Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP4/443-85/12/PH
z 26 kwietnia 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPP4/443-85/12/PH
Data
2012.04.26



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek akcyzowy (ustawa z dnia 6.12.2008r.) --> Organizacja obrotu wyrobami akcyzowymi --> Procedura zawieszenia poboru akcyzy --> Zastosowanie procedury zawieszenia poboru akcyzy w przypadku przemieszczania wyrobów akcyzowych


Słowa kluczowe
dokument elektroniczny
ewidencja


Istota interpretacji
obowiązek prowadzenia ewidencji wysłanych i otrzymanych elektronicznych administracyjnych dokumentów (e-AD) oraz dokumentów zastępujących e-AD związanych z przemieszczaniem wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 7 lutego 2012r. (data wpływu 15 lutego 2012r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie obowiązku prowadzenia ewidencji wysłanych i otrzymanych elektronicznych administracyjnych dokumentów (e-AD) oraz dokumentów zastępujących e-AD związanych z przemieszczaniem wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 lutego 2012r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie obowiązku prowadzenia ewidencji wysłanych i otrzymanych elektronicznych administracyjnych dokumentów (e-AD) oraz dokumentów zastępujących e-AD związanych z przemieszczaniem wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny:

Wnioskodawca jest przedsiębiorstwem, zajmującym się produkcją i obrotem środkami smarnymi i innymi wyrobami energetycznymi, które nie są przeznaczone do celów opałowych ani napędowych. Spółka dokonuje obrotu wyrobami energetycznymi wymienionymi w załączniku nr 2 do ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2011 r. Nr 108 poz. 626 j. t. z późn. zm.; zwanej dalej: u.p.a.) oraz wyrobami energetycznymi spoza załącznika nr 2 m.in. olejami smarowymi, pozostałymi olejami o kodach CN 2710 19 71 - 2710 19 99. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca dokonuje m.in. następujących transakcji:

  • wyprowadza ze składu podatkowego wyroby energetyczne w tym oleje smarowe, a następnie dostarcza je w procedurze zawieszenia poboru akcyzy do odbiorców na terenie kraju,
  • wyprowadza ze składu podatkowego wyroby energetyczne a następnie dostarcza je w procedurze zawieszenia poboru akcyzy do odbiorców na terenie UE,
  • wyprowadza ze składu podatkowego wyroby energetyczne w tym oleje smarowe w celu ich eksportu poza obszar UE. Eksport olejów smarowych przez Spółkę może być dokonywany za pośrednictwem polskiego granicznego urzędu celnego, nadzorującego faktyczne wyprowadzenie wyrobów z UE (na przykład eksport do Rosji), jak również poprzez terytorium innych państw UE, za pośrednictwem granicznego urzędu celnego w danym państwie członkowskim UE innym niż Polska (na przykład eksport do Szwajcarii).

Spółka dokonuje przemieszczeń wyżej wymienionych wyrobów energetycznych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy ze swoich składów podatkowych, korzystając w tym zakresie z krajowego systemu teleinformatycznego EMCS PL (zwanego dalej: System). Dostawy i nabycia wewnątrzwspólnotowe (w tym eksport poprzez terytorium innych państw UE) olejów smarowych są natomiast dokonywane na podstawie dokumentów handlowych (na podstawie zatwierdzonego wzoru tego dokumentu) oraz faktur VAT, dokumentów przewozowych a w przypadku transportu drogowego za pomocą dokumentów CMR.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

Czy zgodnie z brzmieniem ustawy o podatku akcyzowym Wnioskodawca nie ma obowiązku prowadzenia ewidencji wysłanych i otrzymanych elektronicznych administracyjnych dokumentów (e-AD) związanych z przemieszczaniem wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy...

Czy zgodnie z brzmieniem ustawy o podatku akcyzowym Wnioskodawca nie jest zobowiązany do prowadzenia ewidencji dokumentów zastępujących e-AD związanych z przemieszczaniem wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy.

Zdaniem Wnioskodawcy, art. 2 pkt 15 ustawy o podatku akcyzowym zawiera legalną definicję dokumentu „e-AD”, którym jest elektroniczny administracyjny dokument, na podstawie którego przemieszcza się wyroby akcyzowe z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy. Zgodnie z art. 2 pkt 15a ustawy o podatku akcyzowym dokument zastępujący e-AD jest to dokument, na podstawie którego przemieszcza się wyroby akcyzowe z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy, gdy System jest niedostępny, zawierający takie same dane jak e-AD. Z kolei w myśl pkt 26 cytowanego powyżej artykułu, System oznacza krajowy system teleinformatyczny służący do obsługi przemieszczania wyrobów akcyzowych z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy, w szczególności do przesyłania e-AD, raportu odbioru i raportu wywozu, unieważnienia e-AD, zmiany miejsca przeznaczenia oraz zawiadomienia o zmianie miejsca przeznaczenia, o których mowa w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 684/2009 z dnia 24 lipca 2009 r. w sprawie wykonania dyrektywy Rady 2008/1187WE w odniesieniu do skomputeryzowanych procedur przemieszczania wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy (Dz. Urz. UE L 197 z 29.07.2009, str. 24).

W myśl art. 41 ust.1 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym jeżeli procedura zawieszenia poboru akcyzy jest związana z przemieszczaniem wyrobów akcyzowych, warunkiem jej stosowania jest zastosowanie e-AD albo dokumentu zastępującego e-AD.

Na podstawie art. 41a ust. 3 ustawy o podatku akcyzowym przemieszczanie wyrobów akcyzowych z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy może być rozpoczęte po:

  1. przesłaniu przez podmiot wysyłający do Systemu projektu e-AD i uzyskaniu z Systemu e-AD, z nadanym numerem referencyjnym, sprawdzonego pod względem kompletności i prawidłowości danych zawartych w tym dokumencie, albo
  2. sporządzeniu przez podmiot wysyłający dokumentu zastępującego e-AD oraz przekazaniu kopii tego dokumentu właściwemu naczelnikowi urzędu celnego.

Zgodnie z ust. 5 powołanego wyżej przepisu przemieszczanie wyrobów akcyzowych z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy odbywa się z załączonym:

  1. wydrukiem e-AD z nadanym numerem referencyjnym albo z załączonym innym dokumentem handlowym, w którym umieszczono numer referencyjny nadany w Systemie e-AD związanemu z przemieszczaniem danych wyrobów akcyzowych, albo
  2. dokumentem zastępującym e-AD.

Z powołanych wyżej przepisów wynika, że przemieszczenie wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszonego poboru akcyzy odbywa wyłącznie z zastosowaniem Systemu na podstawie e-AD lub dokumentu zastępującego e-AD, natomiast ustawodawca zrezygnował z obowiązku prowadzenia ewidencji ww. dokumentów w formie papierowej, z uwagi na fakt, iż są one ewidencjonowane w systemie EMCS.

Zgodnie z uregulowaniem art. 41 ust. 10 ustawy o podatku akcyzowym podmiot prowadzący skład podatkowy i zarejestrowany wysyłający są obowiązani do prowadzenia ewidencji dokumentów handlowych towarzyszących przemieszczaniu wyrobów akcyzowych innych niż określone w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa.

Sposób stosowania i dokumentowania procedury zawieszenia poboru akcyzy oraz sposób ewidencji wyżej wymienionych dokumentów handlowych reguluje rozdział 2, wydanego zgodnie z delegacją ustawową zawartą w art. 43 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku akcyzowym, rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 sierpnia 2010 r w sprawie dokumentacji i procedur związanych z przemieszczaniem wyrobów akcyzowych (Dz. U. Nr 158, poz. 1065), zwanego dalej rozporządzeniem, które weszło w życie z dniem 1 września 2010 r. W myśl § 3 rozporządzenia ewidencję:

  • dokumentów handlowych, na podstawie których wyroby akcyzowe inne niż określone w załączniku nr 2 do ustawy, objęte stawką akcyzy inną niż stawka zerowa, zostały nabyte wewnątrzwspólnotowo i objęte na terytorium kraju procedurą zawieszenia poboru akcyzy,
  • dokumentów handlowych lub innych dokumentów potwierdzających dokonanie dostawy wewnątrzwspólnotowej albo wyprowadzenie poza terytorium Unii Europejskiej wyrobów akcyzowych innych niż określone w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa, przemieszczanych na terytorium kraju z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy
  • zwaną dalej „ewidencją”, należy prowadzić w sposób ciągły i umożliwiający identyfikację przemieszczeń wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy.

Spółka na podstawie wyżej wymienionych przepisów prowadzi ewidencję dokumentów handlowych z zastosowaniem technik elektronicznego przetwarzania danych na podstawie zatwierdzonego przez właściwego Naczelnika Urzędu Celnego programu komputerowego SAP.

Z uregulowań zawartych w wyżej cytowanych przepisach ustawy oraz rozporządzeń wykonawczych wynika, że podmiot prowadzący skład podatkowy jest obowiązany do prowadzenia ewidencji dokumentów handlowych towarzyszących przemieszczaniu wyrobów akcyzowych innych niż określone w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa. Jednocześnie z niniejszych przepisów nie wynika, iż podmiot prowadzący skład podatkowy jest obowiązany do prowadzenia ewidencji wysłanych i otrzymanych elektronicznych administracyjnych dokumentów (e-AD) czy też dokumentów zastępujących e-AD.

Za potwierdzeniem powyższego stanowiska przemawia również analiza treści art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 22 lipca 2010 r. o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2010 r., nr 151, poz. 1013) zgodnie z którym w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2011 r. podmiot dokonujący na terytorium kraju przemieszczania wyrobów akcyzowych z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy może do tego przemieszczania stosować przepisy ustawy, o której mowa w art. 1, w brzmieniu dotychczasowym. Z powyższej normy prawnej wynika, iż w odniesieniu do przemieszczeń wyrobów akcyzowych dokonywanych na terytorium kraju było możliwe do końca 2011 roku stosowanie papierowych dokumentów towarzyszących (ADT), co oznaczało, że podmioty dokonujące przemieszczeń krajowych w oparciu o papierowe dokumenty ADT były obowiązane do prowadzenia ewidencji tych dokumentów obligatoryjnie do dnia 31 grudnia 2011 r. Dodatkowym argumentem przemawiającym za stanowiskiem Spółki jest wykreślenie takich regulacji odnoszących się do obowiązku prowadzenia ewidencji z treści rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 sierpnia 2010 r. w sprawie dokumentacji i procedur związanych z przemieszczaniem wyrobów akcyzowych (Dz. U. Nr 158, poz. 1065). Dodatkowo wskazać należy, iż w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2009 r. w sprawie dokumentacji i procedur związanych z przemieszczeniem wyrobów akcyzowych (Dz. U. Nr 332, poz. 229 ze zm.) przepisy § 6 przewidywały prowadzenie ewidencji ADT, natomiast w obecnie obowiązującym akcie prawnym obowiązek ten dotyczy wyłącznie dokumentów handlowych, w przypadku realizowania wewnątrzwspólnotowego nabycia i dostawy wyrobów akcyzowych innych niż określone w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż zerowa. Przepisy obecnie obowiązującego rozporządzenia nie odnoszą się do ewidencjonowania e-AD oraz dokumentów zastępujących e-AD.

W świetle art. 4lf ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym System jest niedostępny, jeżeli użytkownik Systemu poinformuje dyrektora Izby Celnej w Łodzi o niemożności przesyłania do Systemu dokumentów, a dyrektor potwierdzi niedostępność Systemu. Na podstawie art. 41f ust. 5 ustawy o podatku akcyzowym, w przypadku gdy dostępność zostanie przywrócona, podmiot wysyłający oraz podmiot odbierający przesyłają do Systemu informacje, które nie mogły być przesłane wcześniej z powodu niedostępności Systemu. W myśl ust. 2 powołanego wyżej przepisu, po przywróceniu dostępności Systemu niezwłocznie po nadaniu e-AD numeru referencyjnego dokument ten zastępuje dokument zastępujący e-AD. W związku z powyższym, nawet w przypadku niedostępności Systemu żaden z przepisów ustawy o podatku akcyzowym lub rozporządzeń wykonawczych nie nakłada obowiązku prowadzenia ewidencji dokumentów zastępujących e-AD.

Mając na uwadze przedstawione wyżej przepisy stwierdzić należy, iż w przypadku dokonywania przez Spółkę przemieszczeń wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy ze swoich składów podatkowych korzystając z krajowego systemu teleinformatycznego (EMCS PL) Spółka nie ma obowiązku prowadzenia ewidencji wysłanych i otrzymanych elektronicznych administracyjnych dokumentów (e-AD) oraz dokumentów zastępujących e-AD związanych z przemieszczaniem wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zaistniałego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Na podstawie uregulowań zawartych w art. 2 pkt 15 ustawy z dnia 6 grudnia 2008r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz. U. z 2011r. nr 108, poz. 626 ze zm.) e-AD to elektroniczny administracyjny dokument, na podstawie którego przemieszcza się wyroby akcyzowe z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy.

Natomiast w myśl pkt 15a cytowanego artykułu ustawy, dokument zastępujący e-AD to dokument, na podstawie którego przemieszcza się wyroby akcyzowe z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy, gdy System jest niedostępny, zawierający takie same dane jak e-AD.

Z kolei w myśl pkt 26 tego samego artykułu, System oznacza krajowy system teleinformatyczny służący do obsługi przemieszczania wyrobów akcyzowych z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy, w szczególności do przesyłania e-AD, raportu odbioru i raportu wywozu, unieważnienia e-AD, zmiany miejsca przeznaczenia oraz zawiadomienia o zmianie miejsca przeznaczenia, o których mowa w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 684/2009 z dnia 24 lipca 2009 r. w sprawie wykonania dyrektywy Rady 2008/118/WE w odniesieniu do skomputeryzowanych procedur przemieszczania wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy (Dz. Urz. UE L 197 z 29.07.2009, str. 24).

Zgodnie z art. 41 ust. 1 pkt 1 ustawy, jeżeli procedura zawieszenia poboru akcyzy jest związana z przemieszczaniem wyrobów akcyzowych, warunkiem jej zastosowania jest:

  1. zastosowanie e-AD albo dokumentu zastępującego e-AD;
  2. złożenie we właściwym urzędzie celnym zabezpieczenia akcyzowego.

Stosownie do art. 41f ust. 1 ustawy, System jest niedostępny, jeżeli użytkownik Systemu poinformuje dyrektora Izby Celnej w Łodzi o niemożności przesyłania do Systemu dokumentów, a dyrektor potwierdzi niedostępność Systemu.

W myśl art. 41f ust. 2 ustawy, po przywróceniu dostępności Systemu, niezwłocznie po nadaniu e-AD numeru referencyjnego w trybie art. 41b ust. 1, dokument ten zastępuje dokument zastępujący e-AD.

Stosownie do uregulowań art. 41 ust. 10 ustawy, podmiot prowadzący skład podatkowy i zarejestrowany wysyłający są obowiązani do prowadzenia ewidencji dokumentów handlowych towarzyszących przemieszczaniu wyrobów akcyzowych innych niż określone w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa.

Ponadto sposób stosowania i dokumentowania procedury zawieszenia poboru akcyzy oraz sposób ewidencji dokumentów reguluje rozdział 2, wydanego zgodnie z delegacją ustawową zawartą w art. 43 ust. 1 pkt 4 ustawy, rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 sierpnia 2010 r. w sprawie dokumentacji i procedur związanych z przemieszczaniem wyrobów akcyzowych (Dz. U. Nr 158, poz. 1065), zwanego dalej rozporządzeniem, które weszło w życie z dniem 1 września 2010 r.

Stosownie do zapisu § 3 rozporządzenia, ewidencję:

  1. dokumentów handlowych, na podstawie których wyroby akcyzowe inne niż określone w załączniku nr 2 do ustawy, objęte stawką akcyzy inną niż stawka zerowa, zostały nabyte wewnątrzwspólnotowo i objęte na terytorium kraju procedurą zawieszenia poboru akcyzy,
  2. dokumentów handlowych lub innych dokumentów potwierdzających dokonanie dostawy wewnątrzwspólnotowej albo wyprowadzenie poza terytorium Unii Europejskiej wyrobów akcyzowych innych niż określone w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa, przemieszczanych na terytorium kraju z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy

- zwaną dalej „ewidencją”, należy prowadzić w sposób ciągły i umożliwiający identyfikację przemieszczeń wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy.

W przedmiotowym stanie faktycznym Wnioskodawca dokonuje obrotu wyrobami energetycznymi wymienionymi w załączniku nr 2 oraz wyrobami energetycznymi spoza załącznika nr 2 m.in. olejami smarowymi, pozostałymi olejami o kodach CN 2710 19 71 - 2710 19 99. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca dokonuje m.in. następujących transakcji:

  • wyprowadza ze składu podatkowego wyroby energetyczne w tym oleje smarowe, a następnie dostarcza je w procedurze zawieszenia poboru akcyzy do odbiorców na terenie kraju,
  • wyprowadza ze składu podatkowego wyroby energetyczne a następnie dostarcza je w procedurze zawieszenia poboru akcyzy do odbiorców na terenie UE,
  • wyprowadza ze składu podatkowego wyroby energetyczne w tym oleje smarowe w celu ich eksportu poza obszar UE. Eksport olejów smarowych przez Spółkę może być dokonywany za pośrednictwem polskiego granicznego urzędu celnego, nadzorującego faktyczne wyprowadzenie wyrobów z UE (na przykład eksport do Rosji), jak również poprzez terytorium innych państw UE, za pośrednictwem granicznego urzędu celnego w danym państwie członkowskim UE innym niż Polska (na przykład eksport do Szwajcarii).

Wnioskodawca dokonuje przemieszczeń wyżej wymienionych wyrobów energetycznych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy ze swoich składów podatkowych, korzystając w tym zakresie z krajowego systemu teleinformatycznego EMCS PL (zwanego dalej: System). Dostawy i nabycia wewnątrzwspólnotowe (w tym eksport poprzez terytorium innych państw UE) olejów smarowych są natomiast dokonywane na podstawie dokumentów handlowych (na podstawie zatwierdzonego wzoru tego dokumentu) oraz faktur VAT, dokumentów przewozowych a w przypadku transportu drogowego za pomocą dokumentów CMR.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą obowiązku prowadzenia ewidencji wysłanych i otrzymanych elektronicznych dokumentów e-AD oraz dokumentów zastępujących e-AD związanych z przemieszczaniem wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy.

Mając powyższe na uwadze zauważa się, iż z uregulowań zawartych w wyżej cytowanych przepisach ustawy wynika, że podmiot prowadzący skład podatkowy jest obowiązany do prowadzenia ewidencji dokumentów handlowych towarzyszących przemieszczaniu wyrobów akcyzowych innych niż określone w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa. Jednocześnie z niniejszych przepisów nie wynika, iż podmiot prowadzący skład podatkowy jest obowiązany do prowadzenia ewidencji wysłanych i otrzymanych elektronicznych administracyjnych dokumentów (e-AD) czy też dokumentów zastępujących e-AD, które są ewidencjonowane przez system.

Zatem, mając na uwadze przedstawione wyżej przepisy stwierdzić należy, iż w analizowanym przypadku, w którym to Wnioskodawca, dokonuje przemieszczeń wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy ze swoich składów podatkowych korzystając z krajowego systemu teleinformatycznego (EMCS PL) nie ma obowiązku prowadzenia ewidencji wysłanych i otrzymanych elektronicznych administracyjnych dokumentów (e-AD) czy też dokumentów zastępujących e-AD związanych z przemieszczaniem wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Nadmienia się, że niniejsza interpretacja traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego stanu faktycznego lub zmiany stanu prawnego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj