Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPB-1-1/4510-22/16/AJ
z 25 marca 2016 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 613 ze zm.) oraz § 4 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 14 stycznia 2016 r. (data wpływu do tut. Biura 22 stycznia 2016 r.), uzupełnionym 11 marca 2016 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie ustalenia czy zarówno majątek wydzielany ze Spółki Dzielonej, jak i majątek pozostały w niej po podziale stanowić będą zorganizowane części przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 4a pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz czy w związku z tym wartość rynkowa składników majątkowych przeniesionych na Spółkę Przejmującą na dzień wydzielenia nie będzie stanowić przychodu dla Spółki Dzielonej – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 stycznia 2016 r. do tut. Biura wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia czy zarówno majątek wydzielany ze Spółki Dzielonej, jak i majątek pozostały w niej po podziale stanowić będą zorganizowane części przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 4a pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz czy w związku z tym wartość rynkowa składników majątkowych przeniesionych na Spółkę Przejmującą na dzień wydzielenia nie będzie stanowić przychodu dla Spółki Dzielonej. Wniosek powyższy nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z 8 marca 2015 r. wezwano do jego uzupełnienia, co też nastąpiło 11 marca 2016 r.

We wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (Spółka, Spółka Dzielona) prowadzi działalność w branży poligraficznej, polegającą na produkcji materiałów drukowanych na papierze własnym lub powierzonym przez kontrahentów (Działalność Poligraficzna), a także działalność usługową i logistyczną, polegającą na kompletowaniu produktów w zestawy, magazynowaniu i organizacji wysyłki tych zestawów do klientów z branży informatycznej i medycznej (Działalność Logistyczna). Działalność Poligraficzna oraz Działalność Logistyczna są wyodrębnione organizacyjnie oraz finansowo i każda z nich w ocenie Wnioskodawcy mogłaby stanowić niezależne przedsiębiorstwa realizujące swe zadania gospodarcze. Takie wyodrębnienie jest konieczne z uwagi na funkcjonowanie dwóch zakładów należących do Działalności Poligraficznej na terenie specjalnych stref ekonomicznych. Niezależność omawianych działalności przedstawia się głównie w następujących obszarach:

  1. Wyodrębnienie Organizacyjne

Po pierwsze - działalności są wyodrębnione lokalizacyjnie: Działalność Poligraficzna obejmuje trzy zakłady, z których dwa znajdują się w Krakowie (drukarnie) a jeden w Warszawie (działalność przygotowawcza do druku). Działalność Logistyczna obejmuje jeden zakład zlokalizowany w Łodzi, w którym realizowana jest wyłącznie działalność z zakresu kompletowania i wysyłki zestawów komputerowych i medycznych.

Po drugie - działalności są wyodrębnione majątkowo - każda z działalności posiada odrębny majątek (prawa własności, użytkowania wieczystego, korzystania na podstawie umowy najmu z nieruchomości, w których prowadzona jest dana działalność, środki trwałe, wartości niematerialne i prawne, zapasy itp.) służący odpowiednio danemu rodzajowi działalności. W szczególności do analizowanych działalności należą następujące składniki majątkowe:

Działalność Logistyczna realizowana jest w oparciu o składniki majątkowe, zlokalizowane w zakładzie w Łodzi, do których należą w szczególności:

  • budynek magazynowo-biurowy wykorzystywany w Działalności Logistycznej Spółki na podstawie umowy najmu;
  • maszyny i urządzenia niezbędne do wykonywania Działalności Logistycznej, będące własnością Wnioskodawcy;
  • maszyny wykorzystywane w Działalności Logistycznej Wnioskodawcy na podstawie innego niż własność tytułu prawnego - umowy najmu;
  • wartości niematerialne i prawne (oprogramowanie) wykorzystywane w Działalności Logistycznej Spółki;
  • zespoły komputerowe wykorzystywane w działalności na podstawie umowy leasingu;
  • zapasy towarów i komponentów dotyczące Działalności Logistycznej;
  • środki pieniężne dotyczące Działalności Logistycznej znajdujące się na odrębnych rachunkach bankowych w oddzielnych bankach oraz w kasie.

Z Działalnością tą wiążą się funkcjonalnie umowy, z których wynikają prawa i obowiązki (należności i zobowiązania) dla Działalności Logistycznej, takie jak:

  • umowy zawarte z głównymi klientami nabywającymi usługi logistyczne;
  • umowy zawarte z głównymi dostawcami Spółki w zakresie związanym z Działalnością Logistyczną;
  • koszty mediów przypisane do Działalności Logistycznej, które refakturowane są przez podmiot, od którego Spotka wynajmuje budynek w Łodzi.

Działalność Poligraficzna realizowana jest w oparciu o przykładowo wymienione składniki majątkowe, zlokalizowane w pozostałych zakładach:

  • grunty, do których Spółka posiada prawo użytkowania wieczystego;
  • budynki produkcyjno-biurowe wykorzystywane w Działalności Poligraficznej Spółki, stanowiące własność Spółki;
  • pomieszczenia biurowe (zarówno w Krakowie jak i w Warszawie), wykorzystywane w Działalności Poligraficznej Spółki na podstawie umowy najmu;
  • budynek magazynowy wykorzystywany w Działalności Poligraficznej na podstawie umowy najmu;
  • maszyny i urządzenia niezbędne do wykonywania Działalności Poligraficznej, stanowiące własność Spółki;
  • wartości niematerialne i prawne (oprogramowania) wykorzystywane w Działalności Poligraficznej Spółki;
  • zapasy materiałów, wyrobów gotowych i towarów dotyczące Działalności Poligraficznej;
  • środki pieniężne dotyczące Działalności Poligraficznej, znajdujące się na odrębnych rachunkach bankowych oraz w oddzielnych bankach.

Z Działalnością tą wiążą się funkcjonalnie umowy, z których wynikają prawa i obowiązki (należności i zobowiązania) dla Działalności Poligraficznej, np.:

  • umowy zawarte z głównymi klientami Spółki nabywającymi usługi druku lub materiały drukowane;
  • umowy zawarte z głównymi dostawcami z branży poligraficznej;
  • umowy zawarte z dostawcami papieru;
  • umowy z dostawcami mediów.

Po trzecie - działalności wydzielone są pod względem kadrowym: każda z nich posiada pracowników przypisanych tylko do danej części i wykonujących zadania związane wyłącznie z Działalnością Poligraficzną lub wyłącznie z Działalnością Logistyczną. W zakresie działalności wspierającej (kadry, księgowość) mogą występować pracownicy wykonujący zadania wspólne dla obu Działalności. Wynagrodzenia pracowników naliczane są na odrębnych listach płac.

2.Wyodrębnienie Finansowe

Działalność Poligraficzna oraz Działalność Logistyczna są wyodrębnione również finansowo, co przejawia się w prowadzeniu dla celów wewnętrznych odrębnych ewidencji (ksiąg rachunkowych, rejestrów VAT, czy rejestru środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych). Prowadzona ewidencja księgowa umożliwia przyporządkowanie przychodów (rachunkowych i podatkowych), kosztów (rachunkowych i podatkowych) oraz należności i zobowiązań do Działalności Poligraficznej oraz Działalności Logistycznej. W ramach Spółki, dla celów wewnętrznych, sporządzane są oddzielne bilanse oraz oddzielne rachunki zysków i strat dla obu Działalności. Ewidencja księgowa prowadzona jest w odrębnych modułach oprogramowania ERP.

Każda z działalności posiada i korzysta z odrębnych rachunków bankowych. Obie Działalności finansowane są ze środków Spółki w oparciu o odrębne budżety. Obie działalności zawarły własne umowy typu cash-pooling.

3. Zdolność Samodzielnej Realizacji Zadań

Działalności wyodrębnione są funkcjonalnie. Mają one odrębny profil działalności objęty różnymi kodami PKD, każda z nich ma swoich klientów, dostawców i sposób funkcjonowania. Każda z nich samodzielnie (tj. bez udziału drugiej działalności) wykonuje otrzymane od swych klientów zlecenia. Obie działalności mają własne, hierarchiczne struktury organizacyjne. W ramach Spółki wyznaczone zostały osoby odpowiedzialne za organizację i zarządzanie każdym z rodzajów działalności.

Każda z Działalności mogłaby stanowić niezależne przedsiębiorstwo i samodzielnie realizować swoje zadania. Rozdzielenie tych działalności nie wpłynie na ich funkcjonowanie. Są one samowystarczalne w obszarze swej podstawowej działalności (poligraficznej, logistycznej), natomiast w obszarze działalności wspierającej (jak np. kadry czy księgowość) mogą one realizować swe zadania samodzielnie lub z wykorzystywaniem podwykonawców (outsourcing).

Obecnie udziałowcy Wnioskodawcy rozważają restrukturyzację działalności, polegającą na oddzieleniu Działalności Poligraficznej od Działalności Logistycznej w ramach realizowanego globalnie rozdziału tych pionów działalności w grupie, do której należy Spółka. Rozważany jest w związku z tym podział Spółki poprzez wydzielenie do nowej spółki (dalej: „Spółka Przejmująca”) składników majątku związanych z Działalnością Logistyczną. Podział nastąpi w trybie art. 529 § 1 pkt 4 kodeksu spółek handlowych. Na skutek podziału na Spółkę Przejmującą przeszedłby zespół składników materialnych i niematerialnych (w tym umowy) oraz należności i zobowiązania, funkcjonalnie związane z tymi składnikami, przeznaczony do prowadzenia Działalności Logistycznej, opisany szczegółowo powyżej.

Spółka Przejmująca przejęłaby również w trybie art. 231 kodeksu pracy pracowników Spółki dotychczas zatrudnionych w Łodzi.

W odniesieniu do systemu finansowego, w szczególności systemu księgowego oraz systemu sprzedaży, wszystkie dane finansowe oraz dane dotyczące sprzedaży związane z Działalnością Logistyczną zostaną przeniesione do Spółki Przejmującej.

W Spółce Dzielonej pozostanie natomiast pozostała część przedsiębiorstwa, związana z Działalnością Poligraficzną, obejmująca cały zespół składników materialnych i niematerialnych oraz należności i zobowiązania, funkcjonalnie związane i przeznaczone do prowadzenia Działalności Poligraficznej (opisane szczegółowo powyżej).

W Spółce Dzielonej pozostaliby pracownicy zatrudnieni w zakładach w Krakowie i w Warszawie.

Wydzielenie zostanie przeprowadzone z zachowaniem ciągłości operacyjnej obu rodzajów działalności. Działalność Logistyczna prowadzona w ramach nowej Spółki Przejmującej, która nie będzie posiadać innego majątku poza przejętym w wyniku wydzielenia, będzie prowadzona nieprzerwanie. Podział nie wpłynie również w żaden sposób na ciągłość funkcjonowania Działalności Poligraficznej - będzie ona kontynuowana w niezakłócony i ciągły sposób.

W związku z powyższym zadano m.in. następujące pytanie:

Czy w opisanym zdarzeniu przyszłym zarówno majątek wydzielany ze Spółki Dzielonej, jak i majątek pozostały w niej po podziale stanowić będą zorganizowane części przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 4a pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i w związku z tym wartość rynkowa składników majątkowych przeniesionych na Spółkę Przejmującą na dzień wydzielenia nie będzie stanowić przychodu dla Spółki Dzielonej?

Zdaniem Wnioskodawcy, z uwagi na fakt, że zarówno majątek wydzielany ze Spółki Dzielonej, jak i majątek w niej pozostały stanowić będą zorganizowane części przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 4a pkt 4 ustawy o CIT, wydzielenie będzie dla Spółki Dzielonej neutralne z punktu widzenia podatku dochodowego od osób prawnych.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 9 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2014 r., poz. 851 ze zm. dalej: „Ustawa o CIT”), w spółce podlegającej podziałowi, jeżeli majątek przejmowany na skutek podziału, a przy podziale przez wydzielenie majątek przejmowany na skutek podziału lub majątek pozostający w spółce, nie stanowią zorganizowanej części przedsiębiorstwa - wartość rynkowa składników majątkowych przeniesionych na spółki przejmujące lub nowo zawiązane ustalona na dzień podziału lub wydzielenia stanowi przychód podatkowy. A contrario, jeśli zarówno część wydzielona jak i pozostająca po podziale stanowią zorganizowane części przedsiębiorstwa, to przychód taki nie powstaje.

W art. 4a pkt 4 ustawy o CIT zdefiniowano zorganizowaną część przedsiębiorstwa jako organizacyjnie i finansowo wyodrębniony w istniejącym przedsiębiorstwie zespół składników materialnych i niematerialnych, w tym zobowiązania, przeznaczonych do realizacji określonych zadań gospodarczych, który zarazem mógłby stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące te zadania.

Zgodnie z powyższą definicją, aby dany zespół składników materialnych i niematerialnych, w tym zobowiązania, mógł zostać uznany za zorganizowaną część przedsiębiorstwa, musi on być wyodrębniony:

  • organizacyjnie,
  • finansowo oraz
  • funkcjonalnie (czyli być przeznaczony do realizacji określonych zadań gospodarczych i zarazem móc stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące te zadania).

W przypadku Wnioskodawcy, zarówno zespół składników materialnych i niematerialnych związanych z Działalnością Logistyczną, którego wydzielenie do Spółki Przejmującej planuje Spółka Dzielona, jak i pozostające w niej składniki związane z Działalnością Poligraficzną, spełniają powyższe warunki. Nie stanowią one sumy przypadkowych składników majątkowych, ale są to organizacyjnie powiązane ze sobą elementy pozwalające na prowadzenie odpowiednio Działalności Logistycznej oraz Działalności Poligraficznej.

W ocenie Wnioskodawcy obydwa zespoły charakteryzują się wyodrębnieniem organizacyjnym, finansowym oraz funkcjonalnym w stopniu pozwalającym na samodzielne prowadzenie w oparciu o nie każdej z działalności.

Wyodrębnienie organizacyjne:

Powszechnie przyjmuje się, że wyodrębnienie organizacyjne oznacza, że zorganizowana część przedsiębiorstwa ma swoje miejsce w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa jako dział, wydział, oddział itp. Ponadto, w odniesieniu do wyodrębnienia organizacyjnego, w doktrynie wskazuje się, że „wyodrębnienie to może nastąpić na podstawie statutu, regulaminu wewnętrznego czy też zarządzenia władz przedsiębiorcy. Może ono jednak mieć wyłącznie faktyczny charakter, co skutkuje tym, że zorganizowana część przedsiębiorstwa ma określoną pozycję w strukturze organizacyjnej przedsiębiorcy-podatnika jako wydział” (Komentarz do ustawy o CIT, red. Dmoch, wyd. Legalis 2015).

Na poparcie swojego stanowiska Wnioskodawca powołał wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego Warszawie z 21 czerwca 2012 r. sygn. akt III SA/Wa 2836/11, w którym stwierdzono, że: wyodrębnienie organizacyjne nie musi mieć sformalizowanego charakteru.

Zdaniem Wnioskodawcy zarówno Działalność Logistyczna, jak i Działalność Poligraficzna spełniają warunek wyodrębnienia organizacyjnego, ponieważ w strukturze organizacyjnej Spółki stanowią one oddzielne od siebie wydziały, a w ramach struktury Spółki wyznaczone zostały różne osoby odpowiedzialne za organizację i zarządzanie odpowiednio Działalnością Logistyczną oraz Działalnością Poligraficzną. Ponadto każda z Działalności realizowana jest przez wyłącznie do niej przypisanych pracowników.

W związku z powyższym należy uznać, iż zespoły składników majątkowych składające się na Działalność Logistyczną oraz Działalność Poligraficzną spełniają ustawową przesłankę wyodrębnienia organizacyjnego.

Wyodrębnienie finansowe:

W odniesieniu do wyodrębnienia finansowego najistotniejsze jest stosowanie przez podatnika rozwiązań, które umożliwiają przyporządkowanie przychodów i kosztów oraz należności i zobowiązań do zorganizowanej części przedsiębiorstwa.

W ww. zakresie Wnioskodawca powołał:

  • Interpretację indywidualną wydana przez Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy 7 października 2015 r., Znak: ITPB4/4511-332/15/KW,

Wyroki:

  • Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z 18 marca 2011 r. sygn. akt III SA/Wa 1765/10, w którym Sąd podkreślił, że: dla wyodrębnienia finansowego Wystarczające jest wyodrębnienie danej części przedsiębiorstwa dla celów np. rachunkowości zarządczej, polegające w szczególności na odrębnym ewidencjonowaniu przychodów i kosztów związanych z prowadzeniem danej części przedsiębiorstwa.
  • Naczelnego Sądu Administracyjnego z 15 listopada 2012 r. II FSK 692/11, w którym stwierdzono, że: wyodrębnienie finansowe oznacza (…) możliwość prawidłowego przyporządkowania do tej zorganizowanej części przychodów i kosztów oraz należności i zobowiązań.

Spółka prowadzi ewidencję zdarzeń gospodarczych w sposób umożliwiający oddzielenie finansów Działalności Logistycznej od Działalności Poligraficznej. Przede wszystkim Wnioskodawca prowadzi dla celów wewnętrznych odrębne ewidencje, a powadzona ewidencja księgowa umożliwia przyporządkowanie przychodów, kosztów oraz należności i zobowiązań odrębnie do Działalności Poligraficznej i Działalności Logistycznej. Ponadto w ramach Spółki na potrzeby wewnętrzne sporządzane są oddzielne bilanse oraz oddzielne rachunki zysków i strat dla każdej z Działalności. Dodatkowo obie Działalności posiadają i korzystają z odrębnych rachunków bankowych oraz z zewnętrznych źródeł finansowania.

Podsumowując, zespoły składników majątkowych zorganizowane w ramach Działalności Logistycznej oraz Działalności Poligraficznej są od siebie wyodrębnione finansowo.

Wyodrębnienie funkcjonalne:

Istota wyodrębnienia funkcjonalnego zespołu składników materialnych i niematerialnych polega na jego przeznaczeniu do realizacji określonych zadań gospodarczych. Zatem wyodrębniony funkcjonalnie zespół składników umożliwia prowadzenie określonej działalności w takim stopniu, że mógłby on funkcjonować na rynku jako niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące daną działalność. Już z samego faktu, że Działalności zlokalizowane są w różnych miejscowościach wynika ich odrębność pod względem organizacyjnym i funkcjonalnym. Wyodrębnienie to potwierdza analiza przypisanych do każdej Działalności składników majątkowych i niemajątkowych.

Pierwszy z analizowanych zespołów, przeznaczony do prowadzenia Działalności Logistycznej, składa się m.in. z budynku magazynowo-biurowego użytkowanego na podstawie umowy najmu, maszyn i urządzeń, wartości niematerialnych i prawnych (oprogramowania), zespołów komputerowych, zapasów towarów i komponentów, środków pieniężnych dotyczących Działalności Logistycznej znajdujących się na odrębnych rachunkach bankowych w oddzielnych bankach oraz w kasie, umów funkcjonalnie powiązanych z tą działalnością. Środki materialne zlokalizowane są wyłącznie w zakładzie w Łodzi, a zatrudnieni w tym zakładzie pracownicy obsługują wyłącznie Działalność Logistyczną.

Drugi zespół, wykorzystywany na potrzeby prowadzenia Działalności Poligraficznej, obejmuje w szczególności: grunty, do których Spółka posiada prawo użytkowania wieczystego, budynki produkcyjno-biurowe, pomieszczenia biurowe, budynek magazynowy, maszyny i urządzenia, wartości niematerialne i prawne (oprogramowania), zapasy materiałów, wyrobów gotowych i towarów, środki pieniężne dotyczące Działalności Poligraficznej znajdujące się na odrębnych rachunkach bankowych oraz w oddzielnych bankach, a także umowy funkcjonalnie powiązane z tą działalnością (wynikające z nich należności i zobowiązania).

Zarówno składniki dotyczące Działalności Logistycznej, po ich wydzieleniu do Spółki Przejmującej, jak i zespół składników związany z Działalnością Poligraficzną, który pozostanie w strukturach Spółki Dzielonej, będą w stanie zapewnić kontynuację realizacji obecnych działań gospodarczych w ramach tych Działalności oraz ich funkcjonowanie na rynku jako oddzielnych podmiotów.

Wnioskodawca nie może wykluczyć, że po przeprowadzeniu podziału możliwe będzie, iż przez pewien okres obsługa płacowa pracowników przejętych przez Spółkę Przejmującą prowadzona będzie przez podmiot zewnętrzny, a mianowicie przez Spółkę Dzieloną. Fakt ten w ocenie Wnioskodawcy nie wpływa jednak na konkluzję, iż Działalność Logistyczna może stanowić przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące swoje działania.

Na poparcie swojego stanowiska Wnioskodawca powołał wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z 23 marca 2012 r. sygn. akt II FSK 2314/10, w którym uznano, że: usługi niematerialne (jakimi są m.in. powyższe usługi w obszarach płac) nie decydują o realizacji przez przedsiębiorstwo jego zadań gospodarczych, lecz wspomagają jedynie jego funkcjonowanie jako podmiotu gospodarczego. Skład orzekający podkreślił, że wiele podmiotów korzysta w zakresie usług niematerialnych z usług outsourcingowych, co nie wyklucza uznawania ich za przedsiębiorstwa w rozumieniu prawa cywilnego.

W ocenie Spółki należy uznać że zespół składników majątkowych obsługujący Działalność Logistyczną, jak i grupa składników związana z Działalnością Poligraficzną spełniają przesłankę wyodrębnienia funkcjonalnego.

Podsumowując, zdaniem Wnioskodawcy składniki zorganizowane w Działalności Logistycznej, których wydzielenie do Spółki Przejmującej planuje Spółka Dzielona, jak i składniki związane z Działalnością Poligraficzną, które w niej pozostaną po podziale, stanowią organizacyjnie i finansowo wyodrębnione w istniejącym przedsiębiorstwie zespoły składników materialnych i niematerialnych, w tym zobowiązań, przeznaczonych do realizacji określonych zadań gospodarczych, które zarazem mogłyby stanowić niezależne przedsiębiorstwa samodzielnie realizujące te zadania, a zatem są zorganizowanymi częściami przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 4a pkt 4 ustawy o CIT. W konsekwencji, a contrario z treści przepisu art. 12 ust. 1 pkt 9 ustawy o CIT, wartość rynkowa składników majątkowych związanych z Działalnością Logistyczną przeniesionych na Spółkę Przejmującą na dzień wydzielenia nie będzie stanowić przychodu dla Spółki Dzielonej.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Nadmienić należy, że w zakresie podatku od towarów i usług wydano odrębne rozstrzygnięcie.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 270 ze zm.).

Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj