Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP3/4512-433/16-4/JF
z 29 lipca 2016 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 ze zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 10 czerwca 2016 r. (data wpływu 13 czerwca 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla usługi udostępnienia boisk do gry - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 13 czerwca 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla usługi udostępnienia boisk do gry.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:


Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy dla Miasta, Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego („Spółka”) w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej zawarła z Wspólnotą Gruntową umowę dzierżawy części nieruchomości niezabudowanej, w gminie („Nieruchomość”), obejmującej grunty oraz część stojącego, wewnętrznego zbiornika wodnego („Jezioro”).

Do dnia złożenia niniejszego wniosku Spółka prowadziła działalność wykorzystującą posadowiony przez Spółkę na Jeziorze wyciąg do uprawiania sportu wodnego - wakeboardingu („Wyciąg”). Część dzierżawionego terenu Nieruchomości jest wyodrębniona i ogrodzona tworząc tzw. „Strefę X.”, w której znajduje się pomost stanowiący dojście do Wyciągu, sprzęt niezbędny do korzystania z Wyciągu (pianki docieplające, deski wakeboard oraz kaski) i miejsca do obserwacji osób korzystających z Wyciągu. Nadzór nad wstępem do Strefy X. i zachowaniem osób tam przebywających, jak również operowanie Wyciągiem należy do obowiązków pracownika Spółki. Ponadto na dzierżawionej części Nieruchomości, poza Strefą X. znajduje się budynek (trwale niezwiązany z gruntem), który pełni funkcję szatni i toalet przeznaczonych dla osób korzystających z Wyciągu oraz baru świadczącego usługi gastronomiczne.


Wstęp do Strefy X., w tym możliwość korzystania z Wyciągu i sprzętu, możliwe są tylko dla osób wykupujących czasowe karnety jednorazowe lub na konkretną ilość czasowych wstępów.


Aktualnie Spółka zamierza rozszerzyć prowadzoną działalność gospodarczą w ten sposób, że na dodatkowo wydzierżawionej części Nieruchomości przylegającej do obecnie wykorzystywanej, stworzy zespół obiektów sportowych oferujący możliwość uprawiania różnych sportów. Na dodatkowym terenie zostaną wybudowane profesjonalne boiska do piłki plażowej i siatkówki plażowej, które będą udostępniane osobom fizycznym, podmiotom gospodarczym i innym jednostkom organizacyjnym wykupującym czasową możliwość korzystania w celach sportowo-rekreacyjnych. Na potrzeby korzystania z nowobudowanych boisk posadowione zostaną dodatkowe szatnie, łazienki i toalety. Osobom korzystającym z boisk będzie udostępniany sprzęt sportowy, m.in. w postaci piłek, czy rakietek do badmintona. Sprzedaż poszczególnych usług, to jest wstępu do Strefy X. oraz czasu do korzystania z boisk będzie dokonywana oddzielnie na podstawie odrębnych karnetów i opłat.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:


Czy działalność polegająca na udostępnianiu boisk do gry w piłkę lub siatkówkę plażową albo badmintona wraz z infrastrukturą osobom fizycznym, podmiotom gospodarczym i innym jednostkom organizacyjnym wykupującym czas korzystania zgodnie z ich charakterem sportowo-rekreacyjnym będzie opodatkowana preferencyjną 8% stawką podatku od towarów i usług (VAT)?


Zdaniem Wnioskodawcy:


Działalność Wnioskodawcy polegająca na udostępnianiu boisk do gry w piłkę lub siatkówkę plażową albo badmintona wraz z infrastrukturą osobom fizycznym, podmiotom gospodarczym i innym jednostkom organizacyjnym wykupującym czas korzystania z nich zgodnie z ich charakterem sportowo-rekreacyjnym będzie opodatkowana preferencyjną 8% stawką podatku od towarów i usług (VAT).


Zgodnie z art. 41 ust. 2 i art. 146a pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. 2011 r., Nr 177, poz. 1054, z późn. zm.) („uptu”) dla towarów i usług wymienionych w załączniku numer 3 do uptu stawka podatku wynosi 8%.


Załącznik numer 3 uptu w pozycji 179 przewiduje, że preferencyjną stawkę podatku od towarów i usług w wysokości 8%, stosuje się do usług związanych z działalnością obiektów sportowych.


Jak wynika z przywołanego załącznika numer 3 uptu usługami związanymi z działalnością obiektów sportowych są usługi zgrupowane w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) („PKWiU”) pod numerem 93.11.10.0. Przedmiotowe grupowanie obejmuje, m.in. usługi związane z działalnością obiektów sportowych na otwartym powietrzu lub halowych obiektów sportowych, takich jak: stadiony i areny sportowe, lodowiska, baseny, boiska sportowe, pola golfowe, tory do gry w kręgle, korty tenisowe itp. oraz usługi związane z organizowaniem i przeprowadzaniem imprez sportowych dla sportowców zawodowych lub amatorów z wykorzystaniem własnych, otwartych lub zamkniętych obiektów sportowych.

Niezależnie od powyższego, w pkt 186 załącznika numer 3 uptu stawkę preferencyjną w wysokości 8% przewiduje się także dla usług związanych z rekreacją - wyłącznie w zakresie wstępu, przy czym w wypadku tych usług bez znaczenia jest ich zgrupowanie w PKWiU, którym takie usługi byłyby objęte.

Jak wskazano powyżej zdaniem Wnioskodawcy działalność polegająca na wynajmowaniu za wynagrodzeniem boisk do gry w piłkę lub siatkówkę plażową albo badmintona, w obiekcie przygotowanym jak wskazano powyżej, stanowi usługi związane z działalnością obiektów sportowych, które w PKWiU zostały zgrupowane pod numerem 93.11.10.0. Jak wynika przy tym z PKWiU usługi zgrupowane pod numerem 93.11.10.0. są to usługi związane z działalnością obiektów sportowych na otwartym powietrzu lub halowych obiektów sportowych, takich jak: stadiony i areny sportowe, lodowiska, baseny, boiska sportowe, pola golfowe, tory do gry w kręgle, korty tenisowe itp. Podkreślić należy, że przez obiekt sportowy, rozumie się samodzielny zwarty zespół urządzeń terenowych oraz budynków przeznaczonych do celów sportowych.

Przekładając powyższe na przedmiotowy stan faktyczny uznać należy, że zarówno część Nieruchomości - znajdująca się pod Strefą X., jak i przeznaczona pod boiska, obie z infrastrukturą towarzyszącą (typu szatnie, toalety), stanowią oddzielne obiekty sportowe w powyżej przytoczonym rozumieniu.

Tym samym do usług polegających na udostępnia obiektów do ich wykorzystywania zgodnie z celem sportowo-rekreacyjnym, to jest uprawiania odpowiednich dyscyplin sportowych, stosować się będzie obniżoną stawką podatku od towarów i usług, niezależnie od tego czy celem wstępu będzie rekreacja, czy zawodowe lub półamatorskie uprawianie sportu.

Zatem, w świetle powołanych wyżej przepisów, ten rodzaj usług będzie korzystał z preferencyjnej stawki podatku od towarów i usług w wysokości 8%.


Za powyższym zakwalifikowaniem boiska do piłki i siatkówki plażowej jako obiektu sportowego opowiedział się m.in. Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach w interpretacji indywidualnej z dnia 16 czerwca 2014 r., sygn. akt IBPP3/443-237/14/ASZ i z dnia 14 sierpnia 2014 r., sygn. akt IBPP2/443-548/14/JJ.


Warto wskazać, że Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie interpretacją indywidualną z dnia 16 listopada 2015 r. o sygn. akt. IPPP2/4512-857/15-4/DG podzielił stanowisko przedstawione przez poprzedników prawnych Wnioskodawcy.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2016 r., poz. 710 ze zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.


W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).


Stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (…).

Na mocy art. 5a ustawy, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Zauważyć należy, że przepisy ustawy o podatku od towarów i usług oraz wydane na jej podstawie rozporządzenia przy ustalaniu preferencyjnych stawek podatkowych i zwolnień przedmiotowych w niektórych przypadkach odwołują się do grupowań PKWiU. Prawidłowa pod względem klasyfikacji statystycznych identyfikacja towarów i usług stanowi warunek niezbędny do określenia wysokości opodatkowania podatkiem VAT w stosunku do towarów i usług, dla których przepisy VAT powołują stosowną klasyfikację statystyczną.


Zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku od towarów i usług wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.


Na mocy art. 41 ust. 13 ustawy, towary i usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, niewymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej podlegają opodatkowaniu stawką w wysokości 22%, z wyjątkiem tych, dla których w ustawie lub przepisach wykonawczych określono inną stawkę.


Zarówno w treści ustawy o podatku od towarów i usług, jak i przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewiduje dla niektórych czynności obniżone stawki podatku, bądź zwolnienie od podatku.


W myśl art. 41 ust. 2 ustawy, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.


Natomiast stosownie do art. 146a pkt 1 i 2 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2016 r., z zastrzeżeniem art. 146f:

  1. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110 wynosi 23%;
  2. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.

Z powyższych przepisów wynika, że w przypadku gdy ani ustawa, ani przepisy wykonawcze nie przewidują dla danego świadczenia obniżonej stawki, bądź zwolnienia należy je opodatkować według 23% stawki podatku.


W załączniku nr 3 do ustawy, zawierającym wykaz towarów i usług opodatkowanych stawką podatku w wysokości 8%, pod pozycją poz. 179 – wymieniono „usługi związane z działalnością obiektów sportowych” - PKWiU 93.11.10.0.


Zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) z 2008 r., stosowaną dla celów podatku od towarów i usług od dnia 1 stycznia 2011 r., w Sekcji R mieszczą się Usługi kulturalne, rozrywkowe, sportowe i rekreacyjne.


W dziale 93 „Usługi związane ze sportem, rozrywką i rekreacją” mieszczącym się w sekcji R wymienione zostały: 93.1 Usługi związane ze sportem:

  • 93.11 Usługi związane z działalnością obiektów sportowych,
  • 93.12 Usługi związane z działalnością klubów sportowych,
  • 93.13 Usługi związane z działalnością obiektów służących poprawie kondycji fizycznej,
  • 93.19 Pozostałe usługi związane ze sportem.

W objaśnieniach do PKWiU wskazano, że grupowanie 93.11.10.0 obejmuje:

  • usługi związane z działalnością obiektów sportowych na otwartym powietrzu lub halowych obiektów sportowych, takich jak: stadiony i areny sportowe, lodowiska, baseny, boiska sportowe, pola golfowe, tory do gry w kręgle, korty tenisowe itp.;
  • usługi związane z działalnością torów wyścigowych dla samochodów, psów i koni;
  • usługi związane z organizowaniem i przeprowadzaniem imprez sportowych dla sportowców zawodowych lub amatorów z wykorzystaniem własnych, otwartych lub zamkniętych obiektów sportowych.

Grupowanie to nie obejmuje:

  • usług związanych z działalnością wyciągów narciarskich, sklasyfikowanych w 49.39.20.0,
  • usług zarządzania nieruchomościami niemieszkalnymi świadczonych na zlecenie, sklasyfikowanych w 68.32.13.0,
  • wypożyczania i dzierżawy sprzętu rekreacyjnego i sportowego, sklasyfikowanych w 77.21.10.0,
  • usług związanych z działalnością obiektów służących poprawie kondycji fizycznej, sklasyfikowanych w 93.13.10.0,
  • usług związanych z promowaniem imprez sportowych, sklasyfikowanych w 93.19.11.0,
  • usług związanych z działalnością parków rekreacyjnych i plaż, sklasyfikowanych w 93.29.11.0.


Z informacji zawartych we wniosku wynika, że Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności gospodarczej dzierżawi część nieruchomości niezabudowanej obejmującej grunty oraz część wewnętrznego zbiornika wodnego (Jezioro). Spółka prowadzi działalność wykorzystując posadowiony przez siebie na Jeziorze wyciąg do uprawiania sportu wodnego - wakeboardingu (Wyciąg). Część dzierżawionego terenu Nieruchomości tworzy tzw. „Strefę X.”. Nadzór nad wstępem do Strefy X. i zachowaniem osób tam przebywających, jak również operowanie Wyciągiem należy do obowiązków pracownika Spółki. Poza Strefą X. znajduje się budynek (trwale niezwiązany z gruntem), który pełni funkcję szatni i toalet przeznaczonych dla osób korzystających z Wyciągu oraz baru świadczącego usługi gastronomiczne. Wstęp do Strefy X., w tym możliwość korzystania z Wyciągu i sprzętu, możliwe są tylko dla osób wykupujących czasowe karnety jednorazowe lub na konkretną ilość czasowych wstępów. Spółka zamierza rozszerzyć prowadzoną działalność gospodarczą i stworzy zespół obiektów sportowych oferujący możliwość uprawiania różnych sportów. Na dodatkowym terenie zostaną wybudowane profesjonalne boiska do piłki plażowej i siatkówki plażowej, które będą udostępniane osobom fizycznym, podmiotom gospodarczym i innym jednostkom organizacyjnym wykupującym czasową możliwość korzystania w celach sportowo-rekreacyjnych. Na potrzeby korzystania z nowobudowanych boisk posadowione zostaną dodatkowe szatnie, łazienki i toalety. Osobom korzystającym z boisk będzie udostępniany sprzęt sportowy, m.in. w postaci piłek, czy rakietek do badmintona. Sprzedaż poszczególnych usług, to jest wstępu do Strefy X. oraz czasu do korzystania z boisk będzie dokonywana oddzielnie na podstawie odrębnych karnetów i opłat. Wnioskodawca stwierdził, że działalność polegająca na wynajmowaniu za wynagrodzeniem boisk do gry w piłkę lub siatkówkę plażową albo badmintona, w obiekcie przygotowanym jak wskazano powyżej, stanowi usługi związane z działalnością obiektów sportowych, które w PKWiU zostały zgrupowane pod numerem 93.11.10.0. Sprzedaż poszczególnych usług, to jest wstępu do Strefy X. oraz czasu do korzystania z boisk będzie dokonywana oddzielnie na podstawie odrębnych karnetów i opłat.

Przedmiotem wątpliwości Wnioskodawcy jest, czy działalność polegająca na udostępnianiu boisk do gry w piłkę lub siatkówkę plażową albo badmintona wraz z infrastrukturą osobom fizycznym, podmiotom gospodarczym i innym jednostkom organizacyjnym wykupującym czas korzystania zgodnie z ich charakterem sportowo-rekreacyjnym będzie opodatkowana preferencyjną 8% stawką podatku od towarów i usług (VAT).

Dla opodatkowania świadczonych przez Wnioskodawcę usług obniżoną stawką podatku VAT 8% istotne znaczenie ma klasyfikacja statystyczna, a mianowicie zidentyfikowanie przedmiotowych usług pod symbolem PKWiU 93.11.10.0. Stwierdzić należy, że poz. 179 załącznika nr 3, o którym mowa powyżej, wskazuje preferencyjną stawkę podatku w odniesieniu do usług związanych z działalnością obiektów sportowych, sklasyfikowanych w PKWiU 93.11.10.0. W związku z tym obniżoną stawką podatku VAT będą objęte usługi związane z udostępnianiem obiektu sportowego w celu korzystania zgodnie z charakterem obiektu, niezależnie od tego czy celem wstępu będzie rekreacja, czy uprawianie sportu.

W rozpatrywanej sprawie Wnioskodawca wskazał, że oferowane Klientom usługi polegające na czasowym korzystaniu za wynagrodzeniem z boisk do gry w piłkę lub siatkówkę plażową albo badmintona stanowią usługi świadczone przez obiekty sportowe i usługi te należą do grupowania PKWiU 93.11.10.0 - usługi związane z działalnością obiektów sportowych.

Biorąc pod uwagę ww. przepisy oraz przedstawiony opis sprawy należy stwierdzić, że świadczone przez Wnioskodawcę usługi odpłatnego korzystania z boisk do gry w piłkę, siatkówkę plażową lub badmintona jako sklasyfikowane w grupowaniu o symbolu PKWiU 93.11.10.0, podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT w wysokości 8% - zgodnie z art. 41 ust. 2 w zw. z art. 146a pkt 2, jako wymienione w pozycji 179 załącznika nr 3 do ustawy.


Zatem stanowisko Wnioskodawcy w tym zakresie należy uznać za prawidłowe.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Wskazać należy, że wydana interpretacja dotyczy stawki podatku dla usługi udostępnienia boisk do gry, natomiast w zakresie opodatkowania stawką w wysokości 8% sprzedaży karnetów za wstęp do Strefy X., obejmujących korzystanie z Wyciągu i znajdującego się tam sprzętu wydano odrębne rozstrzygnięcie.

Należy jednocześnie podkreślić, że niniejsza interpretacja nie rozstrzyga kwestii poprawności dokonanego przez Wnioskodawcę zaklasyfikowania świadczonych przez niego usług według PKWiU. Tut. organ nie jest bowiem właściwy do weryfikacji poprawności dokonanej przez Wnioskodawcę klasyfikacji usług według PKWiU, gdyż, zgodnie z Komunikatem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1, poz. 11) zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje m.in. swoje usługi według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz.U z 2016 r. poz. 718). Skargę do WSA wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcie naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ustawy).

Skarga powinna czynić zadość wymaganiom pisma w postępowaniu sądowym, a ponadto zawierać: wskazanie zaskarżonej decyzji, postanowienia innego aktu lub czynności, oznaczenie organu, którego działania, bezczynności lub przewlekłego prowadzenia postępowania skarga dotyczy, określenie naruszenia prawa lub interesu prawnego, w przypadkach, o których mowa w art. 52 § 3 i 4, dowód, że skarżący wezwał właściwy organ do usunięcia naruszenia prawa (art. 57 § 1 pkt 1 - 4 ww. ustawy). Skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydana w indywidualnej sprawie może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj