ILPP4/443-743/11-5/EWW,

Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu
ILPP4/443-743/11-4/EWW
z 17 lutego 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ILPP4/443-743/11-4/EWW
Data
2012.02.17


Referencje


Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu


Temat
Podatek od towarów i usług --> Podatnicy i płatnicy --> Inne grupy podatników

Podatek od towarów i usług --> Miejsce świadczenia --> Miejsce świadczenia przy świadczeniu usług --> Miejsce świadczenia usług transportowych

Podatek od towarów i usług --> Obowiązek podatkowy --> Zasady ogólne --> Moment powstania obowiązku podatkowego

Podatek od towarów i usług --> Zmiany w przepisach obowiązujących, przepisy przejściowe i końcowe --> Przepisy przejściowe i końcowe --> Okresy przejściowe

Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Przepisy ogólne --> Czynności opodatkowane

Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Dostawa towarów i świadczenie usług --> Świadczenie usług

Podatek od towarów i usług --> Podstawa opodatkowania --> Podstawa opodatkowania

Podatek od towarów i usług --> Wysokość opodatkowania --> Stawki --> Stawka podatku w przypadku wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów

Podatek od towarów i usług --> Rejestracja. Deklaracje i informacje podsumowujące. Zapłata podatku --> Informacje podsumowujące --> Informacje podsumowujące

Podatek od towarów i usług --> Podatnicy i płatnicy --> Podatnicy

Podatek od towarów i usług --> Dokumentacja --> Faktury --> Wystawianie faktury

Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Dostawa towarów i świadczenie usług --> Dostawa towarów

Podatek od towarów i usług --> Obowiązek podatkowy --> Obowiązek podatkowy w wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów i w wewnatrzwspólnotowym nabyciu towarów --> Obowiązek podatkowy w wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów i w wewnątrzwspólnotowym nabyciu towarów

Podatek od towarów i usług --> Przepisy ogólne --> Definicje legalne

Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów i wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów --> Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów

Podatek od towarów i usług --> Wysokość opodatkowania --> Stawki --> Stawki podatku


Słowa kluczowe
deklaracje
dostawa wewnątrzwspólnotowa
faktura
informacja podsumowująca
obowiązek podatkowy
podatnik
podstawa opodatkowania
rejestracja
rolnik ryczałtowy
stawka
zwolnienie


Istota interpretacji
Czy w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r., na skutek zmiany od dnia 1 stycznia 2011 r. treści załącznika nr 2 do ustawy o podatku od towarów i usług, Wnioskodawca w związku z prowadzoną działalnością polegającą wyłącznie na dostawie surowych skór futerkowych (pochodzących z prowadzonej przez siebie hodowli norek) utracił w odniesieniu do dostawy tych skór status rolnika ryczałtowca (niezależnie od faktu późniejszej rejestracji do podatku jako czynnego podatnika VAT)?



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 3 listopada 2011 r. (data wpływu 7 listopada 2011 r.) uzupełnionym pismem z dnia 24 stycznia 2012 r. (data wpływu 27 stycznia 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku rejestracji jako podatnika VAT czynnego – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 listopada 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku rejestracji jako podatnika VAT czynnego. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 24 stycznia 2012 r. (data wpływu 27 stycznia 2012 r.) o doprecyzowanie informacji.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest osobą fizyczną, prowadzącą działalność gospodarczą wyłącznie w zakresie działów specjalnych produkcji rolnej, w zakresie hodowli zwierząt futerkowych. Jest on czynnym podatnikiem zarejestrowanym do podatku VAT na podstawie zgłoszenia rejestracyjnego VAT-R.

Całą swoją produkcję surowych (w stanie nieprzetworzonym) skór z norek Wnioskodawca sprzedaje na aukcji w A. Towar jest przekazywany do kontrahenta duńskiego, który jest organizatorem aukcji sprzedaży ww. skór. Przedstawiciel tego kontrahenta odbiera od Wnioskodawcy skóry, a następnie wywozi je do Danii, gdzie skóry te sprzedawane są na aukcji. Duński kontrahent jest również podatnikiem podatku od wartości dodanej zidentyfikowanym na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych w Danii. Nie posiada on siedziby działalności gospodarczej lub stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium Polski.

Właścicielem skór, aż do momentu ich ostatecznej sprzedaży na aukcji cały czas pozostaje Wnioskodawca. W momencie wywozu trudno wystawić fakturę, ponieważ nieznane są ceny skór uzyskane na aukcji. Wywóz do organizatora aukcji następuje na podstawie faktury pro forma, na której zostaje wymieniona ilość wywiezionych skór, dokument ten strony traktują jako specyfikację wywiezionych towarów.

W momencie gdy skóry dotrą na teren Danii, dokument wraca po pewnym czasie do Wnioskodawcy, potwierdzony pieczątką kontrahenta duńskiego. Pieczęć kontrahenta na tej fakturze pro forma oznacza, że skóry dotarły do Danii. Następnie w okresie 2-3 miesięcy następuje sprzedaż towarów na aukcji, co zostaje potwierdzone przez kontrahenta unijnego raportem sprzedaży za konkretny miesiąc. Aukcje odbywają się średnio 5 razy do roku, a Wnioskodawca w momencie dostarczenia skór do Danii nie wie, na której aukcji zostaną sprzedane jego skóry.

Po zakończonej aukcji ma on wgląd do informacji kiedy i za ile jego skóry zostały sprzedane. Informacje takie są zamieszczane na stronie internetowej (są widoczne tylko dla niego) po zalogowaniu się za pomocą hasła do systemu. Po upływie około 21 dni od sprzedaży na aukcji Wnioskodawca otrzymuje wynagrodzenie (za te skóry, które na danej aukcji zostały sprzedane) w formie przelewu na konto. Wynagrodzenie dla niego jest automatycznie pomniejszone o prowizje duńskiego kontrahenta.

Wnioskodawca nie ma informacji kto jest ostatecznym nabywcą skór, bowiem jest nią podmiot, który wylicytuje najwyższą cenę. Ostatecznym nabywcą może być także podmiot spoza Unii Europejskiej.

Od momentu wywozu skór do momentu otrzymania wynagrodzenia mija zawsze kilka miesięcy. Strony (Wnioskodawca i duński pośrednik) nie mają ze sobą podpisanej żadnej umowy. Duński kontrahent nie wystawia za swoje usługi żadnej faktury, a swoje wynagrodzenie potrąca sobie z przelewanej Wnioskodawcy kwoty jaką uzyskał on z tytułu sprzedanych na aukcji skór.

Wnioskodawca nie jest zobowiązany na podstawie odrębnych przepisów do prowadzenia ksiąg rachunkowych.

W przyszłości Zainteresowany ma także zamiar sprzedawać opisane powyżej skóry na terytorium Polski.

W uzupełnieniu do wniosku Wnioskodawca poinformował, że opisany w nim stan faktyczny oraz zadane pytania, a także wskazane stanowiska dotyczą stanu po dniu 21 czerwca 2011 r., a więc po rejestracji do VAT, w tym po rejestracji do VAT UE.

Wnioskodawca zarejestrował się bowiem do podatku VAT jako podatnik czynny w dniu 21 czerwca 2011 r. Jest on także zarejestrowanym podatnikiem VAT UE.

Poinformował, iż towary będące przedmiotem wniosku są przez niego klasyfikowane pod symbolem 01.49.31.0 – skóry futerkowe surowe, z wyłączeniem skór jagnięcych - wg PKWiU wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług.

Wnioskodawca dokonał przemieszczenia własnych towarów na terytorium Danii w dniu 9 grudnia 2011 r. oraz w dniu 14 grudnia 2011 r. (dwie dostawy). Z tytułu ww. przemieszczeń wystawił dwie faktury VAT, odrębnie po jednej dla każdego przemieszczenia, tj. pierwszą fakturę wystawiono w dniu 9 grudnia 2011 r., a drugą w dniu 14 grudnia 2011 r.

Wnioskodawca poinformował, iż nie zarejestrował się w Danii jako podatnik podatku od wartości dodanej.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r., na skutek zmiany od dnia 1 stycznia 2011 r. treści załącznika nr 2 do ustawy o podatku od towarów i usług, Wnioskodawca w związku z prowadzoną działalnością polegającą wyłącznie na dostawie surowych skór futerkowych (pochodzących z prowadzonej przez siebie hodowli norek) utracił w odniesieniu do dostawy tych skór status rolnika ryczałtowca (niezależnie od faktu późniejszej rejestracji do podatku jako czynnego podatnika VAT)...

Zdaniem Wnioskodawcy, od dnia 1 stycznia 2011 r. utracił on zwolnienie od podatku określone w art. 43 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku od towarów i usług, a tym samym nie może być od tej daty traktowany jako rolnik ryczałtowy.

Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 3 ww. ustawy, zwalnia się od podatku VAT dostawę produktów rolnych pochodzących z własnej działalności rolniczej, dokonywanej przez rolnika ryczałtowego.

Pod pojęciem produktów rolnych - zgodnie z art. 2 pkt 20 tej ustawy - rozumie się towary wymienione w załączniku nr 2 do ustawy oraz towary wytworzone z nich przez rolnika ryczałtowego z produktów pochodzących z jego własnej działalności rolniczej, przy użyciu środków zwykle używanych w gospodarstwie rolnym, leśnym i rybackim.

Za rolnika ryczałtowego - zgodnie z art. 2 pkt 19 - rozumie się m.in. rolnika dokonującego dostawy produktów rolnych pochodzących z własnej działalności rolniczej lub świadczącego usługi rolnicze korzystającego ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 3, z wyjątkiem rolnika obowiązanego na podstawie odrębnych przepisów do prowadzenia ksiąg rachunkowych.

Działalność rolnicza - zgodnie z art. 2 pkt 15 to m.in. „(…) hodowla i chów zwierząt futerkowych”.

Z zestawienia tych przepisów wynika, że Wnioskodawca prowadzi działalność rolniczą w rozumieniu art. 2 pkt 15 cyt. ustawy, lecz by uznać go za rolnika ryczałtowego musiałby dokonywać dostaw produktów rolnych w rozumieniu ustawy.

Jak wyżej wykazano, pod pojęciem produktów rolnych (art. 2 pkt 20) rozumie się towary wymienione w załączniku nr 2 do ustawy oraz towary wytwarzane z nich (czyli z towarów wymienionych w załączniku). Żeby uznać więc, że Wnioskodawca jest rolnikiem ryczałtowym musiałby on dokonywać dostaw produktów z własnej działalności rolniczej, przy czym muszą to być produkty wymienione w ww. załączniku do ustawy. Zatem kluczowe jest ustalenie, czy dokonuje on dostaw produktów nie tylko z własnej działalności rolniczej, ale także czy są to produkty rolne w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług.

Do dnia 31 grudnia 2011 r. w załączniku nr 2 do ustawy pod poz. 8 wymienione były m.in. zwierzęta żywe i produkty pochodzenia zwierzęcego z kilkoma wyłączeniami. W zakresie omawianego tematu wyłączenie dotyczyło jedynie skór surowych świńskich pół garbowanych co oznaczało, że inne surowe skóry zwierząt futerkowych nie były objęte wyłączeniem i mieściły się w katalogu produktów rolnych w rozumieniu art. 2 pkt 20 ww. ustawy.

Od dnia 1 stycznia 2011 r. obowiązuje nowy załącznik nr 2 do ustawy, gdzie w poz. 17 wymieniono zwierzęta żywe i produkty pochodzenia zwierzęcego, z wyłączeniem jednak m.in. w podpunkcie 1 surowych skór z włosiem, niegarbowanych ani niewykończonych (PKWiU ex 01.45.30.0, ex 01.49.31.0).

Czytając PKWiU (Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług - Dz. U. Nr 207, poz. 1293 ze zmianami), pod symbolem 01.49.31.0 wymieniono skóry futerkowe surowe, z wyłączeniem skór jagnięcych.

Zdaniem Wnioskodawcy oznacza to, że od dnia 1 stycznia 2011 r. dostawa skór futerkowych z norek nie mieści się w katalogu towarów, których dostawa może być uznana za dostawę produktów rolnych w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług, co z kolei wyklucza stosowanie zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 3 ww. ustawy.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

W związku z faktem, iż przedmiot pytania Zainteresowanego dotyczy stanu prawnego obowiązującego od dnia 1 stycznia 2011 r., niniejszą interpretację wydano w oparciu o przepisy ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają:

  1. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;
  2. eksport towarów;
  3. import towarów;
  4. wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;
  5. wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…) - art. 7 ust. 1 ustawy.

Art. 2 pkt 6 ustawy stanowi, iż przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

W myśl art. 15 ust. 1, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza, mocą ust. 2 powołanego artykułu, obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Działalność rolnicza natomiast, zgodnie z zapisem art. 2 pkt 15 ustawy, obejmuje produkcję roślinną i zwierzęcą, w tym również produkcję materiału siewnego, szkółkarskiego, hodowlanego oraz reprodukcyjnego, produkcję warzywniczą, gruntową, szklarnianą i pod folią, produkcję roślin ozdobnych, grzybów uprawnych i sadowniczą, chów, hodowlę i produkcję materiału zarodkowego zwierząt, ptactwa i owadów użytkowych, produkcję zwierzęcą typu przemysłowego lub fermowego oraz chów i hodowlę ryb i innych organizmów żyjących w wodzie, także uprawy w szklarniach i ogrzewanych tunelach foliowych, uprawy grzybów i ich grzybni, uprawy roślin: „in vitro”, fermową hodowlę i chów drobiu rzeźnego i nieśnego, wylęgarnie drobiu, hodowlę i chów zwierząt futerkowych i laboratoryjnych, chów i hodowlę dżdżownic, entomofagów i jedwabników, prowadzenie pasiek oraz chów i hodowlę innych zwierząt poza gospodarstwem rolnym oraz sprzedaż produktów gospodarki leśnej i łowieckiej, z wyjątkiem drewna okrągłego i drzew tropikalnych (PKWiU 02.20.13.0) oraz bambusa (PKWiU ex 01.29.30.0), a także świadczenie usług rolniczych.

Biorąc pod uwagę przytoczoną definicję działalności gospodarczej (art. 15 ust. 2 ustawy) uznać należy, iż działalność rolnicza (art. 2 pkt 15 ustawy) mieści się w pojęciu działalności gospodarczej.

W myśl art. 43 ust. 1 pkt 3 ustawy, zwalnia się od podatku dostawę produktów rolnych pochodzących z własnej działalności rolniczej, dokonywaną przez rolnika ryczałtowego oraz świadczenie usług rolniczych przez rolnika ryczałtowego.

Przez rolnika ryczałtowego rozumie się rolnika dokonującego dostawy produktów rolnych pochodzących z własnej działalności rolniczej lub świadczącego usługi rolnicze, korzystającego ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 3, z wyjątkiem rolnika obowiązanego na podstawie odrębnych przepisów do prowadzenia ksiąg rachunkowych - art. 2 pkt 19 ustawy.

Przez produkty rolne, zgodnie z pkt 20 powołanego artykułu, rozumie się towary wymienione w załączniku nr 2 do ustawy oraz towary wytworzone z nich przez rolnika ryczałtowego z produktów pochodzących z jego własnej działalności rolniczej przy użyciu środków zwykle używanych w gospodarstwie rolnym, leśnym i rybackim.

W obowiązującym od dnia 1 stycznia 2011 r. ww. załączniku nr 2 do ustawy, na potrzeby rozliczeń podatku na zasadach szczególnych procedur dotyczących rolników ryczałtowych, ustawodawca określił wykaz towarów i usług, od których dostawy i świadczenia przysługuje zryczałtowany zwrot podatku od towarów i usług.

W poz. 17 tego załącznika, o symbolu ex 01.4 wymieniono zwierzęta żywe i produkty pochodzenia zwierzęcego, z wyłączeniem m.in. wełny strzyżonej pranej oraz surowych skórek z włosiem, niegarbowanych ani niewykończonych (PKWiU ex 01.45.30.0; ex 01.49.31.0).

Stosownie do art. 2 pkt 30 ustawy, przez PKWiU ex, rozumie się zakres wyrobów lub usług węższy niż określony w danym grupowaniu Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług.

Zgodnie z art. 5a ustawy, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Z powyższego wynika, iż zwolnienie rolnika ryczałtowego od podatku ma charakter przedmiotowo-podmiotowy. Od podatku zwolnieni są tylko rolnicy ryczałtowi i tylko w zakresie wyraźnie wskazanym w przepisie. Świadczenie usług rolniczych oraz dostawa produktów rolnych przez podmioty inne niż rolnicy ryczałtowi podlega opodatkowaniu. Innego rodzaju działalność prowadzona przez rolnika ryczałtowego, nie uprawniająca go do zwolnienia przedmiotowego (np.: agroturystyka, działalność handlowa, dostawa produktów rolnych innych niż wymienione w załączniku nr 2 do ustawy), co do zasady podlega opodatkowaniu wg stawek właściwych dla tych czynności.

Z informacji przedstawionych we wniosku wynika, iż Zainteresowany jest osobą fizyczną, prowadzącą działalność gospodarczą wyłącznie w zakresie działów specjalnych produkcji rolnej, w zakresie hodowli zwierząt futerkowych.

Zainteresowany poinformował, iż towary będące przedmiotem wniosku są przez niego klasyfikowane pod symbolem 01.49.31.0 - skóry futerkowe surowe, z wyłączeniem skór jagnięcych - wg PKWiU wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług.

Mając na uwadze powyższe stwierdzić należy, że sprzedawane przez Zainteresowanego surowe skóry z norek, sklasyfikowane pod symbolem PKWiU 01.49.31.0, mieszczą się w wyłączeniu, o którym mowa w poz. 17 załącznika nr 2 do ustawy. Zatem z tytułu ich dostawy na terytorium kraju nie przysługuje zryczałtowany zwrot podatku od towarów i usług. Nie są to bowiem produkty rolne, w rozumieniu art. 2 pkt 20 ustawy. Ich dostawa więc, nie może korzystać ze zwolnienia od podatku, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 3 ustawy.

Zatem na skutek zmiany treści załącznika nr 2 do ustawy, od dnia 1 stycznia 2011 r., Wnioskodawca w związku ze sprzedażą surowych skór futerkowych na terytorium kraju, utracił status rolnika ryczałtowego.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Informuje się, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie przedstawione w opisie sprawy, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być - zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej rozpatrzone.

W niniejszej interpretacji rozpatrzono wniosek w zakresie obowiązku rejestracji jako podatnika VAT czynnego. Natomiast w pozostałych zakresach w dniu 17 lutego 2012 r. wydane zostały odrębne interpretacje indywidualne nr ILPP4/443-743/11-5/EWW, nr ILPP4/443-743/11 6/EWW i nr ILPP4/443 743/11-7/EWW.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.


Referencje


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj