IPPP2/443-1223/11-4/JW, Dyrektor - IPPP2/443-1223/11-3/JW">

Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP2/443-1223/11-3/JW
z 24 stycznia 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPP2/443-1223/11-3/JW
Data
2012.01.24


Referencje


Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek od towarów i usług --> Podstawa opodatkowania --> Podstawa opodatkowania

Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Dostawa towarów i świadczenie usług --> Dostawa towarów


Słowa kluczowe
akcja promocyjna
nagrody
przekazanie nieodpłatne
wydanie


Istota interpretacji
Czy w przedstawionym stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym Spółka jest zobowiązana do naliczenia podatku VAT z tytułu wydania przez Agencje nagród (prezentów) uprawnionym konsumentom?



Wniosek ORD-IN 1007 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 21.10.2011 r. (data wpływu 25.10.2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów wydanych w ramach akcji promocyjnych wykonanej na rzecz Spółki przez Agencję – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25.10.2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów wydanych w ramach akcji promocyjnych wykonanej na rzecz Spółki przez Agencję.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:

Sp. z o.o. (dalej: Spółka) prowadzi działalność polegającą na dystrybucji szerokiego asortymentu towarów z zakresu sprzętu elektrycznego i elektronicznego (sprzętu gospodarstwa domowego - tzw. małe AGD, przyrządów do stylizacji włosów, golarek, depilatorów, sprzętu audio-video, akcesoriów np. słuchawki, baterie, ramki cyfrowe i in.) oraz wyrobów medycznych.

Spółka, w celu wzrostu sprzedaży oferowanych przez nią towarów organizuje różnego rodzaju akcje promocyjne bezpośrednio dla konsumentów. Wśród tych akcji wyróżnić można konkursy, sprzedaż premiową, a także inne programy promocyjne, w których konsumentom przyznawane i wydawane są nagrody (prezenty) rzeczowe po spełnieniu przez nich określonych warunków określonych w regulaminie promocji (zwane dalej łącznie „akcjami promocyjnymi”).

Obsługę powyższych akcji promocyjnych Spółka zleca zewnętrznym agencjom marketingowym lub reklamowym specjalizującym się w przeprowadzaniu przedmiotowych akcji (zwanymi dalej „Agencjami”). Spółka pod względem formalnym pozostaje organizatorem akcji, co wynika z regulaminu danej akcji, np. z regulaminu konkursu, sprzedaży premiowej, sprzedaży promocyjnej. Jednocześnie jednak w regulaminach Spółka wskazuje, iż powierza wykonywanie poszczególnych czynności organizacyjnych, administracyjnych i innych związanych z realizacją danej akcji promocyjnej konkretnej Agencji. Agencje przejmują wówczas obowiązki faktyczne związane z obsługą danej akcji promocyjnej.

Czynności powierzone Agencjom obejmują m.in. ustalenie uprawnień konsumentów do otrzymania nagrody (weryfikacja zgłoszeń konsumentów w odpowiedzi na ogłoszenie akcji promocyjnej) oraz wydanie/przesłanie nagrody (prezentu). Z uwagi na powyższe, Spółka zawiera umowy z Agencjami, w których Agencje zobowiązują się do obsługi danej akcji promocyjnej, a Spółka do zapłaty Agencjom ceny za te usługi. Nagrodami (prezentami) oferowanymi konsumentom w ramach akcji promocyjnych są najczęściej produkty Spółki, np. sprzedaż premiowa obejmująca wybrane modele sprzętu audio marki P., do których dołączone są słuchawki marki P. lub sprzedaż premiowa obejmująca wybrane modele telewizorów marki P., do których dołączona jest mini kamera cyfrowa marki P. itp. akcje, w których nagrodami (prezentami) są produkty marki P. Spółka sprzedaje Agencjom produkty, które będą stanowiły nagrody (prezenty) w akcjach promocyjnych obsługiwanych przez Agencje. Jest to niezbędne w celu zrealizowania przez Agencje zobowiązań umownych polegających na obsłudze akcji promocyjnych, a w tym na wydaniu nagród uprawnionym konsumentom. Towary przeznaczone na nagrody Spółka sprzedaje Agencjom po obniżonych cenach, w tym za 1 zł za sztukę.

Wynagrodzenie Agencji za usługi polegające na obsłudze akcji promocyjnych kalkulowane jest w oparciu o wszystkie koszty ponoszone przez Agencje w związku ze świadczeniem usługi na rzecz Spółki powiększone o ustaloną prowizję Agencji. Agencje wystawiają Spółce faktury VAT na kwoty wynagrodzenia.

Agencje nie naliczają podatku VAT w związku z przekazaniem nagród (prezentów) uprawnionym konsumentom, z uwagi na fakt, że wykonywane przez Agencje czynności wydawania/przesyłania nagród na rzecz konsumentów nie są czynnościami nieodpłatnymi, lecz odpłatnymi, a odpłatność za nie ponosi Spółka.

Powyżej przedstawiony opis dotyczy stanu faktycznego jak i zdarzenia przyszłego, gdyż Spółka planuje, iż będzie zawierała z Agencjami umowy na obsługę akcji promocyjnych na identycznych zasadach w przyszłości.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy w przedstawionym stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym Spółka jest zobowiązana do naliczenia podatku VAT z tytułu wydania przez Agencje nagród (prezentów) uprawnionym konsumentom...

Zdaniem Wnioskodawcy,

Zdaniem Spółki nie jest ona zobowiązana do naliczenia podatku VAT z tytułu wydania przez Agencje nagród (prezentów) uprawnionym konsumentom w związku ze zleconą Agencjom przez Spółkę obsługą akcji promocyjnych. W ocenie Spółki, wydanie nagród w akcjach promocyjnych, realizowane w ramach kompleksowej usługi obsługi takich akcji nie podlega odrębnemu od tej usługi opodatkowaniu VAT, gdyż stanowi element kompleksowej usługi świadczonej na rzecz Spółki przez Agencje, która to usługa nie powinna być sztucznie rozdzielana.

Spółka otrzymuje od Agencji kompleksowe usługi obsługi akcji promocyjnych, które to usługi składają się z różnego rodzaju czynności wykonywanych przez Agencje. Zgodnie z przepisami ustawy o VAT, zasadą ogólną jest odrębne opodatkowanie VAT każdej czynności (każdego świadczenia). Z drugiej jednak strony, w oparciu o wypracowaną przez Europejski Trybunał Sprawiedliwości (ETS) koncepcję świadczeń złożonych, jeżeli z ekonomicznego punktu widzenia oraz z perspektywy oczekiwań nabywcy, dane świadczenie ma charakter kompleksowy (złożony z kilku lub więcej różnych czynności, które łącznie składają się na jedną całość), wówczas dla celów opodatkowania VAT nie należy sztucznie rozdzielać poszczególnych czynności. Koncepcja taka wynika z licznych orzeczeń ETS (m.in. w sprawie C-231/94: Faaborg-Gelting Linien, C-349/96: Card Protection Plan Ltd, C-41/04: Levob Verzekeringen, C-111/05: Aktiebolaget NN), w których ETS konsekwentnie podkreśla, że z perspektywy VAT nie należy sztucznie rozdzielać poszczególnych czynności wchodzących w skład jednej złożonej usługi, a opodatkowaniu VAT powinna podlegać właśnie ta kompleksowa (złożona) usługa. W konsekwencji, w odniesieniu do omawianych usług obsługi akcji promocyjnych świadczonych na rzecz Spółki przez Agencje należy uznać, że wszystkie czynności wykonywane przez Agencje, zgodnie z umowami o obsługę akcji promocyjnych stanowią elementy kompleksowej usługi obsługi takich akcji, a w konsekwencji nie powinny być dla celów VAT sztucznie rozdzielane. Oznacza to również, że wydawane przez Agencje nagrody (prezenty) dla uprawnionych konsumentów powinny być uznane za element tej kompleksowej usługi. W ocenie Spółki, nie ulega bowiem wątpliwości, że działania te wykonywane są wyłącznie w związku ze świadczeniem kompleksowej usługi i stanowią jej element składowy. Podejście takie potwierdzają organy podatkowe, przykładowo, w interpretacji indywidualnej prawa podatkowego z dnia 29 lipca 2011 r., sygn. IPPP1-443-851/11-2/IGo. Na prawidłowość traktowania nieodpłatnego przekazania towarów jako elementu usługi reklamowej (a co za tym idzie, zdaniem Spółki, analogicznie usługi marketingowej czy obsługi akcji promocyjnych) wskazuje również orzecznictwo ETS. W orzeczeniach: C-69/92 pomiędzy Komisją Europejską a Wielkim Księstwem Luksemburga oraz C 68/92 pomiędzy Komisją Europejską a Republiką Francuską, ETS orzekł, iż „(…) usługi reklamowe obejmują również nieodpłatne przekazywanie lub sprzedaż towarów po promocyjnych cenach (…). Dotyczy to także wszelkich czynności stanowiących integralną część kampanii reklamowej, które przyczyniają się do reklamy produktu lub usługi, takich jak: wytwarzanie przedmiotów wykorzystywanych w konkretnej reklamie, jak i przekazywanie odbiorcy - w ramach kampanii reklamowej - towarów lub świadczenia usług w trakcie różnych imprez public relations nawet jeśli towary te lub usługi rozpatrywane odrębnie nie zawierałyby treści reklamowych”. W powyższych orzeczeniach ETS wyraźnie więc wskazał, że nawet nieodpłatne przekazanie towarów niezawierających treści reklamowych stanowi część działań promocyjnych będących elementem usługi marketingowej. W efekcie, opisane w stanie faktycznym czynności wykonywane przez Agencje (w tym wydanie nagród/prezentów konsumentom uczestniczącym w akcjach promocyjnych) należy, zdaniem Spółki potraktować jako świadczenie na jej rzecz kompleksowej usługi w rozumieniu art. 5 oraz art. 8 ust. 1 Ustawy o VAT.

W ocenie Spółki powyższego nie zmienia fakt, iż Spółka sprzedaje Agencjom na poczet wydawanych przez nie nagród/prezentów własne towary po obniżonych cenach. Agencje są niezależnymi od Spółki podmiotami, więc Spółka może w dowolny sposób kształtować ceny sprzedaży swoich towarów na rzecz Agencji, w tym udzielać Agencjom rabatów w dowolnej wysokości. Z tytułu sprzedaży Agencjom towarów przeznaczonych na nagrody/prezenty Spółka wystawia faktury VAT, w których wykazuje VAT należny z tytułu sprzedaży. Podatek ten jest następnie ujmowany w deklaracji podatkowej dla podatku VAT.

Koszt nabycia towarów przeznaczonych na nagrody/prezenty jest jednym z elementów kalkulacji wynagrodzenia Agencji za usługi organizacji promocji świadczone przez Agencje na rzecz Spółki. Skoro wydanie nagród/prezentów konsumentom przez Agencje stanowi element usługi świadczonej przez Agencje na rzecz Spółki, wydanie to nie może zatem stanowić jednocześnie dostawy towarów. Wartość przekazywanych nagród (prezentów) podlega opodatkowaniu podatkiem VAT, jako element wynagrodzenia za świadczenie na rzecz Spółki usługi. Przyjęcie założenia, że Spółka powinna dokonać naliczenia podatku należnego od nagród/prezentów przekazywanych przez Agencje, zdaniem Spółki, naruszałoby zasadę neutralności podatku VAT i prowadziło do podwójnego opodatkowania tej samej czynności: raz w wartości wykonanej usługi, zaś po raz drugi, jako dostawy towarów przez Agencje konsumentom, co sprzeczne jest z systemową zasadą podatku VAT, zakładającą brak podwójnego opodatkowania tej samej czynności. Biorąc pod uwagę powyższe, po stronie Spółki nie powstają żadne obowiązki związane z nieodpłatnymi przekazaniami towarów w ramach akcji organizowanych na rzecz Spółki przez Agencje.

Spółka podkreśla, iż zasadność jej stanowiska potwierdza również wyrok wydany przez Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w dniu 2 lutego 2007 r. (sygn. akt I SA/Kr 963/05). W wyroku tym Sąd stwierdził, że: ,,(...) sam fakt wręczenia nabytej przez Spółkę nagrody nie stanowi w analizowanym przypadku oddzielnej dostawy towarów (...). Wręczenie nagrody jest natomiast nierozerwalnie związane z usługą świadczoną przez wnioskodawcę na rzecz zlecającego usługę reklamową. Opodatkowanie podatkiem od towarów i usług wskazanej czynności prowadziłoby do podwójnego opodatkowania towaru (nagrody), którego wartość została już uwzględniona w opodatkowaniu usługi świadczonej przez Spółkę.”

Podsumowując powyższe, zdaniem Spółki nie ulega wątpliwości, że w świetle przepisów art. 7 ust. 2 i art. 8 ust. 2 Ustawy o VAT, po jej stronie brak będzie obowiązku naliczania podatku VAT należnego w związku z wydawaniem przez Agencje towarów w ramach organizowanych na rzecz Spółki akcji promocyjnych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Art. 7 ust. 1 ustawy stanowi, iż przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Natomiast na mocy art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (…).

W myśl art. 7 ust. 2 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się również przekazanie nieodpłatnie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa, w szczególności:

  1. przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia,
  2. wszelkie inne darowizny

- jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tych towarów.

Stosownie natomiast do art. 29 ust. 1 ustawy, podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust 2-21, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy lub osoby trzeciej. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

Z przedstawionego opisu sprawy wynika, iż Spółka prowadzi działalność polegającą na dystrybucji szerokiego asortymentu towarów z zakresu sprzętu elektrycznego i elektronicznego (sprzętu gospodarstwa domowego - tzw. małe AGD, przyrządów do stylizacji włosów, golarek, depilatorów, sprzętu audio-video, akcesoriów np. słuchawki, baterie, ramki cyfrowe i in.) oraz wyrobów medycznych. Spółka, w celu wzrostu sprzedaży oferowanych przez nią towarów organizuje różnego rodzaju akcje promocyjne bezpośrednio dla konsumentów. Wśród tych akcji wyróżnić można konkursy, sprzedaż premiową, a także inne programy promocyjne, w których konsumentom przyznawane i wydawane są nagrody (prezenty) rzeczowe po spełnieniu przez nich określonych warunków określonych w regulaminie promocji (zwane dalej łącznie „akcjami promocyjnymi”).

Obsługę powyższych akcji promocyjnych Spółka zleca zewnętrznym agencjom marketingowym lub reklamowym specjalizującym się w przeprowadzaniu przedmiotowych akcji (zwanymi dalej „Agencjami”). Spółka pod względem formalnym pozostaje organizatorem akcji, co wynika z regulaminu danej akcji, np. z regulaminu konkursu, sprzedaży premiowej, sprzedaży promocyjnej. Jednocześnie jednak w regulaminach Spółka wskazuje, iż powierza wykonywanie poszczególnych czynności organizacyjnych, administracyjnych i innych związanych z realizacją danej akcji promocyjnej konkretnej Agencji. Agencje przejmują wówczas obowiązki faktyczne związane z obsługą danej akcji promocyjnej.

Czynności powierzone Agencjom obejmują m.in. ustalenie uprawnień konsumentów do otrzymania nagrody (weryfikacja zgłoszeń konsumentów w odpowiedzi na ogłoszenie akcji promocyjnej) oraz wydanie/przesłanie nagrody (prezentu). Z uwagi na powyższe, Spółka zawiera umowy z Agencjami, w których Agencje zobowiązują się do obsługi danej akcji promocyjnej, a Spółka do zapłaty Agencjom ceny za te usługi. Nagrodami (prezentami) oferowanymi konsumentom w ramach akcji promocyjnych są najczęściej produkty Spółki, np. sprzedaż premiowa obejmująca wybrane modele sprzętu audio marki P., do których dołączone są słuchawki marki P. lub sprzedaż premiowa obejmująca wybrane modele telewizorów marki P., do których dołączona jest mini kamera cyfrowa marki P. itp. akcje, w których nagrodami (prezentami) są produkty marki P. Spółka sprzedaje Agencjom produkty, które będą stanowiły nagrody (prezenty) w akcjach promocyjnych obsługiwanych przez Agencje. Jest to niezbędne w celu zrealizowania przez Agencje zobowiązań umownych polegających na obsłudze akcji promocyjnych, a w tym na wydaniu nagród uprawnionym konsumentom. Towary przeznaczone na nagrody Spółka sprzedaje Agencjom po obniżonych cenach, w tym za 1 zł za sztukę.

Wynagrodzenie Agencji za usługi polegające na obsłudze akcji promocyjnych kalkulowane jest w oparciu o wszystkie koszty ponoszone przez Agencje w związku ze świadczeniem usługi na rzecz Spółki powiększone o ustaloną prowizję Agencji. Agencje wystawiają Spółce faktury VAT na kwoty wynagrodzenia.

Agencje nie naliczają podatku VAT w związku z przekazaniem nagród (prezentów) uprawnionym konsumentom, z uwagi na fakt, że wykonywane przez Agencje czynności wydawania/przesyłania nagród na rzecz konsumentów nie są czynnościami nieodpłatnymi, lecz odpłatnymi, a odpłatność za nie ponosi Spółka.

Biorąc powyższe pod uwagę stwierdzić należy, że w opisanej sytuacji czynnością opodatkowaną jest jednak wyłącznie realizowana na rzecz Spółki kompleksowa usługa polegająca na obsłudze akcji promocyjnych, obejmująca swoim zakresem m. in. wydanie/przesłanie nagród (prezentów) wkalkulowanych w jej cenę. Tym samym, wartość tych towarów jest jednym z elementów podstawy opodatkowania świadczonej przez Agencję na rzecz Spółki usługi, opodatkowanym w ramach tej usługi, a ich wydanie/przesłanie nie stanowi odrębnego przedmiotu opodatkowania podatkiem od towarów i usług.

Zatem nieodpłatne przekazanie towarów (nagród/prezentów) uprawnionym konsumentom akcji promocyjnej przez Agencję marketingową lub reklamową nie powoduje u Spółki powstania obowiązku opodatkowania tych czynności podatkiem od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia przedstawionego w stanie faktycznym oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Ponadto, tutejszy Organ podatkowy informuje, iż przedmiotowa interpretacja dotyczy opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów wydanych w ramach akcji promocyjnych wykonanej na rzecz Spółki przez Agencję, natomiast w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących świadczoną usługę przez Agencję zostanie wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.


Referencje


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj