Zgodnie z art. 9a ust. 2 ww. ustawy, podatnicy, z zastrzeżeniem ust. 3, mogą wybrać sposób opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c. W tym przypadku są obowiązani do złożenia właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego do dnia 20 stycznia roku podatkowego pisemnego oświadczenia o wyborze tego sposobu opodatkowania. Jeżeli podatnik rozpoczyna prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej, oświadczenie może złożyć na podstawie przepisów o swobodzie działalności gospodarczej, a jeżeli podatnik nie złożył oświadczenia na podstawie tych przepisów − pisemne oświadczenie składa właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego, nie później niż w dniu uzyskania pierwszego przychodu.

Stosownie do treści art. 9a ust. 4 powoływanej ustawy, wybór sposobu opodatkowania dokonany w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 2, dotyczy również lat następnych, chyba że podatnik, w terminie do dnia 20 stycznia roku podatkowego, zawiadomi w formie pisemnej właściwego naczelnika urzędu skarbowego o rezygnacji z tego sposobu opodatkowania lub złoży w tym terminie pisemny wniosek lub oświadczenie o zastosowanie form opodatkowania określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym.


Zgodnie z art. 30c ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, podatek dochodowy od dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej lub działów specjalnych produkcji rolnej uzyskanych przez podatników, o których mowa w art. 9a ust. 2 lub 7, z zastrzeżeniem art. 29, 30 i 30d, wynosi 19% podstawy obliczenia podatku.


Ponadto należy wskazać, że zgodnie z art. 9a ust. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jeżeli podatnik:


  • prowadzi działalność gospodarczą samodzielnie i jest wspólnikiem spółki niebędącej osobą prawną,
  • jest wspólnikiem spółki niebędącej osobą prawną

    ‒ wybór sposobu opodatkowania, o którym mowa w ust. 2, dotyczy wszystkich form prowadzenia tej działalności, do których mają zastosowanie przepisy ustawy.

Przepisy ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne nie przewidują, aby z opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych wyłączeni zostali podatnicy, którzy prowadzą inną pozarolniczą działalność gospodarczą opodatkowaną na zasadach ogólnych.


Z opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawczyni będzie wspólnikiem spółki komandytowej, która powstanie w drodze przekształcenia spółki jawnej. Wnioskodawczyni zamierza opodatkowywać swoje dochody osiągane ze spółki komandytowej - będącej sukcesorem prawnym i podatkowym spółki jawnej podatkiem liniowym, zgodnie z brzmieniem art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, natomiast przychody z działalności gospodarczej prowadzonej samodzielnie zryczałtowanym podatkiem dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.


W świetle powyższego, biorąc pod uwagę przepisy prawa podatkowego należy stwierdzić, że w danym roku podatkowym przychody osiągane przez Wnioskodawczynię z działalności gospodarczej prowadzonej samodzielnie, mogą być opodatkowane w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, przy jednoczesnym uzyskiwaniem dochodów osiąganych z działalności prowadzonej w formie spółki komandytowej, które będą opodatkowane opodatkowane 19% podatkiem liniowym.

Podkreślić jednakże należy, że u osób prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą możliwość opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzależniona jest od niewystąpienia przesłanek negatywnych określonych w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

W myśl art. 8 ust. 1 pkt 3 lit. e) ww. ustawy, opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników osiągających w całości lub w części przychody z tytułu świadczenia usług wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy.

W załączniku tym, stanowiącym Wykaz usług, których świadczenie wyłącza podatnika z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, oznaczonych według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, nie wymieniono wskazanych we wniosku usług, które zamierza świadczyć Wnioskodawczyni, co oznacza, że działalność gospodarcza prowadzona w tym zakresie może być opodatkowana w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych (o ile oczywiście świadczenie pozostałych usług, o których mowa we wniosku nie wyłącza Wnioskodawcy z możliwości korzystania z tej formy opodatkowania, jak również nie wystąpią u Niej inne ustawowe przesłanki uniemożliwiające stosowanie tej formy opodatkowania).


Kwestię określenia stawek ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych reguluje art. 12 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.


Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 3 lit. b), pkt 4 lit. a, pkt 5 lit. b ww. ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi:


  • 8,5% - przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5 %, z zastrzeżeniem pkt 1, 2, 4 i 5 oraz załącznika nr 2 do ustawy (pkt 3 lit. b),
  • 5,5% - przychodów z działalności wytwórczej, robót budowlanych lub w zakresie przewozów ładunków taborem samochodowym o ładowności powyżej 2 ton (pkt 4 lit. a),
  • 3% - przychodów z działalności usługowej w zakresie handlu (pkt 5 lit. b).

Działalnością usługową w zakresie handlu - jak wynika z art. 4 ust. 1 pkt 3 tej ustawy jest sprzedaż, w stanie nieprzetworzonym, nabytych uprzednio produktów (wyrobów) i towarów, w tym również takich, które zostały przez sprzedawcę zapakowane lub rozważone do mniejszych opakowań albo rozlane do butelek, puszek lub mniejszych pojemników.

Przy czym, w myśl art. 4 ust. 1 pkt 4 ww. ustawy, działalność wytwórcza, jest to działalność, w wyniku której powstają nowe wyroby, w tym również sprzedaż wyrobów własnej produkcji, prowadzoną przez podatnika.


Ponieważ ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne nie zawiera definicji „wytwarzania”, należy posłużyć się definicją słownikową, zgodne, z która „wytwarzać” to produkować coś, tworząc, wydzielać coś, powodować powstanie czegoś” (Słownik języka polskiego PWN, Warszawa 2002). Ponadto użyte w treści art. 4 ust. 1 pkt 3 ww. ustawy sformułowanie zawierające definicję działalności usługowej w zakresie handlu „sprzedaż uprzednio nabytych towarów w stanie nieprzetworzonym” oznacza sprzedaż produktów (towarów) bez zmiany ich substancji czyli wyglądu, tj. bez ingerencji sprzedającego we właściwości fabryczne produktu. A contrario, przetworzenie nabytych towarów, mieści się w zakresie definicji działalności wytwórczej.


Z opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawczyni zamierza zarejestrować działalność gospodarczą, prowadzona samodzielnie, w zakresie:


  • sprzedaży hurtowej wyrobów i półproduktami do wyrobu szklanych ozdób choinkowych,
  • produkcji szklanych ozdób choinkowych,
  • wykończenia szklanych ozdób choinkowych.

Istotą działalności będzie więc sprzedaż hurtowa, produkcja i wykończenie szklanych ozdób choinkowych.


Zatem, przychody z działalności wykonywanej osobiście w zakresie sprzedaży hurtowej wyrobów i półproduktami do wyrobu szklanych ozdób choinkowych należy opodatkować 3% stawką ryczałtu ewidencjonowanego.


Jednakże produkcję i wykończenie szklanych ozdób choinkowych należy zakwalifikować jako działalność wytwórczą w rozumieniu ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. O zakwalifikowaniu działalności gospodarczej do działalności wytwórczej decyduje m.in. końcowy efekt tej działalności, tj. powstanie z zakupionych, czy wytworzonych materiałów nowego wyrobu.

Powyższe oznacza to, że właściwą stawką dla przychodów z tego tytułu będzie opodatkowanie ich stawką 5,5%.


W świetle powyższego, należy stwierdzić, że:


  • przychody osiągane z działalności gospodarczej prowadzonej samodzielnie mogą być opodatkowane w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, a jednocześnie dochody osiągane z działalności prowadzonej w formie spółki komandytowej, będącej sukcesorem prawnym i podatkowym spółki jawnej mogą być opodatkowane na zasadach ogólnych (tj. 19% „podatek liniowy”)
  • przychody z działalności wykonywanej osobiście w zakresie sprzedaży hurtowej wyrobów i półproduktami do wyrobu szklanych ozdób choinkowych, oznaczonych symbolem PKWiU 46.44.11.0 Wnioskodawczyni winna opodatkować stawką 3% na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 5 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne,
  • przychody z działalności wytwórczej w zakresie produkcji szklanych ozdób choinkowych oznaczonych symbolem PKWiU 23.13.13.0 oraz przychody z działalności usługowej w zakresie wykończenia szklanych ozdób choinkowych, oznaczonych symbolem PKWiU 23.19.91.0 Wnioskodawczyni winna opodatkować stawką 5,5 % na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 4 ww. ustawy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację - w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r., poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj